Pagina 25 van 27

Re: Wesley's EK4

BerichtGeplaatst: do 21 dec 2017, 19:05
door Vteclover
Update v d daily fn2
In october dacht ik "tgaat sneeuwen dit jaar"
En als de madam nog maar aan sneeuw denk is ze al in paniek :-)
Nu de oudste zoon verder naar school gaat vond ik het geen slecht idee wintervelgjes te zoeken
Ik kwam een interresant paar wintervelgjes tegen nl gepoederlakte ep3 17" velgen
Paar goeie winterbandjes besteld , dunlop wintersport 5 in maatje 225/45/17 tov 225/40/18
Staat perfect en eerlijk gezegd rijd ie niet meer zo beenhard als op de 18ers
En ik had gelijk en ze zijn dus al van pas gekomen lol
Afbeelding
Afbeelding

Re: Wesley's EK4

BerichtGeplaatst: di 09 apr 2019, 08:30
door Vteclover
Fn2 tikt bijna de 200dkm aan :-0
Verleden maand ontdekt dat het ondercompartiment v de koffer vochtig was.
Mat en bodemplank uitgebouwd om alles te laten drogen
Eerst het gemakkelijkste en meest voorkomend gedaan
Alle achterlichtdichtingen vernieuwd
Alles terug gemonteerd ,na een regenbuitje was het terug links iets nat
Ofwel komt het v de daknaad maar vermoedelijk was het het afwateringsgaatje v d tankklep want deze zat verstopt
Word verder opgevolgd
We hebben de klepspeling eindelijk eens nagekeken en deze stonden al behoorlijk buiten fabriekspecs dus afheregeld.
En de pcv valve hebben we ook vernieuwd
Afbeelding
Afbeelding
Binnenkant k20z4 met 194dm :-)
Afbeelding
Afbeelding

Ek4 still going strong
Enkel verleden zomer oem 15" jordan speedline gekocht .
De oem vti velgen zijn met michelin alpin 4 banden tot winterset verbannen:-)

Re: Wesley's EK4

BerichtGeplaatst: wo 29 jul 2020, 02:50
door Vteclover
Ek4 geen nieuwe updates,alleen goed onderhouden.
Laatst bleef links vooraan de remmerij plakken.
Na 21 jaar geen we toch eens een remklauw revisieset + nieuwe remzuigercilinder plaatsen.


De fn2 pas afgekeurd omdat er achteraan een handremkabel af is.
Verder geen opmerkingen ondanks zn 225dkm al :-0
Ondanks deze km ook nog geen echt olieverbruik te merken op de nog steeds 5w30 olie.
Een normale 500 ml na +- 5000 km om weer netjes op max level te staan

Re: Wesley's EK4

BerichtGeplaatst: ma 03 aug 2020, 05:16
door who_carez
225000km is al wel goed gereden :-) Mooi dat hij nog altijd de nodige liefde krijgt!

Re: Wesley's EK4

BerichtGeplaatst: ma 03 aug 2020, 07:35
door kristo
Hoeveel kms heeft de EK4 ondertussen?

Ja, mijn klauwen uit 2000 zijn ook gereviseerd, kleefden nog niet maar sindsdien zijn ze weer merkbaar progressief.

Best ook honen indien nodig. Of nieuwe kopen, maar dat is dan aftermarket want van Honda niet meer leverbaar (en pokkeduur) :idea: :!:

Re: Wesley's EK4

BerichtGeplaatst: wo 12 aug 2020, 07:56
door Vteclover
De ek4 116 k

Remklauw lijkt voorlopig goed te zijn na de remmerij eens te kuisen en geleiding terug in te vetten.
Dan kan het ff rusten tot ik alle stukken heb want komen dan terug nieuwe brembo max met ferodo ds-racing of ds 2500 blokken op

Had eens gekeken voor wilwood oem replacement 4 pots maar daar passen de oem velgen of de jordan velgen spijtig genoeg niet over

Re: Wesley's EK4

BerichtGeplaatst: zo 20 jun 2021, 06:06
door Vteclover
De fn2 heeft intussen de 245dkm bereikt maar still going strong.
Benieuwd wanneer de koppeling het gaat begeven? Maar zijn nog steeds geen tekenen voor dat dit snel gaat gebeuren.
Het stuur begint wel aardig te verslijten links

Re: Wesley's EK4

BerichtGeplaatst: zo 20 jun 2021, 15:23
door who_carez
Misschien af en toe naar de andere kant sturen om een put te ontwijken, dan slijt het stuur langst de 2 kanten even snel :-p
Geweldig, een ek4 met 116000km :-o Die zal al wel serieus gestegen zijn in waarde :-)

Re: Wesley's EK4

BerichtGeplaatst: zo 20 jun 2021, 20:24
door Vteclover
Ze beginnen zeldzaam te worden ja :-)
Correctie 122dkm nu hehe

Re: Wesley's EK4

BerichtGeplaatst: di 22 jun 2021, 16:43
door Vteclover
Ik denk dat ik stilaan een keuze moet maken om de ek4 te verkopen of de fn2 .

Re: Wesley's EK4

BerichtGeplaatst: wo 23 jun 2021, 12:47
door who_carez
FN2 verkopen en ek4 houden. Oke, de FN2 is waarschijnlijk een veel betere auto maar een ek4 is veel unieker. Die gaat enkel zeldzamer worden en in waarde stijgen...
Als ge ziet wat ze al voor nen simpele crx vragen terwijl die 10 jaar geleden nog naar uwe kop gesmeten werden voor 1500 euro.

Re: Wesley's EK4

BerichtGeplaatst: do 24 jun 2021, 07:13
door Vteclover
Mijn eerste gedacht is idd ook zo :-)
Want wat ik pas heb ik nog sneller dan de fn2 (slik) en mede daarom wil ik de ek4 echte rouwe vtec houden want ondanks de nieuwe turbo verdomd snel is,is het toch niet meer de vtec van weleer waar ik zo van houd.
Heb nu wel precies geen remmen meer op de ek4 lol

Re: Wesley's EK4

BerichtGeplaatst: vr 25 jun 2021, 20:04
door who_carez
Mooi, dat is dan beslist. De ek4 blijft :-p
Wat is er dan bij gekomen dat sneller is als de fn2?

Re: Wesley's EK4

BerichtGeplaatst: vr 25 jun 2021, 20:10
door Vteclover
Fk2 :-)
Moet nog eens fotos nemen heb hem pas bijna 2 weken

Re: Wesley's EK4

BerichtGeplaatst: vr 25 jun 2021, 20:37
door driver.tim
Ik zou ook de ek4 houden , zeker nu ge een fk2 hebt , benieuwd naar de foto’s ;)