Madmac, Civic Milano red FK2 op LPG !

Re: Madmac, Civic 1.8 GT

Berichtdoor jablo » wo 20 jul 2011, 19:25

Ik heb dezelfde lpg installatie als die type r op mijn EP2 :)
Avatar gebruiker
jablo
B20 Poster
 
Berichten: 538
Geregistreerd: di 12 okt 2010, 19:21
my honda: civic,prelude
Advertenties:



  • Re: Madmac, Civic 1.8 GT

    Berichtdoor XortioN » wo 20 jul 2011, 19:59

    Madmac schreef:Dat werd mij verteld door een van die LPG installateurs.
    Maar feit is dat honda motoren met LPG makkelijk problemen krijgen aan de kleppen.

    Wat LPG op zich betreft heb ik al heel wat ervaring, mijn vorige auto heeft 6 jaar op LPG gereden en rijdt nu nog. Hij begon enkel wat olie te verbruiken omdat daar geen klepsmering op stond.


    Dat Honda's rapper moeilijkheden hebben aan de kleppen is ook ergens logisch, meestal zijn Honda's hoogtoerige pk-"bommen" uit kleine motorblokken. Verder als je de kleppen om de 10.000km regelt, mag je normaal geen problemen ondervinden.

    Mijn auto heeft er al 80.000km opzitten met LPG zonder enige kost. Wat ik doe: kalm warm rijden op naft (+-5km) en vanaf dan op LPG rijden. Verder heb ik ook de discipline om op LPG onder de 4000rpm te blijven, dus als ik doortrek schakel ik even om op naft. Op zich heb ik hier ook geen last of moeite mee, aangezien je al rijdende zonder probleem kunt wisselen tussen naft en LPG (duurt niet eens een halve sec). De kans dat ik vanaf nu op elke auto LPG laat plaatsen, is redelijk groot. Aangezien ik er 40k km per jaar mee doe, zou ik me anders ook dood betalen aan naft :D (ps. ik zit bijna aan 200.000km)

    Nog een voorbeeld: kameraad reed met een 1600 civic (de non vtec versie) en heeft er 320.000km mee gereden (en reed toen nog perfect!), waarna hij hem verkocht heeft. Nooit problemen gehad, en hij trok zelfs tot het rood op LPG (wat ik niet doe). Na verkoop heeft die andere gast hem op 2 weken kapot gereden ... hangt volgens mij ook véél af van de rijstijl en het onderhoud en warm rijden.
    Avatar gebruiker
    XortioN
    B18 Poster
     
    Berichten: 436
    Geregistreerd: za 23 okt 2010, 19:35
    my honda: Civic EP3 facelift
    Advertenties:

    Re: Madmac, Civic 1.8 GT

    Berichtdoor Madmac » do 21 jul 2011, 09:52

    Rothond schreef:Knappe wagen man.
    Mijn volgende zal waarschijnlijk ook dit type civic worden, maar ben er nog niet uit of het de 1.8 of 2.2 wordt.
    ......
    Nu zie ik da gij het aangedurft om er gas in te leggen, dit zou voor mij ook de gulden middenweg kunnen zijn.
    Hoeveel liter verbruikt hij nu?
    En waar is de tank geplaatst?


    Wel, ik had hetzelfde dilemma. Maar maak met mij de som:

    Januari 2010:

    Civic 1800 sport met GT pack: €22790, waar €2800 korting op was = €19990 netto.
    Sport uitvoering met extra: half leder, type R grille, skirts en wielbogen in carroseriekleur, wielen in gunmetal, handvaten en tankklep in dark chrome.

    Civic 2200 diesel sport: €24390 met amper €1000 korting = 23390 netto.
    Dit was de standaard sport uitvoering, geen extra's.

    Een verschil in aankoopprijs van maar liefst €3400 en geen GT pack twv €1000 !
    Daar komt nog bij dat ze dezelfde BIV hadden, maar de diesel was €450 taks per jaar en de benzine maar €289.
    Dus kwam ik tot de conclusie dat het goedkoper was om de benzine te kopen en een LPG installatie te leggen én rijden op LPG is ook nog eens een pak goedkoper dan rijden op diesel.

    De tank zit in die bak onder de koffervloer, maar omdat de ruimte maar groot genoeg was voor een 41 liter tank, is de vloer 5 cm opgehoogd om er een 53 liter tank in te kunnen leggen. Ge ziet de tank dus niet.
    Het verbruik zou dus een liter hoger moeten zitten dan je verbruik op benzine, maar ik heb de LPG installatie niet lang genoeg inliggen om het zeker te weten. De 1800 verbruikt zo 'n 7 liter op 100 op autostrades, tot 9 liter op 100 in stadsverkeer en als ge 'm op zijn staart trapt gaat dat vlot omhoog naar 11 liter op 100. Op benzine dus.

    Wat het effectieve verbruik van de diesel is weet ik niet. Sowieso rij ik nu goedkoper dan op diesel en eens mijn LPG installatie afgeschreven is, scheelt dat nog meer.

    XortioN schreef:
    Madmac schreef:Dat werd mij verteld door een van die LPG installateurs.
    Maar feit is dat honda motoren met LPG makkelijk problemen krijgen aan de kleppen.

    Wat LPG op zich betreft heb ik al heel wat ervaring, mijn vorige auto heeft 6 jaar op LPG gereden en rijdt nu nog. Hij begon enkel wat olie te verbruiken omdat daar geen klepsmering op stond.


    Dat Honda's rapper moeilijkheden hebben aan de kleppen is ook ergens logisch, meestal zijn Honda's hoogtoerige pk-"bommen" uit kleine motorblokken. Verder als je de kleppen om de 10.000km regelt, mag je normaal geen problemen ondervinden.


    Wel, wat dat 'hoogtoerige' betreft, daar heb ik de volgende commentaar op gekregen van een installateur: "een Honda hoogtoerig ? Die draait amper 8000 toeren terwijl een zescilinder M3 tot 9000 toeren gaat ! Dat is hoogtoerig en ook die BMW's leggen we probleemloos op LPG"
    Daar komt nog bij dat de 1800 met zijn 6800 tpm helemaal niet hoogtoerig is hé.
    Avatar gebruiker
    Madmac
    K24 Poster
     
    Berichten: 918
    Geregistreerd: ma 18 jul 2011, 21:00
    Woonplaats: Genk
    my honda: Civic 1.8 GT
    Advertenties:

    Re: Madmac, Civic 1.8 GT

    Berichtdoor Madmac » do 21 jul 2011, 14:47

    Net telefoontje gehad dat deze waarschijnlijk morgen bij mij zullen geleverd worden:

    Madmac schreef:Dus ga ik seffens deze bestellen:

    Afbeelding

    Dare Drift RZ black.


    :party: :party: :party: :party: :party: :party: :party:

    En ben nog maar net ingeschreven of ik heb al een koopje kunnen doen via 't forum ! Vier Michelin Sport Primacy 225/45 17 banden voor een prijsje :goed:
    Avatar gebruiker
    Madmac
    K24 Poster
     
    Berichten: 918
    Geregistreerd: ma 18 jul 2011, 21:00
    Woonplaats: Genk
    my honda: Civic 1.8 GT
    Advertenties:

    Re: Madmac, Civic 1.8 GT

    Berichtdoor Madmac » vr 22 jul 2011, 17:24

    Gisteren banden gehaald bij iemand van dit forum en vandaag zijn de Dare Drift velgen geleverd:

    Afbeelding
    Afbeelding

    Lekker :goed:
    Avatar gebruiker
    Madmac
    K24 Poster
     
    Berichten: 918
    Geregistreerd: ma 18 jul 2011, 21:00
    Woonplaats: Genk
    my honda: Civic 1.8 GT
    Advertenties:

    Re: Madmac, Civic 1.8 GT

    Berichtdoor pistonhead » vr 22 jul 2011, 17:35

    Mooie velgen :goed:
    Benieuwd naar de foto's als ze eronder zitten.
    Avatar gebruiker
    pistonhead
    H22 Poster
     
    Berichten: 676
    Geregistreerd: di 07 jun 2011, 23:50
    my honda: FK8
    Advertenties:

    Re: Madmac, Civic 1.8 GT

    Berichtdoor Madmac » vr 22 jul 2011, 21:08

    Hopla :kwijl:

    Afbeelding
    Avatar gebruiker
    Madmac
    K24 Poster
     
    Berichten: 918
    Geregistreerd: ma 18 jul 2011, 21:00
    Woonplaats: Genk
    my honda: Civic 1.8 GT
    Advertenties:

    Re: Madmac, Civic 1.8 GT

    Berichtdoor del_zot » vr 22 jul 2011, 21:20

    da was snel :goed:
    Zie je spruitstuk als een werkende neger. En zie je turbo als zweep. Synergie.
    Afbeelding
    Avatar gebruiker
    del_zot
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 2823
    Geregistreerd: vr 16 apr 2010, 20:13
    my honda: r33 gts-t
    Advertenties:

    Re: Madmac, Civic 1.8 GT

    Berichtdoor Dj3scoupe » vr 22 jul 2011, 21:34

    zijt gy die toevallig bij theunissen gaan laten opleggen? heb daar zo ene zien staan vandaag
    Mix sets@ >>MY BLOG<<
    Avatar gebruiker
    Dj3scoupe
    Beheerder
     
    Berichten: 2264
    Geregistreerd: di 23 maart 2010, 18:32
    Woonplaats: Genk schtad
    my honda: civic coupe EJ2+ ITR
    Advertenties:

    Re: Madmac, Civic 1.8 GT

    Berichtdoor Madmac » za 23 jul 2011, 08:02

    Nee, de banden heb ik op de velgen laten leggen bij Genco banden en dan de velgen zelf thuis opgezet.
    De Dare velgen zijn kilo's lichter dan de originele :shock: Waar ik wel uit concludeer dat de originele waarschijnlijk wel sterker zijn ?

    Gisteren ook de auto gewassen én gepolijst :goed: Als ik had geweten hoe gemakkelijk dat dit is met zo 'n nieuwe auto had ik het allang eerder gedaan :dom:

    Nog foto's:

    Afbeelding
    Afbeelding
    Afbeelding

    LPG plaatsing:

    De ringtank zit onder de opgehoogde koffervloer, het is 5 cm verhoogd.
    Afbeelding

    De vuller is bijgezet onder de benzineklep.
    Afbeelding

    En de schakelaar + het ledje voor laag oliepeil heb ik in de assenbak laten plaatsen.
    Afbeelding

    Want ik wilde nergens mijn mooie auto opzadelen met niet bijpassende items.
    Avatar gebruiker
    Madmac
    K24 Poster
     
    Berichten: 918
    Geregistreerd: ma 18 jul 2011, 21:00
    Woonplaats: Genk
    my honda: Civic 1.8 GT
    Advertenties:

    Re: Madmac, Civic 1.8 GT

    Berichtdoor jablo » za 23 jul 2011, 08:19

    Velgen staan er echt wel mooi onder. Zwart op rood kan ook niet fout gaan :)
    Lpg is ook zeer mooi weggewerkt ;)
    Avatar gebruiker
    jablo
    B20 Poster
     
    Berichten: 538
    Geregistreerd: di 12 okt 2010, 19:21
    my honda: civic,prelude
    Advertenties:

    Re: Madmac, Civic 1.8 GT

    Berichtdoor del_zot » za 23 jul 2011, 08:28

    it just needs a dropjob
    Zie je spruitstuk als een werkende neger. En zie je turbo als zweep. Synergie.
    Afbeelding
    Avatar gebruiker
    del_zot
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 2823
    Geregistreerd: vr 16 apr 2010, 20:13
    my honda: r33 gts-t
    Advertenties:

    Re: Madmac, Civic 1.8 GT

    Berichtdoor Madmac » za 23 jul 2011, 08:38

    del_zot schreef:it just needs a dropjob


    Ja, maar 't gaat nooit een zware worden. Als er terug geld is komt er een lichte verlaging op ± 25 mm. Ik wil gewoon iets opzetten wat kan blijven opstaan voor de keuring als het zover is.
    En ik wil niet op verkeersheuvels rijden zoals die Johnny's hier in Genk, wiel per wiel :zot:
    Avatar gebruiker
    Madmac
    K24 Poster
     
    Berichten: 918
    Geregistreerd: ma 18 jul 2011, 21:00
    Woonplaats: Genk
    my honda: Civic 1.8 GT
    Advertenties:

    Re: Madmac, Civic 1.8 GT

    Berichtdoor del_zot » za 23 jul 2011, 08:40

    Madmac schreef:
    del_zot schreef:it just needs a dropjob


    Ja, maar 't gaat nooit een zware worden. Als er terug geld is komt er een lichte verlaging op ± 25 mm. Ik wil gewoon iets opzetten wat kan blijven opstaan voor de keuring als het zover is.
    En ik wil niet op verkeersheuvels rijden zoals die Johnny's hier in Genk, wiel per wiel :zot:

    is 40 mm dan ook geen optie? da gaat echt veel beter uitzien, of anders schroefkit steken he, dan kunt ge zelf kiezen hoe hoog of laag ge gaat
    Zie je spruitstuk als een werkende neger. En zie je turbo als zweep. Synergie.
    Afbeelding
    Avatar gebruiker
    del_zot
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 2823
    Geregistreerd: vr 16 apr 2010, 20:13
    my honda: r33 gts-t
    Advertenties:

    Re: Madmac, Civic 1.8 GT

    Berichtdoor Madmac » za 23 jul 2011, 08:44

    Héél andere prijsklasse :denk:

    ...en ik ben niet zo wild van een verlaging op zich. Ik dacht dat het Type R 25mm lager ligt dan de gewone Civic en dat vind ik mooi. Het mag voor mij allemaal wat subtiel blijven.
    Avatar gebruiker
    Madmac
    K24 Poster
     
    Berichten: 918
    Geregistreerd: ma 18 jul 2011, 21:00
    Woonplaats: Genk
    my honda: Civic 1.8 GT
    Advertenties:

    VorigeVolgende

    Keer terug naar Bezoekers

    Wie is er online

    Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 52 gasten