Pagina 2 van 3

Re: voorsteling

BerichtGeplaatst: ma 30 maart 2015, 17:54
door jordicivic
Het is inderdaad raar want als je dit hoort denk je snel aan een lekke koppakking

Maar
geen blauwe rook
motor rijd goed en ook in vtec
temperatuur is goed
geen gepruttel

de vtec solenoid durft ook al eens lekken bij een H22A dus kan bij een andere honda motor misschien ook wel zo zijn. Al had je dit normaal ook wel al gezien dan.

Voor korte ritten kan je best deze olie gebruiken dan. 10w40 wordt aanbevolen. Ik vrees dat de meeste DC2 's olie verbruiken.
Gezien de kmstand zou ik er geen vol synthetische olie in gooien. Ik deed dit ooit in mijn oude EC9 en even later liep de olie langs alle kanten uit de motor te zweten.

Heb je reeds een compressietest gedaan?

Re: voorsteling

BerichtGeplaatst: ma 30 maart 2015, 19:09
door Jordyke190
Hallo,

Ik doe ook korte afstanden en max. 3000km per jaar.
Ik rij op 10W40 fabrieksvoorschrift Castrol olie. Geen olieverbruik. Elk jaar een wissel van de olie.
Eerst netjes warm rijden en dan zie je maar hé ... maar ik rijdt dan nog steeds redelijk rustig hoor.
Af en toe dan eens op een recht stukje wat vlammen mag wel hé ;)

Ik zou eerlijk gezegd niet overschakelen naar die dikkere olie ... heel het forum staat hier echter vol van de voor- en tegenstanders ervan. Lees het maar eens na.

Is ie geremapt geweest je ITR?
Leg er eens een groot stuk karton onder als hij stilstaat in de garage?
Is misschien iets geks maar zo heb ik een lekkend stuurhuis ontdekt.
Zo kan je nog wel eens iets vinden hé waar je anders moeilijk kan achter komen.

Een nieuw blokje zal je wel meer kosten dan een 10-tal liter olie per jaar hoor :?

Ik hoop dat je de oorzaak kan vinden, maar de klepgeleiders zijn vaak wel eens een oorzaak van wat olieverbruik ...
Ik laat het echter aan de kenners over ... dat ben ik voor alle duidelijkheid niet. Kan alleen maar mijn reële ervaringen meegeven.

Succes er nog mee met je TEG

Re: voorsteling

BerichtGeplaatst: ma 30 maart 2015, 19:17
door Jordyke190
Eeuhmm BTW nog steeds geen Engine Bay Pics :nono:

Post those Pics please :party:

Re: voorsteling

BerichtGeplaatst: ma 30 maart 2015, 19:18
door vtiprelude
heeft de wagen stil gestaan voor gij hem kocht?

ik zou op 10w40 blijven rijden (en wat ik zou doen,oliewissel met filter en busje leack lock bij doen) en dan zien wat hij zegt,

Re: voorsteling

BerichtGeplaatst: wo 01 apr 2015, 20:54
door sloery
hej jordi b16 nee nog geen compressie test laten doen maar ik denk dat deze wel positief zal zijn
ik ga zowiezo blijven rijden met 10w40 keb hier net 15l besteld valt nog goed mee van prijs hoor tis de castrol magnatic schijnt goeie olie te zijn 85 euro betaald voor 15 liter dus da valt mee
yordyke 190 de wagen heeft een andere gasklep en inlaat en andere ecu dus ik veronderstel dat deze zal gemapt zijn bedankt voor de tip zal ik zeker is doen fotos volgen nog man
vtiprelude ja de wagen heeft redelijk stilgestaan schijnt ik ga zowiezo een onderhoud doen met filter en nieuwe olie kan dat busje leack lock geen kwaad dan ?? en ik ga is normaal rijden men volgende tank en is optijd oliepeil controleren ik hou je op de hoogte allemaal bedankt voor jullie reacties

Re: voorsteling

BerichtGeplaatst: wo 01 apr 2015, 21:22
door vtiprelude
nee,kan zeker geen kwaad,is goe om evt hardere geworden dichtingen terug soepeler te maken! :goed:

Re: voorsteling

BerichtGeplaatst: do 02 apr 2015, 13:49
door WhiteSol
Met dieje magnatec ( gebruik ik ook ) moet ge den auto wel enorm lang laten afkoelen alvorens te peilen ... Heb al is ondervonden dat toen ik net een oliewissel gedaan had en ik hem effe had laten draaien om te checken op lekken, dat het peil pas terug stond zoals het moest na 3 u :denk:

Re: voorsteling

BerichtGeplaatst: vr 03 apr 2015, 15:17
door sloery
hej whitesol ja kan ik best geloven ik heb hierjuist 15 liter van deze olie gekocht :))
ja dit is normaal omdat deze olie speciaal gemaakt is om op metaal te blijven hangen keb testen gezien en de slijtage is zeer miniem met deze olie en ze is dan ook nog is magnetich dus slecht kan dit niet zijn he
bedankt voor je reactie

Re: voorsteling

BerichtGeplaatst: vr 03 apr 2015, 15:26
door sloery
hej mannen ik heb is een vraag of beter gezegd een raadvraag menne maat tom ek4 heeft een civic ek4 en die heeft daar een whale penis opzitten en ik moet zeggen deze maakt onderin een zeer mooi geluid als je dit vergelijkt met die van mij ik heb de gewone tenso airfilter maar ik weet niet of zo een penis op een b18 ook zo een machtig geluid maakt onderin bij tom is het allesinds zeer luid heeft hier iemand ervaring mee want als ik dit koop en het is net zo als die ik nu heb doet het niet veel uit he en weet iemand waar je ze prijs kwaliteit kunt kopen of bestellen

Re: voorsteling

BerichtGeplaatst: vr 03 apr 2015, 15:29
door sloery
hier jordyke190 je gevraagde foto's tis er eindelijk van gekomen

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Re: voorsteling

BerichtGeplaatst: vr 03 apr 2015, 15:41
door M&M
Veel succes en plezier met je ITR ;)
Onze forumsponsosrs kunnen je zeker aan een 'walvislul' helpen = All4Honda, Showoff Imports, AVB Sports ...
Mss heeft Gerdy van GDM nog een degelijk gebruikt exemplaar liggen? :?:

Re: voorsteling

BerichtGeplaatst: vr 03 apr 2015, 15:50
door sloery
bedankt voor de raad gerdy ken ik ga ik zeker is contact mee opnemen :))

Re: voorsteling

BerichtGeplaatst: vr 03 apr 2015, 18:46
door WhiteSol
Maakt op iedere motor wel een leuke " brom" zo'n whalecock :D

Re: voorsteling

BerichtGeplaatst: za 04 apr 2015, 13:47
door Jordyke190
Hoi,

Als ik jou was zou ik met een ITR toch geen whale steken hoor ... en toch niet op een ITR :denk:

Ik heb een tijd geleden even met een AEM Cold air intake gereden de eerste versie. Dat gaf pas een leuke sound 8-)

Alleen wou mijn vrouw dat 'lawaai' niet op de wagen :?

In VTEC zalige sound :shock:

Op mijn voorstelling hier op het forum kan je op een van de pagina's met de foto's de AEM CAI zien zitten.

Ik wil hem je wel verkopen als je interesse hebt. Indien interesse P.M. me dan maar.

Ik rijdt nu gewoon met een K&N vervangfilter. :)

Mooie engine bay pics ;) Love it.

Die sensor op je collector, is die wel aangesloten? Precies of de kabels zijn geknipt of zo ... kan ook zo tonen op de foto hé.

:goed:

Re: voorsteling

BerichtGeplaatst: za 04 apr 2015, 15:55
door WhiteSol
AEM V2 geeft ook een leuke sound en wat extra :-) en als hij toch niet dient voor dagelijks gebruik, maar enkel voor mooi-weer-ritjes hoef je je ook geen zorgen tem aken over hydrolock :-)


Die lambda zal er wel gewoon insteken voor het gat in de collector af te dichten, want bij B16/18 steken die achteraan in de collector