Sinisters Project FK3 --> Project EP3

Sinisters Project FK3 --> Project EP3

Berichtdoor Sinister » vr 27 mei 2011, 17:12

Hallo mannen, zal me eindelijk is voorstellen.

Ik ben Sinister en ben 27 jaar oud, zelf rij ik met een Civic FK3 2006 model zonder DPF.
Standaard had em 150 pk zoiets, laten hermappen bij Intertuning tot 175 pk en 430 nm koppel.

Was er niet zo tevreden en omdat heinz er meer kon uithalen heb ik hem uiteindelijk laten hermappen tot 185 pk en 410 nm koppel (voor de koppeling)

Nu is het wel zo dat ze bij vochtig weer wat licht door slipt terug, terwijl ik al een nieuwe koppeling heb sinds een jaar.

Om dat op te lossen heb ik het volgende besteld:
http://www.clutch-specialists.co.uk/auto/honda-civi-cdti-paddle-clutch-kit

Deze komt er zo snel mogelijk onder en dan kunnen we doorgaan.

Heb een speciaal projectje op het oog nog.
Ik zou graag een IC in serie bijplaatsen met mijn bestaande, iedereen weet dat de bestaande veel te klein is voor de motor en de turbo kan veel meer vermogen aan.
Daarom zou ik nog een willen bijplaatsen, vanvoor met een speciaal kitje, speciaal ontworpen voor de FK3.

Dit is een foto van de grote intercooler in single opstelling:

Uiteindelijk moet het iets worden zoals dit (je beste spaans bovenhalen ;) ):

Het enige probleem gaat zijn: de keuring, daarom dacht ik aan zwarte tubes te bestellen, want de kit levert blauwe of rode.
Nog een nadeel is dat de bestaande radiator minder koeling krijgt.
Daarom heb ik een type s front grill besteld van een FD3, die laat meer lucht door dan de bestaande lichtbalk van een FK3.
Hoop dat ik er ronde de 210 pk mee haal ofzo, meer is altijd welkom :lol: de koppeling zou tot 240 aankunnen.

Laat maar weten wat jullie er van vinden van mijn plannen.
Misschien ben ik niet de eerste hier (is zeker niet mijn doel), ben wel benieuwd wie het nog al gedaan heeft, laat je ervaringen dan zeker weten!


UPDATE zie p5
Laatst bijgewerkt door Sinister op do 16 feb 2012, 13:56, in totaal 1 keer bewerkt.
Matig uw kinderen, denk aan onze snelheid!
Sinister
HCB Veteraan
 
Berichten: 1057
Geregistreerd: vr 26 maart 2010, 08:40
Advertenties:



  • Re: Sinisters civic FK3 dual IC project

    Berichtdoor del_zot » vr 27 mei 2011, 17:26

    dees is eentje da ik zeker ga volgen
    Zie je spruitstuk als een werkende neger. En zie je turbo als zweep. Synergie.
    Afbeelding
    Avatar gebruiker
    del_zot
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 2823
    Geregistreerd: vr 16 apr 2010, 20:13
    my honda: r33 gts-t
    Advertenties:

    Re: Sinisters civic FK3 dual IC project

    Berichtdoor gert » vr 27 mei 2011, 18:01

    ziet er goe uit :goed: ben benieuwd als je klaar bent met alles
    Afbeelding

    dankzij de fake shit wordt het echte meer gewaardeerd. ga zo door :goed:
    Avatar gebruiker
    gert
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 2159
    Geregistreerd: wo 24 maart 2010, 15:45
    Woonplaats: dessel
    my honda: eg6 sir-s
    Advertenties:

    Re: Sinisters civic FK3 dual IC project

    Berichtdoor maze » vr 27 mei 2011, 18:23

    zeer hard benieuwd naar dit. ben ook benieuwd om deze ooit eens naast een fn2 te zien staan.
    Sorry for the stupidity. It started before I was born.
    Avatar gebruiker
    maze
    D17 Poster
     
    Berichten: 298
    Geregistreerd: wo 24 maart 2010, 12:32
    my honda: Civic EP2
    Advertenties:

    Re: Sinisters civic FK3 dual IC project

    Berichtdoor wimke1971 » vr 27 mei 2011, 19:57

    knap zeg!

    zat er oorspronkelijk geen dpf in of heb je die laten verwijderen?

    hoeveel heeft die koppeling uit de UK nog gekost? incl plaatsing en verzending?

    ik heb een cr-v en zou dat misschien ook wel overwegen.

    ik neem aan dat de koppeling van een crv en civic diesel dezelfde is of niet? of is die van een crv zwaarder?

    mag in pb ook natuurlijk.
    thx
    wim
    wimke1971
    D15 Poster
     
    Berichten: 107
    Geregistreerd: za 27 maart 2010, 15:51
    my honda: Crv
    Advertenties:

    Re: Sinisters civic FK3 dual IC project

    Berichtdoor black_civic » vr 27 mei 2011, 20:10

    deze ga ik zeker volgen
    black_civic
    B20 Poster
     
    Berichten: 516
    Geregistreerd: vr 25 jun 2010, 18:35
    my honda: civic fk1, cbr 600rr
    Advertenties:

    Re: Sinisters civic FK3 dual IC project

    Berichtdoor honda-integra » vr 27 mei 2011, 20:14

    black_civic schreef:deze ga ik zeker volgen


    X2!!!! Ziet er de moeite uit. En mss een domme vraag, maar ik zie dat je 400+ nm koppel hebt, dat is een pak meer dan mijn integra. Maar als we dan aan het licht een sprintje doen, wilt dat dan zeggen dat je met zo'n koppel ook de snelste bent? Want men heeft mij altijd gezegd dat diesels alleen voordeel hebben in hernemingen.
    Life is fast, but VTEC makes it faster. Live life to the redline. TYPE-R

    Afbeelding
    Avatar gebruiker
    honda-integra
    H22 Poster
     
    Berichten: 626
    Geregistreerd: ma 08 nov 2010, 18:39
    my honda: integra
    Advertenties:

    Re: Sinisters civic FK3 dual IC project

    Berichtdoor wimke1971 » vr 27 mei 2011, 20:15

    je integra zal nog altijd sneller zijn van 0-100... maak je maar geen zorgen ;-)
    wimke1971
    D15 Poster
     
    Berichten: 107
    Geregistreerd: za 27 maart 2010, 15:51
    my honda: Crv
    Advertenties:

    Re: Sinisters civic FK3 dual IC project

    Berichtdoor honda-integra » vr 27 mei 2011, 20:17

    wimke1971 schreef:je integra zal nog altijd sneller zijn van 0-100... maak je maar geen zorgen ;-)


    :D Lol, dat bedoelde ik niet :D
    ik vraag me gewoon af waarom dieselwagens zoveel koppel hebben, en toch zo "traag" zijn.
    Life is fast, but VTEC makes it faster. Live life to the redline. TYPE-R

    Afbeelding
    Avatar gebruiker
    honda-integra
    H22 Poster
     
    Berichten: 626
    Geregistreerd: ma 08 nov 2010, 18:39
    my honda: integra
    Advertenties:

    Re: Sinisters civic FK3 dual IC project

    Berichtdoor wimke1971 » vr 27 mei 2011, 20:25

    in het hernemen zonder veel terug te schakelen, zijn ze sneller dan een benzine hoor...

    stel je rijdt 70 km/u in 5de versnelling en je stampt je voet tegen het metaal, ga je met een diesel met veel koppel, sneller vooruit geraken dan met een benzine.

    Benzine moet al naar 3de terugschakelen om gelijk te komen denk ik. (algemeen genomen he)
    wimke1971
    D15 Poster
     
    Berichten: 107
    Geregistreerd: za 27 maart 2010, 15:51
    my honda: Crv
    Advertenties:

    Re: Sinisters civic FK3 dual IC project

    Berichtdoor Sinister » za 28 mei 2011, 08:48

    Zat geen DPF op standaard, heb speciaal een gekocht zonder.
    Koppeling is 550€ geleverd zonder plaatsing. En ja ik vermoed dat die ook past onder de CRV van dat jaar. Zolang het maar een CDTI motor is en geen DTEC.
    Plaatsen zal iets zijn van een 300 eur denk ik. Als je het doet, moet je niet lang meer wachten want de pond zal binnenkort wel stijgen vermoed ik.
    Vraag wel eerst best eens in de garage of dit dezelfde koppelingen zijn, want weet het niet 100% zeker Wim.

    En aan de lichten zal ik rapper weg zijn mss ff en dan haalt een integra mij in. Nu heb ik 185 pk maar en een integra heeft er 190 dus die zal zeker wel sneller zijn (minder gewicht ook).
    Als mijn diesel 400 nm moest doen over 7000 toeren dan had ik wel meer pk (ongeveer 300 ofzo denk aan Ford Focus RS) en dan zou da ook sneller zijn dan ne integra maar dat is dus ni natuurlijk.
    Diesels hebben door hun hoge koppel onderin al veel rapper hun pks op lagere toeren, en zijn daarom rapper weg, een integra maakt zijn pks pas rond 6000 rpm en hoger.
    Daarom is wat Wim zei juist, een integra moet een paar versnellingen terugschakelen en dan is dit niet meer een probleem :)
    De reden waarom ze dus zo traag zijn is omdat ze geen 7000 toeren doen, en de turbo pas spoelt vanaf 2000 rpm, maar ik denk wel dat als ik 210 pk zou moeten halen, dat een standaard integra zeker op zijn doos krijgt, ook dankzij deze deftige koppeling die ge beter kunt lanceren vanaf 0. Zelf ben ik ook zeker benieuwd wat het gaat geven.
    Ik heb onlangs nog op de autostrade gereden tegen een vriend van me zijn FN2, die kon ik perfect volgen. In sprint zal hij mij wel smoken. Deze FN2 had 220 pk zelfs.
    Integra blijft altijd wel meer rij genot natuurlijk!
    Matig uw kinderen, denk aan onze snelheid!
    Sinister
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1057
    Geregistreerd: vr 26 maart 2010, 08:40
    Advertenties:

    Re: Sinisters civic FK3 dual IC project

    Berichtdoor Massi » za 28 mei 2011, 09:06

    mene maat hed ne leon cupra 250pk diesel, da ding is echt een rocket tot en met.
    vorige week in de dokke dacht em rapper ten zijn asl mene ep3 :lol: dik op zen doos gehad ma dik.
    stilstaans pakte ik een snuit er op en als ik 4de leeg had getrokke was em redelijk stuk achter, type rkes hemme lekkere hoge toere waardoor diesel ni e.
    dimitri ge zij ne ex itr rijder ge wee ook goe hoeda itr's gaan (goeie wel e) ik hem ook me zo ne diesel gerede gehad ik wee goe wa die kunne en doen, ma ik zen heel content ik trug na type r richting zen uit gegaan ze.
    "If In Doubt,Flat Out"
    Avatar gebruiker
    Massi
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 2867
    Geregistreerd: di 23 maart 2010, 21:00
    my honda: trotinette
    Advertenties:

    Re: Sinisters civic FK3 dual IC project

    Berichtdoor Sinister » za 28 mei 2011, 10:02

    Uwe EP3 is al ni standaard meer, ik heb het over standaard type R's, en ik weet wa mijne civic tegen ne FN2 doet ja. En ik weet ook wa em doet tegen ne 220 pk FN2
    Ge hebt ne FK3 gereden ja standaard, dus ge hebt geen flauw idee wat die doen of nog extra in hun mars hebben.
    Maja dees gaat weer uitmonden in een Benzine - Diesel discussie da heb ik al lang door, da is hier ni de bedoeling dus ik stel voor da ge ofwel zwijgt ofwel iets zinnigs zegt.
    Trouwens iedereen weet da uwe EP3 vooruit ga ja, we hebben da overal al meer dan 10x gelezen, we weten het massi tis goed. We zullen wel zien wa het project geeft he, niet iedereen heeft zin om 500€ per maand aan benzine uit te geven voor woon werk verkeer he.
    Daarom zei ik dat ik niet wist wat het gaat geven en ik heb nergens gezegd dak zeker ben dak alle type r's ga smoken. Trouwens op de eerste plaats he ist vooral het manneke achter het stuur wa het doet.
    Matig uw kinderen, denk aan onze snelheid!
    Sinister
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1057
    Geregistreerd: vr 26 maart 2010, 08:40
    Advertenties:

    Re: Sinisters civic FK3 dual IC project

    Berichtdoor Massi » za 28 mei 2011, 10:21

    ik hem mee gerede joeng 190pk gedaan bij it en da gaf me helema gen goesting mene te late doen, zelfs een van bij heinz en wast helema ni. die ging redelijk ma belange ni wa ik verwachte zele dus kzou ni wete dan voor wa er geld in te stompe en doen as ik da toch ni van overtuigt was :roll: as gij er zo over indruk zij mja
    mene ep heeft ma header, catback en intake meer ni ! wa ik over had is voor diesel dik getuned ze en zet uwe int kort er is tege dan :lol: das ne leon die door JD nederland is gedaan dus wete over wa ik klap ze
    die fn gij zegt 220pk? is die dan nog stock? nee e joeng!! mijne komt nog ni aan die pk's
    "If In Doubt,Flat Out"
    Avatar gebruiker
    Massi
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 2867
    Geregistreerd: di 23 maart 2010, 21:00
    my honda: trotinette
    Advertenties:

    Re: Sinisters civic FK3 dual IC project

    Berichtdoor Sinister » za 28 mei 2011, 10:24

    **mod edit** op vraag van topicstarter
    Matig uw kinderen, denk aan onze snelheid!
    Sinister
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1057
    Geregistreerd: vr 26 maart 2010, 08:40
    Advertenties:

    Volgende

    Keer terug naar Bezoekers

    Wie is er online

    Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 51 gasten