Homie's S2k & civic
Geplaatst: ma 16 feb 2015, 17:38
Hallo auto maniakken
Ik ben Jethro, 31, vader van 2 dochtertjes, omgeving Antw (Borsbeek) en al 12 jaar een honda fanaat.
In 2002 kocht ik men eerste auto-ke wat een civic 1.4IS (90pk) van Bj2000 was. Toen had hij een 33000km
12 jaar later bezit ik hem nog steeds met ondertussen 290000km.
Ongelooflijk hoe oerbetrouwbaar dit karretje is geweest en nu nog steeds aanvoeld. Gewoon altijd tijdig zijn onderhoud en karren maar! In al deze jaren 1x den delco vervangen en 1 rollager links achter dacht ik.
Carrosserie is echt nog heel proper (voor zijn 15 winters) Onderzijde zonder roest, juist sinds vorig jaar de eerste puntjes aan de wielkastfender achter.
Ik ga hem gewoon bijhouden tot er grote kosten aan komen of hij niet meer door de keuring geraakt of tot als ik hem ooit beu geraak (wat onwaarschijnlijk is)
De eerste jaren zat ik vollop in de tupperware tuning zoals wel meer sjonny's in de wereld
De aanpassingen die toen zijn gebeurd zijn andere achterbumper, zij skirts, kofferke dicht gemaakt, smoke achterlichten, achterruitjes zwart, m3 look spiegeltjes (pinkers zijkant weggewerkt), raster uit voorbumper en gaas erin, wimpers vooraan op de koplampen (zijn eraf wegens vandalen die ze hebben proberen pikken), H&R veren + extra schokdempers. Die zijn er ook spijtig genoeg al een paar jaar vanonderuit want ik was het beu om alle jaren te verwissellen voor de keuring. Binnenkort de paarse veren maar eens zwart spuiten en de titties van de keuring maar eens proberen op te lichten. Ik heb zelf nog een tijd rond gereden met een tweede uitlaat links (niet aangesloten) en blauwe neon binnenin. haaaha
Geen motorische aanpassingen.
SWAT een aantal dingen eraf gehaald dit is de stand van zake (vandaag speciaal nog eens gewassen voor de shoot):
Ik droomde van een andere honda nl de S2000 maar dacht altijd dat dit als jonge gast onbereikbaar was vanwege de toen hoge kostprijs en de verzekeringen die het niet op jonge gasten met sportauto's hadden. Heb gewoon de knoop doorgehakt en op 29 februari 2008 (ik onthoud dit zo goed omdat dit een schrikkeldag was) kocht ik wat voor mij toen de mooiste auto was.
Een S2000 van 2004.
Hier zijn volgende aanpassingen aan gedaan: Re paint, KW verlaging, speakers in de kop van de stoelen, side skirts, voorlipke, J's diffuser achteraan, drive shaft spacers (bij verlaging), achteraan OEM wielen 20mm spacer en vooraan 15mm, RS-R uitlaat, geen motorische aanpassingen. Kben vrij bekend met deze wagen want ik hang al jaren rond op het andere S2000 forum en ga zeer regelmatig mee op rondritten. Weer tijd voor some pics
Zo kan ik nog uren doorgaan...
Nog ene joke
https://www.youtube.com/watch?v=-3Ddd0EH8yw
Ik heb mij aangemeld om de meetings in het oog te houden om nog wat meer zotten tegen te komen en wat meer te weten te komen over mijn volgende droom nl: de NSX
Kweet niet of er hier veel nsx eigenaars rond hangen maar wil echt graag weten welk model ik best koop en waar ik moet op letten. Kga de Europese markt in het oog houden want België is voor deze auto een beetje te klein.
Voila khoop dat jullie nog niet int slaap zijn gevallen van zoveel tekst.
Ik ben Jethro, 31, vader van 2 dochtertjes, omgeving Antw (Borsbeek) en al 12 jaar een honda fanaat.
In 2002 kocht ik men eerste auto-ke wat een civic 1.4IS (90pk) van Bj2000 was. Toen had hij een 33000km
12 jaar later bezit ik hem nog steeds met ondertussen 290000km.
Ongelooflijk hoe oerbetrouwbaar dit karretje is geweest en nu nog steeds aanvoeld. Gewoon altijd tijdig zijn onderhoud en karren maar! In al deze jaren 1x den delco vervangen en 1 rollager links achter dacht ik.
Carrosserie is echt nog heel proper (voor zijn 15 winters) Onderzijde zonder roest, juist sinds vorig jaar de eerste puntjes aan de wielkastfender achter.
Ik ga hem gewoon bijhouden tot er grote kosten aan komen of hij niet meer door de keuring geraakt of tot als ik hem ooit beu geraak (wat onwaarschijnlijk is)
De eerste jaren zat ik vollop in de tupperware tuning zoals wel meer sjonny's in de wereld
De aanpassingen die toen zijn gebeurd zijn andere achterbumper, zij skirts, kofferke dicht gemaakt, smoke achterlichten, achterruitjes zwart, m3 look spiegeltjes (pinkers zijkant weggewerkt), raster uit voorbumper en gaas erin, wimpers vooraan op de koplampen (zijn eraf wegens vandalen die ze hebben proberen pikken), H&R veren + extra schokdempers. Die zijn er ook spijtig genoeg al een paar jaar vanonderuit want ik was het beu om alle jaren te verwissellen voor de keuring. Binnenkort de paarse veren maar eens zwart spuiten en de titties van de keuring maar eens proberen op te lichten. Ik heb zelf nog een tijd rond gereden met een tweede uitlaat links (niet aangesloten) en blauwe neon binnenin. haaaha
Geen motorische aanpassingen.
SWAT een aantal dingen eraf gehaald dit is de stand van zake (vandaag speciaal nog eens gewassen voor de shoot):
Ik droomde van een andere honda nl de S2000 maar dacht altijd dat dit als jonge gast onbereikbaar was vanwege de toen hoge kostprijs en de verzekeringen die het niet op jonge gasten met sportauto's hadden. Heb gewoon de knoop doorgehakt en op 29 februari 2008 (ik onthoud dit zo goed omdat dit een schrikkeldag was) kocht ik wat voor mij toen de mooiste auto was.
Een S2000 van 2004.
Hier zijn volgende aanpassingen aan gedaan: Re paint, KW verlaging, speakers in de kop van de stoelen, side skirts, voorlipke, J's diffuser achteraan, drive shaft spacers (bij verlaging), achteraan OEM wielen 20mm spacer en vooraan 15mm, RS-R uitlaat, geen motorische aanpassingen. Kben vrij bekend met deze wagen want ik hang al jaren rond op het andere S2000 forum en ga zeer regelmatig mee op rondritten. Weer tijd voor some pics
Zo kan ik nog uren doorgaan...
Nog ene joke
https://www.youtube.com/watch?v=-3Ddd0EH8yw
Ik heb mij aangemeld om de meetings in het oog te houden om nog wat meer zotten tegen te komen en wat meer te weten te komen over mijn volgende droom nl: de NSX
Kweet niet of er hier veel nsx eigenaars rond hangen maar wil echt graag weten welk model ik best koop en waar ik moet op letten. Kga de Europese markt in het oog houden want België is voor deze auto een beetje te klein.
Voila khoop dat jullie nog niet int slaap zijn gevallen van zoveel tekst.