Hondaclub-belgium.be • Toon onderwerp - ee8project - nieuw krachtbron turbo

ee8project - nieuw krachtbron turbo

Re: ee8project - nieuw blokje voor de rex

Berichtdoor ee8project » wo 03 sep 2014, 16:57

van de week een blokje bemachtigd

b18c6 darton sleeved naar 2.0L
eagle krukas
eagle drijfstangen
cp pistons
act heavy duty kopeling
verlicht vliegwiel
rc injectoren
aem fuelrail
edelbrock preformer intake
edelbrock gasklep

brain crower stage 2 cams / deze gaan wel weg
bijhorende klepveren die gaan ook weg

en wss nog wa vergeten blok is voledig uit elkaar momenteel voor compleet terug op te bouwen
alles goed checken als iets vervangen moet worden

fotos volgen nog
Avatar gebruiker
ee8project
B20 Poster
 
Berichten: 548
Geregistreerd: vr 04 maart 2011, 16:05
my honda: ep2 & ee8
Advertenties:

Advertisement

test


  • Re: ee8project - nieuw blokje voor de rex

    Berichtdoor gghonda » wo 03 sep 2014, 17:45

    zalig blokje :goed:
    veel succes ermee , en zeker voor die prijs :D
    burn rubber not your soul
    Avatar gebruiker
    gghonda
    D15 Poster
     
    Berichten: 149
    Geregistreerd: wo 13 jun 2012, 18:09
    Woonplaats: Lier
    my honda: ej9
    Advertenties:

    Re: ee8project - nieuw blokje voor de rex

    Berichtdoor Solleke » do 04 sep 2014, 01:48

    Ben eens benieuwd naar Jonas zijn mening 8-)


    Voor de rest, zonde van de CRX.
    CRX vtec wordt alleen maar schaarser en schaarser, dan vind ik het zonde dat ze zo verbouwd worden met interieur spuiten en poyester dit en dat... OEM of OEM+ ftw.
    Afbeelding
    Avatar gebruiker
    Solleke
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1010
    Geregistreerd: di 22 maart 2011, 16:05
    Woonplaats: Antwerpen
    my honda: FN3/ED4
    Advertenties:

    Re: ee8project - nieuw blokje voor de rex

    Berichtdoor ep3bp » do 04 sep 2014, 16:34

    waarom blok uit elkaar gehaald? deze is niet zolang opnieuw opgebouwd en was gemapt door CIA reed perfect
    ep3bp
    H23 Poster
     
    Berichten: 796
    Geregistreerd: di 23 maart 2010, 22:22
    Woonplaats: voorde-ninove
    my honda: ep3
    Advertenties:

    Re: ee8project - nieuw blokje voor de rex

    Berichtdoor Mol » do 04 sep 2014, 16:58

    wat power deed dit blokje dan?
    Drive it like you stole it !!!!
    Mol
    D14 Poster
     
    Berichten: 52
    Geregistreerd: zo 13 mei 2012, 18:48
    my honda: s2000/ civic ee9
    Advertenties:

    Re: ee8project - nieuw blokje voor de rex

    Berichtdoor ee8project » do 04 sep 2014, 17:02

    lagers hadden schade dus wordt helemaal van 0 stap voor stap opgebouwd dat hij terug tip top is
    ik vermoed da vorige eigenaar hem gwn omzeep heeft geholpen
    Avatar gebruiker
    ee8project
    B20 Poster
     
    Berichten: 548
    Geregistreerd: vr 04 maart 2011, 16:05
    my honda: ep2 & ee8
    Advertenties:

    Re: ee8project - nieuw intake vor de b18c6

    Berichtdoor ee8project » do 13 nov 2014, 18:48

    heb de gesleevde blok maar weggedaan had er geen zin in
    en de b18c6 was nog heel goed

    dus daarom updateke voor de b18c6

    old
    skunk 2 pro series en skunk 2 70mm gasklep

    Afbeelding

    new
    edelbrock preformer X en edelbrock 65mm gasklep

    Afbeelding

    ligt ook een p28 hondata s300 ecu klaar voor hem te mappen
    Avatar gebruiker
    ee8project
    B20 Poster
     
    Berichten: 548
    Geregistreerd: vr 04 maart 2011, 16:05
    my honda: ep2 & ee8
    Advertenties:

    Re: ee8project - nieuw intake vor de b18c6

    Berichtdoor DelSolTypeR » do 13 nov 2014, 20:33

    ... waarom kleinere gasklep? ik begrijp het allemaal nie meer zo goed hoor...
    die andere b18 dan maar weggedaan terwijl die uiteen lag? Dan had je er beter niet aan begonnen ondanks de lagerschade.. just my 2 cents :)
    VTEC just kicked in yo!!!!

    Del Sol B18c ---> 238 bhp... trackday ready!
    Civic FN3 2.2 ctdi Type S
    Avatar gebruiker
    DelSolTypeR
    K20 Poster
     
    Berichten: 830
    Geregistreerd: di 07 jun 2011, 14:49
    Woonplaats: Kuurne
    my honda: CBR 600RR+ Civic FN3
    Advertenties:

    Re: ee8project - nieuw intake vor de b18c6

    Berichtdoor ee8project » do 13 nov 2014, 21:24

    Ja ik heb wat parts van de andere b18 op men huidige b18 gezet
    Waarom kleinere
    Het geen wat ik in piek win is minder wat ik onderin ga winnen met de kleinere klep
    Dus over de hele lijn zal ik beter gaan juist bovenin iets minder piek
    Avatar gebruiker
    ee8project
    B20 Poster
     
    Berichten: 548
    Geregistreerd: vr 04 maart 2011, 16:05
    my honda: ep2 & ee8
    Advertenties:

    Re: ee8project - nieuw krachtbron turbo

    Berichtdoor ee8project » zo 11 okt 2015, 18:09

    lang niets meer gepost maar wel bezig geweest
    blokje bij gerdy gaan halen




    nieuwe blok b16a2 turbo
    B16A2
    Crankshaft eagle
    Eagle Connecting Rods
    cp 9:1 compression 81mm turbo pistons
    Blueprint M1 Engine Sleeves
    Integra type R olie pomp
    Moroso oilpan
    Skunk2 Valve Springs (stability at over 10,000 rpms).
    SKUNK-2 TITANIUM RETAINER
    Valve Set OMI-Performance
    Edelbrock Cams
    EDELBROCK intake
    throttle body 67mm
    ACT Flywheel Streetlite
    ACT 4 Pad Rigid Race Disc
    ACT Heavy Duty Pressure Plate Torque: 310 (ft/.lbs)

    Afbeelding

    ep3 remklauwen met 300mm schijven
    Afbeelding

    veerpootbrug
    Afbeelding

    momenteel wordt de engine bay opnieuw mooi gewired enz
    battery wordt in de koffer geplaatst
    en ook komt een nieuwe turbo op het blok
    wss een garret gt2871r ballbearing
    huidige turbo is ebay daarom ook maar deftig spul monteren

    ook de aem wideband meter instaleren

    dat was het dan zowat
    Avatar gebruiker
    ee8project
    B20 Poster
     
    Berichten: 548
    Geregistreerd: vr 04 maart 2011, 16:05
    my honda: ep2 & ee8
    Advertenties:

    Re: ee8project - nieuw krachtbron turbo

    Berichtdoor jack70 » wo 14 okt 2015, 12:45

    een goede raad voor turbo opbouw, geef niet te veel geld aan volgende onderdelen;

    1ste: beter geen lichtgewicht vliegwiel nemen, het originele is goed en degelijk.
    2e : goede sterke koppeling gebruiken, eentje die lang meegaat, en zeker niet van die peperdure race-spullen die versleten zijn na een uurtje vlammen.
    3e : turbo beter iets te groot dan iets te klein
    4e: gebruik de originele cams, die zijn goed genoeg, zeker voor weggebruik, omdat ze onderin niet al te lui zijn, de gehele aftermarket cams zijn (bijna) allemaal ontworpen voor extra-power bovenin, (waar je in het wegverkeer weinig gebruik van kan maken)
    5e: de originele inlaat-collector is meer dan goed genoeg, ook de originele gasklep is meer dan goed genoeg, groter is niet altijd beter (wel duurder)
    6e : uitlaat 2,5" is voldoende groot genoeg
    7e : steekassen, beter die van B18 gebruiken, deze zijn iets dikker en dus sterker.
    8e: lage compressie pistons en sterkere drijfstangen is altijd beter, dure sleeves kan maar is bij goede afstelling volgens mij niet nodig.
    9e: hondata 300 voldoet prima
    10e: grotere injectors en opvoerpomp zijn zeker nodig
    11e: gebruik originele honda lagers, deze zijn duur maar goed, opgelet met dure aftermarket lagers, deze zijn vaak hard, waardoor de krukas sneller slijt.
    12e: originele culas is goed genoeg, het laten bewerken voor betere flow kan, maar is helemaal niet nodig, kost te veel, tenzij je het zelf doet, overdrijf zeker niet
    13e: beter 98 octaan pomp benzine gebruiken
    14e: grootst mogelijke intercooler gebruiken, verzorg uw piping
    15e: het boek '' X-treme honda B-series engines " van schrijver Richard Holdener, beschrijft heel wat tests en vooral turbo-ervaring
    deze info is vrijblijvend, ieder bouwt zijn project zoals hij dat wil, maar kies voor kwaliteit en degelijkheid. Beter een pk minder en veel plezier, dan één pk te veel en stukken rijden.
    jack70
    D14 Poster
     
    Berichten: 68
    Geregistreerd: vr 17 jan 2014, 22:42
    Advertenties:

    Vorige

    Keer terug naar Bezoekers

    Wie is er online

    Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten