Zippo's 1984 CRX 1G - UPDATE NEW DAILY! Civic Aerodeck VTI

Zippo's 1984 CRX 1G - UPDATE NEW DAILY! Civic Aerodeck VTI

Berichtdoor zippo » do 01 aug 2013, 15:09

Hallo, mijn naam is Jens 23 jaar jong en ik zit hier eigenlijk al regelmatig mee te lezen van mijn 14e ofzo :P
Maar nu hebbek dus eindelijk ook een Honda, mijn 6e auto ik ree graag eens met iets anders, weliswaar komt deze op O-plaat. Tgaat dus over een CRXke van 1984 met een 1.5 PGM-FI motor, 75kw en amper 825kg rijklaar gewicht (staat zo op gelijkvormigheidsattest :) ) Momenteel bijna 111.000km ik ben eigenaar nr 4 en hij heeft altijd als 2e of 3e wagen dienst gedaan (buiten bij eigenaar 1 dat was een oude man) alsook binnen geslapen.

De wagen is in goede staat, nergens geen roest + volledige onderhoudshistorie + ohb honda met facturen enal bij. Motorisch topstaat de motor zweet niet en hij lekt niet ook. Olieverbruik voorlopig nog niets gemerkt de eigenaar zei niets maar ja ik zelf heb nog maar 100km gereden ongeveer.. De lak is ook mooi kdenk mss wel ooit herspoten kweet het eigenlijk niet. Het interieur is zéér proper!

En hij rijdt echt goed, doet mij denken aan mijn eerste wagen een Swift 1.0 uit '94 kwa snelheidsgevoel bij 70 kmh bijvoorbeeld maar ook het pure rijden zonder servo en alle andere moderne hulpjes.. en ook aan mijn tweede wagen, een Pug 106 1.4 xs uit '03 dat was ook zo'n een speels autootje in de bochten :party: Maar dan met het grote verschil dat hij een pakje beter vooruit gaat .

Der is spijtig genoeg ooit eens RV nen goeien tik mee gezet, alles is 'gemaakt' ma 't neusje staat wa bol en daardoor scheurt de plastic (gardebous, voorbumper, die zwarte voorplaat enz.) al een beetje.. :dom:

En dan ook een ambetant probleem, mijn hendel van de pinkers is er na thuiskomst gewoon afgebroken :shock: Deze was dus blijkbaar ooit al eens afgebroken en daarna gelijmd geweest.. :nee: Volgens mijn garagist moet heel die blok samen met de andere hendel voor de wissers vervangen worden. Maar blijkbaar kan het alleen via backorder en dan wordt het een duur grapje voor een nieuw stuk :(

Als iemand toevallig kan helpen met een occasie stuk, dan heb ik zeker interesse :D


Verder ben ik spijtig genoeg met de pug 1x onverwachts door aquaplanning rond gegaan :| ik had stomweg mijne gas gelost in de bocht en dan ging de kont weg en de kosten waren mij te hoog, dan kocht mij liever iets anders. Waardoor ik onverwachts aan auto nr drie zat het is een Saxoke 1.1 bj '97 geworden uit impuls omdat ik snel een auto nodig had om naar school te kunnen rijden en ik mocht van mijn ouders 'niet weer zo een oude wagen kopen' :? Gevolgd door nummer vier een Golf 3 1.8 naft uit '93 nekeer dak werkte lieten ze mij wa meer gerust thuis haha. Ik reed er doodgraag mee, zo'n 8v heeft toch een relaxe rijstijl lekker soepel in lage toeren (145Nm bij 2800). Wel veel kosten aan gehad wegens zeer gebrekkig onderhoud maar verbruikte niets van olie en was volledig roestvrij stond op 15x7 et20 en 15x8 et15 borbet a en plat genoeg voor dagelijks gebruik imho rond de 3,5 bodemvrijheid laagste punt.

Maar toen mijn ouders een firma wagen konden krijgen moest hun Toyota Avensis T22 1.6 vvt-i uit 2001 na trouwe dienst (nieuw gekocht en perfect onderhouden) de deur uit, ze vonden de prijs die ze er maar van zouden krijgen veel te weinig waardoor ik hem dus mocht overhouden. Ik wou de Golf best houden (en kosten aan blijven doen haha) maar het was dom geweest om het niet te aanvaarden aangezien ik toen ging samen wonen ook. En dus is nummer vijf nu mijn daily driver en dat zal waarschijnlijk lange tijd zo blijven. De Toyota verbruikt bij korte ritten (<15km) maar 7,1 à 7,3 l/100km en dan trek ik geregeld al eens goed in toeren :lol: Verder voor mij de meest 'luxe' auto die ik zelf ooit gehad heb en nooit dacht te hebben, mijn voorkeur ging al van beginsaf naar 'oudere' wagens ;) Bovendien hij is nog niet zo traag als de meeste mensen denken blijkbaar want tis den eerste auto waarmee ik uitgedaagd word (lol wtf xD) en tot nu toe hebben ze hun allemaal al mispakt tot mijn grote verbazing :lol: Ik zal misschien eens een topic maken over de Avensis bij andere merken subforum maar hij gaat wel standaard blijven dus ik denk dat dat eigelijk overbodig is.

Genoeg lectuur nu zeker :D , tijd voor wa foto's, van de CRX. Momenteel heb ik enkel maar GSM foto's, het kleur komt echt niet uit tis precies roos nu.. :lol:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Zozo ietsje langer voorgesteld dan ik dacht te doen, ma nekeer dak begin bennek vertrokken he ben waarschijnlijk nog vanalles vergeten haha

Zonnige groeten uit Welle, Jens
Laatst bijgewerkt door zippo op ma 28 feb 2022, 01:36, in totaal 16 keer bewerkt.
- 1984 Honda Civic CRX 1.5i 12v (AF53), oldie
- 2015 Suzuki Swift 1.2 GL (zc72s)
- 1999 Honda Civic Aerodek 1.8 VTI (MC2)

- 1995 Honda CRX Del Sol ESI (EH6), verkocht
Avatar gebruiker
zippo
D17 Poster
 
Berichten: 224
Geregistreerd: wo 31 jul 2013, 19:13
Woonplaats: Welle, Oost-Vlaanderen
my honda: CRX 1G/Civic MC2
Advertenties:



  • Re: Zippo's '84 Honda Civic CRX 1.5i (AF53)

    Berichtdoor DelSolTypeR » do 01 aug 2013, 15:17

    welkom hier en mooie voorstelling :D
    prachtig crx'je dit en ook enorm zeldzaam! ik weet niet wat de plannen zijn, maar ik hoop dat je hem zo standaard mogelijk zal houden :)
    veel succes en benieuwd naar meer pics
    VTEC just kicked in yo!!!!

    Del Sol B18c ---> 238 bhp... trackday ready!
    Civic FN3 2.2 ctdi Type S
    Avatar gebruiker
    DelSolTypeR
    K20 Poster
     
    Berichten: 830
    Geregistreerd: di 07 jun 2011, 14:49
    Woonplaats: Kuurne
    my honda: CBR 600RR+ Civic FN3
    Advertenties:

    Re: Zippo's '84 Honda Civic CRX 1.5i (AF53)

    Berichtdoor zippo » do 01 aug 2013, 15:48

    Meer pics komen er zeker nog en de plannen zijn beperkt. Vooral opfleuring (motor en andere 'details') en ik zou van nen kant iets a la oldskool rota 15 duim steken maar dat is de tuner in mij die dan terug naar boven komt, die tijd was leuk maar deze wagen is inderdaad iets te zeldzaam om die toer op te gaan. Dus zou nen schonen honda OEM 14 duim vti velg ofzo er veel beter op staan hé. Momenteel is BC racing bezig met ontwikkeling van een schroefset, maar het is nogal een apart ophanging systeem bij de 1G crx (en 3G civic). Vooraan torsiebaren + schokdempers en achteraan dempers + spiralen maar met nog een vaste as ofzo tussen die bij neig zakken naar links schuift en waardoor ge dus een 'ajustable panhard bar' moet hebben ook. Ik zou wel maar 3 a 4 cm (MAX) willen zakken (liefst icm oem honda 14 duim dan) maar op OEM schokdempers is 2cm zakken al teveel van het goede heb ik al meermaals gelezen (redpepperracing.com).
    - 1984 Honda Civic CRX 1.5i 12v (AF53), oldie
    - 2015 Suzuki Swift 1.2 GL (zc72s)
    - 1999 Honda Civic Aerodek 1.8 VTI (MC2)

    - 1995 Honda CRX Del Sol ESI (EH6), verkocht
    Avatar gebruiker
    zippo
    D17 Poster
     
    Berichten: 224
    Geregistreerd: wo 31 jul 2013, 19:13
    Woonplaats: Welle, Oost-Vlaanderen
    my honda: CRX 1G/Civic MC2
    Advertenties:

    Re: Zippo's '84 Honda Civic CRX 1.5i (AF53)

    Berichtdoor WhiteSol » do 01 aug 2013, 16:53

    Mooie voorstelling, alles volgens de regeltjes, foto's ... tis te zien da ge hier al nen tijd meeleest :-) maar toch .. welkom! knap crx'ke!
    Afbeelding
    Afbeelding

    Only aim to do your duty, and mankind will give you credit where you fail.
    Avatar gebruiker
    WhiteSol
    Moderator
     
    Berichten: 7118
    Geregistreerd: di 23 maart 2010, 21:42
    Woonplaats: Schoonderbuken / Scherpenheuvel
    my honda: Crx Del Sol VTi
    Advertenties:

    Re: Zippo's '84 Honda Civic CRX 1.5i (AF53)

    Berichtdoor punanied9 » do 01 aug 2013, 18:32

    welkom!

    goede keuze!
    Avatar gebruiker
    punanied9
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1787
    Geregistreerd: do 23 sep 2010, 09:47
    Advertenties:

    Re: Zippo's '84 Honda Civic CRX 1.5i (AF53)

    Berichtdoor zippo » vr 02 aug 2013, 18:41

    Bedankt, heb deze week al enkele honda afbraken gecontacteerd maar niemand die mij aan een vervangstuk voor mijn lichten/wisserschakelaars kan helpen.. Kennen jullie zo geen goeie adresjes toevallig? Tis natuurlijk een zeer oud model, maar misschien past het ook als ik er ééntje van een EF of van een oude prelude/integra ofzo neem? Weet iemand dit?
    - 1984 Honda Civic CRX 1.5i 12v (AF53), oldie
    - 2015 Suzuki Swift 1.2 GL (zc72s)
    - 1999 Honda Civic Aerodek 1.8 VTI (MC2)

    - 1995 Honda CRX Del Sol ESI (EH6), verkocht
    Avatar gebruiker
    zippo
    D17 Poster
     
    Berichten: 224
    Geregistreerd: wo 31 jul 2013, 19:13
    Woonplaats: Welle, Oost-Vlaanderen
    my honda: CRX 1G/Civic MC2
    Advertenties:

    Re: Zippo's '84 Honda Civic CRX 1.5i (AF53)

    Berichtdoor zero » vr 02 aug 2013, 19:20

    Proper crx'je

    je kan GDM hier op het forum miss eens contacteren voor die schakelaar
    Afbeelding
    Avatar gebruiker
    zero
    H23 Poster
     
    Berichten: 715
    Geregistreerd: di 23 maart 2010, 22:15
    Woonplaats: Humbeek Beach
    my honda: 2004 S2000
    Advertenties:

    Re: Zippo's '84 Honda Civic CRX 1.5i (AF53)

    Berichtdoor powerpete » vr 02 aug 2013, 20:43

    welkom hier.
    echt een mooi crx'je da ge daar hebt, ik begin dit model steeds meer en meer te appreciëren.
    Leuke retro zetels 8-)
    Afbeelding
    image search

    crx EE6: sold
    crx ED9: project car
    civic coupé EJ6: sold
    civic EC8: sold
    accord CU3: daily
    integra DC2: daily/meeting car
    Avatar gebruiker
    powerpete
    H22 Poster
     
    Berichten: 651
    Geregistreerd: di 23 maart 2010, 19:57
    Woonplaats: noorderwijk
    my honda: ITR
    Advertenties:

    Re: Zippo's '84 Honda Civic CRX 1.5i (AF53)

    Berichtdoor zippo » vr 02 aug 2013, 21:20

    zero schreef:Proper crx'je

    je kan GDM hier op het forum miss eens contacteren voor die schakelaar


    Had er al een mailtje naar gestuurd, maar nog geen antwoord momenteel misschien dat ik beter eens bel? Maar ik heb weinig tijd deze week, zal dan voor volgende week zijn waarschijnlijk. Vanaf de 12de heb ik een weekje verlof dan zal ik zowiezo al eens 'overal' ter plaatse gaan kijken, das nog altijd de beste manier.

    Ik had VTI angel ook een PM gestuurd na zijn topic te zien over crx 1g/civic 3g onderdelen maar hij komt blijkbaar niet al te vaak online :(

    Verder bedankt voor de complimentjes, het is geen perfect exemplaar maar kom dat is toch onbetaalbaar :P De zetels spraken mij ook enorm aan, zijn volgens wat ik op internet lees enkel in de eerste modellekes gemonteerd :party:

    Van zodra ik hem terug heb (staat momenteel bij garagist om enkele kleine dingen na te zien zoals claxon enzo) zal ik eens met de kodak foto's nemen :wink: En dan hopen dat die pinkers/lichten opgelost geraken dat ik hem eindelijk kan keuren en inschrijven want het kriebelt enorm met dit weer om er mee rond te cruizen :drive:
    - 1984 Honda Civic CRX 1.5i 12v (AF53), oldie
    - 2015 Suzuki Swift 1.2 GL (zc72s)
    - 1999 Honda Civic Aerodek 1.8 VTI (MC2)

    - 1995 Honda CRX Del Sol ESI (EH6), verkocht
    Avatar gebruiker
    zippo
    D17 Poster
     
    Berichten: 224
    Geregistreerd: wo 31 jul 2013, 19:13
    Woonplaats: Welle, Oost-Vlaanderen
    my honda: CRX 1G/Civic MC2
    Advertenties:

    Re: Zippo's '84 Honda Civic CRX 1.5i (AF53)

    Berichtdoor Jettn » za 03 aug 2013, 08:45

    vet backsje, oldschool all the way zou ik zeggen. niet veel aan veranderen, gewoon 'goed' zetten en cruizen
    Avatar gebruiker
    Jettn
    B20 Poster
     
    Berichten: 549
    Geregistreerd: ma 17 mei 2010, 16:06
    Woonplaats: Brugge
    my honda: Ee9
    Advertenties:

    Re: Zippo's '84 Honda Civic CRX 1.5i (AF53)

    Berichtdoor Jebus » za 03 aug 2013, 09:57

    GDM Parts heeft momenteel wat problemen met de gezondheid daarom dat hij waarschijnlijk wat later reageerd ;)
    Mooie crx allesinds en zoals gezegd een zeldzaam model :goed:
    Houd hem in ere zou ik zo zeggen :D
    Afbeelding

    Rise And Rise Again, Untill Lambs Become Lions
    Avatar gebruiker
    Jebus
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1126
    Geregistreerd: vr 26 maart 2010, 21:59
    Woonplaats: Wetteren
    my honda: EP3
    Advertenties:

    Re: Zippo's '84 Honda Civic CRX 1.5i (AF53)

    Berichtdoor zippo » ma 26 aug 2013, 18:46

    Ja jongens.. Kheb het zitten eh, dikke miserie.. Mijn afgebroken pinker (doos achter stuur met de 2 hendels lichten en wissers) is dus nergens in occasie te vinden en ook NIET meer verkrijgbaar bij honda zelf. Kheb maw nen zeer schonen auto om naar te kijken maar gekeurd krijgen zit er niet in :(
    - 1984 Honda Civic CRX 1.5i 12v (AF53), oldie
    - 2015 Suzuki Swift 1.2 GL (zc72s)
    - 1999 Honda Civic Aerodek 1.8 VTI (MC2)

    - 1995 Honda CRX Del Sol ESI (EH6), verkocht
    Avatar gebruiker
    zippo
    D17 Poster
     
    Berichten: 224
    Geregistreerd: wo 31 jul 2013, 19:13
    Woonplaats: Welle, Oost-Vlaanderen
    my honda: CRX 1G/Civic MC2
    Advertenties:

    Re: Zippo's '84 Honda Civic CRX 1.5i (AF53)

    Berichtdoor 92kuwa40 » ma 26 aug 2013, 18:55

    komt da stuk nie overeen met dat van de civic in dien tijd ?
    1991 Toyota Celica T18 STi
    1995 Honda Civic EG5 (R.I.P.)
    1991 Honda Civic ED7
    1990 Nissan 200SX S13
    =>http://www.nissoku.be<=
    92kuwa40
    B16 Poster
     
    Berichten: 335
    Geregistreerd: do 25 okt 2012, 10:55
    my honda: ED7
    Advertenties:

    Re: Zippo's '84 Honda Civic CRX 1.5i (AF53)

    Berichtdoor zippo » ma 26 aug 2013, 21:10

    Ja deze past, het enige verschil is dat de civic een achterruitwisser heeft en die schakelaar dus niet zou werken. Maar deze heb ik tot nog toe ook nog nergens gevonden.
    - 1984 Honda Civic CRX 1.5i 12v (AF53), oldie
    - 2015 Suzuki Swift 1.2 GL (zc72s)
    - 1999 Honda Civic Aerodek 1.8 VTI (MC2)

    - 1995 Honda CRX Del Sol ESI (EH6), verkocht
    Avatar gebruiker
    zippo
    D17 Poster
     
    Berichten: 224
    Geregistreerd: wo 31 jul 2013, 19:13
    Woonplaats: Welle, Oost-Vlaanderen
    my honda: CRX 1G/Civic MC2
    Advertenties:

    Re: Zippo's '84 Honda Civic CRX 1.5i (AF53)

    Berichtdoor powerpete » ma 26 aug 2013, 21:15

    is het nog op een of andere manier te herstellen misschien?
    Al ist ma voorlopig, dan kunde naar de keuring en kunde nog verder zoeken naar een andere.
    Afbeelding
    image search

    crx EE6: sold
    crx ED9: project car
    civic coupé EJ6: sold
    civic EC8: sold
    accord CU3: daily
    integra DC2: daily/meeting car
    Avatar gebruiker
    powerpete
    H22 Poster
     
    Berichten: 651
    Geregistreerd: di 23 maart 2010, 19:57
    Woonplaats: noorderwijk
    my honda: ITR
    Advertenties:

    Volgende

    Keer terug naar Bezoekers

    Wie is er online

    Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 30 gasten