SnelleCivic EP1 Sport - Moeders jazzyetje ;D

Re: SnelleCivic EP1 Sport - foto's

Berichtdoor maze » di 25 feb 2014, 12:42

nope zal ik ni geweest zijn. das een opberkastje ze. ma da ander stuk plastic weet ik ni van wa het is :)
Sorry for the stupidity. It started before I was born.
Avatar gebruiker
maze
D17 Poster
 
Berichten: 298
Geregistreerd: wo 24 maart 2010, 12:32
my honda: Civic EP2
Advertenties:



  • Re: SnelleCivic EP1 Sport - foto's

    Berichtdoor Snellecivic » di 25 feb 2014, 19:02

    maze schreef:nope zal ik ni geweest zijn. das een opberkastje ze. ma da ander stuk plastic weet ik ni van wa het is :)


    Ahwelja dacht eerst dat dekseltje/deurtje of whatever dat er voor was kapot was. Ma de grote en type van het stuk plastiek is raar.
    Bijhouden anyway wie weet kom ik later iets tegen waar het zou moeten zitten. :D

    Opbergvakje meer ... niet dat ik er veel nodig heb ... :D
    Avatar gebruiker
    Snellecivic
    D15 Poster
     
    Berichten: 105
    Geregistreerd: za 16 nov 2013, 15:06
    my honda: Honda Civic EP1
    Advertenties:

    Re: SnelleCivic EP1 Sport - foto's

    Berichtdoor Snellecivic » zo 02 maart 2014, 16:37

    Alright gisteren zelf is goed uitgekuist vanbinnen en buiten!
    En is gaan uitzoeken waarom hij zo hard reed ... sport veering oké maar het was echt overdreven hard.

    Snap nu wel waarom ... garage had bandenspanning op 2,5 staan terwijl hij eigenlijk maar op 2,1 bar moet staan. :nee:
    Anyway afgelaten tot 2,2 (better be safe then sorry is nu niet echt DE professioneelste druk meter) en ja hoor toerke mee gedaan rijdt al VEEL comfortabeler!
    Elk stukje extra asfalt voelde nu niet aan als nen verkeersdrempel ... :teehee:

    Nuja zoektocht gaat verder naar spulletjes en 1 ding dat me wat ergert is de radio.
    1 moet cd insteken en die happert soms/teveel (ligt niet aan cd btw.) + nahja de knoppen zijn ook wel wat afgeleefd.

    En ik zocht naar een DIY2 radiootje met bluet telefoon ondersteuning en USB.
    Heb geen nood aan flipout, dvd bekijkende zooi zolang ik er maar mijn usb muziek mee kan afspelen.
    Telefoon ondersteuning is daarmee ook handig meegenomen. :)
    Die heb ik ondertussen al gevonden voor cv prijske.

    Nu jah DIY2 betekent ook dat het opbergvakje onder de huidige radio weg moet en dat vind ik persoonlijk helemaal niet erg.
    Alleen zou ik ook graag de middenconsole willen wrappen en om de radio mooi te laten integreren in de dash zoek ik iets comme ça:

    Afbeelding

    Iets om de DIY2 radio schoon in het dash te verwerken, alleen mijn zoektocht heeft mij voorlopig nog geen vruchten afgewerpt.
    Iemand zelf al iets geprobeerd met de radio? of tips worden uiteraard ten zeerste geapprecieerd! :goed:
    Avatar gebruiker
    Snellecivic
    D15 Poster
     
    Berichten: 105
    Geregistreerd: za 16 nov 2013, 15:06
    my honda: Honda Civic EP1
    Advertenties:

    Re: SnelleCivic EP1 Sport - foto's

    Berichtdoor Snellecivic » wo 05 maart 2014, 19:20

    Vandaag was ik opgetogen!
    Skunk 2 gear knob in de 'bus'.

    Alleen als ik hem effectief erop draaide ...
    Afbeelding
    Afbeelding
    Afbeelding

    Er zit dus veel te veeeel speeling op!
    Na wat gegoogle komt dit omdat de Type R blijkbaar een ander pook einde heeft.
    Daar had ik eerlijk gezegd niet opgelet. :doh:

    Nu is mijn vraag hoe los ik dit proper op!
    Is zoiets een oplossing?

    Afbeelding
    http://fullcartuning.nl/d1-spec-pookhoes-rode-stiknaden

    Of zit ik dan nog steeds met te veel speeling of past dat gewoonweg niet, of zijn er dan andere problemen?

    Alvast bedankt voor diegene die met een antwoord komen!


    /dorpsidioot. :roll:
    Avatar gebruiker
    Snellecivic
    D15 Poster
     
    Berichten: 105
    Geregistreerd: za 16 nov 2013, 15:06
    my honda: Honda Civic EP1
    Advertenties:

    Re: SnelleCivic EP1 Sport - versnellingspook probleem :(

    Berichtdoor Bubbels** » wo 05 maart 2014, 19:44

    Gewoon pookzakje van een Type-R zoeken, staan er vaak op eBay in de UK.

    Zo'n slap pookzakje in stof of leer vind ik persoonlijk niks op een EP.
    Avatar gebruiker
    Bubbels**
    D17 Poster
     
    Berichten: 224
    Geregistreerd: zo 20 jan 2013, 04:58
    my honda: Civic Type-R EP3
    Advertenties:

    Re: SnelleCivic EP1 Sport - versnellingspook probleem :(

    Berichtdoor carmeg » do 06 maart 2014, 17:10

    Inderdaad, gewoon een andere pookhoes zoeken op internet. Daar zit meestal een ringetje bij, en dan past het wel.
    Voor die double din te verkrijgen, als je dat opbergvakje, en de radio wegdoet, ziet het er vanzelf zo uit ;)
    Avatar gebruiker
    carmeg
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1338
    Geregistreerd: di 23 maart 2010, 21:58
    my honda: civic ep
    Advertenties:

    Re: SnelleCivic EP1 Sport - versnellingspook probleem :(

    Berichtdoor Snellecivic » do 06 maart 2014, 20:42

    carmeg schreef:Inderdaad, gewoon een andere pookhoes zoeken op internet. Daar zit meestal een ringetje bij, en dan past het wel.
    Voor die double din te verkrijgen, als je dat opbergvakje, en de radio wegdoet, ziet het er vanzelf zo uit ;)



    Mmm maar ben inderdaad ook geen voorstander van die losse dingen ... Pa gaat iets proberen 3d printen om misschien het zo op te lossen.
    Staat het mij niet aan koop ik me wel een gator van de EP3. :D

    Staat er ondertussen wel al op en schakelt wat vlotter! :)

    Interessant! Ga ik morgen eens bekijken ... als dat zo is dat zou handig zijn als ik de radio zo zou kunnen laten invloeien in het dash ...
    Zou het dan toch zo simpel zijn? :teehee:
    Avatar gebruiker
    Snellecivic
    D15 Poster
     
    Berichten: 105
    Geregistreerd: za 16 nov 2013, 15:06
    my honda: Honda Civic EP1
    Advertenties:

    Re: SnelleCivic EP1 Sport

    Berichtdoor Nasty » vr 07 maart 2014, 10:45

    Je kan de dubbeldin plaatsen, maar een plastiek tussenstukje waar het gat rond de radio opvult bestaat niet voor onze LHD EP's. Heb ik me ook al suf naar gezocht. Ik heb eens eentje van de EM2 gekocht om te proberen, en zelfs die pastte niet.

    Omdat ik me zo bleef ergeren had k de oem radio maar teruggestoken :dom:
    2007 Honda Accord Executive

    Afbeelding
    Avatar gebruiker
    Nasty
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 3692
    Geregistreerd: di 23 maart 2010, 21:34
    Woonplaats: Neerpelt
    my honda: CL7
    Advertenties:

    Re: SnelleCivic EP1 Sport

    Berichtdoor Snellecivic » vr 07 maart 2014, 13:24

    Nasty schreef:Je kan de dubbeldin plaatsen, maar een plastiek tussenstukje waar het gat rond de radio opvult bestaat niet voor onze LHD EP's. Heb ik me ook al suf naar gezocht. Ik heb eens eentje van de EM2 gekocht om te proberen, en zelfs die pastte niet.

    Omdat ik me zo bleef ergeren had k de oem radio maar teruggestoken :dom:



    Mmmh het is daar dat ik schrik voor had, heb geen zin om een diy2 te steken met een 'gat' errond ... en inderdaad ik vind hier ook niets! En we zijn ier met 2"en aant zoeken. :D (pa)

    Ook grappig is dat door mijn bandenspanning te verlagen de CD in de OEM speler niet meer uitvalt.
    Ge kunt al raden hoe hard hij toen reed! :teehee:
    Avatar gebruiker
    Snellecivic
    D15 Poster
     
    Berichten: 105
    Geregistreerd: za 16 nov 2013, 15:06
    my honda: Honda Civic EP1
    Advertenties:

    Re: SnelleCivic EP1 Sport

    Berichtdoor carmeg » zo 09 maart 2014, 08:17

    Echt een gat ga je niet hebben als je de radio wegneemt. Enkel dat het zo wat inspringt. Zoals op de foto die je daar gepost hebt..
    Die vorm links en rechts, die je op je foto ziet, die uitsparing dus, die zit gewoon achter je oem radio en bakje.
    Als je wil zoals op de foto gaat het zonder probleem. Als ke die uitsparing weg wil.. Succes :)
    Avatar gebruiker
    carmeg
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1338
    Geregistreerd: di 23 maart 2010, 21:58
    my honda: civic ep
    Advertenties:

    Re: SnelleCivic EP1 Sport

    Berichtdoor Snellecivic » zo 09 maart 2014, 11:33

    carmeg schreef:Echt een gat ga je niet hebben als je de radio wegneemt. Enkel dat het zo wat inspringt. Zoals op de foto die je daar gepost hebt..
    Die vorm links en rechts, die je op je foto ziet, die uitsparing dus, die zit gewoon achter je oem radio en bakje.
    Als je wil zoals op de foto gaat het zonder probleem. Als ke die uitsparing weg wil.. Succes :)


    Mja mja, ben diene zelfde vrijdag nog naar nen audio verdeler geweest en hebben daar zo'n nieuw baske da ge moet hebben voor as ge nen nieuwe din1 steekt. (om da schoon met dash te laten meegaan)
    Daar nen diy2 overgehouden en ge komt tot de conclusie da ge just de zijkantjes overhoudt en as ge het opbergvaksken zaagt gade da toch nog zien ... dat da langs daar gezaagt is.
    + het enige wat ge dan overhoudt zijn 2 miezerige zijkantjes van da hele raampken ... kwestie van da goed vast te zetten ...

    In't kort da ging ook niet echt lukken ...

    Hoe ik het gezien heb dat het wel werkt is dat ge pakt uwe kader van uwe stereo ge legt die op de plek op den originelen dash en dan plamuurtje ge et toe zeg maar.
    Schoon af scheuren en spuiten/wrappen. En dan vloeit ie wel mee in ...

    De vraag is of ik wel effectief mijnen dash wil begin plamuren. :D
    Wrappen ging ik hem zowiezo doen geen voorstander van het OEM grijs ... steekt wat af imo.

    Dus ja:
    - Niet diy1 radio
    - Niet diy2 maar zit em er zo wat in ... kweetniet of dat zo een probleem zou zijn als'k toch van plan zwarte wrap te nemen.
    - Niet diy 2 geplamuurd op den dash en dan vloeit ie er helemaal in mee.

    Jaja ... :denk:

    PS: Volgende week komt er wrs iets af dat nog is foto waardig zal zijn! :D
    Avatar gebruiker
    Snellecivic
    D15 Poster
     
    Berichten: 105
    Geregistreerd: za 16 nov 2013, 15:06
    my honda: Honda Civic EP1
    Advertenties:

    Re: SnelleCivic EP1 Sport

    Berichtdoor S4mmi » zo 09 maart 2014, 11:59

    Ik heb ooit eens ergens op een forum gelezen dat iemand zo'n kadertje had gemaakt uit een oude videocassette. Netjes uitmeten en dan uitzagen. Geen idee hoe hij het heeft vastgezet maar dat is mss eens het proberen waard? Uiteindelijk kost u dat niks he ;)
    Avatar gebruiker
    S4mmi
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1116
    Geregistreerd: wo 21 jul 2010, 22:51
    Woonplaats: Grimbergen
    my honda: Civic EP4 & DC5
    Advertenties:

    Re: SnelleCivic EP1 Sport

    Berichtdoor carmeg » zo 09 maart 2014, 13:45

    Da bakje hoef je toch niet uit te zagen!? Je kan dat er gewoon uitvijzen langs de zijkanten.
    Ik heb zelf heel even een double DIN dvd speler gehad, en dat ging perfect. Gewoon even het din kader er in steken, de hoekjes plooien, en radio erin schuiven..
    Wel heb je een verloopstekker nodig van je oem fiche naar universele fiche.
    Avatar gebruiker
    carmeg
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1338
    Geregistreerd: di 23 maart 2010, 21:58
    my honda: civic ep
    Advertenties:

    Re: SnelleCivic EP1 Sport

    Berichtdoor Snellecivic » zo 09 maart 2014, 14:04

    carmeg schreef:Da bakje hoef je toch niet uit te zagen!? Je kan dat er gewoon uitvijzen langs de zijkanten.
    Ik heb zelf heel even een double DIN dvd speler gehad, en dat ging perfect. Gewoon even het din kader er in steken, de hoekjes plooien, en radio erin schuiven..
    Wel heb je een verloopstekker nodig van je oem fiche naar universele fiche.



    Wel als je het wilt laat gelijklopen met het dash en dus niet die indeuk wilt dan moet je zo'n frame kopen en zagen ... maar dat lukt dan nog niet 100% goed ... en qua vast zetten ...
    Daarom heeft er dus ene zo'n frame van zijne radio geplamuurd op den originele dash, eindresultaat is wel schoon ze!

    Comme ça:

    AfbeeldingAfbeelding


    En ja zo'n verloopstekker heb je inderdaad ook nodig das normaal. :)
    Avatar gebruiker
    Snellecivic
    D15 Poster
     
    Berichten: 105
    Geregistreerd: za 16 nov 2013, 15:06
    my honda: Honda Civic EP1
    Advertenties:

    Re: SnelleCivic EP1 Sport

    Berichtdoor Snellecivic » za 15 maart 2014, 21:42

    De nieuwe velgjes, altijd fan geweest van dat soort type velgen. Passen mooi bij de auto vind ik dan! :D
    AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

    Komen we direct tot het hekel punt dat de achterste ruiten niet zwart genoeg zijn.
    Maar als ge dan mailtje stuurtje krijg je niet bepaald veel antwoord van personen die zonnenfolie plakken. :roll:
    Dus maar dees week is bellen zekerzzz... :P

    En dan hopelijk ergens een keuze maken over welke radio DIM 1 of DIM 2 en dan de wrap folie voor de midden console kiezen, wat ook niet echt gemakkelijk is. :denk:

    Ps: Hij is uiteraard haarfijn gewassen alvorens ik foto's nam. :har:
    Avatar gebruiker
    Snellecivic
    D15 Poster
     
    Berichten: 105
    Geregistreerd: za 16 nov 2013, 15:06
    my honda: Honda Civic EP1
    Advertenties:

    VorigeVolgende

    Keer terug naar Bezoekers

    Wie is er online

    Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 32 gasten