Hondata FlashPro fn2

Post hier alle performance info & vragen over de overige modellen, zoals: prelude, civic Diesel & (2006+), s2000, accord enz...

Re: Hondata FlashPro fn2

Berichtdoor jonas (R-garage) » wo 03 aug 2011, 16:59

de discusie is weer bezig één raad, je doet alles zelf vanaf je ergens binnen springt ..jij beslist zelf met wie je in zee gaat en wat je koopt voor je wagen en wat niet dus die mannen monteren het gewoon ..op vraag van klant ..heel wat material dat je kan aanschaffen is immers ROMMEL of gewoonweg niet beter dan het oem Honda spul dus let daar al op bij hoe en wat je koopt .. als het dan slecht past ben dan niet boos op een dergelijke firma die kunnen daar niets aan doen als die dat gewoon monteren .. als jij bijmij zou komen lossen we zo iets op ,dat vraagt extra tijd maar loont achteraf wel de moeite. duurder zal het dan ook zijn wat dan de kwaliteit naar boven brengt van een degelijke monteur ..autotechnieker .. een ding is zeker Tom is een bekwaam iemand ..maar zelf hij kan fouten maken ..
intertuning daar in tegen ga ik gewoon over zwijgen heb er geen al te goede ervaring mede dank zij hun positieve medewerking dat zei denken te bieden ..heb ongeveer iets gelijkaardig voor gehad meer dan 10 jaar geleden daar !
hun bank is goed al heb ik soms mijn twijvels of zo nog geijkt is..en of ze het juiste coifient ingeven bij het juiste toerental een een juiste snelheid .. heb ooit maps gezien van hen goede en slechte ..en op 5u tijd map je makkelijk twee wagens inplaats van één .

grtz Jonas
R-garage Honda Technology.
http://www.r-garage.webs.com/

Hoe goedkoper de shit ! hoe meer prullen ,massaproductie is hier een voorbeeld van.
Avatar gebruiker
jonas (R-garage)
HCB Veteraan
 
Berichten: 1626
Geregistreerd: wo 24 maart 2010, 16:32
Woonplaats: kempen,tielen
my honda: civic,crx
Advertenties:



  • Re: Hondata FlashPro fn2

    Berichtdoor Sinister » wo 03 aug 2011, 20:29

    Nen intake geeft niet persé winst, zeker niet als hij warme lucht zuigt, verlies van 7% is niet juist, 15 procent is eerder juist dan 7, zo goed als elke bank gebruikt ergens tussen de 12 a 18 procent verlies afhankelijk van type bank.
    Ik heb trouwens nog niemand geweten die bij IT met een FN2 234 pk haalde, en als die er zou zijn mag je gerust zeggen wie, ik ken er wel een stuk of 3 die 225 halen ongeveer, en die hun marcheren telkens hard, even hard zelfs.
    Laat uw grafiek is zien dan he van Tom, laat de bewijzen zien, want ge kunt hier beweren wat ge wilt, 189 pk op de motor voor een FN2 geloof ik nooit, dan mag em nog slecht zijn afgesteld, die maakt u gewoon blaaskes wijs dan net als die 7 % want het bewijs levert ge zelf: 189 / 1.07 = 174 wiel pk x 1.15 zoals ge net zij is 203 pk op de motor ipv 213.
    En Jonas ik geef u groot gelijk IT heeft zeker al slechte mappen gemaakt ook da geef ik toe. Maar mij hebben ze altijd goed verder geholpen. Van elke tuner kan je best wat zeggen volgens mij.
    Matig uw kinderen, denk aan onze snelheid!
    Sinister
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1057
    Geregistreerd: vr 26 maart 2010, 08:40
    Advertenties:

    Re: Hondata FlashPro fn2

    Berichtdoor FUBAR » wo 03 aug 2011, 21:35

    Sinister schreef:Nen intake geeft niet persé winst, zeker niet als hij warme lucht zuigt, verlies van 7% is niet juist, 15 procent is eerder juist dan 7, zo goed als elke bank gebruikt ergens tussen de 12 a 18 procent verlies afhankelijk van type bank.
    Ik heb trouwens nog niemand geweten die bij IT met een FN2 234 pk haalde, en als die er zou zijn mag je gerust zeggen wie, ik ken er wel een stuk of 3 die 225 halen ongeveer, en die hun marcheren telkens hard, even hard zelfs.
    Laat uw grafiek is zien dan he van Tom, laat de bewijzen zien, want ge kunt hier beweren wat ge wilt, 189 pk op de motor voor een FN2 geloof ik nooit, dan mag em nog slecht zijn afgesteld, die maakt u gewoon blaaskes wijs dan net als die 7 % want het bewijs levert ge zelf: 189 / 1.07 = 174 wiel pk x 1.15 zoals ge net zij is 203 pk op de motor ipv 213.
    En Jonas ik geef u groot gelijk IT heeft zeker al slechte mappen gemaakt ook da geef ik toe. Maar mij hebben ze altijd goed verder geholpen. Van elke tuner kan je best wat zeggen volgens mij.


    Bedoelde een rrc intake manifold voor de fn2.. geen air intake.. my bad :dom:

    In september wordt mijne opnieuw gemapt met de RRC intake manifold erop.. Zal dan direct de resultaten posten. Beloofd
    Zal es kijken ofk mijn laatste vind van bij Tom, ma zen er nie zekers van.. Die grafiekskes wa op de papieren staan interesseren me vrij weinig. Liever da ze krom gaat en da den auto goed gaat dan da ze bijna recht omhoog gaat en den auto nie gaat.
    FUBAR
    D14 Poster
     
    Berichten: 73
    Geregistreerd: di 22 jun 2010, 14:06
    my honda: Honda civic fn2
    Advertenties:

    Re: Hondata FlashPro fn2

    Berichtdoor jonas (R-garage) » wo 03 aug 2011, 21:51

    FUBAR schreef:
    Sinister schreef:Nen intake geeft niet persé winst, zeker niet als hij warme lucht zuigt, verlies van 7% is niet juist, 15 procent is eerder juist dan 7, zo goed als elke bank gebruikt ergens tussen de 12 a 18 procent verlies afhankelijk van type bank.
    Ik heb trouwens nog niemand geweten die bij IT met een FN2 234 pk haalde, en als die er zou zijn mag je gerust zeggen wie, ik ken er wel een stuk of 3 die 225 halen ongeveer, en die hun marcheren telkens hard, even hard zelfs.
    Laat uw grafiek is zien dan he van Tom, laat de bewijzen zien, want ge kunt hier beweren wat ge wilt, 189 pk op de motor voor een FN2 geloof ik nooit, dan mag em nog slecht zijn afgesteld, die maakt u gewoon blaaskes wijs dan net als die 7 % want het bewijs levert ge zelf: 189 / 1.07 = 174 wiel pk x 1.15 zoals ge net zij is 203 pk op de motor ipv 213.
    En Jonas ik geef u groot gelijk IT heeft zeker al slechte mappen gemaakt ook da geef ik toe. Maar mij hebben ze altijd goed verder geholpen. Van elke tuner kan je best wat zeggen volgens mij.


    Bedoelde een rrc intake manifold voor de fn2.. geen air intake.. my bad :dom:

    In september wordt mijne opnieuw gemapt met de RRC intake manifold erop.. Zal dan direct de resultaten posten. Beloofd
    Zal es kijken ofk mijn laatste vind van bij Tom, ma zen er nie zekers van.. Die grafiekskes wa op de papieren staan interesseren me vrij weinig. Liever da ze krom gaat en da den auto goed gaat dan da ze bijna recht omhoog gaat en den auto nie gaat.


    klopt als een bus de kromme weg is de beste weg inplaats van ineens naar de top .. en je bedoeld vast de RBC intake..
    R-garage Honda Technology.
    http://www.r-garage.webs.com/

    Hoe goedkoper de shit ! hoe meer prullen ,massaproductie is hier een voorbeeld van.
    Avatar gebruiker
    jonas (R-garage)
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1626
    Geregistreerd: wo 24 maart 2010, 16:32
    Woonplaats: kempen,tielen
    my honda: civic,crx
    Advertenties:

    Re: Hondata FlashPro fn2

    Berichtdoor FUBAR » wo 03 aug 2011, 21:59

    Bedoel iemand die zen originele intake manifold vervangen heeft door de RRC manifold van de fd2
    De originele van de fn2 is toch de RBC he? Of zitk mis???
    FUBAR
    D14 Poster
     
    Berichten: 73
    Geregistreerd: di 22 jun 2010, 14:06
    my honda: Honda civic fn2
    Advertenties:

    Re: Hondata FlashPro fn2

    Berichtdoor pistonhead » wo 03 aug 2011, 23:17

    RSP= Intake Manifold FN2.
    RRC=Intake Manifold FD2.
    RBC=JDM 2003-2007 Euro-R CL7, USDM 2006-2007 Acura Civic Si.
    Laatst bijgewerkt door pistonhead op wo 03 aug 2011, 23:30, in totaal 3 keer bewerkt.
    Avatar gebruiker
    pistonhead
    H22 Poster
     
    Berichten: 676
    Geregistreerd: di 07 jun 2011, 23:50
    my honda: FK8
    Advertenties:

    Re: Hondata FlashPro fn2

    Berichtdoor FUBAR » wo 03 aug 2011, 23:19

    pistonhead schreef:RSP= Intake Manifold FN2.
    RRC=Intake Manifold FD2.


    Ahzo.. kwas dus mis..
    Welke is dan de RBC??
    FUBAR
    D14 Poster
     
    Berichten: 73
    Geregistreerd: di 22 jun 2010, 14:06
    my honda: Honda civic fn2
    Advertenties:

    Re: Hondata FlashPro fn2

    Berichtdoor FUBAR » wo 03 aug 2011, 23:48

    Heb mijn dyno resultaat gevonden na ffkes zoeken, tlag tussen nen hele hoop papieren.. Khem geen orde :lol:

    Heb dus wel in men vorige post een fout gemaakt door te zeggen dat ik 213 pk haalde bij een verlies van 15%. Haalde 208,8 pk en 212 nm

    kmoet zeggen, jullie kunnen mss wel gelijk gehad hebben dat 5% verlies wat weinig is, maar eig maakt het niet zoveel, met 15% verlies kwam ik nog 9 pk te kort :D inter op de bank hadk er 217,8

    De dyno result die ik seves ga posten is van de eerste afstelling die gebeurd is op nen dinsdag.
    Van de 2de afstelling hebk geen bewijs omdat hem toen op straat getest is en niet op de bank.
    Kzal maar ineens de vraag beantwoorden waarom in 2 keer mappen??

    Wel dit omdat de maandag Tom begonnen is met het hermappen van exztra zen map. Tom is dus geen nieuwe begonnen omdat hem dacht dat hij er alle fouten wel zou uit krijgen. Een nieuwe map aanmaken is duurder dan ze te hermappen zei hem.(EERLIJKHEID) noem ik dat :D . Hij kon evengoed map weggooien en nieuwe maken en me laten betalen voor een nieuwe map. ma soit

    Dus zoalsk zei de dinsdag om 9 begonnen met hermappen op de bank. Om 12 uur 36 gedaan met mappen voor die dag met als resultaat 215,9 pk en 223 nm, dit was dus al een verschil tov exztra zen mapping.

    Dan vroeg hij me de vrijdag terug te komen zodat hij thuis de map verder kon bekijken omda er gwn teveel domme fouten in zaten.. :dom:
    Hij bekeek de map liever bij zijn thuis zodat het me minder kostte. weeremal EERLIJKHEID en geen geldklopperij. :goed:

    Ik dus de vrijdag terug gegaan. Nemeer op de bank gestaan maar op straat getest. Map ingeladen en getest, ging stukken beter.. Nu bleef hij in elke vitesse zuiver doortrekken tot 8500 toeren. Tervoren was het overduidelijk dat wanneer hij aan 7000 toeren kwam dat hij niet meer zo hard doorging als het zou moeten. En koppel was nog beter geworden!! was terug helemaal :love: op men auto :D

    Dus van de vrijdag is er geen bewijs hoeveel pk's hij heeft. Zal wss nog beter zijn dan de dinsdag en het koppel zal ook wel omhoog gegaan zijn. Kan eigenlijk niet anders. :D kameraad die hier thuis verder woont voelde het verschil na thuiskomst direct! En wist niet dat ik de vrijdag moest teruggaan... Dus zegt genoeg volgens mij. :)

    Voor diegene die het hun afvragen, Tom gebruikt de bank van asd chiptuning. Daarmee da het papier vandaar komt..
    FUBAR
    D14 Poster
     
    Berichten: 73
    Geregistreerd: di 22 jun 2010, 14:06
    my honda: Honda civic fn2
    Advertenties:

    Re: Hondata FlashPro fn2

    Berichtdoor FUBAR » wo 03 aug 2011, 23:57

    Afbeelding

    Sorry voor de vlek :doh: kweet nie hoe ze erop komt :lol:

    Rode lijn is inter zijn lijn, blauwe Tom zijn
    FUBAR
    D14 Poster
     
    Berichten: 73
    Geregistreerd: di 22 jun 2010, 14:06
    my honda: Honda civic fn2
    Advertenties:

    Re: Hondata FlashPro fn2

    Berichtdoor Sinister » do 04 aug 2011, 09:41

    En wat met de air fuel? Die heeft em niet bezien zeker?
    Die bank meet het ook niet blijkbaar want een rechte lijn op 10 is BS.
    Ik betwijfel niet dat uwe oto beter zal marcheren. Maar of uwe air fuel goed staat is een ander zaak.
    Matig uw kinderen, denk aan onze snelheid!
    Sinister
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1057
    Geregistreerd: vr 26 maart 2010, 08:40
    Advertenties:

    Re: Hondata FlashPro fn2

    Berichtdoor FUBAR » do 04 aug 2011, 10:19

    Sinister schreef:En wat met de air fuel? Die heeft em niet bezien zeker?
    Die bank meet het ook niet blijkbaar want een rechte lijn op 10 is BS.
    Ik betwijfel niet dat uwe oto beter zal marcheren. Maar of uwe air fuel goed staat is een ander zaak.


    Jawel Sinister, die staat goed, dat was het eerste wat hem bezien had.. Toen ik mijn afspraak ging maken voor te mappen, ben ik naar hem gwst om te vragen hoe het kwam dat als de auto op rollentie stond te draaien dat hij terug viel naar 500 toeren. Ff gezocht, geen zichtbaar lek gevonden. Toen ff gaan rondrijden met zo een machieneke van hem, en auto draaide te arm... E zei omdat ik de week derop naar de keuring moest gaan dat hem niks eraan ging doen en dat hem dit op de mapping ging rechtzetten.
    FUBAR
    D14 Poster
     
    Berichten: 73
    Geregistreerd: di 22 jun 2010, 14:06
    my honda: Honda civic fn2
    Advertenties:

    Re: Hondata FlashPro fn2

    Berichtdoor Sinister » do 04 aug 2011, 10:31

    En die stond niet goed met IT zijn afstelling dan?
    Hoe heeft em die gemeten, waar juist.
    Matig uw kinderen, denk aan onze snelheid!
    Sinister
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1057
    Geregistreerd: vr 26 maart 2010, 08:40
    Advertenties:

    Re: Hondata FlashPro fn2

    Berichtdoor FUBAR » do 04 aug 2011, 11:05

    Sinister schreef:En die stond niet goed met IT zijn afstelling dan?
    Hoe heeft em die gemeten, waar juist.


    Da was een kaske da hem op de sigarettenaansteker in stak en aan de uitlaatcollector heeft hem 1 of 2 fichkes losgemaakt en daar zijn kaske aan vastgemaakt..
    Nu weetk wel nemeer just of hem in den uitlaat iets gestoken had of nieje bij de mapping :denk:
    Bij de testrit ervoren had hem da wel gedaan

    don't kill me if i'm wrong, kvolg da nie 100% als die da doet, kvind da da overkomt alsof ge die constant controleert :D
    FUBAR
    D14 Poster
     
    Berichten: 73
    Geregistreerd: di 22 jun 2010, 14:06
    my honda: Honda civic fn2
    Advertenties:

    Re: Hondata FlashPro fn2

    Berichtdoor Sinister » do 04 aug 2011, 11:13

    Gaat nog is op de bank bij IT he volgende dyno day ofzo, dan zou ge meer moeten halen bij hen als ervoor.
    En kaart al uw problemen dan aan bij hen zou ik zeggen.
    Stelt dieje Tom ook diesels af dan op air fuel of werkt em met standaard maps voor diesel chiptuning?
    Matig uw kinderen, denk aan onze snelheid!
    Sinister
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1057
    Geregistreerd: vr 26 maart 2010, 08:40
    Advertenties:

    Re: Hondata FlashPro fn2

    Berichtdoor FUBAR » do 04 aug 2011, 11:25

    Sinister schreef:Gaat nog is op de bank bij IT he volgende dyno day ofzo, dan zou ge meer moeten halen bij hen als ervoor.
    En kaart al uw problemen dan aan bij hen zou ik zeggen.
    Stelt dieje Tom ook diesels af dan op air fuel of werkt em met standaard maps voor diesel chiptuning?


    Tom zelf stelt geen diesels af, heeft al werk genoeg bij naften :lol:
    Zenne kameraad stelt de diesels af.
    Nee werkt niet met standaardmappen.. Santino noemt die man die de diesels chipt, ook weer supervriendelijke gast, en heeft materiaal ervoor ze.. Kameraad wou zijne diesel laten chippen bij IT. IT vertelde toen dat ze zijne ecu moesten opendoen om vanal te solderen omdat het nen econetic auto was.. Dit heeft ASD niet moeten doen, ma die kerel heeft wel geld betaald voor zen materiaal :mrgreen: .
    Hoe hem de diesels 100% just afstelt weet ik nie, ben niet mee geweest met kameraad toen. De vriendin wou ergens hene gaan :mrgreen: :mrgreen: ma kameraad vertelde me dat hij een paar keer een nieuwe map had ingeladen om te zien of het nog beter kon, dus het lijkt met niet dat hem gwn een standaardmap erop zet en door ermee..

    Hier is de website==> http://www.asdchiptuning.be/be-nl/index.html
    FUBAR
    D14 Poster
     
    Berichten: 73
    Geregistreerd: di 22 jun 2010, 14:06
    my honda: Honda civic fn2
    Advertenties:

    VorigeVolgende

    Keer terug naar Andere

    Wie is er online

    Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast