Probleempje met koppeling/vitesse bak?

Post hier alle performance info & vragen over de overige modellen, zoals: prelude, civic Diesel & (2006+), s2000, accord enz...

Probleempje met koppeling/vitesse bak?

Berichtdoor Yabz » di 16 dec 2014, 23:02

Vraag beantwoord? laat het topic open voor je mede-honda rijder (dus niet wijzigen in "mag dicht")

Dus goedenavond,
Heb juist een leuk probleempje aan de hand gehad met mijn Civic
Het gaat om een EP1 met om en om 145dkm. Met af en toe al eens een fluit geluid van de koppeling.

Nu even het probleemje uitleggen, ik vetrok en plots gingen we heel vlot door de toeren maar bleven we leuk staan :nono:

Snel aan de kant geduwd, en onderin gekeken en alles hing er nog onderin.
Dan maar auto terug gestart, in vitesse gestoken, koppeling los. auto blijf mooi op stationair draaien ( hoort toch uit te vallen neem ik aan; koppeling los op stationair ). Auto terug uit, in vitesse gelaten en is wel heel vlot te duwen.
Bij het stationair draaien is er geen raar geluid, bij licht gas geven ronkelt en schuurt het precies een beetje.

Nu mijn vraag, is het wel de koppeling? Kan het iets anders zijn? Vitessebak is niet zo lang herdaan geweest en alles was in orde.

En andere vragen zoals, weer iemand op dit leuke uur een goede plek voor dit te doen? Waar ze slepen? Ik denk dan bijvoorbeeld aan Surinx in Zonhoven ofz.


Mvg

Sorry voor alle typos, maar opgejaagt zijn we.
Yabz
D15 Poster
 
Berichten: 113
Geregistreerd: zo 23 feb 2014, 15:01
my honda: Civic EP1
Advertenties:



  • Re: Probleempje met koppeling/vitesse bak?

    Berichtdoor WhiteSol » wo 17 dec 2014, 00:10

    Ik denk niet dat ge dit NU nog gaat gemaakt krijgen :-) naar huis slepen lijkt mij de beste optie ( als je niet op de autostrade staat ) en morgen rondbellen
    Afbeelding
    Afbeelding

    Only aim to do your duty, and mankind will give you credit where you fail.
    Avatar gebruiker
    WhiteSol
    Moderator
     
    Berichten: 7118
    Geregistreerd: di 23 maart 2010, 21:42
    Woonplaats: Schoonderbuken / Scherpenheuvel
    my honda: Crx Del Sol VTi
    Advertenties:

    Re: Probleempje met koppeling/vitesse bak?

    Berichtdoor Yabz » wo 17 dec 2014, 00:22

    Nee, maar gezien ik met de late post zit deze week moet ik zoveel mogelijk nummers nu nog sprokkelen voor morgen rond te bellen ;)


    Auto staat langs de weg, morgen maar naar huis duwen als de spits over is, zo een afstand is het ook weer niet
    Yabz
    D15 Poster
     
    Berichten: 113
    Geregistreerd: zo 23 feb 2014, 15:01
    my honda: Civic EP1
    Advertenties:


    Keer terug naar Andere

    Wie is er online

    Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten