Hallo mannen, zal me eindelijk is voorstellen.
Ik ben Sinister en ben 27 jaar oud, zelf rij ik met een Civic FK3 2006 model zonder DPF.
Standaard had em 150 pk zoiets, laten hermappen bij Intertuning tot 175 pk en 430 nm koppel.
Was er niet zo tevreden en omdat heinz er meer kon uithalen heb ik hem uiteindelijk laten hermappen tot 185 pk en 410 nm koppel (voor de koppeling)
Nu is het wel zo dat ze bij vochtig weer wat licht door slipt terug, terwijl ik al een nieuwe koppeling heb sinds een jaar.
Om dat op te lossen heb ik het volgende besteld:
http://www.clutch-specialists.co.uk/auto/honda-civi-cdti-paddle-clutch-kit
Deze komt er zo snel mogelijk onder en dan kunnen we doorgaan.
Heb een speciaal projectje op het oog nog.
Ik zou graag een IC in serie bijplaatsen met mijn bestaande, iedereen weet dat de bestaande veel te klein is voor de motor en de turbo kan veel meer vermogen aan.
Daarom zou ik nog een willen bijplaatsen, vanvoor met een speciaal kitje, speciaal ontworpen voor de FK3.
Dit is een foto van de grote intercooler in single opstelling:
Uiteindelijk moet het iets worden zoals dit (je beste spaans bovenhalen ):
Het enige probleem gaat zijn: de keuring, daarom dacht ik aan zwarte tubes te bestellen, want de kit levert blauwe of rode.
Nog een nadeel is dat de bestaande radiator minder koeling krijgt.
Daarom heb ik een type s front grill besteld van een FD3, die laat meer lucht door dan de bestaande lichtbalk van een FK3.
Hoop dat ik er ronde de 210 pk mee haal ofzo, meer is altijd welkom de koppeling zou tot 240 aankunnen.
Laat maar weten wat jullie er van vinden van mijn plannen.
Misschien ben ik niet de eerste hier (is zeker niet mijn doel), ben wel benieuwd wie het nog al gedaan heeft, laat je ervaringen dan zeker weten!
UPDATE zie p5