Pagina 26 van 26

Re: ee8project - nieuw blokje voor de rex

BerichtGeplaatst: wo 03 sep 2014, 16:57
door ee8project
van de week een blokje bemachtigd

b18c6 darton sleeved naar 2.0L
eagle krukas
eagle drijfstangen
cp pistons
act heavy duty kopeling
verlicht vliegwiel
rc injectoren
aem fuelrail
edelbrock preformer intake
edelbrock gasklep

brain crower stage 2 cams / deze gaan wel weg
bijhorende klepveren die gaan ook weg

en wss nog wa vergeten blok is voledig uit elkaar momenteel voor compleet terug op te bouwen
alles goed checken als iets vervangen moet worden

fotos volgen nog

Re: ee8project - nieuw blokje voor de rex

BerichtGeplaatst: wo 03 sep 2014, 17:45
door gghonda
zalig blokje :goed:
veel succes ermee , en zeker voor die prijs :D

Re: ee8project - nieuw blokje voor de rex

BerichtGeplaatst: do 04 sep 2014, 01:48
door Solleke
Ben eens benieuwd naar Jonas zijn mening 8-)


Voor de rest, zonde van de CRX.
CRX vtec wordt alleen maar schaarser en schaarser, dan vind ik het zonde dat ze zo verbouwd worden met interieur spuiten en poyester dit en dat... OEM of OEM+ ftw.

Re: ee8project - nieuw blokje voor de rex

BerichtGeplaatst: do 04 sep 2014, 16:34
door ep3bp
waarom blok uit elkaar gehaald? deze is niet zolang opnieuw opgebouwd en was gemapt door CIA reed perfect

Re: ee8project - nieuw blokje voor de rex

BerichtGeplaatst: do 04 sep 2014, 16:58
door Mol
wat power deed dit blokje dan?

Re: ee8project - nieuw blokje voor de rex

BerichtGeplaatst: do 04 sep 2014, 17:02
door ee8project
lagers hadden schade dus wordt helemaal van 0 stap voor stap opgebouwd dat hij terug tip top is
ik vermoed da vorige eigenaar hem gwn omzeep heeft geholpen

Re: ee8project - nieuw intake vor de b18c6

BerichtGeplaatst: do 13 nov 2014, 18:48
door ee8project
heb de gesleevde blok maar weggedaan had er geen zin in
en de b18c6 was nog heel goed

dus daarom updateke voor de b18c6

old
skunk 2 pro series en skunk 2 70mm gasklep

Afbeelding

new
edelbrock preformer X en edelbrock 65mm gasklep

Afbeelding

ligt ook een p28 hondata s300 ecu klaar voor hem te mappen

Re: ee8project - nieuw intake vor de b18c6

BerichtGeplaatst: do 13 nov 2014, 20:33
door DelSolTypeR
... waarom kleinere gasklep? ik begrijp het allemaal nie meer zo goed hoor...
die andere b18 dan maar weggedaan terwijl die uiteen lag? Dan had je er beter niet aan begonnen ondanks de lagerschade.. just my 2 cents :)

Re: ee8project - nieuw intake vor de b18c6

BerichtGeplaatst: do 13 nov 2014, 21:24
door ee8project
Ja ik heb wat parts van de andere b18 op men huidige b18 gezet
Waarom kleinere
Het geen wat ik in piek win is minder wat ik onderin ga winnen met de kleinere klep
Dus over de hele lijn zal ik beter gaan juist bovenin iets minder piek

Re: ee8project - nieuw krachtbron turbo

BerichtGeplaatst: zo 11 okt 2015, 18:09
door ee8project
lang niets meer gepost maar wel bezig geweest
blokje bij gerdy gaan halen




nieuwe blok b16a2 turbo
B16A2
Crankshaft eagle
Eagle Connecting Rods
cp 9:1 compression 81mm turbo pistons
Blueprint M1 Engine Sleeves
Integra type R olie pomp
Moroso oilpan
Skunk2 Valve Springs (stability at over 10,000 rpms).
SKUNK-2 TITANIUM RETAINER
Valve Set OMI-Performance
Edelbrock Cams
EDELBROCK intake
throttle body 67mm
ACT Flywheel Streetlite
ACT 4 Pad Rigid Race Disc
ACT Heavy Duty Pressure Plate Torque: 310 (ft/.lbs)

Afbeelding

ep3 remklauwen met 300mm schijven
Afbeelding

veerpootbrug
Afbeelding

momenteel wordt de engine bay opnieuw mooi gewired enz
battery wordt in de koffer geplaatst
en ook komt een nieuwe turbo op het blok
wss een garret gt2871r ballbearing
huidige turbo is ebay daarom ook maar deftig spul monteren

ook de aem wideband meter instaleren

dat was het dan zowat

Re: ee8project - nieuw krachtbron turbo

BerichtGeplaatst: wo 14 okt 2015, 12:45
door jack70
een goede raad voor turbo opbouw, geef niet te veel geld aan volgende onderdelen;

1ste: beter geen lichtgewicht vliegwiel nemen, het originele is goed en degelijk.
2e : goede sterke koppeling gebruiken, eentje die lang meegaat, en zeker niet van die peperdure race-spullen die versleten zijn na een uurtje vlammen.
3e : turbo beter iets te groot dan iets te klein
4e: gebruik de originele cams, die zijn goed genoeg, zeker voor weggebruik, omdat ze onderin niet al te lui zijn, de gehele aftermarket cams zijn (bijna) allemaal ontworpen voor extra-power bovenin, (waar je in het wegverkeer weinig gebruik van kan maken)
5e: de originele inlaat-collector is meer dan goed genoeg, ook de originele gasklep is meer dan goed genoeg, groter is niet altijd beter (wel duurder)
6e : uitlaat 2,5" is voldoende groot genoeg
7e : steekassen, beter die van B18 gebruiken, deze zijn iets dikker en dus sterker.
8e: lage compressie pistons en sterkere drijfstangen is altijd beter, dure sleeves kan maar is bij goede afstelling volgens mij niet nodig.
9e: hondata 300 voldoet prima
10e: grotere injectors en opvoerpomp zijn zeker nodig
11e: gebruik originele honda lagers, deze zijn duur maar goed, opgelet met dure aftermarket lagers, deze zijn vaak hard, waardoor de krukas sneller slijt.
12e: originele culas is goed genoeg, het laten bewerken voor betere flow kan, maar is helemaal niet nodig, kost te veel, tenzij je het zelf doet, overdrijf zeker niet
13e: beter 98 octaan pomp benzine gebruiken
14e: grootst mogelijke intercooler gebruiken, verzorg uw piping
15e: het boek '' X-treme honda B-series engines " van schrijver Richard Holdener, beschrijft heel wat tests en vooral turbo-ervaring
deze info is vrijblijvend, ieder bouwt zijn project zoals hij dat wil, maar kies voor kwaliteit en degelijkheid. Beter een pk minder en veel plezier, dan één pk te veel en stukken rijden.