Project'83: ciVic EN1=>Met B18C // going RWD

Re: Project'83: ciVic EN1 ==> Met B18C

Berichtdoor project'83 » wo 23 apr 2014, 15:23

Ondertussen is de deelname aan time attack bevestigd.
Dus ga allemaal maar vroeg stemmen op 25mei en kom maar zien.

Er zijn ondertussen ook nieuwe voorste banden aangekomen.
1 maatje breder als eerst. Hopelijk help iets tegen het onderstuur.

de toyo's
Afbeelding

Ook sta ik al iets verder met de afscherming van de tank.
Afbeelding

sorry voor de crappy phone pics
Avatar gebruiker
project'83
D16 Poster
 
Berichten: 188
Geregistreerd: di 30 maart 2010, 21:35
Woonplaats: Zevendonk
my honda: civic
Advertenties:



  • Re: Project'83: ciVic EN1=>Met B18C // next up Time Attack

    Berichtdoor Spooner » do 24 apr 2014, 08:12

    Nice man, custom build from the ground up :goed:

    Ik ben fan. Deze wil ik wel eens in actie zien ;)
    "I'm afraid if I raced you on the street, I'd push you to your death."
    Quote by Keiichi Tsuchiya
    Avatar gebruiker
    Spooner
    H23 Poster
     
    Berichten: 736
    Geregistreerd: di 30 maart 2010, 11:47
    my honda: B18C-R EG6
    Advertenties:

    Re: Project'83: ciVic EN1=>Met B18C // next up Time Attack

    Berichtdoor project'83 » wo 30 apr 2014, 15:42

    update nr. 143578

    T-pull kabel
    Afbeelding
    Avatar gebruiker
    project'83
    D16 Poster
     
    Berichten: 188
    Geregistreerd: di 30 maart 2010, 21:35
    Woonplaats: Zevendonk
    my honda: civic
    Advertenties:

    Re: Project'83: ciVic EN1 ==> Met B18C Trackday Zolder

    Berichtdoor bert » zo 11 mei 2014, 17:22

    project'83 schreef:Nog eens een update,

    In 2014 wil ik proberen een ronde van het time attack kampioenschap mee te rijden.
    Nu ben ik bezig met de civic in orde te zetten volgens de regelementen.

    1ste nieuwigheid: FIA killswitch

    [ Afbeelding ]

    Nu nog de benzinetank helemaal afschermen.


    ik veronderstel dat dit deze kill swith is?
    http://www.all4honda.com/webshop/10-civ ... tails.html
    kun je eventueel de bekabeling van de brandstofpomp aan de kill swith aansluiten i.p.v. de ontsteking?
    kortom wat uitleg graag :)
    bert
    D17 Poster
     
    Berichten: 207
    Geregistreerd: wo 28 jul 2010, 18:59
    Woonplaats: jakamaka
    my honda: eg
    Advertenties:

    Re: Project'83: ciVic EN1=>Met B18C // next up Time Attack

    Berichtdoor project'83 » zo 11 mei 2014, 19:00

    Avatar gebruiker
    project'83
    D16 Poster
     
    Berichten: 188
    Geregistreerd: di 30 maart 2010, 21:35
    Woonplaats: Zevendonk
    my honda: civic
    Advertenties:

    Re: Project'83: ciVic EN1=>Met B18C // next up Time Attack

    Berichtdoor project'83 » vr 23 mei 2014, 18:16

    Klaar voor TA
    Vorige dagen nog een hoop kleinigheden gedaan.
    -passagiersstoel verwijderd
    -nieuwe (langere) wielbouten vooraan, voor regelement TA
    -batterij polen afgeplakt
    -stickers sleepoog en killswitch
    -afscherming brandstof tank afgewerkt
    -banden balanceren
    -setup dempers iets aangepast
    -...

    Morgen nog wassen en tanken.
    En dan richting zandvoort, en vingers kruisen voor de keuring

    Afbeelding
    Avatar gebruiker
    project'83
    D16 Poster
     
    Berichten: 188
    Geregistreerd: di 30 maart 2010, 21:35
    Woonplaats: Zevendonk
    my honda: civic
    Advertenties:

    Re: Project'83: ciVic EN1=>Met B18C // next up Time Attack

    Berichtdoor Tim_EG3 » vr 23 mei 2014, 20:51

    Succes! Ben benieuwd :)
    The Power of Dreams.
    Honda MB 50 / Honda CBR 400 / Cagiva Mito 125 7speed / Honda Civic EG3 Tahitian
    Tim_EG3
    D17 Poster
     
    Berichten: 267
    Geregistreerd: do 08 dec 2011, 12:13
    Woonplaats: Dendermonde
    my honda: Civic EG3
    Advertenties:

    Re: Project'83: ciVic EN1=>Met B18C // next up Time Attack

    Berichtdoor project'83 » ma 26 mei 2014, 19:06

    Verslag van time attack zondag.

    Zaterdag al richting zandvoort vertrokken, na 3u rijden en de nodige files aangekomen.
    Ik kreeg meteen al een warme ontvangst van de al aanwezige deelnemers.
    De wagen rustig afgeladen en met een bang hartje naar de keuring vertrokken.
    De keuring was super meegevallen geen enkele opmerking.
    Dan het tentje opstellen voor de nacht door te brengen. Na enkele korte uurtjes was het al zondag.
    Na de briefing van TA snel naar de wagen want ik het nog een sessie vrijrijden geboekt om terug in het ritme te geraken. De eerste ronden de nieuwe toyo’s inrijden, maar ik merkte al dat de balans vele malen beter was als vorige keer. Na een ronde of 6 kreeg ik de wagen bijna niet meer in 4e en 5e versnelling. Direct binnen gekomen en bij het parkeren van de wagen voelde ik dat hij niet altijd wou ontkoppelen. Na het een en ander te controleren tot de vooralsnog tijdelijke conclusie gekomen dat er een veer in de koppelingsplaat los is gekomen. Dus niet te repareren de dag zelf. Daarna warm up maar laten schieten om daarna maar een laatste poging te wagen tijdens kwalificatie.

    Tijdens de kwalificatie de versnellingen maar in versnelling geknald en toch nog een paar degelijke ronden afgewerkt.

    1ste snelle ronde redelijk proper gereden alleen op het schijvlak even een bang momentje gehad. Wanneer de auto onstabiel werd over een olie vlek. Een 2:11

    2e snelle ronde wat harder gepusht een 2:09
    Even binnen gekomen want de voorste banden stonden iets te hard, aflaten en terug actie.

    3e snelle ronde begonnen achter een subaru, niets moeten prijs geven op het rechte stuk maar dan ging de sub dwars in tarzan. Rustig in hugenholtz voorbij gegaan en vol voort gereden. De rest van de ronde ging goed tot in de Audi s. Daar met het aanremmen en terug schakelen hem in 5e ipv 3e gezet. Ook kwam ik snel dichter op een andere sub. Dan maar even inhouden en vol voor de volgende ronde. Maar toch nog een 2:10 gereden.

    Laatste ronde, alles op alles. In deze ronde iets te hard gepusht ik maakte foutjes en mijn banden begonnen te oververhitten. Maar tot mijn grote verbazing toch een 2.08.5 gereden.
    Dit was goed voor een 12e plaats in pro een halve seconde van een finale plaats.
    Ik was best wel tevreden na de eerdere tegenslag.
    Thuis eens op de datalogger gekeken en de beste sectoren opgeteld en kom ik op een 2.06.9 dus er is nog progressie mogelijk.

    Nu zien wat ik allemaal stuk heb gereden en dan door beter vervangen :lol:

    Foto en beeld materiaal volgt wel.
    Avatar gebruiker
    project'83
    D16 Poster
     
    Berichten: 188
    Geregistreerd: di 30 maart 2010, 21:35
    Woonplaats: Zevendonk
    my honda: civic
    Advertenties:

    Re: Project'83: ciVic EN1=>Met B18C // next up Time Attack

    Berichtdoor bert » ma 26 mei 2014, 19:46

    goed gereden, oefening baart kunst
    enig idee wat de snelste tijd was ?
    heb je nog een datum in gedachten dat je gaat vrijrijden?
    ik sta opgeschreven voor 10/6 zandvoort
    bert
    D17 Poster
     
    Berichten: 207
    Geregistreerd: wo 28 jul 2010, 18:59
    Woonplaats: jakamaka
    my honda: eg
    Advertenties:

    Re: Project'83: ciVic EN1=>Met B18C // next up Time Attack

    Berichtdoor project'83 » di 27 mei 2014, 17:38

    Filmpje van zondag
    Je zult de versnellingen wel horen kraken :s
    Avatar gebruiker
    project'83
    D16 Poster
     
    Berichten: 188
    Geregistreerd: di 30 maart 2010, 21:35
    Woonplaats: Zevendonk
    my honda: civic
    Advertenties:

    Re: Project'83: ciVic EN1=>Met B18C // next up Time Attack

    Berichtdoor project'83 » di 27 mei 2014, 17:39

    bert schreef:goed gereden, oefening baart kunst
    enig idee wat de snelste tijd was ?
    heb je nog een datum in gedachten dat je gaat vrijrijden?
    ik sta opgeschreven voor 10/6 zandvoort

    Mijn snelste 2.08.5
    Snelste in mijn klasse 2.05.1
    Snelsta algemeen 1.48 denk ik
    Avatar gebruiker
    project'83
    D16 Poster
     
    Berichten: 188
    Geregistreerd: di 30 maart 2010, 21:35
    Woonplaats: Zevendonk
    my honda: civic
    Advertenties:

    Re: Project'83: ciVic EN1=>Met B18C // next up Time Attack

    Berichtdoor HondaNickx » di 27 mei 2014, 19:01

    :goed: Goed gereden idd. Ge ziet goed wat gewicht/pk verhouding kan doen :lol:
    Gaat echt serieus goe vooruit ;)
    HondaNickx
    H23 Poster
     
    Berichten: 783
    Geregistreerd: do 25 maart 2010, 01:58
    my honda: Civic EJ9
    Advertenties:

    Re: Project'83: ciVic EN1=>Met B18C // next up Time Attack

    Berichtdoor tonynoels » di 27 mei 2014, 21:04

    knap project man :goed: echt knap gedaan :kwijl: . vraagje hoeveel pk heeft die nu? en het gewicht met u nieuwe tank bescherming?
    tonynoels
    Dax rookie
     
    Berichten: 12
    Geregistreerd: do 01 mei 2014, 18:32
    Woonplaats: Dessel
    my honda: crx del sol
    Advertenties:

    Re: Project'83: ciVic EN1=>Met B18C // next up Time Attack

    Berichtdoor unleashed civic » di 27 mei 2014, 21:35

    Das deftig he man, hier en daar nog wat verbeteren en ge zit op de 2.06, zeker en vast ;)
    Benieuwd hoe u volgende time attack gaat zijn.
    My Civic Coupé build
    I'd rather lose by a mile because I built my own car,
    then win by an inch because someone else built it for me.
    Your car is your story, so don't let someone else write the book!
    Avatar gebruiker
    unleashed civic
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1947
    Geregistreerd: wo 24 maart 2010, 13:47
    Woonplaats: Willebroek
    my honda: EJ6
    Advertenties:

    Re: Project'83: ciVic EN1=>Met B18C // next up Time Attack

    Berichtdoor project'83 » wo 28 mei 2014, 16:35

    Vandaag even tijd gehad en de versnellingsbak eraf gehaald
    het verdict
    Afbeelding
    waar het vandaan komt
    Afbeelding
    hoe het hoort te zitten
    Afbeelding
    Avatar gebruiker
    project'83
    D16 Poster
     
    Berichten: 188
    Geregistreerd: di 30 maart 2010, 21:35
    Woonplaats: Zevendonk
    my honda: civic
    Advertenties:

    VorigeVolgende

    Keer terug naar Bezoekers

    Wie is er online

    Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 40 gasten