UPDATE!
Remmen:
Was wel nodig, blijkbaar zijn ze echt rotversleten op 40.000km. (Al gehoord van meerdere accord rijders)
Ik heb er nu 35.000 en achteraan was het dringend nodig.
TIPS: Je hebt niet gek veel materiaal nodig, buiten enkele specialekes.
Heb je ze niet begin er dan niet aan. Het lukt niet zonder (zelf ervaren)
Buiten een Dop 13, 14, 17 en een goede ratelsleutel, heb je voor achteraan ook een rem terugstelset nodig.
Zoiets:
Een sergant of dergelijke doet het niet.
Er zijn dus 2 "pinnekes" in de remklauw, die dus moeten teruggedraaid worden.
Ook een slagschroevendraaier komt van pas, want er zijn 2 vijsjes per schijf.
En voor de voorste schijven heb je best wel wat kracht nodig om die remklauw te lossen.
Ik heb uiteindelijk wel de bouloneuse moeten erbij pakken.
WD40 en remmenreiniger neem je best ook bij de hand.
Ik heb gekozen voor:
Vooraan: EBC Turbo groove schijven met Ferodo Premier remblokken.
Waarom: EBC was 20€ duurder dan Brembo schijven aan mijn prijs. dus daarom gekozen voor iets beter.
En ja ik weet dat EBC ook niet de grote top is, maar het is goed genoeg en zeker voor zijn prijs.
Dus GEEN discuties hierover graag.
Achteraan: Brembo schijven met Ferodo Premier blokken.
Waarom: Goed genoeg voor achteraan, moet je nooit zot veel geld tegenaan zwieren.
Ook ineens gebruik gemaakt om eens goed alles te kuisen en de remklauwen te lakken in het zwart.
Ik heb ze gedemonteerd, goed gekuist met de staalborstel en afgespoten met voldoende remmenreiniger.
De verf is van Foliatec komt in een kitje en kost minder dan 30€.
En is voldoende voor de 4 remklauwen.
Zo nu weten jullie hoe het moet.
Dan nu de foto's: