rbc inlaat

Post hier alle performance info & vragen over de overige modellen, zoals: prelude, civic Diesel & (2006+), s2000, accord enz...

Re: rbc inlaat

Berichtdoor wikkes » vr 10 feb 2012, 13:28

Sinister schreef:Ook niet doen op EP3 dus, daar komt het op neer :)

als je op internet wat rondzoekt zijn de mensen die met rbc header er heel te vreden over .
op een ep3 wel zal volgende week wat foto's maken en kijken of er veel verschil opzit .

grtz wikkes
wikkes
K20 Poster
 
Berichten: 866
Geregistreerd: di 23 maart 2010, 21:49
Woonplaats: scherpenheuvel
my honda: civic ep3
Advertenties:



  • Re: rbc inlaat

    Berichtdoor Machiel » vr 10 feb 2012, 13:39

    RRC is inderdaad de intake van de FD2.

    Een RRC zorgt voor iets meer top power dan de RBC, een RRC is eigenlijk een aangepaste RBC intake. Ik persoonlijk vind dat het extra geld niet waard, ik zou dan eerder een RBC kopen + 70mm gasklep kopen en deze portmatchen. RBC is dus eigenlijk de "best bang for the buck".

    Een FN2 heeft stock al een goede intake, het beste wat je bij een FN2 kunt doen ( tenzij je heel veel geld hebt, dan koop je maar een RRC ) is de originele fn2 intake uit draaien/boren naar een grotere diameter en deze portmatchen met een aftermarket 70mm gasklep.


    Ik kan meerdere voorbeelden geven van zeer goed vermogen met een stock k20a2 motor uit een ep3... 3inch uitlaat+Kpro+ebay uitlaatspruitstuk+RBC+70mmgasklep had een vermogen van 256pk, met een 2,5inch uitlaat zul je de 250pk net niet halen. Dan zit je eigenlijk altijd tussen de 245 en 249pk.

    Dus als je voor veel pk's wil gaan, dan zul je sowieso een 3inch uitlaat moeten monteren ( custom laten maken ) Heb je liever een stille uitlaat 2,5inch uitlaat dan zal je het met minder pk's moeten doen
    MFrame Autosport
    Machiel
    B18 Poster
     
    Berichten: 488
    Geregistreerd: di 23 maart 2010, 21:39
    Woonplaats: Hulst
    my honda: dc2
    Advertenties:

    Re: rbc inlaat

    Berichtdoor Massi » vr 10 feb 2012, 19:32

    ik steun machiel hier volledig ze, RRC is niet voor de ep3 manne.

    een link wa misschien beter ewa helpt enzo
    http://www.superstreetonline.com/techarticles/sstp_1002_k_series_intake_manifold_shootout/viewall.html

    als ik mijn ep nog had koos ik voor de rbc intake hoor
    "If In Doubt,Flat Out"
    Avatar gebruiker
    Massi
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 2867
    Geregistreerd: di 23 maart 2010, 21:00
    my honda: trotinette
    Advertenties:

    Vorige

    Keer terug naar Andere

    Wie is er online

    Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten