Pagina 23 van 27

Re: Wesley's EK4

BerichtGeplaatst: ma 14 jul 2014, 19:14
door vince_ek9
Er is blijkbaar een verschil in lassen en materiaaldikte tov andere ek/ej modellen. Heb ze wel nog niet fysiek naast elkaar gelegd. Dus 100% zeker ben ik er niet van. Maar naar mijn rijervaringen met ek9 en ek4 is er naar mijn gevoel meer aan de hand dan schokdempers, veren en stabisatorstangen...

Re: Wesley's EK4

BerichtGeplaatst: ma 14 jul 2014, 19:49
door Jdm_Whore
Nee uiteraard, ge hebt ook nog: de dunnere/lichtere voorruit, de uitgeholde (koppen van de) bouten, het opgelaste chassis, de ruitenwisserloze koffer, weglaten van isolatie, de extra stang onderaan het subframe achteraan, etc etc.. Honda went all the way 8-)

Re: Wesley's EK4

BerichtGeplaatst: ma 14 jul 2014, 22:41
door vince_ek9
ge vergeet getinte ruiten ipv hoedenplank... :D
kortere stuuruitslag ook nog.

en subframe is anders, heb productcodes ff gecheckt:
EK9 Subframe is 50200-S03-J01
EJ9/EK4 Subframe is 50200-S04-020
en da verschil zou in de lassen zitten...

Re: Wesley's EK4

BerichtGeplaatst: ma 14 jul 2014, 22:51
door Jdm_Whore
Vandaar de etc. etc., ik ging nie blijven opnoemen :D

Hebt ge wel vergeleken met een RHD EJ9? Maar dat van de lassen wil ik inderdaad nog geloven, aangezien er sowieso een heel aantal naden opgelast zijn.

Soit, sorry Wesley voor het inpalmen van uw topic :doh:

Re: Wesley's EK4

BerichtGeplaatst: ma 14 jul 2014, 23:07
door vince_ek9
ruiten vind ik altijd de vermelding waard, kwestie van da ze all the way gegaan zijn... :D

draagarmen zijn ook opgelast blijkbaar, wist ik zelf ni.
en ja, heb rhd gekeken. ;)

Re: Wesley's EK4

BerichtGeplaatst: di 15 jul 2014, 00:39
door Vteclover
Palm maar in hehe,leer ik ook nog iets bij.
Wist ook al veel ma da v de ruiten ook niet

Re: Wesley's EK4

BerichtGeplaatst: wo 16 jul 2014, 10:16
door kristo
Het fundamentele verschil zit hem idd in het rigider chassis, naast gewichtsbesparing en de 'bolt-ons' als veerpoten, motor, enz.

Jdm_Whore schreef:ik ken ook vrijwel alle verschillen tov een gewone EK volgens mij

Mss eens een topic maken in 'Onderstel' :)

vince_ek9 schreef:en subframe, draagarmen zijn anders, ... en da verschil zou in de lassen zitten

Kijk, dat is interessant: zou je dus een niet-EK9 subframe, draagarmen, ... kunnen oplassen, zodat het de rigiditeit van die van een EK9 hebben?

Re: Wesley's EK4

BerichtGeplaatst: wo 16 jul 2014, 17:19
door vince_ek9
kristo schreef:Kijk, dat is interessant: zou je dus een niet-EK9 subframe, draagarmen, ... kunnen oplassen, zodat het de rigiditeit van die van een EK9 hebben?


klinkt wel logisch volgens mij...

Re: Wesley's EK4

BerichtGeplaatst: do 04 sep 2014, 17:56
door Vteclover
ff een fototje genomen vandaag v d duivelse kilometerstand ;)
Afbeelding
Afbeelding

Re: Wesley's EK4

BerichtGeplaatst: vr 05 sep 2014, 08:39
door kristo
:shock:

:D

:goed:

Re: Wesley's EK4

BerichtGeplaatst: zo 28 sep 2014, 21:42
door Vteclover
Ale nog eens eindelijk op een meeting geraakt, was leuk bij avb.
Deze week achter de bestelde voorbandjes voor de fn2.
We gaan eens vredestein ultrac sessanta proberen.
Alvast 100% van overtuigd dat ze beter zullen zijn dan de firestones die er opstonden.
Ik wou de toyo r1r zoals op de ek4 maar in 18 vond de vrouw de prijs per band er wat over.

Re: Wesley's EK4

BerichtGeplaatst: vr 19 dec 2014, 17:10
door Vteclover
Nog eens een upje
Nu ik deze nog kon verkrijgen maar direct gedaan.
Kunnen die grijs-beige fluwelen matjesdie er inzaten er eens uit binnenkort,eerst deze nog wat in de verpakking laten zitten ;)
Afbeelding

Re: Wesley's EK4

BerichtGeplaatst: vr 19 dec 2014, 19:08
door kristo
Nice :) , origineel EK?

En waar heb je die nog kunnen verkrijgen dan, tot voor 'kort' kon je ze nog krijgen bij de dealer?

Re: Wesley's EK4

BerichtGeplaatst: za 20 dec 2014, 11:54
door Vteclover
Ik heb deze gewoon bij de dealer besteld kristo
Misschien maken ze die terug nieuw?? want heb er wel een 10 dagen op moeten wachten

Re: Wesley's EK4

BerichtGeplaatst: wo 13 jan 2016, 07:40
door Vteclover
Oeps ff lang geleden hier.
Sinds de laatste nieuwe hobby (zeeaquarium) is het gedaan met verder uitbouwen,en die keuring natuurlijk.
Hij word gewoon nog goed onderhouden en zaterdag komen er terug nieuwe toyo r1-r onder omdat ik geen ander meer wil na deze opgereden te hebben.
Na de 1e eigenaar heb ik deze ondertussen volgende maand al 4 jaar.
Nog geen cent kosten aan gehad buiten onderhoud en laatst wel nieuwe achterlichtdichtingen (diy) ,maar dat kan ook niet anders met nu 84dkm :-)
Dacht dat de eerste kost de radiator ging zijn maar na inspectie lijkt het erop dat ie nog een paar jaartjes meekan,lekker die alu radiators.

En eerlijk gezegd rijd ik veel liever met mn ek4 dan met mijn/vrouw andere fn2
Ik denk zelfs dat de ek4 met gemak de fn2 bijhoud
Een b serie boite tegenover een fn2 boite is boter ,fn2 boite is toch je dat niet meer