Wesley's FK2

Re: Wesley's EK4 (kleine up gekocht)

Berichtdoor Vteclover » do 20 dec 2012, 19:54

Ok the storry
Wou in 1e instantie met de trend meegaan en gele bulbs kopen ,maar aangezien ze niet legaal zijn en niet ok voor de keuring ben ik er maar van afgestapt.
Ook al omdat de lichtopbrengst minder zou zijn dan gewone (zei de verkoper)

Dus deze gekocht om "hopelijk" wat meer licht te hebben dan de oem philips die er nu inzitten.
Afbeelding
Op forums hoor ik er in ieder geval veel goeds over en ze zijn legaal buiten de philips "Rallye" die ik bijna meehad :evil:
Straks als de kids gaan slapen zijn ze eens gaan steken
Vteclover
HCB Veteraan
 
Berichten: 1013
Geregistreerd: do 25 maart 2010, 13:01
my honda: Civic Ek4
Advertenties:



  • Re: Wesley's EK4 (kleine up gekocht)

    Berichtdoor Lionel » do 20 dec 2012, 20:03

    Mooie upgrade, ik had ze ook op mijn Civic.
    K'heb ze trouwens hier nog liggen denk ik.

    Lichtopbrengst was ni veel meer dan een gewone H4, maar wel veel witter licht :)
    Afbeelding
    FOTO'S VAN UW WAGEN?
    FB Likehttps://www.facebook.com/originalframe
    Avatar gebruiker
    Lionel
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1639
    Geregistreerd: wo 24 maart 2010, 19:08
    Woonplaats: Vl-Brabant
    my honda: Integra Type R
    Advertenties:

    Re: Wesley's EK4 (kleine up gekocht)

    Berichtdoor Jettn » do 20 dec 2012, 23:25

    Heb ze ook gehad op de ej9. Vond de lichtopbrengst wel beter dan dehene die stock waren. Na 1.5 jaar was er een licht gesprongen, de andere na een goeie 2jaar. Blijkbaar komt dat wel vaker voor..
    Avatar gebruiker
    Jettn
    B20 Poster
     
    Berichten: 549
    Geregistreerd: ma 17 mei 2010, 16:06
    Woonplaats: Brugge
    my honda: Ee9
    Advertenties:

    Re: Wesley's EK4

    Berichtdoor Vteclover » zo 06 jan 2013, 11:36

    Toch content van de x-treme vision.
    Hopelijk houden ze het langer vol dan 1,5 jaar wat ik hoor.
    Denk er net aan als je de auto +- 2cm verlaagd hebt moet je je lichten dan terug laten afsstellen ??? Veel invloed op je zicht ???

    Aangezien precies de zon hier nooit meer gaat schijnen iets bijgekocht.
    Afbeelding
    Na plaatsing was het duidelijk dat degene die er op zaten goed versleten waren :D
    Vteclover
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1013
    Geregistreerd: do 25 maart 2010, 13:01
    my honda: Civic Ek4
    Advertenties:

    Re: Wesley's EK4

    Berichtdoor Vteclover » zo 20 jan 2013, 12:39

    Dit jaar komt er zeker een catvervanger en middendemper onder de civic.
    Voorkeur gaat momenteel naar een nieuwe supersprint aangezien mn einduitlaat en header ook v supersprint zijn.
    En dit ook gemakkelijker gekeurd is te krijgen aangezien de ganse lijn op mn papieren staan v d einduitlaat

    Verder ga ik mn remmen verder onderzoeken omdat het toch niet je dat is.
    Remt wel als ik hard duw maar als ik lichtjes trap voelt het gewoon niet goed aan,en kan ook nooit de abs doen werken bij noodstop op de baan.(of ligt dit nu aan de toyo r1r grip?? )
    Enkel de abs wel als er grind op de baan ligt dus er is niks mis met de abs

    Denk dat de HRC stilaan aan het lekken is en ga deze denk ik nieuw steken.
    Als de motor koud is en draaiend gaat mn pedaal gemakkelijk geheel naar de bodem en eens op temperatuur gaat hij precies niet zo ver richting bodem en blijft hij ergens halverwege staan of toch veel trager naar de bodem.
    Heb geen lekken
    Alles al goed ontlucht meermaals en nieuwe remolie doorgepompt ook.
    Heb nieuwe goed brembo max en ferodo 2500 blokken ( probleem is ook niet verholpen met dit spul tegenover de oem schijven + trw blokken die er eerst op zaten)

    Bekrachtiger verdenk ik niet omdat met motor uit het pedaal hard word na paar keer trappen en ook niet zakt.
    En zakt wel gewoon als je de motor start zoals het moet zijn.
    Ook zijn er ooit sporen van lekken geweest te zijn waar de hrc op de booster zit maar is nu wel gewoon droog
    Vteclover
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1013
    Geregistreerd: do 25 maart 2010, 13:01
    my honda: Civic Ek4
    Advertenties:

    Re: Wesley's EK4 (remmen toch niet super HULP )

    Berichtdoor integradical » zo 20 jan 2013, 13:22

    al eens geprobeerd om de abs zelf te ontluchten ? weet tot dit bij een eg kan ,maar bij een ek ? het lichtjes wegvallen is wel normaal door de abs
    EGferiosquad
    four door for more whores
    sedan=business in the front,party in the back
    bompabak ftw
    Avatar gebruiker
    integradical
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 2722
    Geregistreerd: vr 26 maart 2010, 18:34
    my honda: civic eg9
    Advertenties:

    Re: Wesley's EK4 (remmen toch niet super HULP )

    Berichtdoor Vteclover » zo 20 jan 2013, 13:56

    heeft het abs systeem geen appart circuit ??
    in de manual staat niet direct iets over dat je de abs kan ontluchten
    Brake fluid replacement and air bleeding procedures are the same as for conventional brakes
    En bij abs modulator replacement staat
    1 Install modulator unit,connect brake lines
    2 connect electrical connectors
    3 bleed the brake system
    4 start engine and check that abs indicator light goes off

    Zou eigenlijk niet weten waarom de abs te ontluchten,er is geen remklauw of slang gedemonteerd geweest en bij het vernieuwen v d remvloeistof heeft de vloeistof nooit te laag gestaan.
    Vteclover
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1013
    Geregistreerd: do 25 maart 2010, 13:01
    my honda: Civic Ek4
    Advertenties:

    Re: Wesley's EK4 (remmen toch niet super HULP )

    Berichtdoor Raidon » zo 20 jan 2013, 14:19

    Blokeren je remklauwen zelf niet? Want als die vastzitten remt het er ook niet beter op
    Honda Civic Type R FK2 - #1640
    -> 10 jaar professioneel Honda ervaring !
    Raidon
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1092
    Geregistreerd: di 23 maart 2010, 21:06
    Woonplaats: Wilrijk (Antwerpen)
    my honda: FK2 #1640
    Advertenties:

    Re: Wesley's EK4 (remmen toch niet super HULP )

    Berichtdoor WhiteSol » zo 20 jan 2013, 14:30

    Kheb identiek hetzelfde gehad met de sol :) Bij mij heeft een nieuwe ( lees: andere) HRC een groot verschil gemaakt. Da ge op droge baan den ABS ni kunt activeren is wel normaal als ge een beetje goeie banden hebt liggen dus daar moet ge u geen zorgen over maken ;-)

    Pak uw HRC er is af en duw is met uw vingers op de pen ( pas op een dretst dan nog vloeistof uit ookal hebt ge hem leeggegoten :) ) normaal moet da vrij stroef gaan .. des te stroefer, des te beter. Als da het geval is, probeer dan met u vinger de gaten van de remleidingen af te dekken en duw nogis ( eventueel met 2 man ) en kijk of er nergens anders vloeistof doorkomt (langs de zijkant van de pen waarop ge duwt ). Indien wel dan zit er sleet op de dichtingsrubbertjes. Dit was bij mij het geval, wel heel miniem ma toch.. Ik zag ook nergens geen sporen van lekken.
    Kijk als laatste nogis met een stokje ofzo in het gat van de booster en zie of daar onderaan geen vloeistof in staat .. tis pas als dieje volgesijpelt is da em echt begint te lekken. Maja, dan zou natuurlijk wel uw vloeistofpeil al is moeten gezakt zijn zoals bij mij vroeger. Ik heb dus ook de booster moete demonteren en leeggieten en daar zat bij toch een goei 10cl in :).

    Enige nadeel bij deze operatie is da ge wel efkes aant ontluchten zijt achteraf en afhankelijk met welk been ge da doet, gaat uw koppelingspedaal vlak erna heel licht aanvoelen :mrgreen:

    Best kunde de HRC dus al gedeeltelijk vullen alvorens hem weerte monteren en met de hand ontluchten .. bespaart u wa voetenwerk en geroep :teehee:
    Afbeelding
    Afbeelding

    Only aim to do your duty, and mankind will give you credit where you fail.
    Avatar gebruiker
    WhiteSol
    Moderator
     
    Berichten: 7118
    Geregistreerd: di 23 maart 2010, 21:42
    Woonplaats: Schoonderbuken / Scherpenheuvel
    my honda: Crx Del Sol VTi
    Advertenties:

    Re: Wesley's EK4 (remmen toch niet super HULP )

    Berichtdoor Vteclover » zo 20 jan 2013, 14:56

    Remklauwen zitten zeker niet vast en heb alle geleidingsgedeeltes,shims en pinnen goed gekuist en ingevet.
    Is nu niet dat hij niet remt maar ik mis bite bij lichte druk op het rempedaal.

    Misschien moet ik eerst maar eens een andere ek4-rijder vragen om de remmen eens te vergelijken.
    Of zijn er bvb gemiddelde remafstanden bekend bij bvb tegen 60 km/h of eender wat bij hard remmen ???
    Wie weet remt hij wel goed maar mis ik gewoon het gevoel of brake-feel zoals ze zeggen
    Vteclover
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1013
    Geregistreerd: do 25 maart 2010, 13:01
    my honda: Civic Ek4
    Advertenties:

    Re: Wesley's EK4 (remmen toch niet super HULP )

    Berichtdoor TOM-ek4-VTI » zo 20 jan 2013, 15:01

    zoals ik al in pb schreef kan het inderdaad het "gevoel" zijn e
    we kunnen is afspreken en een brake wedstrijdje houden :) is neke iets anders dan sprintjes e :)
    dan hebt ge meteen een vergelijking ;)
    TOM-ek4-VTI
    B18 Poster
     
    Berichten: 449
    Geregistreerd: do 23 aug 2012, 22:10
    Woonplaats: liedekerke
    my honda: EK4
    Advertenties:

    Re: Wesley's EK4 (remmen toch niet super HULP )

    Berichtdoor Vteclover » zo 20 jan 2013, 15:05

    Jamaar gewoon tegen normale snelheden e TOM :-)
    Ging het aan faantje vragen maar de zijne is blijkbaar al verkocht :(
    Vteclover
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1013
    Geregistreerd: do 25 maart 2010, 13:01
    my honda: Civic Ek4
    Advertenties:

    Re: Wesley's EK4 (remmen toch niet super HULP )

    Berichtdoor TOM-ek4-VTI » zo 20 jan 2013, 15:20

    tuurlijk,en bij wa beter weer
    ben mijn leven nog ni beu e,heb ier trouwens ne kleine kapoen lopen dak savonds wil terugzien :lol:
    TOM-ek4-VTI
    B18 Poster
     
    Berichten: 449
    Geregistreerd: do 23 aug 2012, 22:10
    Woonplaats: liedekerke
    my honda: EK4
    Advertenties:

    Re: Wesley's EK4 (remmen toch niet super HULP )

    Berichtdoor Vteclover » ma 18 feb 2013, 19:15

    Vandaag 1e keer met de civic naar de keuring.
    Een jaar gaat snel voorbij.
    Groene kaart zonder opmerking :party: :party: ,blijft toch wel altijd spannend.
    Enkel de voorste recaros geswapt voor de oem zetels
    Remmen zullen wel normaal werken want ze hebben niks gezegd en zelf op het scherm gezien dat er bijna niets van verschil op zat tussen links en rechts.
    Vteclover
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1013
    Geregistreerd: do 25 maart 2010, 13:01
    my honda: Civic Ek4
    Advertenties:

    Re: Wesley's EK4 (Groene kaart voor 1 jaar )

    Berichtdoor ep3bp » ma 18 feb 2013, 20:30

    proficiat e :goed: :)
    ep3bp
    H23 Poster
     
    Berichten: 796
    Geregistreerd: di 23 maart 2010, 22:22
    Woonplaats: voorde-ninove
    my honda: ep3
    Advertenties:

    VorigeVolgende

    Keer terug naar Bezoekers

    Wie is er online

    Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 21 gasten