Info chiptunen fn3

Post hier alle performance info & vragen over de overige modellen, zoals: prelude, civic Diesel & (2006+), s2000, accord enz...

Re: Info chiptunen fn3

Berichtdoor Sinister » ma 10 dec 2012, 17:05

Wel straf, gij haalt hier ff zonder de mods van IC evenveel pk als die van greycivic.
Ik zou toch wel is trekken tegen hem, ik denk ni dat het resultaat hetzelfde zal zijn :)
Al 2 civics nu met 200 pk, tijd voor is naar sint truiden te komen he mannen en eindelijk is te zien wa nu het snelste is in hernemen lol.
Matig uw kinderen, denk aan onze snelheid!
Sinister
HCB Veteraan
 
Berichten: 1057
Geregistreerd: vr 26 maart 2010, 08:40
Advertenties:



  • Re: Info chiptunen fn3

    Berichtdoor R200TEG » ma 10 dec 2012, 17:55

    Afbeelding
    Afbeelding
    Feel. Reveal. Waza. Energy. Satisfaction.
    感じろ。示せ。ワザ、力、喜び。
    ホンダインテグラタイプR
    Avatar gebruiker
    R200TEG
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1213
    Geregistreerd: zo 28 maart 2010, 10:18
    Woonplaats: Wetteren
    my honda: Integra DC2///E92
    Advertenties:

    Re: Info chiptunen fn3

    Berichtdoor martin001 » ma 10 dec 2012, 18:01

    Sinister schreef:Wel straf, gij haalt hier ff zonder de mods van IC evenveel pk als die van greycivic.
    Ik zou toch wel is trekken tegen hem, ik denk ni dat het resultaat hetzelfde zal zijn :)
    Al 2 civics nu met 200 pk, tijd voor is naar sint truiden te komen he mannen en eindelijk is te zien wa nu het snelste is in hernemen lol.


    Euh joa, kzou het ni weten of hij sneller is of ni. Interesseert me eigenlijk ook ni zoveel. Krij liever wat meer op mn gemak zodat zoals M&m zegt mn koppeling niet stuk gaat want dat zou ik zelf ook niet echt plezant vinden. Begrijp me ni verkeerd ik trek ook wel regelmatig door, maar kga het niet zoeken met sprinten enzo daar dienen diesels gewoon niet voor.

    En voor te antwoorden op m&m, ik weet het niet, er zijn mensen die al een lange tijd rondrijden met hun standaard koppeling, andere (lees sinister:D) rijden hem contstant stuk. Veel zal van de rijstijl afhangen waarschijnlijk. Maar ik moet zeggen, ik voel niet veel verschil in koppel hoor, enkel veel verschil na 3000 toeren dus ik denk dat de koppeling het wel kan houden.

    En dan nog een vraag beantwoorden. Die beginwaarden van mij zijn niet helemaal stock. bij het hermappen door didier in deinze zijn we te weten gekomen dat mn motor al gechipped was, welliswaar helemaal niet goed. Er zaten geen begrenzers enzo in de map. Maar volgens Didier heeft mn motor er geen schade onder geleden:)

    nog vragen shoot:)
    Turbolag is the moment your opponent thinks he's winning
    Avatar gebruiker
    martin001
    D17 Poster
     
    Berichten: 284
    Geregistreerd: ma 20 feb 2012, 16:43
    Woonplaats: 3520 Zonhoven
    my honda: Honda fn3
    Advertenties:

    Re: Info chiptunen fn3

    Berichtdoor martin001 » ma 10 dec 2012, 18:05

    FGizmoS schreef:Pst das uwen grafiek. Goede referenties komen online hé ;)



    Ja ik had het niet dadelijk door omdat er een paar gegevens veranderd zijn door Didier. En daarom flipte ik toch even want ik dacht natuurlijk dat het iemand anders zijn grafiek was en die had dan "toevallig" dezelfde beginstatistieken als mij en dat is onmogelijk natuurlijk dus ik dacht dat de testbank van apec gwn telkens dezelfde gegevens gaf om zo mensen te kunnen frauderen:D effe aant flippen hier achter mn pc:P ma toen zag ik idd die link op apec zn facebook en ging mn hartslag terug omlaag:P
    Turbolag is the moment your opponent thinks he's winning
    Avatar gebruiker
    martin001
    D17 Poster
     
    Berichten: 284
    Geregistreerd: ma 20 feb 2012, 16:43
    Woonplaats: 3520 Zonhoven
    my honda: Honda fn3
    Advertenties:

    Re: Info chiptunen fn3

    Berichtdoor martin001 » ma 10 dec 2012, 18:08

    en je zegt ook: er zijn andere tuners die het houden op 170-180 pk. Ik moet er even bijzeggen dat bij mij het van de eerste keer 202,2 pk aangaf. als de bank 180 had aangegeven had ik ook nooit gevraagd om nog ens te proberen want ik wou ook zeker zijn van safe pk's en niet alles er uit persen. Majah na de eerste keer mappen gaf hem al 202 pk en 409 nm koppel aan en toen zijn we gestopt, dus ik was zeer snel klaar bij apec.
    Turbolag is the moment your opponent thinks he's winning
    Avatar gebruiker
    martin001
    D17 Poster
     
    Berichten: 284
    Geregistreerd: ma 20 feb 2012, 16:43
    Woonplaats: 3520 Zonhoven
    my honda: Honda fn3
    Advertenties:

    Re: Info chiptunen fn3

    Berichtdoor joris818 » ma 10 dec 2012, 19:24

    martin001 schreef:
    Sinister schreef:Er zaten geen begrenzers enzo in de map. Maar volgens Didier heeft mn motor er geen schade onder geleden:)

    nog vragen shoot:)


    Er zaten net wel nog begrenzers in de eerste mapping.
    De vorige tuner had de brenzers er eigenlijk moeten uithalen maar had dat niet gedaan, met de schokkende 7pk winst :-D
    joris818
    Camino user
     
    Berichten: 29
    Geregistreerd: di 07 jun 2011, 23:20
    my honda: Civic EP3 Type R
    Advertenties:

    Re: Info chiptunen fn3

    Berichtdoor martin001 » ma 10 dec 2012, 21:04

    ja zoiets ja wat hij zegt :-P joris was mee gegaan chippen waarvoor dank
    Turbolag is the moment your opponent thinks he's winning
    Avatar gebruiker
    martin001
    D17 Poster
     
    Berichten: 284
    Geregistreerd: ma 20 feb 2012, 16:43
    Woonplaats: 3520 Zonhoven
    my honda: Honda fn3
    Advertenties:

    Re: Info chiptunen fn3

    Berichtdoor M&M » ma 10 dec 2012, 21:53

    Om nog even op de koppeling terug te komen; de FN/FK3 heeft wss al een andere koppeling dan mijn CN1, want de Civic heeft een 6 versnellingsbak, terwijl mijn Accord met een 5 versnellingsbak is uitgerust...

    Ik dacht eerder dat je nu net de toename in koppel het meeste zou voelen (en plezier van hebben)...
    Is het eventueel een optie om bvb de turbo al op 1500 rpm te laten aanslaan (nu pas rond de 2000 rpm)?
    Avatar gebruiker
    M&M
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1623
    Geregistreerd: do 14 jul 2011, 18:00
    my honda: S2000 & FK8
    Advertenties:

    Re: Info chiptunen fn3

    Berichtdoor martin001 » di 11 dec 2012, 07:31

    nu ik zei dat ik het koppel minder voel, maar dat is ook omdat (en dat kan je zien op de grafiek) ik vroeger een echte piek had in mn koppel. nu is mn koppel bijna over heel de lijn constant 400 nm. en dat voelt nu eenmaal lineair en minder spectaculair aan dan zo die explosieve duw maar het is wel een pak sneller.

    de turbo vroeger laten komen weet ik niet daar moet je en een mailtje naar apec nr sturen of op hun Facebook.
    Turbolag is the moment your opponent thinks he's winning
    Avatar gebruiker
    martin001
    D17 Poster
     
    Berichten: 284
    Geregistreerd: ma 20 feb 2012, 16:43
    Woonplaats: 3520 Zonhoven
    my honda: Honda fn3
    Advertenties:

    Re: Info chiptunen fn3

    Berichtdoor Sinister » di 11 dec 2012, 14:04

    Das onmogelijk wat je vraagt ge kunt ni vroeger laten spoelen tenzij ge er 440 nm op zet dan spoelt da iets rapper ma ni veel en ja dat gaat perfect met een andere koppeling.
    Trouwens die koppeling van CN1 is net dezelfde, de boite heeft hier niets mee te maken.
    En of die al gemapt was betwijfel ik nog wel, die waardes zijn compleet normaal voor een standaard FN3.
    Zeker dat die map waardes ni standaard waren. Ik had standaard al 160 pk trouwens zonder chip.
    Matig uw kinderen, denk aan onze snelheid!
    Sinister
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1057
    Geregistreerd: vr 26 maart 2010, 08:40
    Advertenties:

    Re: Info chiptunen fn3

    Berichtdoor martin001 » di 11 dec 2012, 18:03

    ja zeker van. dieder zei na de eerste meting da da perfect kon met moderne motors dat die meer pk aangaf dan standaard. maar bij het uitlezen van de map zag hem dat de map die er in zat op niks trok. vol begrenzers en shit vandaar maar 7 pk winst. zoals joris al zei eigenlijk. wrs gemapt zonder postbank ofzo. gij neemt ni graag dingen aan die andere mensen zeggen precies he:-P
    Turbolag is the moment your opponent thinks he's winning
    Avatar gebruiker
    martin001
    D17 Poster
     
    Berichten: 284
    Geregistreerd: ma 20 feb 2012, 16:43
    Woonplaats: 3520 Zonhoven
    my honda: Honda fn3
    Advertenties:

    Re: Info chiptunen fn3

    Berichtdoor Sinister » wo 12 dec 2012, 10:59

    Vol begrenzers lol, al is afgevraagd voorwat die erin steken op de eerste plaats mss?
    Tzal goedkomen als em ze der allemaal uitgehaald heeft :zot:
    Liever safe en minder pk dan knallen en meer pk en het uiteen vliegt.
    Hebt gij trouwens ene met of zonder DPF?
    En ja ik zen heel sceptisch tov tuners, vooral als ge die mannen mailt met de vraag wanneer ne chip available is en ze u antwoorden: "Ja dat is onmogelijk te voorspellen wanneer de chip voor de bmw 116d verkrijgbaar zal zijn"
    Reply van mij: "Omdat ge moet wachten tot de ingenieurs in het buitenland de ECU kraken zeker"
    Antwoord van hem: "..." dus die kerel koopt zn maps in het buitenland gewoon, een modded map die gekocht is aanpassen, da doet em wsl.
    Nuja dat doen ze allemaal wel vermoedelijk.
    Matig uw kinderen, denk aan onze snelheid!
    Sinister
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1057
    Geregistreerd: vr 26 maart 2010, 08:40
    Advertenties:

    Re: Info chiptunen fn3

    Berichtdoor R200TEG » wo 12 dec 2012, 11:21

    Sinister schreef:Vol begrenzers lol, al is afgevraagd voorwat die erin steken op de eerste plaats mss?
    Tzal goedkomen als em ze der allemaal uitgehaald heeft :zot:
    Liever safe en minder pk dan knallen en meer pk en het uiteen vliegt.
    Hebt gij trouwens ene met of zonder DPF?
    En ja ik zen heel sceptisch tov tuners, vooral als ge die mannen mailt met de vraag wanneer ne chip available is en ze u antwoorden: "Ja dat is onmogelijk te voorspellen wanneer de chip voor de bmw 116d verkrijgbaar zal zijn"
    Reply van mij: "Omdat ge moet wachten tot de ingenieurs in het buitenland de ECU kraken zeker"
    Antwoord van hem: "..." dus die kerel koopt zn maps in het buitenland gewoon, een modded map die gekocht is aanpassen, da doet em wsl.
    Nuja dat doen ze allemaal wel vermoedelijk.

    Die bestaat toch al een tijdje ?
    Afbeelding
    Feel. Reveal. Waza. Energy. Satisfaction.
    感じろ。示せ。ワザ、力、喜び。
    ホンダインテグラタイプR
    Avatar gebruiker
    R200TEG
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1213
    Geregistreerd: zo 28 maart 2010, 10:18
    Woonplaats: Wetteren
    my honda: Integra DC2///E92
    Advertenties:

    Re: Info chiptunen fn3

    Berichtdoor Sinister » wo 12 dec 2012, 11:41

    Niet in de nieuwe, die heeft de nieuwste bosch ECU.
    Matig uw kinderen, denk aan onze snelheid!
    Sinister
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1057
    Geregistreerd: vr 26 maart 2010, 08:40
    Advertenties:

    Re: Info chiptunen fn3

    Berichtdoor martin001 » wo 12 dec 2012, 13:53

    ik zeg niet dat ik nu geen begrenzers meer heb he. die die erin stonden waren gwn fout en daarom had die slechts 7 pk winst.
    Turbolag is the moment your opponent thinks he's winning
    Avatar gebruiker
    martin001
    D17 Poster
     
    Berichten: 284
    Geregistreerd: ma 20 feb 2012, 16:43
    Woonplaats: 3520 Zonhoven
    my honda: Honda fn3
    Advertenties:

    VorigeVolgende

    Keer terug naar Andere

    Wie is er online

    Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten