Pagina 2 van 2

Re: Risico met CAI rijden in de regen? :S

BerichtGeplaatst: zo 29 jul 2012, 11:20
door Lionel
De CAI zuigt het water op of niet ?

OEM box zit er een hele resonator nog tussen.

Re: Risico met CAI rijden in de regen? :S

BerichtGeplaatst: zo 29 jul 2012, 11:36
door ThomasDW007
'k heb zelf ook een CAI voor m'n daily, al van alles mee getrotseerd ook zware regen en plassen, nog niets voorgehad.
Persoonlijk vindk dat die intake redelijk veilig zit, zit goed verstopt achter de bumper, is zowel beschermd aan de zij- als onderkant... moet echt al een heel diepe plas zijn =/
Bij m'n civic is da toch zo.

Re: Risico met CAI rijden in de regen? :S

BerichtGeplaatst: zo 29 jul 2012, 11:39
door Jdm_Whore
En bijvoorbeeld bij de mugen/comptech/... airbox, daar zit de intake wel achter de bumper, maar de filter zit 70-80 cm hoger.. Daar geraakt nie zo gemakkelijk water ze :goed:

Ik heb het ook niet op al die CAI's.. Een airbox met een goede scoop heeft een minstens even goede koude luchtaanvoer!

Ik herinner me dat Peter ook ooit zijn D16z6 kapot heeft gereden doordat zijne CAI water getrokken had? En tis nie dat ge speciaal door een plas moet rijden oid.. Kdenk dat een doornat geregende filter ook al problemen kan veroorzaken..

Re: Risico met CAI rijden in de regen? :S

BerichtGeplaatst: zo 29 jul 2012, 15:43
door Leplatje
MHG schreef:No offence, maar ik vind dat hier allemaal een beetje overtrokken. Waar denk je dat de oem airbox zijn lucht vandaan haalt? Precies, vanachter de bumper. Bij mijn civic dus exact dezelfde plek als waar de filter van de CAI komt. Ik zie niet in waarom dat zo drastisch veel meer gevaarlijk is dan de oem situatie.


Het is nu eenmaal een feit dat je eerder iets zal voorhebben met een CAI omdat die filter een stuk lager hangt als de oem luchtfilter. De filter is het cruciale onderdeel waarbij het mis kan gaan en niet de plaats waar hij lucht aantrekt zoals jij beweert. Als er hier op verschillende fora al mensen zijn die hun blok hebben kapotgereden op deze manier dan kun je toch niet beweren dat het allemaal overdreven is :denk:

Er zullen misschien wel mensen zijn die 10 jaar lang met een CAI rondrijden tijdens slecht weer en zonder enig probleem, maar er zijn er ook waarbij het na een jaar of minder al misgaat.
Maar om enkele pk's meer te halen (die imo niet eens voelbaar zijn) wil ik persoonlijk dat risico niet nemen, better safe than sorry.

Iedereen is natuurlijk vrij om daarin zelf te kiezen, maar als iemand om info vraagt hierover kun je niet ontkennen dat er wel een risico aan vasthangt.

Re: Risico met CAI rijden in de regen? :S

BerichtGeplaatst: ma 30 jul 2012, 18:40
door who_carez
Nja, hier in Belgie kunde da zo simpel wel ni zeggen maar... Als't zomer is gewoon cai (enkel voor het geluid al) en in de winter gewoon oem... Of ja, omgedraaid is misschien beter. Zomer = regen seizoen en winter = sneeuw... Sneeuw kunde ni opzuigen :-p

Re: Risico met CAI rijden in de regen? :S

BerichtGeplaatst: di 31 jul 2012, 08:38
door La Diablo Verda
who_carez schreef:Nja, hier in Belgie kunde da zo simpel wel ni zeggen maar... Als't zomer is gewoon cai (enkel voor het geluid al) en in de winter gewoon oem... Of ja, omgedraaid is misschien beter. Zomer = regen seizoen en winter = sneeuw... Sneeuw kunde ni opzuigen :-p

da was ook mijn planning... in de zomer de cai en vanaf de herfst of winter terug de oem luchtfilter... :p

Re: Risico met CAI rijden in de regen? :S

BerichtGeplaatst: di 31 jul 2012, 13:42
door Vteclover
Diablo cai laten steken en bij hydrolock direct k24 steken :D

Re: Risico met CAI rijden in de regen? :S

BerichtGeplaatst: di 31 jul 2012, 15:12
door La Diablo Verda
Vteclover schreef:Diablo cai laten steken en bij hydrolock direct k24 steken :D

moest ik een hydrolock krijgen zou ik wel een H22 swap overwege.. ;)