Zie nu dat ik sinds het vorige forum nog geen nieuw topic had aangemaakt, bij deze.
Hoi,
Heb eindelijk eens tijd om van dit gedeelte nog eens werk te maken
Mijn naam is Pieter, woon in brugge (belgië) en ik ben 19jaar, studeer nu Bachelor Autotechnologie aan de hoge school, en voorafgaand ook 2jaar Automechanica en het middelbaar gevolgt.
De voorliefde voor Honda is zo'n 6jaar geleden toegeslaan, toen begon er hier in de buurt iemand elke dag voorbij te zoeven met een eg6. Vooral de hoogtoerige sound van ik super vooral omdat ik toen ook zo'n fan was van sportmoto's. De algemene autogen zit al bij me ingeplant sinds geboorte, vader is ook een autofanaat.
Dusja je kent dat wel, het internet kwam er net goed door en ik begon wat te zoeken naar dat model van de wagen en naar het merk Honda en zo is een liefde ontstaan, niet zozeer met Honda maar vooral de japanse autoscene zeg maar. Supra,Civic,Skyline,S2000. Tot nu toe heb ik nog geen enkel ander motorisch vervoermiddel gehad dan een Honda
Aan mijn 15de ben ik met dit ding begonnen:
Het is een Honda Dax st50g met heel wat modificaties, 90cc blokje, grotere carbu's, etc. je kent dat wel
2jaar later, op mijn 17de, vond ik het wel tijd voor mijn 1ste wagen, dat moest per se een eg6 zijn en vooral een B16blok ,omdat ik al altijd stapelgek was van dat model en die motor. 4th gen vond ik ook super maar te oud. Na heel wat zoeken en op dat moment een marginale schaarste aan Eg6'en is het dan toch maar een ee9 geworden
ee9 (1)
Deze aangekocht voor 3750€, en had 280000km.
Ding reed gewoon superfijn, was precies wel overspoten door een wilde aap. Overal lopers. Een de homokineten aan beide zijden waren 250km na aankoop gaar. Die wagen had zijn beste dagen wel al gehad, koetswerk was linksvoor ook nog eens slecht hersteld. Niettemin een onvoorwaardelijk fanatisme op gebouwd voor 4th gen civic's doorheen de maanden ik er mee reed. Moeilijk uit te leggen.
Na 1jaar in gebruik te zijn geweest sloeg het noodlot toe, combinatie van weinig rij ervaring en te hard de bocht door willen:
mijn apparaat was per totale, was gewoon super zonde omdat ik er zo hard van hield en dat het op de koop toe nogis een ee9 was.
Hierna kon de zoektocht terug beginnen, ik MOEST absoluut terug een ee9 hebben, dik tegen de zin van mijn ouders natuurlijk omdat ze het een te snelle wagen vonden. Toch mijn zin gekregen en een ee9 gaan halen in het hollandse.
ee9(2)(heden)
Het was een van de 40 originele hollandse ee9's, nu dus niet meer want hij is veranderd van nationaliteit. Hij is sinds 4maanden (nu al een jaar, oude tekst ) in mijn bezit.
Heeft me 4450 gekost en is echt een zuiver-exemplaar wat betreft ongevallen en onderhoud. 210000km. Is 18 jaar lang dealer onderhouden geweest en ook ongevalvrij. De lak die erop zit in nog de originele en dat is er aan te zien, veel steenslag en hier en daar behoorlijk wat krasjes en putjes. Ander minpunt is roest aan de achterschermen dit is dan ook prioriteit maar nog student zijnde kan ik niet alles in 1maal bekostigen. Ook heeft de bumper en kofferlijst eens een "kusje" gehad want de bumper staat niet helemaal hoe het zou moeten en in de kofferlijst zit een neepje. Voor de rest is ie in super staat, blok staat Bv. kurkdroog wat zeldzaam is voor een b16 blok.
Is ondertussen al een klein jaar in mijn bezit dus is niet meer zoals ik hem heb aangekocht, in zekere zin Build, Not Bought
Parts: -Recaro sportzetels
-Skunk2 pookje
-Ecu, VTEC punt vervroegd en 9000rpm
-JUN versterkte klepveren
-Volledige supersprint lijn + collector
-Skunk 2 Pro-s full coilovers
-Y2 bak met LSD
-16" Ultralite velgen
Plannen: Volgende week word ie volledig herspoten
Motorisch blijf ik af, pk's genoeg voor zo'n bakkie.
ee9 <3!