Info chiptunen fn3

Post hier alle performance info & vragen over de overige modellen, zoals: prelude, civic Diesel & (2006+), s2000, accord enz...

Info chiptunen fn3

Berichtdoor martin001 » wo 29 feb 2012, 18:10

Heyy Hondavrienden

Ik zou graag wat meer willen weten over jullie ervaringen met het chiptunen:)

Ik beschik over een fn3 (2.2 diesel type s civic 3-deurs) model van 2008
Standaard beschik ik over 140 pk en ik zou dit graag wat opdrijven en dan kom ik natuurlijk bij chippen.

Bij welke garage hebben jullie de beste bedenkingen, wat zijn zowat de prijzen, waar moet ik op letten, zijn er dingen die ik niet mag doen??

Alles wat hier mee te maken heeft, ik zou zeggen shoot!!

alvast bedankt en veel veilig rijplezier aan iedereen toegewenst

greetz Maarten
Turbolag is the moment your opponent thinks he's winning
Avatar gebruiker
martin001
D17 Poster
 
Berichten: 284
Geregistreerd: ma 20 feb 2012, 16:43
Woonplaats: 3520 Zonhoven
my honda: Honda fn3
Advertenties:



  • Re: Info chiptunen fn3

    Berichtdoor WhiteSol » wo 29 feb 2012, 18:20

    Sinister is contacteren mss ? dieje had daar toch redelijk wa ervaring mee ;-)

    Koppeling is een zwak punt aan deze wagens, voor de rest .. me know nothing :D
    Afbeelding
    Afbeelding

    Only aim to do your duty, and mankind will give you credit where you fail.
    Avatar gebruiker
    WhiteSol
    Moderator
     
    Berichten: 7118
    Geregistreerd: di 23 maart 2010, 21:42
    Woonplaats: Schoonderbuken / Scherpenheuvel
    my honda: Crx Del Sol VTi
    Advertenties:

    Re: Info chiptunen fn3

    Berichtdoor Sinister » wo 29 feb 2012, 21:54

    Koppeling rijdt ge sowieso naar de klote naar 30000 km alst ni rapper is, hangt wa van uw rijstijl af,
    Dan moet ge weten of het ene is met DPF of zonder, die met DPF zijn al wat riskanter.
    Eerst voor ge dat doet zou ik uw EGR klep is preventief kuisen.

    2 adressen: br performance of heinz tuning, zit zo rond de 500 eur beiden, rond de 180 a 190 pk max ongeveer.
    Koppeling zal u al rap 1000 eur kosten geplaatst.
    Het is een stage 2 koppeling dwz die grijpt agressief aan in 1ste versnelling, andere versnellingen zijn normaal, is wel even wennen.
    Matig uw kinderen, denk aan onze snelheid!
    Sinister
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1057
    Geregistreerd: vr 26 maart 2010, 08:40
    Advertenties:

    Re: Info chiptunen fn3

    Berichtdoor martin001 » wo 29 feb 2012, 22:55

    Sinister schreef:Koppeling rijdt ge sowieso naar de klote naar 30000 km alst ni rapper is, hangt wa van uw rijstijl af,
    Dan moet ge weten of het ene is met DPF of zonder, die met DPF zijn al wat riskanter.
    Eerst voor ge dat doet zou ik uw EGR klep is preventief kuisen.

    2 adressen: br performance of heinz tuning, zit zo rond de 500 eur beiden, rond de 180 a 190 pk max ongeveer.
    Koppeling zal u al rap 1000 eur kosten geplaatst.
    Het is een stage 2 koppeling dwz die grijpt agressief aan in 1ste versnelling, andere versnellingen zijn normaal, is wel even wennen.


    Hey, bedankt voor het snelle antwoord

    Euh ik ben nog maar pas nieuw hier en ken helemaal niet zoveel van al die termen :denk: Wat is dpf en wat is de EGR klep?
    Ik ben afkomstig van vlakbij Hasselt in Limburg dus die twee adressen zijn toch wel redelijk ver. Zijn dat echt de 2 enige goede adressen en zijn garage's van hier in de buurt echt niet te vertrouwen? In Houthalen zou ook ene moeten zitten nl. www.atm-chiptuning.com

    Groetjes
    Turbolag is the moment your opponent thinks he's winning
    Avatar gebruiker
    martin001
    D17 Poster
     
    Berichten: 284
    Geregistreerd: ma 20 feb 2012, 16:43
    Woonplaats: 3520 Zonhoven
    my honda: Honda fn3
    Advertenties:

    Re: Info chiptunen fn3

    Berichtdoor HondaNickx » wo 29 feb 2012, 23:40

    Die in Houthalen zogezegt zit in Helchteren en heet hier AEP tuning .Is in mijne achtertuin bena en heeft ook een testbank ter beschikking.
    Ben er al eens gaan horen voor op de testbank te staan ma voor de rest heb ik er nog geen ervaringen mee.
    Ik geloof wel dat hij al een honda diesel gechipt had .
    HondaNickx
    H23 Poster
     
    Berichten: 783
    Geregistreerd: do 25 maart 2010, 01:58
    my honda: Civic EJ9
    Advertenties:

    Re: Info chiptunen fn3

    Berichtdoor civic/ek3 /koen » wo 29 feb 2012, 23:46

    HondaNickx schreef:Die in Houthalen zogezegt zit in Helchteren en heet hier AEP tuning .Is in mijne achtertuin bena en heeft ook een testbank ter beschikking.
    Ben er al eens gaan horen voor op de testbank te staan ma voor de rest heb ik er nog geen ervaringen mee.
    Ik geloof wel dat hij al een honda diesel gechipt had .


    ik ken de eigenaar daar van en k ken niks van tchipen maar k denk ook dat die rond de 500 zit tchipen en testen op de testbank denk ik :P
    http://www.aep-tuning.be/chiptuning.html
    gele civic ek3 word terug opgemaakt
    grijze met zwarte kapo ej9 verkocht
    zwarte cr-z gt gekocht
    http://www.facebook.com/koen.foerts
    Avatar gebruiker
    civic/ek3 /koen
    D16 Poster
     
    Berichten: 168
    Geregistreerd: zo 17 apr 2011, 22:50
    Woonplaats: terhagen
    my honda: ek3 en cr-z
    Advertenties:

    Re: Info chiptunen fn3

    Berichtdoor Sinister » do 01 maart 2012, 12:03

    Geen ervaring met AEP, ge moogt gerust bij nen andere gaan maar daar zulde wel minder halen neemt het van mij aan.
    Uwe FN3 is met diesel partikel filter (DPF) want de type S'en zijn na 2006 gemaakt denk ik dus is er sowieso een filter op.
    De EGR klep is een klep vanvoor aan de motor waar uitlaatgassen terugvloeien naar het inlaatspruitstuk om opnieuw te verbranden voor betere uitstoten te behalen.
    Deze loopt nogal vaak vol, waardoor ge gestotter krijgt en inhouden in extreme gevallen.
    Matig uw kinderen, denk aan onze snelheid!
    Sinister
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1057
    Geregistreerd: vr 26 maart 2010, 08:40
    Advertenties:

    Re: Info chiptunen fn3

    Berichtdoor Madmac » do 01 maart 2012, 13:43

    Denk er eerst eens over na of ge die PK's wel nodig hebt ! :denk: Ik heb met die diesel gereden en daar kunnen er toch niet veel langs staan. Dan wat héél belangrijk is: gaat ge na het chippen vlammen of gewoon rijden met af en toe een sprint. Gaat ge constant doorvlammen dan krijgt uw koppeling 100 nm extra te verwerken waar die niet noodzakelijk voor voorzien is. Maar blijft ge gewoon normaal rijden dan komt er geen extra kracht op en hoeft ge u geen zorgen te maken over voortijdige slijtage.

    Ook zou ik nooit voor die onderste-uit-de-kan tuners gaan die er 190 pk uithalen. Ga voor 170 pk en ge weet al niet wat ge meemaakt. Google gewoon eens op chip-tuning en ge vind veel adressen en info.
    Avatar gebruiker
    Madmac
    K24 Poster
     
    Berichten: 918
    Geregistreerd: ma 18 jul 2011, 21:00
    Woonplaats: Genk
    my honda: Civic 1.8 GT
    Advertenties:

    Re: Info chiptunen fn3

    Berichtdoor Sinister » do 01 maart 2012, 20:35

    Madmac schreef:Denk er eerst eens over na of ge die PK's wel nodig hebt ! :denk: Ik heb met die diesel gereden en daar kunnen er toch niet veel langs staan. Dan wat héél belangrijk is: gaat ge na het chippen vlammen of gewoon rijden met af en toe een sprint. Gaat ge constant doorvlammen dan krijgt uw koppeling 100 nm extra te verwerken waar die niet noodzakelijk voor voorzien is. Maar blijft ge gewoon normaal rijden dan komt er geen extra kracht op en hoeft ge u geen zorgen te maken over voortijdige slijtage.

    Ook zou ik nooit voor die onderste-uit-de-kan tuners gaan die er 190 pk uithalen. Ga voor 170 pk en ge weet al niet wat ge meemaakt. Google gewoon eens op chip-tuning en ge vind veel adressen en info.

    Standaard rijdt ge die ook naar de klote ze, maar gewoon trager, ik heb na 20000 km eerste koppeling jaak gereden standaard.
    Dan 2de koppeling met chip na 15000 km. Dus maakt u geen illusies, kapot rijdt ge ze sowieso, tis gewoon kwestie van tijd.
    En ja ik zou nooit ni 500 eur betalen als ge vor hetzelfde geld er 20 meer uithaalt, daarom moet ge ze nog ni gebruiken persé, want het koppel blijft hetzelfde, alleen blijft het op hogere toeren langer geven. Het is ni omdat ge met 170 pk 400 nm haalt da ge ineens met 190 pk 450 nm hebt ofzo, ik heb maar 420 dus ze kunnen gerust begrenzen op 420 en genoeg pks geven.

    En ja daar mogen er standaard al veel naast staan maar het grote nadeel van die diesel is de grote turbo lag da zelfs met het chippen er ni afgaat. Das waarom type-r's toch nog wel een pak voordeel hebben.
    Matig uw kinderen, denk aan onze snelheid!
    Sinister
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1057
    Geregistreerd: vr 26 maart 2010, 08:40
    Advertenties:

    Re: Info chiptunen fn3

    Berichtdoor kl00n » do 01 maart 2012, 22:00

    Eind deze maand heb ik een afspraak bij brp in Willebroek voor een stage 1 tuning.
    Ben ondertussen ook al geld opzij aan het zetten voor een zwaardere koppeling .... mocht ik ze ooit nodig hebben...
    Zie ook vooral eens op civicinfo.com ivm falende/slippende koppeling
    Avatar gebruiker
    kl00n
    D14 Poster
     
    Berichten: 53
    Geregistreerd: do 10 feb 2011, 19:50
    Woonplaats: Belgium
    my honda: civic FN3 2.2 ctdi
    Advertenties:

    Re: Info chiptunen fn3

    Berichtdoor Tuur » vr 02 maart 2012, 07:17

    Volgens de website van HS-Tronic kan je 29Pk en 54Nm winnen voor 449Euro.
    http://www.hs-tronic.be/nl/honda-98

    greetings
    Honda, simply the best
    Avatar gebruiker
    Tuur
    B16 Poster
     
    Berichten: 379
    Geregistreerd: do 08 sep 2011, 05:34
    Woonplaats: Maldegem
    my honda: NSX
    Advertenties:

    Re: Info chiptunen fn3

    Berichtdoor martin001 » za 03 maart 2012, 00:47

    Hey

    bedankt allemaal voor de tips. Vandaag was dan de grote dag, ik heb hem eindelijk en ik moet zegge, ik twijfel of ik wel ga chippen en ga minstens een paar maanden wachten. Wat de koppeling betreft, de verkoper van mn wagen heeft 78000 km met de wagen gereden en nooit 1 enkel probleem gehad met de koppeling. Dus ik ga het voorlopig zo laten en niet te gek doen. Geen zin in 1500 euro te betalen(chippen + koppeling).

    Ik was niks gewoon (lees: xsara 77 pk platte diesel) en ik sta nu echt versteld van de 140 pk die ik nu heb. is echt super. ik kan gewoon rustig normaal cruisen tegen max 6 liter verbruik, en als ik doortrek (rijstijl is meer korte tussensprinten) dan verbruik ik max 8l. Dus is ideaal.

    greetz
    Turbolag is the moment your opponent thinks he's winning
    Avatar gebruiker
    martin001
    D17 Poster
     
    Berichten: 284
    Geregistreerd: ma 20 feb 2012, 16:43
    Woonplaats: 3520 Zonhoven
    my honda: Honda fn3
    Advertenties:

    Re: Info chiptunen fn3

    Berichtdoor Sinister » za 03 maart 2012, 18:36

    Ja dan hebde ne rustige drivers als vorige eigenaar gehad wsl, ge rijdt ze vroeg of laat wel kapot ze en tis ni om te kloten dak u da zeg :(
    Honda is de diesels nog ni gewoon met hun hoog koppel, als ge wilt knallen koopt dan ne type r zou ik zeggen :-)
    Matig uw kinderen, denk aan onze snelheid!
    Sinister
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1057
    Geregistreerd: vr 26 maart 2010, 08:40
    Advertenties:

    Re: Info chiptunen fn3

    Berichtdoor martin001 » za 03 maart 2012, 18:47

    Kwil u wel best geloven dat de koppeling zwak is, maar zolang ik content ben over mn vermogen ga ik ni riskeren mn koppeling kapot te rijden, voorlopig nog zo doorrijden:)

    greetz
    Turbolag is the moment your opponent thinks he's winning
    Avatar gebruiker
    martin001
    D17 Poster
     
    Berichten: 284
    Geregistreerd: ma 20 feb 2012, 16:43
    Woonplaats: 3520 Zonhoven
    my honda: Honda fn3
    Advertenties:

    Re: Info chiptunen fn3

    Berichtdoor Sinister » za 03 maart 2012, 20:15

    Als je wilt weten wat het geeft kom je maar eens langs martin. Dan weet je ook direct wat de koppeling geeft, en wat 180 pk doet :)
    Matig uw kinderen, denk aan onze snelheid!
    Sinister
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1057
    Geregistreerd: vr 26 maart 2010, 08:40
    Advertenties:

    Volgende

    Keer terug naar Andere

    Wie is er online

    Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten