Pagina 24 van 27

Re: Wesley's EK4

BerichtGeplaatst: wo 13 jan 2016, 11:23
door kristo
Allemaal goed te horen :)

Denk dat ik jou/jullie al enkel keren heb zien rijden op de Boudewijnlaan vanop het andere rijvak.

Re: Wesley's EK4

BerichtGeplaatst: vr 05 feb 2016, 10:35
door Vteclover
boudewijnlaan kom ik nu niet echt veel kristo maar kan zijn ;)

Vandaag terug een blanco groen kaartje ontvangen :P :P
De kleine ek9 cat moet zn werk wel doen want is nu 2e of 3e keer
Wie weet waar je naar moet kijken op dat scherm in de keuring??
links zag ik ergens dacht ik vol co 0.09 of was het 0.9 % daar onder stond nog zoiets 14 %
lambda 1.1 ,rechts op het schermpje stond co ppm rond de 64
Maar iets van vb 170 gram co2 of dergelijke niet terig gevonden op dat scherm,nouja we zijn erdoor

Re: Wesley's EK4

BerichtGeplaatst: vr 05 feb 2016, 10:43
door kristo
OK :)

Volgende keer een foto nemen van het scherm :idea:

Re: Wesley's EK4

BerichtGeplaatst: vr 05 feb 2016, 10:53
door Vteclover
ja kzie mij al bezig :-) daar gaat de groene kaart volgende keer lol

Re: Wesley's EK4

BerichtGeplaatst: wo 26 okt 2016, 09:19
door Vteclover
ff update
de teller v d ek4 heeft een nieuwe mijlpaal :)
Afbeelding
niet op het stof letten :oops:
lang geleden dat er tuning-updates gekomen zijn.
wel hebben we een nieuwe oemek4 update erbij
alles werkend
Afbeelding
de fn2 en ek4 worden wel super onderhouden met kwaliteitsmateriaal ;)
fn2 had nieuwe schijven en blokken nodig.
de eerste oem schijven + ferodo ds2500 waren aan vervanging toe
Deze set-up bevalde me zeer goed maar wou brembo schijven zoals op de ek4 omdat deze super zijn.
Een zoektocht naar brembo fn2 remschijven bracht niets op :cry:
Na opzoekwerk blijkt dat ep3 type-r remschijven vooraan identiek zijn :party: stom van brembo als ze niet meer willen verkopen !!
Deze keer gaan we voor ferodo ds-performance blokken,deze zullen goed genoeg zijn +dat deze wel straatlegaal zijn
owja de remblokken die er oem op zaten voor de ferodo ds-2500 zijn nadat je de zwarte plaatsjes eraf pruts ook ferodo maar hp1000.
Ook goed maar de ds-2500 en ds-performce zijn nog een tikkeltje beter :lol:
Afbeelding
Afbeelding

Re: Wesley's EK4

BerichtGeplaatst: zo 30 okt 2016, 10:48
door kristo
Vteclover schreef:nieuwe oem ek4 update erbij

Afstandsbediening zat er op mijn EK3 op toen ik hem kocht, lijkt niet veel voor te komen (?), wel handig :)

wou brembo schijven zoals op de ek4 omdat deze super zijn

Brembo 'blanks' heb ik ook op de EK3 met DS2500, bijten initieel goed maar faden soms na wat hard remmen. Tenzij dat ergens anders aan ligt :denk:

Re: Wesley's EK4

BerichtGeplaatst: wo 02 nov 2016, 23:04
door Vteclover
Ik heb met oem discs en ds2500 op de fn2 en brembo max met ds2500 op de ek4 nog geen problemen ondervonden.
Heb er nu ook wel niet circuit mee gedaan natuurlijk :-)
De brembo blancs en ds-performance blokken zijn ingereden en het bevalt me wel.
Lijken beter te worden dan de vorigge set-up, al kan dat natuurlijk aan "versleten" tegenover nieuwe remschijven liggen ook.

Re: Wesley's EK4

BerichtGeplaatst: zo 15 jan 2017, 12:10
door Vteclover
Update
Had over 5 jaar nu eindelijk na uren lezen en opzoeken rust gevonden over welke olie ik ging gebruiken.
Dat was de valvoline 5w30 durablend fe die er inmiddels 40dkm op zat,wel om de 6dkm nieuwe olie en filter natuurlijk :D
Nu haalt valvoline deze uit het gamma :oops:
Ik zoek hier niet terug discussies over welke olie
Kom me niet spreken over 10w40 of castrol want je kan me niet overtuigen :-p
Heb genoeg huiswerk gedaan nu en vroeger.
Als je wil discusieren kom dan eerst af met tbn,hthst, noack ,flashpoint van de specifieke olien die er zijn :D doe anders geen moeite om te beginnen hehe
Er blijft voorlopig gewoon 5w30 op alleen heb ik weer uren gezocht welke het word.
Sterke en gemakkelijke kandidaten om aan te geraken waren valvoline syntech 5w30,mobile esp formula 5w30, mobile 1 new life 0w40 en castrol
Mobile 1 en castrol zijn veel te duur voor wat het is
Mobile esp5w30 is een low-laps olie en ben ik ook niet zo voor

Heb gekozen voor motul 8100 x-clean 5w30,ben benieuwd.
Samen met de hamp oliefilters die ik met steven besteld heb ;-)
Enigge wat ik er nog over zeg.
Als je na 4000 km maar ongeveer een blikje cola moet bijvullen om gewoon weer op max te staan is het nog niet de moment om naar een 5w40 of laat staan een 10w40 te gaan

Re: Wesley's EK4

BerichtGeplaatst: za 08 apr 2017, 07:24
door Vteclover
Dubbel gepost

Re: Wesley's EK4

BerichtGeplaatst: za 08 apr 2017, 07:25
door Vteclover
De ek4 heeft weer een groen kaartje.

Vrouwtjes(en de mijne:-) ) fn2 heeft Achteraan nieuwe remmen nodig.
Vooraan zit er brembo en ferrodo ds performance op.
Achteraan boeit het me niet zo,ook al als je teweten komt dat oem remblokken gewoon eigenlijk trw kan zijn.
Het kunnen zelfs ook gewoon oem textar zijn die ook leverancier is/was voor onze hondatjes
Why not give it a try dacht ik,deze auto ziet toch nooit een circuit :-)
Ziet er in alle geval netjes uit met nieuwe bouten en remgeleiders inclusief
Binnenkort een review hierover
Afbeelding

Re: Wesley's EK4

BerichtGeplaatst: di 13 jun 2017, 19:38
door Vteclover
De bijna 18 jaar originele carterdichting vertoond sporen van ouderdom :-)
Blok begint onderaan wat te zweten en soms begin je het stilaan te ruiken binnenin via de verwarming als de motor goed warm staat.
Na 18 jaar en 5w30 volsynthetische olie is dit wel wat te verwachten hehe
De motul 8100 x-clean voldoet aan de verwachtingen en ga deze blijven gebruiken
Bovenaan trouwens nog geen lekje te bespeuren
Stom dat gans de uitlaat en collector er ook vanonder moet om de carterpan er vanonder te krijgen.
Dan maar ineens al een nieuwe collectordichting ook aangeschaft
Afbeelding
Verder tikt de fn2 bijna de 140dkm aan en gaan we de klepspeling maar eens controleren en ineens de dichtingen vervangen
Afbeelding

Re: Wesley's EK4

BerichtGeplaatst: di 20 jun 2017, 20:56
door kenny_tmt
Blijft een pareltje!

Re: Wesley's EK4

BerichtGeplaatst: zo 25 jun 2017, 08:17
door kristo
Vteclover schreef:De bijna 18 jaar originele carterdichting vertoond sporen van ouderdom. Na 18 jaar en 5w30 volsynthetische olie is dit wel wat te verwachten

Denk je dus dat de volsynthetische de dichting(en) sneller doet verouderen :?

De motul 8100 x-clean voldoet aan de verwachtingen en ga deze blijven gebruiken

Hoe merk je nu dat die beter is dan anderen?

Re: Wesley's EK4

BerichtGeplaatst: ma 26 jun 2017, 07:00
door Vteclover
Nee kristo de olie doet de dichting niet sneller verouderen.
De dichting is gewoon na 18 jaar aan vervanging toe.
En bedoel als ie aan vervanging toe is zweet/lekt ie met 5w30 natuurlijk theoretisch sneller dan met bvb 10w40.

Kleppendekseldichting is over 6 jaar bij groot onder houd vervangen na kleppenstelling en nieuwe riem-thermostaat-waterpomp.
Sindsdien zit er ook 5w30 op en die dichting lekt 0,0 .
Ook zit er nog de eerste oem vtec-solenoid dichting met dat ziftje op en die lekt ook zelfs nog niets

Dus de 5w30 volsynthetisch verouderd de dichtingen niet sneller

Alleen als je altijd 10w40 gereden hebt en je dichtingen al wat versleten zijn,en je schakelt dan over naar een dunnere volsyntheet dan kan je ineens wel lekken krijgen.
Daarom de mythe dat volsynt dichtingen opfret,maar dit is dus niet waar.

De volsynt kuist gewoon dan beter je oliekanalen en het minieme opgehoopte vuil aan je dichtingen die als stop werkten :-)

Re: Wesley's EK4

BerichtGeplaatst: ma 26 jun 2017, 07:57
door Vteclover
En over die olie.
Zeg niet dat die olie beter is of de beste,ze is gewoon goed voor mijn rijtoestand en rijgedrag.
Uren ,dagen research op bobistheoilguy en anderre sites
Olie data sheets leren kennen, noack-tbn-astd -pourpoint- enz en je komt al een heel eind ;-)