Sol Type R dan toch te koop..

Re: Sol Type R + Civic FN3 pics new daily :D

Berichtdoor psykotic » wo 19 feb 2014, 21:08

ja dermee da ik het vroeg, ik wist da ge echt opt lijntje aant balanceren waart ivm de fuel die ge derin kon gooien :mrgreen:
mij hebben ze gezegd da ge me andere injectors vele moeilijker door de keuring geraakt ivm CO door slechte verbranding, en me zwaarder naftpomp (zeker met stock injectors) het al helemaal fataal is omda ge een slechte, veel te dikke verneveling gaat krijgen.
Ma echt te rijk zal den uwe dan toch ni staan gok ik ;)

ma da moest ik gewoon ff weten ter info, omda er mensen zijn die zeggen da naar 240 ni haalbaar is stock, max 220-230, en kwou is ff checken eh :mrgreen:

Btw nog iet stom wa ik mij afvroeg, wa hebde eigenlijk me die zwarte velgen gedaan die eropzaten als ge hem kocht van mij?
want da vind ik nu eigenlijk rot da ik die ni kan steken, kvond da zon vette velgen eh. :evil:
Speciaal vanachter in the middle of nowhere in holland gaan halen omda ik ze nergens anders meer vond, dan zelf nog laten poederlakken.
In de garage gelegd.. En ze deropgestoken net voorda ik naar u kwam.
uiteindelijk bergen kilometers gedaan en euro's besteed voor 3 weken ermee te rije lol :mrgreen:
"Pure adrenaline attached to a license plate"
Afbeelding
Avatar gebruiker
psykotic
D15 Poster
 
Berichten: 106
Geregistreerd: zo 24 nov 2013, 14:08
Woonplaats: Putte
my honda: DC2
Advertenties:



  • Re: Sol Type R + Civic FN3 pics new daily :D

    Berichtdoor White-ITR » wo 19 feb 2014, 21:44

    da zal echt wel over de limiet zijn ,ik zat op 221 pk met men stock injectors op 96% duty cycle (soms konde ze zelfs nie volgen)
    nu met men 370cc zit ik op een 75% ongeveer op 228 pk ;)
    Avatar gebruiker
    White-ITR
    D17 Poster
     
    Berichten: 298
    Geregistreerd: di 23 maart 2010, 20:50
    Woonplaats: kasterlee
    my honda: integra R / accord
    Advertenties:

    Re: Sol Type R + Civic FN3 pics new daily :D

    Berichtdoor DelSolTypeR » do 20 feb 2014, 13:31

    nope is echt kantje boord van mij. Staat niet te rijk, maar zeker ook niet te arm. Kheb mijn bougies expres nog eens uitgedraaid vorige zomer na de eerste trackday om te kijken of ze niet witgetrokken waren. Ik heb geen misfires of iets dergelijks ook. Ze zagen er nog mooi melkbruin uit (of hoe je het ook wil noemen haha!)
    Die zwarte velgen heb ik nog liggen :D moest het echt enorm slecht weer zijn dan steek ik die velgen om te rijden ;-) pasten idd wel heel goed op de Sol. Black on black niceness :D
    nuja zoals ik zei, met dat we een huis gekocht hebben zullen de upgrades niet zo heel dik uitgelijnd liggen dit jaar. Moest ik natuurlijk voor een mooi prijsje aan andere injectoren raken zou ik het zeker niet laten!!
    ik denk ook moest ik andere injectoren steken dat ik mss makkelijker aan de pk's zou raken. Momenteel staat ze op 236pk, jammergenoeg geen dyno uitdraai hiervan, de dyno uidraai dat ik gepost heb is nog voor de edelbrock intake manifold en met een cheap short ram luchtfilter.
    qua keuring. Ik heb nog een poging gedaan na de mapping om te kijken of ik eventueel zou gekeurd kunnen raken. Mijn CO was torenhoog dus keuring is voor mij zowiezo uit den boze. Ook geprobeerd om de benzinedruk wat te verlagen dit hielp een beetje, maar de kans dat het blokje misfires zou krijgen was dan ook wel groter dus dan maar weer opengedraaid :P
    ik heb dus wel een andere fuel rail zitten en benzinedrukregelaar.
    VTEC just kicked in yo!!!!

    Del Sol B18c ---> 238 bhp... trackday ready!
    Civic FN3 2.2 ctdi Type S
    Avatar gebruiker
    DelSolTypeR
    K20 Poster
     
    Berichten: 830
    Geregistreerd: di 07 jun 2011, 14:49
    Woonplaats: Kuurne
    my honda: CBR 600RR+ Civic FN3
    Advertenties:

    Re: Sol Type R + Civic FN3 pics new daily :D

    Berichtdoor psykotic » zo 02 maart 2014, 03:45

    ja maja zonder die injectors maakt vooral dieje fuel rail toch ni echt veel uit denk ik, das goe wel vr in de toekomst als ge ander injectors zoekt te steken.
    ge kunt wel meer fuel aanvoeren, ma als ge het ni door u injectors krijgt zedde der niks mee eh :P
    mss beetje extra druk met die benzinedrukregelaar, ma heb ik nog ni echt veel goe van gehoord.
    zou veel meer verzuipen ma ni echt meer power.
    maja kan zijn dat da me ne zware setup zoals bij u mss wel veel doe en/of verschil maakt, kweetet ni :mrgreen:

    van die injectors is bij mij ook twijfel-geval, al gehoord van veel te hoge CO2 dan, en zoals dieje regelaar veel meer verbruik maar ni echt veel meer power :)
    waar ik wel van verschoten ben is die edelbrock die ge als inlaat steken hebt, scheelt veel meer dan ik zou denken. :shock:
    Zelf aant zien voor eventueel zo'n skunk2 pro-series, kan ik zelf eventueel nog wa porten als mne blok openvliegt :mrgreen:
    khoop dat dieje ook zo goe meewerkt dan op pk-gebied :mrgreen:

    ma alvast veel succes me u huis eh, en verzorgt mn ex-beest(je) goe ;) :mrgreen:
    "Pure adrenaline attached to a license plate"
    Afbeelding
    Avatar gebruiker
    psykotic
    D15 Poster
     
    Berichten: 106
    Geregistreerd: zo 24 nov 2013, 14:08
    Woonplaats: Putte
    my honda: DC2
    Advertenties:

    Re: Sol Type R + Civic FN3 pics new daily :D

    Berichtdoor DelSolTypeR » ma 03 maart 2014, 16:39

    het helpt net genoeg om niet te arm te draaien met fuel rail en drukregelaar ;-) het is ook niet dat ik 100-en km rijd nu met de Del Sol ook (denk dat ik met moeite 100km gedaan heb vorig jaar zelfs lol) dus voorlopig blijft de setup zoals ze is tot ik wat meer ademruimte heb :P
    ja de Edelbrock maakt toch redelijk wat verschil na mapping hoor! Derk van A4H zegt dat de nieuwe skunk inlaat even goed of mogelijks beter zou kunnen presteren als de Edelbrock perf.X. Jammergenoeg nog niet veel vergelijkingen gevonden van de 2
    voor mensen die woensdag tijd hebben. Ik zal woensdag op Zolder zitten voor de trackday van 10-11, 11-12 en 13-14u ^^ De GoPro gaat deze keer WEL mee dus zal ik normaal tegen eind deze week eindelijk eens een filmpje kunnen posten ;-)

    thnx man en dat komt zeker in orde!
    VTEC just kicked in yo!!!!

    Del Sol B18c ---> 238 bhp... trackday ready!
    Civic FN3 2.2 ctdi Type S
    Avatar gebruiker
    DelSolTypeR
    K20 Poster
     
    Berichten: 830
    Geregistreerd: di 07 jun 2011, 14:49
    Woonplaats: Kuurne
    my honda: CBR 600RR+ Civic FN3
    Advertenties:

    Re: Sol Type R + Civic FN3 pics new daily :D

    Berichtdoor Jordyke190 » ma 03 maart 2014, 19:40

    DelSolTypeR schreef:het helpt net genoeg om niet te arm te draaien met fuel rail en drukregelaar ;-) het is ook niet dat ik 100-en km rijd nu met de Del Sol ook (denk dat ik met moeite 100km gedaan heb vorig jaar zelfs lol) dus voorlopig blijft de setup zoals ze is tot ik wat meer ademruimte heb :P
    ja de Edelbrock maakt toch redelijk wat verschil na mapping hoor! Derk van A4H zegt dat de nieuwe skunk inlaat even goed of mogelijks beter zou kunnen presteren als de Edelbrock perf.X. Jammergenoeg nog niet veel vergelijkingen gevonden van de 2
    voor mensen die woensdag tijd hebben. Ik zal woensdag op Zolder zitten voor de trackday van 10-11, 11-12 en 13-14u ^^ De GoPro gaat deze keer WEL mee dus zal ik normaal tegen eind deze week eindelijk eens een filmpje kunnen posten ;-)

    thnx man en dat komt zeker in orde!


    Moet werken :cry: ... ma kan al nie wachten op het filmpje :goed:
    Succes ermee 8-)
    Jordyke190
    B16 Poster
     
    Berichten: 304
    Geregistreerd: wo 10 okt 2012, 19:45
    Woonplaats: Balen
    my honda: Integra DC2
    Advertenties:

    Re: Sol Type R + Civic FN3 pics new daily :D

    Berichtdoor psykotic » za 15 maart 2014, 22:20

    ik hoop dat derk dan gelijk heeft, want da wordt wss mijne intake binnenkort :D
    dan motorbay is volledig leegsmijten, da er enkel nog mne blok inligt, met alles wat eraan moet vastzitten.
    Goodbye ABS, welcome bandensmoor :mrgreen:
    mijne wordt ook heel weinig gebruikt ze, kdenk 2-3000km vorig jaar.
    Enige klootzakkerij is da ik nu geen garage heb om em in te zetten. :evil:

    Maar als ik het dus goed begrijp moet ik een andere fuel rail en drukregelaar zetten, of ik ga te arm lopen?

    Zomer ga ik ook is na zolder me nog paar dikke honda's, mss da we iets kunnen afspreken dan.
    zou vet zijn da ik is me mne bak is kan racen tegen eigelijk ja mne andere bak hahaha :mrgreen:
    Ben is benieuwd dan, en ik kijk uit naar het filmke ;)
    "Pure adrenaline attached to a license plate"
    Afbeelding
    Avatar gebruiker
    psykotic
    D15 Poster
     
    Berichten: 106
    Geregistreerd: zo 24 nov 2013, 14:08
    Woonplaats: Putte
    my honda: DC2
    Advertenties:

    Re: Sol Type R + Civic FN3 pics new daily :D

    Berichtdoor DelSolTypeR » zo 16 maart 2014, 04:00

    filmpje zal ik helaas iedereen verschuldigd moeten blijven. Tijdens mijn tweede sessie wou ik gaan opnemen, maar had niet hard genoeg op het knopje gedrukt van de go pro (plastic omhulsel is nogal hard >.< ). Dan wou ik nog filmen in de namiddag, maar ik heb de 3de sessie niet meer gereden aangezien we nog het hele eind terug moesten naar W-Vlaanderen, mss best ook want een half uur nadat we brussel gepasseerd waren hoorden we op de radio dat er een ongeluk gebeurd was met een nogal lange file tot gevolg.
    foto's zijn er wel op de website van skylimit ;-) ik denk dat ik volgende maand terug een stuk of 3 foto's ga kopen, zitten toch een aantal mooie tussen :D
    mijn ABS zit er nog, maar heeft denk ik nog maar 1 keer in werking getreden lol :D mijn remmen grippen echt heel goed, maar blokkeren net niet ;-) blokkerende wielen zou je normaal zo veel mogelijk moeten proberen te voorkomen :P
    het is denk ik toch wel aangeraden om een fuel rail en regelaar te steken, zal toch zeker geen kwaad kunnen :) zelfs al blijkt dat het mss toch geen verschil maakt, heb je het tenminste toch zitten al dan tegen dat je dan zou opteren voor grotere injectoren.
    als alles wat meevalt qua kosten van het huis e.d. zou ik normaal eind mei nog eens gaan rijden op Zolder normaal, zou toch zeker leuk zijn om jouw teg nog eens terug te zien in de zomer na al die jaren :D Jouw ex-bakje ziet er slechts een heel klein beetje anders uit vanbuiten, maar vanbinnen is een andere zaak. Interieur heb ik er met HEEL veel spijt uitgehaald en doorverkocht aan whitesol :( nog altijd met gemengde gevoelens maar ja... had ik nou een tweede sol gehad zou ik het zeker nooit weggedaan hebben :(
    VTEC just kicked in yo!!!!

    Del Sol B18c ---> 238 bhp... trackday ready!
    Civic FN3 2.2 ctdi Type S
    Avatar gebruiker
    DelSolTypeR
    K20 Poster
     
    Berichten: 830
    Geregistreerd: di 07 jun 2011, 14:49
    Woonplaats: Kuurne
    my honda: CBR 600RR+ Civic FN3
    Advertenties:

    Re: Sol Type R + Civic FN3 pics new daily :D

    Berichtdoor psykotic » zo 16 maart 2014, 20:33

    ja da interieur was e specialleke, was OEM ma kben nooit iemand tegengekomen die ook zwarte lederen kuipzetels had.
    Da was altij de eerste vraag als ze mne sol zagen "verkoopte da interieur ni" lol :mrgreen:
    Bwah kzal zien me die fuel rail en drukregelaar, ik ga mn blok afdraaien eh, dus ik gok da de extra naft dan minder gaat zijn omda ik minder CC heb he.
    Ik weet het ni ma kdenk da ik er me OEM-spul wel kom, anders wordt da wel gedaan het moment da em binnengaat voor afstelling.
    En wel grappig, ik twijfel momenteel ook over mn stoelen.
    Ik heb hier ne hele tijd geleden is kuipstoelen gezien met volledige rug in carbon.
    Zaten in iemand zne EG, ma kweet het merk ni.
    Zo van die zou ik er graag hebben, die zei toen da die stoelen nix wogen :)

    Da zou wel een vet dagske zolder zijn :mrgreen:
    khoop dat da lukt, want ik moet wel goed na mn geld zien.
    Ik ben nu ander werk aant zoeken, opleiding aant doen op eigen kosten..
    Dermee da ik ni echt veel geld op overschot heb voor "plezierkes"
    ma als het mogelijk is gaan we da zeker is doen eh :mrgreen:
    ma dan moet eerst alles afzijn bij mij.

    Nu komt er nog bij da ik het plaatwerk achter mn rechterflank wss volledig moet vervangen,
    omda ze bij de fantastische carrosserie van garage Mullens onder repareren verstaan;
    "we trekken da recht en smeren der rap wa plamuur op"
    niks anti-roest, gewoon bloot ijzer me plamuur om :roll:
    Wa gebeurt er me ne zo hard afgestelde auto als de mijne?
    natuurlijk, dieje plamuur trilt eraf :x
    en kan goe zijn da ze te ver heen zijn om nog te redden.
    Da gaan we 1 vd weken bekijken.

    4500 was de richtprijs, toen ik em ging halen koste het ineens 7000
    iets laten weten was ook ni nodig, want was meer dan ik em betaald had.
    Werk was complete prul.
    Stukken kwamen dan nog van de Gerdy, (om zogezegd geld te besparen)
    plaatwerk nog ni eens geschuurd, gewoon over de vernis direct wit gespoten.
    Lak pelde paar maand later al af achter de pinkers,
    nu is heel het plaatwerk achter mn rechterflank eraan door die idioten.
    Ja door van die achterlijke grapkes hebde direct e stukske minder geld op overschot eh :roll:

    Dan op weg naar huis nog is 2 keer bijna verongelukt, omda mn remmen ineens vanzelf noodstop maakten of ineens vastsloegen.
    Zat defecte ABS-pomp in van bij de Gerdy.
    Ma da neem ik hem ni kwalijk, normaal zoude denken da die idioten van de garage uwe auto testen om te zien of alles werkt als ge 7K betaalt...
    nope ni nodig :mrgreen:
    khad nu al ne superblok me turbo gehad voor al het geld van dieje clownsfoor :roll:
    "Pure adrenaline attached to a license plate"
    Afbeelding
    Avatar gebruiker
    psykotic
    D15 Poster
     
    Berichten: 106
    Geregistreerd: zo 24 nov 2013, 14:08
    Woonplaats: Putte
    my honda: DC2
    Advertenties:

    Re: Sol Type R + Civic FN3 pics new daily :D

    Berichtdoor kenny_tmt » di 18 maart 2014, 19:46

    Nog wat foto's kevin.. Grtz

    Afbeelding
    Afbeelding
    Afbeelding
    If in doubt, go flat out!
    Avatar gebruiker
    kenny_tmt
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1655
    Geregistreerd: ma 15 nov 2010, 14:08
    Woonplaats: Aarschot
    my honda: CTR
    Advertenties:

    Re: Sol Type R + Civic FN3 pics new daily :D

    Berichtdoor DelSolTypeR » wo 19 maart 2014, 11:05

    thnx voor de foto's Kenny!! Zien er goed uit :D
    VTEC just kicked in yo!!!!

    Del Sol B18c ---> 238 bhp... trackday ready!
    Civic FN3 2.2 ctdi Type S
    Avatar gebruiker
    DelSolTypeR
    K20 Poster
     
    Berichten: 830
    Geregistreerd: di 07 jun 2011, 14:49
    Woonplaats: Kuurne
    my honda: CBR 600RR+ Civic FN3
    Advertenties:

    Re: Sol Type R + Civic FN3 pics new daily :D

    Berichtdoor M&M » wo 19 maart 2014, 11:31

    kenny_tmt schreef:Nog wat foto's kevin.. Grtz


    Kut seg Kevin, 3x geflitst op circuit Zolder door de Federale... :lol: :har: ;)
    Leuke pics & coole Sol :goed:
    Avatar gebruiker
    M&M
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1623
    Geregistreerd: do 14 jul 2011, 18:00
    my honda: S2000 & FK8
    Advertenties:

    Re: Sol Type R + Civic FN3 pics new daily :D

    Berichtdoor DelSolTypeR » wo 19 maart 2014, 11:44

    M&M schreef:
    kenny_tmt schreef:Nog wat foto's kevin.. Grtz


    Kut seg Kevin, 3x geflitst op circuit Zolder door de Federale... :lol: :har: ;)
    Leuke pics & coole Sol :goed:


    haha komt goed! Geen nummerplaat eh :P ze hebben geen bewijzen :P :leuk:
    thnx ;-)
    VTEC just kicked in yo!!!!

    Del Sol B18c ---> 238 bhp... trackday ready!
    Civic FN3 2.2 ctdi Type S
    Avatar gebruiker
    DelSolTypeR
    K20 Poster
     
    Berichten: 830
    Geregistreerd: di 07 jun 2011, 14:49
    Woonplaats: Kuurne
    my honda: CBR 600RR+ Civic FN3
    Advertenties:

    Re: Sol Type R + Civic FN3 pics new daily :D

    Berichtdoor psykotic » vr 28 maart 2014, 17:38

    komde zondag ni na meeting roeselare? ik en mne maat me andere integra zijn daar ook :D
    "Pure adrenaline attached to a license plate"
    Afbeelding
    Avatar gebruiker
    psykotic
    D15 Poster
     
    Berichten: 106
    Geregistreerd: zo 24 nov 2013, 14:08
    Woonplaats: Putte
    my honda: DC2
    Advertenties:

    Re: Sol Type R + Civic FN3 pics new daily :D

    Berichtdoor DelSolTypeR » zo 30 maart 2014, 18:57

    ik zal waarschijnlijk een tijdje minder actief zijn in de autowereld, de vraag op dit moment is zelfs of ik überhaupt wel nog actief zal zijn in de eerste paar jaren..
    nu op dit moment heb ik geen tijd wegens de verhuis na aankoop van een huis wat dus wel leuk nieuws is. Na de verhuis zullen het enkele zware maanden worden financieel wegens het moeten overbruggen van nog 3 maanden huur in samenloop met afbetalen van de lening voor het huis, is al minder leuk nieuws..

    het nieuws waardoor het echt twijfelachtig wordt of ik de komende jaren actief zal zijn is dat mijn vader begin deze week onverwacht overleden is in zijn slaap wegens een hartinfarct.. :( sommigen weten dit niet, maar ik was afhankelijk van mijn vader om overal te raken omdat hij met de aanhangwagen reed.. "volg dan lessen" zie ik sommigen al denken, maar dit is niet zo simpel. Afgezien van het feit dat ik idd afhankelijk was van mijn vader komt het emotionele aspect zwaar zijn hoofd opsteken.. De Del Sol heeft ons de laatste jaren enorm samen gebracht en heeft onze relatie echt veel goed gedaan. Dit is zeer leuk, maar dit wil ook zeggen dat het nooit meer hetzelfde zal zijn. Hij zal er niet meer bij zijn om me nog wat goeie raad te geven, zeggen waar ik nog wat verder kan gaan en waar ik kon verbeteren.. Ik weet echt niet of ik het nog kan opbrengen om in de Del Sol te stappen en 100% geconcentreerd kan rijden.. Ik zal het zeker proberen, want ik ga niets beslissen zonder ik het geprobeerd heb!! De Del Sol verkopen zal waarschijnlijk ook geen optie zijn, want hoe kan ik het over mijn hart krijgen om hetgene wat ons zo dicht bij elkaar gebracht heeft weg te doen..

    heel wat gemengde gevoelens dus waar ik nog lang niet uit ben op dit moment :)
    VTEC just kicked in yo!!!!

    Del Sol B18c ---> 238 bhp... trackday ready!
    Civic FN3 2.2 ctdi Type S
    Avatar gebruiker
    DelSolTypeR
    K20 Poster
     
    Berichten: 830
    Geregistreerd: di 07 jun 2011, 14:49
    Woonplaats: Kuurne
    my honda: CBR 600RR+ Civic FN3
    Advertenties:

    VorigeVolgende

    Keer terug naar Bezoekers

    Wie is er online

    Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 45 gasten