Pagina 5 van 7

Re: RBC intake de moeite waard ?

BerichtGeplaatst: vr 24 jan 2014, 17:10
door V-tje integra
zero schreef:ja sorry mannen mijne website is effe offline



moet toch ook fustrerend zijn om dingen op u site te verkopen waar ge zelf niets mee zijt lees tegroot zijn voor eigen gebruik :D :lol: :D

Re: RBC intake de moeite waard ?

BerichtGeplaatst: vr 24 jan 2014, 17:45
door jonas (R-garage)
this is also "'one" thats in need for the big boys..Joe McCarthyy Manifold , isn't this thing supposed to pick up 68HP over an RBC Manifold.
Afbeelding

one more "shot"..by eg chassis.
Afbeelding

dus Kenny vergeet dien RBC maar snel het geld dat je daar in steekt is het niet waard !en als je deze niet wil betalen net zoals die van prayoonto koop dan de ultra versie van skunk maar.
en Jebus uw berekening klopt niet der is gene eene honda met maar 15% verlies op de versnellingsbak !

Re: RBC intake de moeite waard ?

BerichtGeplaatst: vr 24 jan 2014, 18:27
door vince_ek9
Jebus schreef:Net een uitdraai gekregen van Leo, 190wielpk's op een ep3 met enkel een dc header en invidia g200 lijn gemapped op een kpro.
Dus 190whp + 15% = 218,5pk met de slechtste header die je kan hebben voor een ep3, dus volgens mij moet je met een rbc die geport is en 70mm gasklep met een gruppe m en tegiwa zeker 250pk halen ;)
Als hij tijd had ging hij zelf zijn mening hier komen zeggen :D

[ Afbeelding ]


15%!! :rotfl:

Edit: had uw post nog ni gezien jonas.
Den Tom heeft btw ff trug is me van drie gebeld om te vragen wrom die zn verliezen maar op 15% instelt. Had ge moete bij zijn...

Re: RBC intake de moeite waard ?

BerichtGeplaatst: vr 24 jan 2014, 18:28
door Jebus
jonas (R-garage) schreef:this is also "'one" thats in need for the big boys..Joe McCarthyy Manifold , isn't this thing supposed to pick up 68HP over an RBC Manifold.
[ Afbeelding ]

one more "shot"..by eg chassis.
[ Afbeelding ]

dus Kenny vergeet dien RBC maar snel het geld dat je daar in steekt is het niet waard !en als je deze niet wil betalen net zoals die van prayoonto koop dan de ultra versie van skunk maar.
en Jebus uw berekening klopt niet der is gene eene honda met maar 15% verlies op de versnellingsbak !


Ale dan is mijn dynochart fout en Leo van drie die elke dag meerdere auto's mapped ook?

Re: RBC intake de moeite waard ?

BerichtGeplaatst: vr 24 jan 2014, 18:35
door vince_ek9
Jebus schreef:
jonas (R-garage) schreef:this is also "'one" thats in need for the big boys..Joe McCarthyy Manifold , isn't this thing supposed to pick up 68HP over an RBC Manifold.
[ Afbeelding ]

one more "shot"..by eg chassis.
[ Afbeelding ]

dus Kenny vergeet dien RBC maar snel het geld dat je daar in steekt is het niet waard !en als je deze niet wil betalen net zoals die van prayoonto koop dan de ultra versie van skunk maar.
en Jebus uw berekening klopt niet der is gene eene honda met maar 15% verlies op de versnellingsbak !


Ale dan is mijn dynochart fout en Leo van drie die elke dag meerdere auto's mapped ook?

Niemand beweert da leo slecht mapt hé.
Maar me die rendementen en zo, kan redelijk veel gespeeld worden, en kan je resultaten heel anders laten lijken.
En zoals jonas al zei, 15% is niet echt realistisch...

Re: RBC intake de moeite waard ?

BerichtGeplaatst: vr 24 jan 2014, 18:37
door jonas (R-garage)
vince_ek9 schreef:
Jebus schreef:Net een uitdraai gekregen van Leo, 190wielpk's op een ep3 met enkel een dc header en invidia g200 lijn gemapped op een kpro.
Dus 190whp + 15% = 218,5pk met de slechtste header die je kan hebben voor een ep3, dus volgens mij moet je met een rbc die geport is en 70mm gasklep met een gruppe m en tegiwa zeker 250pk halen ;)
Als hij tijd had ging hij zelf zijn mening hier komen zeggen :D

[ Afbeelding ]


15%!! :rotfl:

Edit: had uw post nog ni gezien jonas.
Den Tom heeft btw ff trug is me van drie gebeld om te vragen wrom die zn verliezen maar op 15% instelt. Had ge moete bij zijn...



der zijn mensen die blijkbaar met getalletjes toveren..ach ja laat ze doen ..het is juist wie erin geloofd he .

Re: RBC intake de moeite waard ?

BerichtGeplaatst: vr 24 jan 2014, 18:38
door Jebus
vince_ek9 schreef:
Jebus schreef:Net een uitdraai gekregen van Leo, 190wielpk's op een ep3 met enkel een dc header en invidia g200 lijn gemapped op een kpro.
Dus 190whp + 15% = 218,5pk met de slechtste header die je kan hebben voor een ep3, dus volgens mij moet je met een rbc die geport is en 70mm gasklep met een gruppe m en tegiwa zeker 250pk halen ;)
Als hij tijd had ging hij zelf zijn mening hier komen zeggen :D

[ Afbeelding ]


15%!! :rotfl:

Edit: had uw post nog ni gezien jonas.
Den Tom heeft btw ff trug is me van drie gebeld om te vragen wrom die zn verliezen maar op 15% instelt. Had ge moete bij zijn...


Kijk en zo gaat een forum dus naar de kl*ten, als je geen deftig antwoord kunt geven zwijg dan gwn ;)
Ofwel geefde opbouwende kritiek zoals een normale mens :goed:

Re: RBC intake de moeite waard ?

BerichtGeplaatst: vr 24 jan 2014, 18:50
door krissedc2
Over die 15 procent verlies heb ik geen idee :p ma 68 pk meer winnen met een ding waar u luchtfilter buiten de engine bay komt lijkt me ook sterk :p

Veel "big boy" talk vind ik....en da gratis :D

Re: RBC intake de moeite waard ?

BerichtGeplaatst: vr 24 jan 2014, 18:58
door krissedc2
15% voor een voorwiel aangedreven auto lijkt me goed als ik het begrijp, voor een achterwiel aangedreven auto is da idd meer aangezien ge net een cardan etc zit....dus als tom, den Tom is van CIA dan heeftvie gelijk dat meer is, jullie mappen enkel of meestal fr of 4wd....Dusja...

Re: RBC intake de moeite waard ?

BerichtGeplaatst: vr 24 jan 2014, 19:09
door jonas (R-garage)
30 a 35% is meer toenadering naar echtheid !
@ krissedc2 ten eerste moete dat bekijken aan heel de setup intake ,gasklep, injectoren en ecu ! uwe neus is dus niet lang genoeg ..

Re: RBC intake de moeite waard ?

BerichtGeplaatst: vr 24 jan 2014, 19:12
door vince_ek9
Jebus schreef:
Kijk en zo gaat een forum dus naar de kl*ten, als je geen deftig antwoord kunt geven zwijg dan gwn ;)
Ofwel geefde opbouwende kritiek zoals een normale mens :goed:

Was idd wa impulsief.
Mr volgende post mss ni gezien?

Re: RBC intake de moeite waard ?

BerichtGeplaatst: vr 24 jan 2014, 19:15
door vince_ek9
krissedc2 schreef:15% voor een voorwiel aangedreven auto lijkt me goed als ik het begrijp, voor een achterwiel aangedreven auto is da idd meer aangezien ge net een cardan etc zit....dus als tom, den Tom is van CIA dan heeftvie gelijk dat meer is, jullie mappen enkel of meestal fr of 4wd....Dusja...


Cia heeft een bank die aandrijfverliezen meet. En heb daar ook op de bank gestaa, net als white_itr, jorre en falz onder andere, en zo komt er bv ook een dragrace ep. Maar heb nog nergens 15% of iets dergelijks zien staan hoor... ;)

Re: RBC intake de moeite waard ?

BerichtGeplaatst: vr 24 jan 2014, 19:28
door jonas (R-garage)
Kenny one from these !

Afbeelding

Re: RBC intake de moeite waard ?

BerichtGeplaatst: vr 24 jan 2014, 19:38
door Bubbels**
Niet iedereen heeft zomaar even $1000 liggen om enkel aan een intake te spenderen natuurlijk, RBC is gewoon 'the best bang for the buck' voor een K20A2.
De duurdere Skunk2 Ultra Series is wel een must bij hoge compressie blokken met andere nokken etc. maar op een stock K20A2 met enkel I/H/E kan ik mij niet echt voorstellen dat zoiets de meerprijs waard is.

Wel benieuwd naar cijfers van die Ultra Series op een N/A K-series met originele nokken, meeste uitdraaien (voor zover die er nog maar zijn) zijn met turbo/supercharger/nokken...

Re: RBC intake de moeite waard ?

BerichtGeplaatst: vr 24 jan 2014, 19:39
door vandrietuning
vince_ek9 schreef:
krissedc2 schreef:15% voor een voorwiel aangedreven auto lijkt me goed als ik het begrijp, voor een achterwiel aangedreven auto is da idd meer aangezien ge net een cardan etc zit....dus als tom, den Tom is van CIA dan heeftvie gelijk dat meer is, jullie mappen enkel of meestal fr of 4wd....Dusja...


Cia heeft een bank die aandrijfverliezen meet. En heb daar ook op de bank gestaa, net als white_itr, jorre en falz onder andere, en zo komt er bv ook een dragrace ep. Maar heb nog nergens 15% of iets dergelijks zien staan hoor... ;)


Die bank die ik gebruik doet hetzelfde, want het is dezelfde bank!

Maar ik heb ook metingen/afstellingen gedaan op andere banken..... maar de ERVARING leert dat de gemiddelde Honda 20~30 pk verlies heeft. Dus daarom zei ik... "190whp*1,15 % verlies = 218,5pk krukasvermogen.". En dan zit ik met mijn 15% zeer safe, want dat is 28,5pk verlies op 190 wielpk.

De bank die ik gebruik stel ik hetzelfde in als die van Tom. Gert de Ridder is bijv bij mij op de bank geweest en haalde 213pk. Ging daarna gelijk door naar Heinz en haalde daar 217/219?! (correct me if i'm wrong). Deze bank is eerder negatief, dan positief! Heb ook al een klant gehad die was op de bank bij DP engineering geweest en haalde daar met zijn B18 turbo 380 pk. En bij mij haalde hij 384 pk....

Maar goed, iedereen heeft zijn eigen uitgesproken mening erover. Ik spreek uit persoonlijke ervaring....