Homie's S2k & civic

Homie's S2k & civic

Berichtdoor Homie » ma 16 feb 2015, 17:38

Hallo auto maniakken
Ik ben Jethro, 31, vader van 2 dochtertjes, omgeving Antw (Borsbeek) en al 12 jaar een honda fanaat.

In 2002 kocht ik men eerste auto-ke wat een civic 1.4IS (90pk) van Bj2000 was. Toen had hij een 33000km
12 jaar later bezit ik hem nog steeds met ondertussen 290000km. :o
Ongelooflijk hoe oerbetrouwbaar dit karretje is geweest en nu nog steeds aanvoeld. Gewoon altijd tijdig zijn onderhoud en karren maar! In al deze jaren 1x den delco vervangen en 1 rollager links achter dacht ik.
Carrosserie is echt nog heel proper (voor zijn 15 winters) Onderzijde zonder roest, juist sinds vorig jaar de eerste puntjes aan de wielkastfender achter.
Ik ga hem gewoon bijhouden tot er grote kosten aan komen of hij niet meer door de keuring geraakt of tot als ik hem ooit beu geraak (wat onwaarschijnlijk is) :P
De eerste jaren zat ik vollop in de tupperware tuning zoals wel meer sjonny's in de wereld :doh: :oops:
De aanpassingen die toen zijn gebeurd zijn andere achterbumper, zij skirts, kofferke dicht gemaakt, smoke achterlichten, achterruitjes zwart, m3 look spiegeltjes (pinkers zijkant weggewerkt), raster uit voorbumper en gaas erin, wimpers vooraan op de koplampen (zijn eraf wegens vandalen die ze hebben proberen pikken), H&R veren + extra schokdempers. Die zijn er ook spijtig genoeg al een paar jaar vanonderuit want ik was het beu om alle jaren te verwissellen voor de keuring. Binnenkort de paarse veren maar eens zwart spuiten en de titties van de keuring maar eens proberen op te lichten. Ik heb zelf nog een tijd rond gereden met een tweede uitlaat links (niet aangesloten) en blauwe neon binnenin. haaaha
Geen motorische aanpassingen.

SWAT een aantal dingen eraf gehaald dit is de stand van zake (vandaag speciaal nog eens gewassen voor de shoot):
Afbeelding

Afbeelding

Ik droomde van een andere honda nl de S2000 maar dacht altijd dat dit als jonge gast onbereikbaar was vanwege de toen hoge kostprijs en de verzekeringen die het niet op jonge gasten met sportauto's hadden. Heb gewoon de knoop doorgehakt en op 29 februari 2008 (ik onthoud dit zo goed omdat dit een schrikkeldag was) kocht ik wat voor mij toen de mooiste auto was.
Een S2000 van 2004.
Hier zijn volgende aanpassingen aan gedaan: Re paint, KW verlaging, speakers in de kop van de stoelen, side skirts, voorlipke, J's diffuser achteraan, drive shaft spacers (bij verlaging), achteraan OEM wielen 20mm spacer en vooraan 15mm, RS-R uitlaat, geen motorische aanpassingen. Kben vrij bekend met deze wagen want ik hang al jaren rond op het andere S2000 forum en ga zeer regelmatig mee op rondritten. Weer tijd voor some pics :love:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Zo kan ik nog uren doorgaan...

Nog ene joke :goed: :zot:
https://www.youtube.com/watch?v=-3Ddd0EH8yw

Ik heb mij aangemeld om de meetings in het oog te houden om nog wat meer zotten tegen te komen en wat meer te weten te komen over mijn volgende droom nl: de NSX
Kweet niet of er hier veel nsx eigenaars rond hangen maar wil echt graag weten welk model ik best koop en waar ik moet op letten. Kga de Europese markt in het oog houden want België is voor deze auto een beetje te klein.

Voila khoop dat jullie nog niet int slaap zijn gevallen van zoveel tekst.
Life is a ride (dance) and than your chil.
Avatar gebruiker
Homie
Dax rookie
 
Berichten: 5
Geregistreerd: zo 15 feb 2015, 21:32
Woonplaats: Borsbeek
my honda: S2000/Civic
Advertenties:



  • Re: Homie's S2k & civic

    Berichtdoor ep3bp » ma 16 feb 2015, 20:20

    mooie voorstelling ge hebt er u werk van gemaakt :goed:
    uwe s2k ziet er een ferm bakske uit en uwe civic heeft u ook al zorgeloze kilometers bezorgd :) welkom hier !
    ep3bp
    H23 Poster
     
    Berichten: 796
    Geregistreerd: di 23 maart 2010, 22:22
    Woonplaats: voorde-ninove
    my honda: ep3
    Advertenties:

    Re: Homie's S2k & civic

    Berichtdoor vtiprelude » ma 16 feb 2015, 20:48

    welkom hier,

    en zulke voorstellingen is de max,wa gelul en vooral fotos,

    awel de vicsken ziet er nog goe uit,heel goe zelfs,

    den s is mooi maar vind enkel de combinatie wa minder,ale hoe moet ik het zeggen,tis ies iet anders maar zou het met zulke auto zekers nie doen,

    maar we mogen nie allemaal hetzelfde gedacht hebben he :goed:
    once a honda,always a honda.drive fast,drive honda

    what doesn't kill you,makes you stronger!
    Avatar gebruiker
    vtiprelude
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 3884
    Geregistreerd: do 25 maart 2010, 23:11
    Woonplaats: in de beschaafde wereld
    my honda: accord tourer
    Advertenties:

    Re: Homie's S2k & civic

    Berichtdoor V.V. » di 17 feb 2015, 00:07

    Hey Homie
    Ook de weg gevonden naar hier?
    See u at Hondafest..

    Gr
    GrtzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzAfbeelding
    ..................................................... the power in my dreams
    Avatar gebruiker
    V.V.
    B20 Poster
     
    Berichten: 587
    Geregistreerd: wo 14 apr 2010, 21:33
    Woonplaats: nieuwpoort
    my honda: EJ9/S2000
    Advertenties:

    Re: Homie's S2k & civic

    Berichtdoor Homie » di 17 feb 2015, 04:34

    Merci voor de reacties
    vtiprelude schreef:welkom hier,

    en zulke voorstellingen is de max,wa gelul en vooral fotos,

    awel de vicsken ziet er nog goe uit,heel goe zelfs,

    den s is mooi maar vind enkel de combinatie wa minder,ale hoe moet ik het zeggen,tis ies iet anders maar zou het met zulke auto zekers nie doen,

    maar we mogen nie allemaal hetzelfde gedacht hebben he :goed:

    Tja, als ik een jaar of 2 ouder had geweest wanneer ik hem had gekocht had ik het waarschijnlijk ook niet meer gedaan. Ik weet ook niet of ik het terug zou doen moest ik opnieuw beginnen. Maar kzou er even graag mee rijden als em nu geel, oranje, roos of zwart was. :mrgreen:
    Die wagen heeft dat inderdaad niet nodig voor meer bekijks te hebben. Dat hebben ze al genoeg. Maarr het is zeker geen schandaal en euhm schoonpapa is carrossier dus er kan snel een andere kleur op staan. ;)
    Life is a ride (dance) and than your chil.
    Avatar gebruiker
    Homie
    Dax rookie
     
    Berichten: 5
    Geregistreerd: zo 15 feb 2015, 21:32
    Woonplaats: Borsbeek
    my honda: S2000/Civic
    Advertenties:

    Re: Homie's S2k & civic

    Berichtdoor kristo » di 17 feb 2015, 09:59

    Goed bezig, en welkom :D

    Goed dat de Civic zo meevalt :goed:
    Avatar gebruiker
    kristo
    H23 Poster
     
    Berichten: 708
    Geregistreerd: wo 24 maart 2010, 12:44
    Woonplaats: Gent
    my honda: EK3 hatch, EK4 sedan
    Advertenties:

    Re: Homie's S2k & civic

    Berichtdoor CIVICSKE » di 17 feb 2015, 21:24

    Welkom hier, uitgebreide voorstelling :goed:

    Nice die S2000 en Civic . Kzie ook liefst de S in een kleurtje maar ziet er zeer proper uit en zal wel een aparte verschijning zijn irl.

    Veel geluk met de zoektocht naar een NSX en neemt u euro's maar mee want die prijzen zitten in de lift :doh:
    Once Vtec .............................................................................................Forever Vtec
    CIVICSKE
    B18 Poster
     
    Berichten: 426
    Geregistreerd: zo 28 maart 2010, 14:01
    Woonplaats: Beveren-Waas
    my honda: DC2-FK2-S2000
    Advertenties:

    Re: Homie's S2k & civic

    Berichtdoor Homie » di 01 mei 2018, 19:56

    Hey allemaal,
    we zijn 3 jaar en enkele nieuwigheden verder...
    De civic is ondertussen van mij heen gegaan. Hij is op vakantie naar het warme zuiden. Zijn teller stond op 322000km.
    1x heb ik er toch geluk mee gehad. Ik reed tegen 10km/u en de onderste chape is los gekomen. Je wil dit niet meemaken op de autostrade! Een maand ervoor hadden ze nog geen speling gedetecteerd op de keuring.
    Afbeelding

    De civic is vorige maand ingeruild voor een familycar, nl een CRV.
    Afbeelding

    Enkele updates staan op de planning:
    Schroefset + grotere wielen.
    Een schroefset voor een CRV is precies een zeldzaamheid. Voor de S2k en de civic vond ik 101 dingen maar voor de CRV is het niet gemakkelijk.
    De enigste verlaging dat ik kan vinden is van D2 racing. Maar hier kunnen al enkele shops geen GOCA attest voor leveren. :(
    Mijn vraag is dus: Zijn hier mensen met een D2 schroefset + GOCA attest, of weten jullie iemand?
    Is het mogelijk dat iemand van dat papier een goede scan maakt zodat ik de nrs kan aanpassen door het type van men CRV?
    Life is a ride (dance) and than your chil.
    Avatar gebruiker
    Homie
    Dax rookie
     
    Berichten: 5
    Geregistreerd: zo 15 feb 2015, 21:32
    Woonplaats: Borsbeek
    my honda: S2000/Civic
    Advertenties:

    Re: Homie's S2k & civic

    Berichtdoor Homie » di 01 mei 2018, 19:58

    Amai, sorry voor de crap foto's maar moest ze uploaden in GIF formaat.
    Life is a ride (dance) and than your chil.
    Avatar gebruiker
    Homie
    Dax rookie
     
    Berichten: 5
    Geregistreerd: zo 15 feb 2015, 21:32
    Woonplaats: Borsbeek
    my honda: S2000/Civic
    Advertenties:

    Re: Homie's S2k & civic

    Berichtdoor Namor » di 01 mei 2018, 22:55

    Leuke crv, fijne wagen is het.
    Veel plezier ermee
    Namor
    Camino user
     
    Berichten: 30
    Geregistreerd: vr 02 jan 2015, 19:02
    my honda: Crv
    Advertenties:


    Keer terug naar Bezoekers

    Wie is er online

    Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 21 gasten