vince_ek9 schreef:krissedc2 schreef:15% voor een voorwiel aangedreven auto lijkt me goed als ik het begrijp, voor een achterwiel aangedreven auto is da idd meer aangezien ge net een cardan etc zit....dus als tom, den Tom is van CIA dan heeftvie gelijk dat meer is, jullie mappen enkel of meestal fr of 4wd....Dusja...
Cia heeft een bank die aandrijfverliezen meet. En heb daar ook op de bank gestaa, net als white_itr, jorre en falz onder andere, en zo komt er bv ook een dragrace ep. Maar heb nog nergens 15% of iets dergelijks zien staan hoor...
Die bank die ik gebruik doet hetzelfde, want het is dezelfde bank!
Maar ik heb ook metingen/afstellingen gedaan op andere banken..... maar de ERVARING leert dat de gemiddelde Honda 20~30 pk verlies heeft. Dus daarom zei ik... "190whp*1,15 % verlies = 218,5pk krukasvermogen.". En dan zit ik met mijn 15% zeer safe, want dat is 28,5pk verlies op 190 wielpk.
De bank die ik gebruik stel ik hetzelfde in als die van Tom. Gert de Ridder is bijv bij mij op de bank geweest en haalde 213pk. Ging daarna gelijk door naar Heinz en haalde daar 217/219?! (correct me if i'm wrong). Deze bank is eerder negatief, dan positief! Heb ook al een klant gehad die was op de bank bij DP engineering geweest en haalde daar met zijn B18 turbo 380 pk. En bij mij haalde hij 384 pk....
Maar goed, iedereen heeft zijn eigen uitgesproken mening erover. Ik spreek uit persoonlijke ervaring....