Nog eens van onder het stof halen, vraag me af of er hier nog mensen af en toe eens komen piepen?
CRX is nog steeds in mijn bezit, eigelijk nog niets aan veranderd ondertussen maar ik rij er ook veel te weinig mee (met de corona klodden amper 150km op de laatste twee jaar
) Soms twijfel ik om hem te verkopen omdat ik er zo weinig mee rijd maar ik weet dat ik er sowieso spijt van ga hebben alsook heb ik het gevoel dat ik er hier in België nooit een deftige prijs van ga krijgen.. De meeste mensen kennen het model niet eens laat staan hoe zeldzaam ze worden in deze staat.
Swiftje is ook nog steeds in mijn bezit, heeft al verschillende upgrades gehad in het verleden (AP schroefset, 17" wielen, diffusor achteraan, spatlappen..) maar staat momenteel op de Ultersport einddemper en wat kosmetische zaken na volledig origineel terug. Dit was in zijn "gloriedagen"
(Foto's klikken voor grotere versie)
Ondertussen al vier jaar een "nieuwe" vriendin ook, haar eerste wagen moest natuurlijk een honda worden
Het is uiteindelijk een Civic MA8 geworden, meteen mijn velgen van onder de Delsol die ik nog liggen had er op gestoken en eens goed opgekuisd.
Deze begint ondertussen wel veel kleine mankementjes te krijgen: rammelende uitlaat, deurklinken zowel langs binnen als buiten die beginnen falen,.. ze heeft er wel twee jaar zeer goedkoop en met veel plezier mee gereden en het was ook ideaal voor te leren rijden.
Nu zal die waarschijnlijk binnekort naar de export mannen gaan want er is iets anders in de plaats gekomen. Mijn vriendin zal vooral met mijn Swiftje gaan rijden en ik met onze nieuwe aanwinst sinds vorige week. Deze zal voor velen niet onbekend zijn vanop het forum aangezien het Kenny_tmt zijn ex Civic Aerodeck VTI is.
Staat wel nog op stalen wielen, oem ophanging en oem uitlaatlijn maar voor de rest zijn alle mods nog steeds aanwezig (Edelbrock IM, grotere gasklep, air intake, grotere gasklep, itr nokken, skunk2 radiator, afgestelde Hondata ecu, itr zetels, itr stuur, ...).
Ben niet van plan om er een tjoening bak van te maken, meer opfleuren en details aanpakken. Mistlampen waren stuk dus die heb ik er al uit genomen, nieuwe matjes zijn al besteld. Nieuwe bandjes (Yokohama Advan Fleva V701 in 195/55-15) zijn ook al besteld om de huidige flut winterbanden (185/60-15 Barum) te vervangen. Momenteel nog even op de stalen wielen rijden en vande zomer is kijken voor een leuke velg (wrs buddyclub p1 replica of enkei rpf1 replica) en dan daarop de nieuwe Yokohama bandjes te laten trekken. Achterste window visors staan ook nog op de planning.
De standaard uitlaatlijn die er op zit is jammergenoeg wel een knutselwerk van verschillende modellen door elkaar ik denk dat de middenlijn en demper gewoon van een 1.4 ofzo zijn en het spruitstuk is duidelijk van een B16 want deze komt zeer nipt onder de carterpan. Ga dus wrs een SRS 4-2-1 spruitstuk steken gecombineerd met die "oem lijn" want ik wil niet elk jaar switchen voor de keuring en iets met E-keur voor een Aerodeck is er gewoon niet buiten supersprint voor meer dan €1200
. Misschien wel id toekomst eens zien voor een betere OEM VTI lijn of itr lijn of dergelijke om toch wat meer flow te hebben zonder miserie met de keuring, daar ben ik nog niet volledig aan uit..
Ben ook van plan om hem nadien nog eens tegoei te laten afstellen want staat nu nog afgesteld zoals die bij kenny vertrokken is op 2.5" freeflow uitlaat met high performance spruitstuk.
Verder ook eens een nieuwe kleppendekselpakking bestellen want de vorige eigenaar heeft het kleppendeksel opnieuw gespoten (zeer proper gedaan) maar nu zweet hij wel wat olie langs de pakking dus ik ga er hoogst waarschijnlijk een OEM Honda pakking tussen steken.
Foto van de motor met opnieuw gespoten kleppendeksel, wel nog met de high performance collecteur op die nu dus gewoon een OEM exemplaar is:
Dat was het zo een beetje denk ik, benieuwd of er hier nog leven is op het forum