Cold air intake fn2

Post hier alle performance info & vragen over de overige modellen, zoals: prelude, civic Diesel & (2006+), s2000, accord enz...

Cold air intake fn2

Berichtdoor FUBAR » ma 22 nov 2010, 08:18

Hallo, was wat rond aant zoeken naar cold air intakes en kwam op de site van cpl uit, cpl zou een cold air intake hebben uitgebracht.. Heeft er al iemand ervaring mee?? (Goed of slecht???)

Heb een uurtje of 2 wat gesurfd opt net om te kijken wat het beste was van cold air intake, maar om eerlijk te zijn geraak ik er niet meer wijs uit :dom:

Vb: De 1 heeft 15 pk verlies met k&n kit, de ander blijft hetzelfde, de ander heeft dan weer winst :denk:
Kan me moeilijk inbeelden dat er zoveel verschil zit met deze kit op dezelfde wagen!!

Iemand tips??
FUBAR
D14 Poster
 
Berichten: 73
Geregistreerd: di 22 jun 2010, 14:06
my honda: Honda civic fn2
Advertenties:



  • Re: Cold air intake fn2

    Berichtdoor Beast19rp » ma 22 nov 2010, 11:30

    neemt die van injen. is degeen met de beste resultaten tot nog toe
    proud member of the "Honda stylerz"
    Beast19rp
    B18 Poster
     
    Berichten: 490
    Geregistreerd: di 23 maart 2010, 22:02
    Woonplaats: Alle sur semois
    my honda: geen meer
    Advertenties:

    Re: Cold air intake fn2

    Berichtdoor kriz » ma 22 nov 2010, 14:39

    CAI's geven alleen maar geluid en heel weinig winst op fn2, de stock airbox is al redelijk goed en alleen Mugen en Gruppe M zijn beter.
    Civic Type R FN2 Milano Red, CRX EE8 Celestial Blue Pearl
    Avatar gebruiker
    kriz
    B18 Poster
     
    Berichten: 493
    Geregistreerd: wo 24 maart 2010, 16:40
    Woonplaats: landen, vl brabant
    my honda: FN2 Type R, CRX EE8
    Advertenties:

    Re: Cold air intake fn2

    Berichtdoor Sinister » ma 22 nov 2010, 16:28

    Amen to that
    Matig uw kinderen, denk aan onze snelheid!
    Sinister
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1057
    Geregistreerd: vr 26 maart 2010, 08:40
    Advertenties:

    Re: Cold air intake fn2

    Berichtdoor kriz » ma 22 nov 2010, 16:30

    Sinister schreef:Amen to that


    Halleluja brother!! :-) Lets praise the lord of vtec!!
    Civic Type R FN2 Milano Red, CRX EE8 Celestial Blue Pearl
    Avatar gebruiker
    kriz
    B18 Poster
     
    Berichten: 493
    Geregistreerd: wo 24 maart 2010, 16:40
    Woonplaats: landen, vl brabant
    my honda: FN2 Type R, CRX EE8
    Advertenties:

    Re: Cold air intake fn2

    Berichtdoor Hondapower » ma 22 nov 2010, 17:15

    Lijk kriz al aanhaalt is juist.

    op civinfo heeft tdi north elke intake getest van CAI tot airbox.
    Ge hebt 2 CAI voor de fn2:
    -Injen = De laatste nieuwe is getest met een zeer slecht resultaat niks winst. TDI north was er niet over te spreken. Is dus zoals ze daar zeggen "Verloren Geld"
    - CPL intake = Geeft winst, maar heeft de looks dan niet mee. Zwarte buis en batterij moet verplaatst worden. Maar is wel efficiënt.
    - HKS suction kit: Is een goedkope oplossing en ook de beste die een andere intake willen. Zou behoorlijk goed resultaat leveren qua pk verhouden. Rijden er veel rond in de UK

    Dan airbox verhaal:
    Mugen airbox: Geeft tot nu toe de beste en het meeste pk met gebruik van de scoop. Alleen bij ons op fn2 (LHD) Past de mugen airbox helaas niet. Of je moet alles beginnen aan te passen. Dit met reden dat bij ons de rempomp in de weg staat.
    Gruppy m: Geeft ook een zeer goede pk verhouding. Maar vind het niet echt de properste oplossing.

    Dat is mijn besluit over CAI's en AIRBOX die ik volg op de voet.
    Laat u niet mislijden over sommige dingen die je leest dat je 10pk ofzo wint. Op papier en internet is dat gemakelijk gezet hé. De fn2 is niet een gemakelijke wagen voor te tunen dit met MAF sensor en dergelijke. Als allereerste is het zeer belangrijk als je iets begint aan te passen van je auto te laten afstellen met behulp van de "HONDATA FLASHPRO".

    Zoals kriz al aangeeft is de standaard box van de fn2 al heel goed. Ik heb momenteel daar een K&N inlegfilter ingelegd.

    Het beste voor je begint te tunen kun je is gaan horen bij Intertuning/Exztra in bertem. Hebben al de meeste ervaring ermee. Volgende week laat ik definitief men wagen afstellen daar. Mss dat ik binnen 2 jaar cams laat steken. Maar dat is een ander verhaal :D
    Als je meer info wilt over mijn project kan je dat altijd hier vinden :
    http://cruiserz.forumer.be/viewtopic.php?f=46&t=20


    Grtz
    Hondapower
    D16 Poster
     
    Berichten: 167
    Geregistreerd: di 23 maart 2010, 21:20
    Advertenties:


    Keer terug naar Andere

    Wie is er online

    Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten