Vandaag dus bij toeval da topicske hier ondekt.
Een paar op het forum hier zullen mij al wel kennen. PINK DANY- JESUS AKA JONAS
Ik ben Tom Van Dyck en ben eigenaar van het bedrijfje Custom Import Arts.
Ik ben dus nog niet zolang geleden zoals al duidelijk werd gestart met HONDATA.
Waarom als doorwinterde NISSAN tuner.
Simple omdat er hier constant Honda's passeerden en er veel vraag was naar hondata.
Hebben we er al veel gedaan? in mijn ogen niet.
Ik ben verdeler en Distributeur van HALTECH en LINK ECU engine management systemen.
En we doen er veel. We stellen deze af op wagens en Helicopters.
Onze specialisatie ligt bij Nissan Skylines, we hebben een groot deel van de Belgische Skylines als klant (+-80%).
We bouwden reeds wagens van meer dan 1000pk maar ook zeer responsive wagens van 450 a 500 pk.
Honda's zijn dus relatief nieuw voor ons.
We hebben groen licht gekregen van Hondata op deze trachten opnieuw beter op de markt te plaatsen.
Dus , afstellen van Honda's gaat hier nog moeizamer simpel weg omdat het nieuwe systemen zijn voor ons.
Elke software is anders en reageerd anders. Elke software delayed anders en Interpreteerd anders.
En vooral Hoe de tuner de software interpreteerd.
Blijven we HONDA doen... i dunno.. we zullen zien hoe de markt evolueerd en of het financieel rendabel is.
indien niet zullen we snel terug enkel NISSAN doen
Een auto mappen op 3 uur tijd.. daar geloof ik niet in.
Ik ben nog nooit geslaagt een goede mapping te doen binnen de 3 uur.. misschien ben ik niet snel content.... mischien ken ik er niks van
Vermogen is maar op 1 plaats belangrijk en dat is op de weg.
Je kan een auto hebben met een straffere dyno uitdraai en nog kan hij op de baan trager zijn.
Kent de chauffeur zijn wagen?Gebruikt hij de wagen zoals hij gemapt is.?
Allemaal variablen.
Wat betreft DYNO RUNS!
Wij doen alle wagens op de zelfde manier. we plaatsen ze op de DYNO en METEN het verlies. we vergelijken dit ook met ingegeven verliezen.
We meten ook steeds 1/1 gear. Elke auto die aan komt wordt steeds gemeten vooraleer er gemapt wordt.
Resultaten en grafieken van anderen intreseren ons op dat ogenblik niets. We stellen de auto af zoals hij zich opdat moment gedraagd.
De instelling van de banken blijft tussen de runs door ONGEWIJZIGD! iedereen kan ze waarden volgen op het groote scherm.
Wat betreft A/F die hier in twijfel getrokken werden.
Wij meten altijd met WIDEBANDS, De uitdraai van Tim had geen Wideband Meeting omdat we die Loggden via de PC en de INNOVATES
We zitten nog maar aan onze 10-12 de honda, maar we merken wel dat HONDATA een mooi systeem is dat niet altijd benut wordt zoals het hoord.
Wat betreft Tuners en hun maps.
DYNO uitdraai's zullen altijd anders tussen verschillende banken. Zelfs tussen verschillende dagen , verschillende tankbeurten , verschillende Temperaturen.
Deze zijn dus relatief. De ene Tuner beter dan de andere? iedereen maakt fouten. Als je niets doet kan je niets misdoen. Iedere tuner interpreteerd fouten of ervaringen anders. Ik heb ook ooit fouten gemaakt, in mijn ogen gaat het er om hoe je ze weer rechtzet.
Zei die graag meer informatie hebben omtrent hun project of de eventuele intresse van ons om aan hun project te werken kunnen steeds contact
met ons opnemen, maar ik kan niets garanderen, we zijn immers redelijk lang volgeboekt en we moeten een beetje selectief zijn wat betreft projecten.
Mappingen doen we alleen op Maandag en Dinsdag en we gebruiken verschillende Dyno installaties DYNOSTAR/DYNODYNAMICS/SUPERFLOW
We hebben geen inhouse dyno simpleweg omdat we het niet rendabel kunnen maken nog mogen plaatsen op onze locatie.
70% van onze omzet komt uit NISSAN gerelateerde producten. Dus onze leercurve is nog groot.
We zijn dus ook wel nu en dan op zoek naar projecten waar we meer uit leren.
Je gaat mij ook niet snel om het forum zien, dus indien je informatie wenst ... MAILEN
info@customimportarts.comIk heb geen tijd om 3 x per week elk forum te lezen ...en ook geen zin om op de domste roddels elke week te reageren.
Read 1 year on a forum and forget 90% of what you actualy understood, If and I state If you interpreterd the poor 10% correctly you might learn somthing!