Risico met CAI rijden in de regen? :S

Post hier alle performance info & vragen over de overige modellen, zoals: prelude, civic Diesel & (2006+), s2000, accord enz...

Re: Risico met CAI rijden in de regen? :S

Berichtdoor Lionel » zo 29 jul 2012, 11:20

De CAI zuigt het water op of niet ?

OEM box zit er een hele resonator nog tussen.
Afbeelding
FOTO'S VAN UW WAGEN?
FB Likehttps://www.facebook.com/originalframe
Avatar gebruiker
Lionel
HCB Veteraan
 
Berichten: 1639
Geregistreerd: wo 24 maart 2010, 19:08
Woonplaats: Vl-Brabant
my honda: Integra Type R
Advertenties:



  • Re: Risico met CAI rijden in de regen? :S

    Berichtdoor ThomasDW007 » zo 29 jul 2012, 11:36

    'k heb zelf ook een CAI voor m'n daily, al van alles mee getrotseerd ook zware regen en plassen, nog niets voorgehad.
    Persoonlijk vindk dat die intake redelijk veilig zit, zit goed verstopt achter de bumper, is zowel beschermd aan de zij- als onderkant... moet echt al een heel diepe plas zijn =/
    Bij m'n civic is da toch zo.
    Afbeelding
    Avatar gebruiker
    ThomasDW007
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1656
    Geregistreerd: do 17 nov 2011, 17:44
    Woonplaats: Maldegem
    my honda: Del Sol ESI
    Advertenties:

    Re: Risico met CAI rijden in de regen? :S

    Berichtdoor Jdm_Whore » zo 29 jul 2012, 11:39

    En bijvoorbeeld bij de mugen/comptech/... airbox, daar zit de intake wel achter de bumper, maar de filter zit 70-80 cm hoger.. Daar geraakt nie zo gemakkelijk water ze :goed:

    Ik heb het ook niet op al die CAI's.. Een airbox met een goede scoop heeft een minstens even goede koude luchtaanvoer!

    Ik herinner me dat Peter ook ooit zijn D16z6 kapot heeft gereden doordat zijne CAI water getrokken had? En tis nie dat ge speciaal door een plas moet rijden oid.. Kdenk dat een doornat geregende filter ook al problemen kan veroorzaken..
    Driving takes three abilities: Accelerating, braking, and turning. More power only helps acceleration. Lower weight helps all three.
    Avatar gebruiker
    Jdm_Whore
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1863
    Geregistreerd: do 01 apr 2010, 21:01
    my honda: CL7 & EK4
    Advertenties:

    Re: Risico met CAI rijden in de regen? :S

    Berichtdoor Leplatje » zo 29 jul 2012, 15:43

    MHG schreef:No offence, maar ik vind dat hier allemaal een beetje overtrokken. Waar denk je dat de oem airbox zijn lucht vandaan haalt? Precies, vanachter de bumper. Bij mijn civic dus exact dezelfde plek als waar de filter van de CAI komt. Ik zie niet in waarom dat zo drastisch veel meer gevaarlijk is dan de oem situatie.


    Het is nu eenmaal een feit dat je eerder iets zal voorhebben met een CAI omdat die filter een stuk lager hangt als de oem luchtfilter. De filter is het cruciale onderdeel waarbij het mis kan gaan en niet de plaats waar hij lucht aantrekt zoals jij beweert. Als er hier op verschillende fora al mensen zijn die hun blok hebben kapotgereden op deze manier dan kun je toch niet beweren dat het allemaal overdreven is :denk:

    Er zullen misschien wel mensen zijn die 10 jaar lang met een CAI rondrijden tijdens slecht weer en zonder enig probleem, maar er zijn er ook waarbij het na een jaar of minder al misgaat.
    Maar om enkele pk's meer te halen (die imo niet eens voelbaar zijn) wil ik persoonlijk dat risico niet nemen, better safe than sorry.

    Iedereen is natuurlijk vrij om daarin zelf te kiezen, maar als iemand om info vraagt hierover kun je niet ontkennen dat er wel een risico aan vasthangt.
    Avatar gebruiker
    Leplatje
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1478
    Geregistreerd: za 27 maart 2010, 07:31
    my honda: Civic
    Advertenties:

    Re: Risico met CAI rijden in de regen? :S

    Berichtdoor who_carez » ma 30 jul 2012, 18:40

    Nja, hier in Belgie kunde da zo simpel wel ni zeggen maar... Als't zomer is gewoon cai (enkel voor het geluid al) en in de winter gewoon oem... Of ja, omgedraaid is misschien beter. Zomer = regen seizoen en winter = sneeuw... Sneeuw kunde ni opzuigen :-p
    Nen auto is pas snel genoeg als ge smorgends schrik hebt om in te stappen...
    who_carez
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1330
    Geregistreerd: di 23 maart 2010, 21:32
    Woonplaats: Kapellen
    my honda: FIETS
    Advertenties:

    Re: Risico met CAI rijden in de regen? :S

    Berichtdoor La Diablo Verda » di 31 jul 2012, 08:38

    who_carez schreef:Nja, hier in Belgie kunde da zo simpel wel ni zeggen maar... Als't zomer is gewoon cai (enkel voor het geluid al) en in de winter gewoon oem... Of ja, omgedraaid is misschien beter. Zomer = regen seizoen en winter = sneeuw... Sneeuw kunde ni opzuigen :-p

    da was ook mijn planning... in de zomer de cai en vanaf de herfst of winter terug de oem luchtfilter... :p
    Although i drive an Audi now,in my heart,i'll always stay true to JDM Cars,Especially Honda. :goed:
    Avatar gebruiker
    La Diablo Verda
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1260
    Geregistreerd: vr 27 apr 2012, 21:00
    Woonplaats: Sint-Truiden
    my honda: Accord coupe
    Advertenties:

    Re: Risico met CAI rijden in de regen? :S

    Berichtdoor Vteclover » di 31 jul 2012, 13:42

    Diablo cai laten steken en bij hydrolock direct k24 steken :D
    Vteclover
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1013
    Geregistreerd: do 25 maart 2010, 13:01
    my honda: Civic Ek4
    Advertenties:

    Re: Risico met CAI rijden in de regen? :S

    Berichtdoor La Diablo Verda » di 31 jul 2012, 15:12

    Vteclover schreef:Diablo cai laten steken en bij hydrolock direct k24 steken :D

    moest ik een hydrolock krijgen zou ik wel een H22 swap overwege.. ;)
    Although i drive an Audi now,in my heart,i'll always stay true to JDM Cars,Especially Honda. :goed:
    Avatar gebruiker
    La Diablo Verda
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1260
    Geregistreerd: vr 27 apr 2012, 21:00
    Woonplaats: Sint-Truiden
    my honda: Accord coupe
    Advertenties:

    Vorige

    Keer terug naar Andere

    Wie is er online

    Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten