Na een paar foto’s van mijn wagen op circuit gezien te hebben waarop mijn voorwielen positief camber hadden ben ik op onderzoek getrokken. Nu blijkt dat mijn bovenste bevestiging van mijn schokdemper in een zachte rubber zit. Nu na even nadenken heb ik een oplossing gevonden die geen flex meer toelaat en waarbij ik camber en caster veilig kan instellen. Hoe het was.
Hoe het nu is
Schokdenper voor
Schokdemper na
Het binnenste, waar ik met verschillende plaatjes het camber en caster kan regelen.
Nu reed ik gisteren naar huis en 100m voor mijn deur viel de wagen stil. Startmotor draaide nog maar geen brandstofpomp en geen ontsteking en lampje van de hondata brandde ook niet. Wagen gewoon binnen in de garage geduwd. Deze morgen toen ik alles wou gaan nameten startte de wagen gewoon. Mijn vermoede gaat naar de brandstofpomprelais omdat die ook voeding geeft aan de ecm. Iemand al meegemaakt?
Ik heb al even geen update gepost maar ik heb niet stil gezeten. Onder tussen is het probleem van het stilvallen opgelost. Het was de kabel van de killswitch die door de koude hard was gekrompen en de schakelaar juist hard genoeg bediende voor het contact te laten uitvallen maar niet de schakelaar deed afspringen. Ook heb ik een huis gekocht met daaraan een leuk extratje .
Het seizoen van Time Attack is weer van start gegaan.
De eerste ronde is achter de rug en is redelijk oké verlopen. Dit jaar is er een extra sessie free practice in deze heb ik rustig mee gereden. Alle kleine aanpassingen die ik had uitgevoerd bleken te werken. Na 5 rondjes al de pits opgezocht en alles te sparen voor de getimede sessies.
In de 2e sessie eerst 2 ronden banden opgewarmd en dan het eerste rondje vol. Maar door het koude weer kreeg ik de banden toch niet zo warm als moest. Daardoor een paar keer de wielen geblokkeerd en bij het uitkomen van arie luyendijk niet genoeg grip en even met 2 wielen op het gras. Ronde nadien toch maar de pits binnen gereden om de kijken of er geen schade was. Dit was niet het geval, gelukkig. Terug het circuit op maar geen tijd genoeg om nog een snelle ronde te doen.
Kwalificatie: De zon was ondertussen gaan schijnen. gestart met iets minder vertrouwen. Maar de wagen bleek nu toch iets meer grip te hebben dan de sessie ervoor. Dus terug volgas. Maar tijdens de vorige sessie's had ik al gemerkt dat de remmen niet meer zo hard beten als in het begin. Dus toch wat reserve genomen bij het aanremmen. Toch een ronde gereden waar ik tevreden mee ben gezien de omstandigheden. Een 2:09 rond en een 11e plaats juist geen finale plaats.