Na lange tijd het topic nog maar eens bijwerken. Blijkbaar heeft photobucket hun voorwaarden veranderd en is heel hun service betalend geworden. Van de meeste voorgaande posts zijn zowat alle foto's dus weg... Overschakelen naar Flickr dan maar!
Ik wou al langere tijd een olietemperatuurmeter en wou die graag in de a-stijl verwerken. Vermits ik enkel a-stijlen vond voor de Acura ( en dus LHD) modellen heb ik op den duur besloten om er zelf maar eentje te fabriceren. Eerst nieuwe a-stijlen gezocht om mijn originele niet te verkloten en dan maar begonnen. Wat polyester matten en toebehoren mogen gebruiken van ne maat, eens gevraagd hoe ik daar juist mee moest werken en vooruit met de geit.
Begonnen met een mal te trekken van de originele stijl om daar dan op verder te werken.
by , on Flickr
by , on Flickr
by , on Flickr
Dan WC rollekes doorgesneden om rond de meter te kunnen leggen om zo de juiste diameter te bekomen, daar ook een mal van getrokken.
by , on Flickr
by , on Flickr
De WC rollekes mallen op de a-stijl mal geplakt en eens gaan passen. Daarna de gaten in de a-stijl mal gemaakt en alles vastgepolyesterd.
by , on Flickr
by , on Flickr
by , on Flickr
by , on Flickr
by , on Flickr
by , on Flickr
by , on Flickr
So far, so good. Dan moest ik nog een plaats hebben om de zuignap van gps- of gsm-houder te plakken.
by , on Flickr
by , on Flickr
by , on Flickr
by , on Flickr
Na schuren, plamuren, schuren en nog is plamuren, ... Om dan nog wat te schuren en te plamuren, alles int zwart gezet. Onderaan nog een usb poort voorzien voor voeding voor gps of gsm. Afgewerkte versie.
by , on Flickr
Conclusie; 1) Werken met polyester is ferm kak. 2) Alleen aan polyester beginnen als ge heel veel tijd teveel hebt. 3) Schuren is ook kak.
Volgende keer beter opletten met plamuren want de stijl begint langs de kant van de raam te barsten. Nu het er toch een tijdje in staat ben ik niet echt tevreden meer van het resultaat. Ooit zal er waarschijnlijk een houder komen opt dashboard maar ik ben er nog niet uit waar ik dan met de kabels heen moet.
Net voor de zomer heb ik nog een Mugen airbox op de kop kunnen tikken. Airbox is tweedehands maar in supernette staat! Deze is uiteraard al geinstalleerd maar blijkbaar heb ik daar nog geen foto's van getrokken

Intake geluid is veeeel beter hoorbaar nu.
by , on Flickr
Via kenny nog een Mugen strut voor achteraan kunnen kopen. Voor die te kunnen plaatsen in een DC5 moeten er gaten gemaakt worden in het interieur. Vermits ik daar gene fan van ben dan maar een set interieurpanelen extra gekocht om daar gaten in te maken. Vooraleer alles te installeren eerst de strut al eens gepolierd. Dan begonnen met het interieur uit te halen.
by , on Flickr
Dan de strut er losjes ingevezen en met tape afgeplakt waar ik moest gaan zagen. Dan de panelen eventjes op hun plaats gezet en ook afgeplakt.
by , on Flickr
by , on Flickr
by , on Flickr
by , on Flickr
by , on Flickr
Enkel nog een rubberke om over de plastiek te schuiven rondom en tis in orde

Verder is er nog een Mugen update maar daarover in een volgende post meer!
Ondertussen nog een sneakpeek van begin dit jaar, sommigen zullen het wel zien passeren hebben op FB of in den AutoWeek zelf. Daarover ook meer in een volgende post, nu kruip ik in menne nest
by , on Flickr