piermens voorsteltopic (civic em2)

Re: piermens voorsteltopic (civic em2)

Berichtdoor piermens » vr 07 aug 2015, 20:13

ik begrijp wat je bedoeld en ik denk dan dat als ik al die beetjes kan uitsparen dan misschien meer over heb voor een kwalitatieve verlaging set die een hogere prioriteit heeft voor mij.
ja de uiteinden van de torsie stang (ik denk dat je daar mee endlinks bedoeld) rammelen ook van voor ook maar van achter niet maar daar merk je niet veel van tijdens het rijden.

en dan heb ik nog een hele lijst met onderdelen die moeten gedaan worden.

zoals:
-stuurbekrachtigings vloeistof halen heb de pomp stuk gemaakt door heel even droog te laten draaien maar heb al een nieuwe pomp gehaald
ik ga morgen eens bij de garage zien en als die tijd heeft is dat al gemaakt want het is werken aan da stuurke

-dan nog schokdempers vervangen teken volgende keuring anders krijg ik het moeilijk zei die van de garage.
piermens
Dax rookie
 
Berichten: 9
Geregistreerd: za 18 jul 2015, 20:19
Woonplaats: Koersel
my honda: civic coupé em2 2001
Advertenties:



  • Re: piermens voorsteltopic (civic em2)

    Berichtdoor piermens » di 05 jan 2016, 20:34

    Een paar weken geleden is er toch niet het één en tander gebeurt zeker.

    De motor is toen veel te warm geworden, hij had 2uur stilstaand gedraaid en de ventilator sprong niet op.
    Toen ik door had dat er stoom onder de motorkap uit kwam heb ik hem direct stil gelegd. Toen heb ik een half uur gewacht en hierna terug gestart, er was niks aan de hand.
    Ik ben gewoon naar huis vertrokken na 7km is de motor afgeslagen en als je hem wouw starten draaide hij heel moeizaam rond.
    Na een uur of 4 wachten nog eens geprobeerd te startte dit lukte maar er kwam een tikkend geluid uit de motor.
    Wanneer ik terug thuis was heb ik de olie en koelvloeistof gecontroleerd, alle bij te weinig olie 1.5L ongeveer en koelvloeistof 2.5L ongeveer.
    het getik komt waarschijnlijk door te weinig olie en de gevolgen van te warm te worden weet ik nog niet ik heb sindsdien niet meer gereden.

    Ik zelf volg auto mechanica, ik heb de lager schalen van de drijfstangen al los gedaan nu zie ik dat de krukas een beetje blauw ziet en de lager schalen veel te dun zijn van de middelste twee lagers.

    Ik kan nu alles gaan vervangen aan deze motor dat stuk is waarschijnlijk ook nog join-de-kulas en kop krom;
    Hij zuipt ook olie misschien langs de zuigers want dit komt wel vaker voor bij d17 series.
    En dan krukas slijpen, andere lagerschalen, drijfstang of ook slijpen als dit kan.
    Wat kan dit allemaal kosten en zijn er andere dingen die ook stuk kunnen zijn?

    Maar een andere optie is een andere motor :denk: opties zijn:
    -b18c
    -K20
    dit kost allemaal veel geld

    Wat raden jullie mij aan om nu te doen ik kan deze motor altijd eens open doen en eens zien wat er effectief aan de hand is.
    piermens
    Dax rookie
     
    Berichten: 9
    Geregistreerd: za 18 jul 2015, 20:19
    Woonplaats: Koersel
    my honda: civic coupé em2 2001
    Advertenties:

    Re: piermens voorsteltopic (civic em2)

    Berichtdoor Ronny » di 05 jan 2016, 21:23

    Persoonlijk zou ik de D17 trachten te maken vermits je automechanica volgt.
    Als je jouw motor hersteld weet je wat je hebt en wat verkoopt men je als swap ???
    De D17 is misschien niet de beste motor maar een deftige swap gaat je ook veel geld kosten .
    En wat met de keuring of bij een ongeval en er wordt vastgesteld dat je een andere motor in je civic hebt .
    Ronny
    D17 Poster
     
    Berichten: 214
    Geregistreerd: ma 29 maart 2010, 12:24
    my honda: FN2
    Advertenties:

    Re: piermens voorsteltopic (civic em2)

    Berichtdoor driver.tim » wo 06 jan 2016, 07:04

    Ik zou gewoon nen andere D17 halen en die er in leggen ;)

    mocht je toch dromen van een andere motor, dan is de k20 the way to go
    die is p&p in een em

    maar als je automechanica volgt en je kijkt nooit je olie na , foei :o
    driver.tim
    K20 Poster
     
    Berichten: 838
    Geregistreerd: di 23 maart 2010, 19:55
    Woonplaats: in de bosse
    my honda: ejnine :D
    Advertenties:

    Re: piermens voorsteltopic (civic em2)

    Berichtdoor vtiprelude » wo 06 jan 2016, 22:10

    mijn volgorde;

    1 : ander d17 bloksken :D

    2 : anderen auto ineens 8-)

    3 : k20 :twisted:
    once a honda,always a honda.drive fast,drive honda

    what doesn't kill you,makes you stronger!
    Avatar gebruiker
    vtiprelude
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 3884
    Geregistreerd: do 25 maart 2010, 23:11
    Woonplaats: in de beschaafde wereld
    my honda: accord tourer
    Advertenties:

    Vorige

    Keer terug naar Bezoekers

    Wie is er online

    Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 24 gasten