Pagina 3 van 11

Re: frederique van leeuwen voorsteltopic

BerichtGeplaatst: do 16 aug 2012, 11:50
door WhiteSol
Het is wel niet aan de verzekering om te bepalen da jij ne swap mag steken ;) al zeker nie als je't zelf doet :)

ma bon, er rijden er idd heel veel rond maar legaal is het nooit :) als mijne blok kapot zou gaan zou'k er ook ne b18 inleggen zenne :D

Re: frederique van leeuwen voorsteltopic

BerichtGeplaatst: do 16 aug 2012, 12:12
door frederique_vl_
awel heb mijn vezekering gewoon zegt dat mijn kw meer zijn en dan heeft ze de verzekering berekend op die kw en betaal voor de zwaardere blok dan ook

Re: frederique van leeuwen voorsteltopic

BerichtGeplaatst: do 16 aug 2012, 15:13
door Raidon
frederique_vl_ schreef:awel heb mijn vezekering gewoon zegt dat mijn kw meer zijn en dan heeft ze de verzekering berekend op die kw en betaal voor de zwaardere blok dan ook


Beste voor uw eigen houden als ge da van plan zijt. Er lezen meer mensen mee dan je zou denken. Internet is een gevaarlijk wezen

Re: frederique van leeuwen voorsteltopic

BerichtGeplaatst: do 16 aug 2012, 16:09
door DelSolTypeR
ik heb dit indertijd ook besproken met de verzekering, ze zouden je idd wel kunnen verzekeren met een andere blok en zouden je verzekeren volgens de kw's dat je hebt, MAAR (deze had ik zelf niet verwacht) het HOOFDKANTOOR van de verzekeraar in kwestie zou zich nog altijd kunnen terugtrekken als er iets gebeurd, omdat de motor NIET gehomologeerd is in het model dat je hebt...

met andere woorden, je betaald meer, maar als je iets tegenkomt dan heb je geen zekerheid dat je toch gedekt bent, voor mij was dit de doorslag om mijn Del Sol van de baan te halen :)

Re: frederique van leeuwen voorsteltopic

BerichtGeplaatst: do 16 aug 2012, 16:23
door unleashed civic
DelSolTypeR schreef:ik heb dit indertijd ook besproken met de verzekering, ze zouden je idd wel kunnen verzekeren met een andere blok en zouden je verzekeren volgens de kw's dat je hebt, MAAR (deze had ik zelf niet verwacht) het HOOFDKANTOOR van de verzekeraar in kwestie zou zich nog altijd kunnen terugtrekken als er iets gebeurd, omdat de motor NIET gehomologeerd is in het model dat je hebt...

met andere woorden, je betaald meer, maar als je iets tegenkomt dan heb je geen zekerheid dat je toch gedekt bent, voor mij was dit de doorslag om mijn Del Sol van de baan te halen :)


Ja daarom juist,
de verzekeraar is tevreden dat je langskomt ... €€€
Maar als puntje bij paaltje komt ben jij niet verzekerd omdat je auto niet voldoet aan het gelijkvormigheidsattest ...

Re: frederique van leeuwen voorsteltopic

BerichtGeplaatst: do 16 aug 2012, 16:40
door frederique_vl_
unleashed civic schreef:
DelSolTypeR schreef:ik heb dit indertijd ook besproken met de verzekering, ze zouden je idd wel kunnen verzekeren met een andere blok en zouden je verzekeren volgens de kw's dat je hebt, MAAR (deze had ik zelf niet verwacht) het HOOFDKANTOOR van de verzekeraar in kwestie zou zich nog altijd kunnen terugtrekken als er iets gebeurd, omdat de motor NIET gehomologeerd is in het model dat je hebt...

met andere woorden, je betaald meer, maar als je iets tegenkomt dan heb je geen zekerheid dat je toch gedekt bent, voor mij was dit de doorslag om mijn Del Sol van de baan te halen :)


Ja daarom juist,
de verzekeraar is tevreden dat je langskomt ... €€€
Maar als puntje bij paaltje komt ben jij niet verzekerd omdat je auto niet voldoet aan het gelijkvormigheidsattest ...


op gelijk vormigheids atest staat zelf geen kw in gevuld bij dus laat staan op het inschrijvingsbewijs

Re: frederique van leeuwen voorsteltopic

BerichtGeplaatst: do 16 aug 2012, 16:46
door Raidon
Motorcodes komen niet overeen met uw gva. Op inschrijvingsbewijs staat toch uw kw vermeld?

Re: frederique van leeuwen voorsteltopic

BerichtGeplaatst: do 16 aug 2012, 16:47
door unleashed civic
Nee maar wel u motorcode,
en die komt niet overeen met wat er in de wagen zit.

Feit is, en blijft.

Hebde een accident, en als ze verder onderzoek doen, krijgde het op uwen neus gedrukt.

Maar al bij al, succes met de swap ;)

Re: frederique van leeuwen voorsteltopic

BerichtGeplaatst: do 16 aug 2012, 17:56
door ___verschuere___
Als ge ooit uwe wagen verzekerd krijgt met meer kw op papier dan bende heel dom bezig...., dan betaalt gij gewoon voor een verzekering die zich zowizo terugtrekt als ge iets voorhebt.
om met ne b18 door de keuring te geraken moet ge al veel geluk hebben of zoals de meeste zeggen iemand kennen op de keuring.
anders rode kaart en moogde nemeer verder rijde, en als ge iemand op de keuring hebt die zich is wilt amuseren die belt de politie achter uwe rug, gy wilt na huis rije en die houde u tegen na de keuring en dan kunde sparen voor u boetes te betalen....

dit zijn gewoon dinge die we zegge da ge u ni laat vange wij zien allemaal graag B-blokskes of k's
maar ge woont nog altijd in Belgie....

Re: frederique van leeuwen voorsteltopic

BerichtGeplaatst: vr 17 aug 2012, 09:24
door frederique_vl_
voor ne b18 of h22 te schouwing in del sol moet je niemand kennen op de schouwing je moet gewoon zorgen dat met normaal kleppendeksel komt dus op de meeste een zwart

heb 3weke gelede met ne kamerraad zijn del sol gaan schouwen en daar lag een h22 in en op schouwing hebben ze neit eens opgemerkt

en als echt met ne bblok wil rijden verandere mijne chasisnr wel naar ene van een b blok hoor wat heb namelijk 1 vti waar al mee rijd en dan heb nog ne chasisnr van ne vti waar de kas al lang van in de pres zit dus heb altijd wel iets achter de hand

en hoeeveel zouden er hier in belgie niet rijden da niet orgineel zijn dus alles he van oldtimer tot gewoon want aan ne oldtimer mag je van af volgend jaar ook geen vijs meer veranderen en moet ge ook elk jaar mee naar de keuring komen of moet van voor 76 zijn dan is om de 5 jaar en auto moet 30jaar zijn dus gaan we dan eens zien wat ze op schouwing gaan zeggen als all die bakke met andere blokken en rolkooien komen

dan gaan die ook allemaal afgekeurd worden hoor

hand met mijne crx dit jaar al opmerking van mijn remflexibels dat die terug naar orgineel moeten gebracht worden zit nu met stale en dat mag ook niet meer

Re: frederique van leeuwen voorsteltopic

BerichtGeplaatst: vr 17 aug 2012, 11:02
door R200TEG

Re: frederique van leeuwen voorsteltopic

BerichtGeplaatst: vr 17 aug 2012, 11:10
door Raidon

Re: frederique van leeuwen voorsteltopic

BerichtGeplaatst: vr 17 aug 2012, 14:32
door DelSolTypeR
het gaat hem hier niet of je al dan niet door de keuring raakt met een swap, dat lukt zowiezo, is bij mij ook gelukt vorig jaar :) , het gaat puur over het risico dat je loopt als je een ongeval tegenkomt, daarvoor moet je zelfs al niet in fout zijn! Ik heb zelf een jaar rondgereden met mijn swap!
maar omdat ik zelf van het principe ben dat ik liever in orde ben alleen maar om mezelf te beschermen heb ik navraag gedaan hierover bij mijn verzekering (Ethias), swaps in België kan je alleen maar legaal krijgen als ze door de fabrikant goedgekeurd raken en jammergenoeg doet Honda dit niet naar mijn weten. Toyota bv. doet het wel als je een Turbo MR2 blok in een non Turbo MR2 legt, dus die kan je wel legaal krijgen.

chassisnummers kan je inderdaad wel beginnen veranderen, maar ook daar kunnen ze je pakken denk ik, als er ooit ergens geregistreerd is geweest dat het chassisnummer van je VTI kas ofwel perds totale verklaard is of zelfs vernietigd is dan zal je al redelijk moeten je best doen om die terug in te schrijven :) Hoe je het ook draait of keert, een swap in een Honda is altijd leuk, maar blijft illegaal.. Ik zal het zeker niet afkeuren :D anders zou ik het ook niet gedaan hebben, maar ik handel er wel naar ook, Del Sol is van de baan gehaald toen ik erachter ben gekomen dat ik het toch niet legaal zou kunnen krijgen :) better safe than sorry!

veel suc6 wel nog met de verdere werken :D ik blijf deze volgen

Re: frederique van leeuwen voorsteltopic

BerichtGeplaatst: za 18 aug 2012, 08:57
door frederique_vl_
DelSolTypeR schreef:het gaat hem hier niet of je al dan niet door de keuring raakt met een swap, dat lukt zowiezo, is bij mij ook gelukt vorig jaar :) , het gaat puur over het risico dat je loopt als je een ongeval tegenkomt, daarvoor moet je zelfs al niet in fout zijn! Ik heb zelf een jaar rondgereden met mijn swap!
maar omdat ik zelf van het principe ben dat ik liever in orde ben alleen maar om mezelf te beschermen heb ik navraag gedaan hierover bij mijn verzekering (Ethias), swaps in België kan je alleen maar legaal krijgen als ze door de fabrikant goedgekeurd raken en jammergenoeg doet Honda dit niet naar mijn weten. Toyota bv. doet het wel als je een Turbo MR2 blok in een non Turbo MR2 legt, dus die kan je wel legaal krijgen.

chassisnummers kan je inderdaad wel beginnen veranderen, maar ook daar kunnen ze je pakken denk ik, als er ooit ergens geregistreerd is geweest dat het chassisnummer van je VTI kas ofwel perds totale verklaard is of zelfs vernietigd is dan zal je al redelijk moeten je best doen om die terug in te schrijven :) Hoe je het ook draait of keert, een swap in een Honda is altijd leuk, maar blijft illegaal.. Ik zal het zeker niet afkeuren :D anders zou ik het ook niet gedaan hebben, maar ik handel er wel naar ook, Del Sol is van de baan gehaald toen ik erachter ben gekomen dat ik het toch niet legaal zou kunnen krijgen :) better safe than sorry!

veel suc6 wel nog met de verdere werken :D ik blijf deze volgen

ben aan navragen bij honda mag vande week langs
gaan in aalst waar ze de auto legaal maken of niet legaal

Re: frederique van leeuwen voorsteltopic

BerichtGeplaatst: za 18 aug 2012, 10:06
door Raidon
frederique_vl_ schreef:
DelSolTypeR schreef:het gaat hem hier niet of je al dan niet door de keuring raakt met een swap, dat lukt zowiezo, is bij mij ook gelukt vorig jaar :) , het gaat puur over het risico dat je loopt als je een ongeval tegenkomt, daarvoor moet je zelfs al niet in fout zijn! Ik heb zelf een jaar rondgereden met mijn swap!
maar omdat ik zelf van het principe ben dat ik liever in orde ben alleen maar om mezelf te beschermen heb ik navraag gedaan hierover bij mijn verzekering (Ethias), swaps in België kan je alleen maar legaal krijgen als ze door de fabrikant goedgekeurd raken en jammergenoeg doet Honda dit niet naar mijn weten. Toyota bv. doet het wel als je een Turbo MR2 blok in een non Turbo MR2 legt, dus die kan je wel legaal krijgen.

chassisnummers kan je inderdaad wel beginnen veranderen, maar ook daar kunnen ze je pakken denk ik, als er ooit ergens geregistreerd is geweest dat het chassisnummer van je VTI kas ofwel perds totale verklaard is of zelfs vernietigd is dan zal je al redelijk moeten je best doen om die terug in te schrijven :) Hoe je het ook draait of keert, een swap in een Honda is altijd leuk, maar blijft illegaal.. Ik zal het zeker niet afkeuren :D anders zou ik het ook niet gedaan hebben, maar ik handel er wel naar ook, Del Sol is van de baan gehaald toen ik erachter ben gekomen dat ik het toch niet legaal zou kunnen krijgen :) better safe than sorry!

veel suc6 wel nog met de verdere werken :D ik blijf deze volgen

ben aan navragen bij honda mag vande week langs
gaan in aalst waar ze de auto legaal maken of niet legaal


In Aalst zit enkel nog een stuk accessoire dienst en stuk van MotoGP. Hoofdzetel is in Zellik. Die kunnen enkel iets klaarkrijgen...