Heb al een tijdje niets meer gepost en dacht dat het eens tijd werd voor een update:
De voorbumper van de EP heb ik volledig herspoten omdat de blanke lak er gewoon afpelde en ik had een scheur in de rechterflank van de bumper (zie foto)
Zo was de bumper dus voor ik eraan begon:
Ik had geen gedacht van wat ik allemaal nodig had om er aan te beginnen totdat ik een 16-delige set vond van alles wat nodig is om "spotrepair" uit te voeren, voor de geïnteresseerden: https://spotrepair-fonteyn.nl/product/s ... -16-delig/
Dus, nadat de set aangekomen was kon ik beginnen met den boel op te schuren,
Het resultaat van het schuren met P180 schuurpapier:
En heb de scheur aan de zijkant opgevuld met plamuur hopende dat het wel zou houden,
Na de bumper nog opgeschuurd te hebben met minder grof schuurpapier heb ik er 3 lagen primer opgespoten en daarna 2 lagen kleur (het enige nadeel is dat ze maar 1 spuitbus kleur in de set verkopen dus om de ganse bumper te kunnen spuiten in 2 lagen heb ik een extra spuitbus moeten bestellen).
Resultaat na eerste kleurlaag:
Resultaat na 2de kleurlaag en 2 lagen blanke lak:
En dan een paar foto's van de bumper gemonteerd op den auto, het resultaat is verre van perfect maar voor gewone spuitbussen en zonder stofvrije ruimte vind ik het resultaat niet slecht.
Op de bovenste foto kunde ook zien dat de blanke lak van de lip ook aant afpellen is dat is dus hetzelfde als ik voorhad op den bumper
Op de onderste foto is het verschil met de factory lak duidelijker, ik weet niet of het mogelijk is om de bumper toch nog zo te krijgen (zonder alles opnieuw te spuiten) misschien door te polieren ofzo? Enfin, als iemand hier meer verstand van heeft hoor ik het graag
De volgende mod die op het programma stond was het verlagen van de ep. Heb een paar 2dehandse (nieuw eigenlijk) veren van weitec op de kop kunnen tikken bij avb sports, er is mij verteld dat de veren enkel gemonteerd zijn op een showauto en dat kunde aan de staat van de veren duidelijk zien
Heb de veren dan samen met een vriend gemonteerd die meer ervaring heeft met verlaging plaatsen.
De veerpoot met de ouwe veer:
En dan met de nieuwe
Hetzelfe met den achterkant:
Bij het verwijderen van de veerpoot aan de rechtervoorkant hebben we wel de aandrijfas uit de boite getrokken maar bij het monteren is door een beetje te foefelen hij er toch terug ingeraakt, ik moet nu is de stofhoes aan diene kant verwijderen om te kijken of de oliekeerring van de boite ni gescheurd is.
En uiteindelijk, het resultaat
Om het verschil een beetje duidelijker te maken is hier een foto van voor de verlaging:
De foto's zijn wel direct na het plaatsen van de veren genomen dus normaal komt hij nog iets lager te liggen aangezien de veren zich nog moeten zetten.
En dat is het ongeveer, qua toekomstige mods overweeg ik misschien een USDM light mod maar kga er voor de moment effe geen geld meer in pompen