Pagina 2 van 7

Re: RBC intake de moeite waard ?

BerichtGeplaatst: za 18 jan 2014, 13:50
door punanied9
Dc5 nokken imo the best bang for ur buck (again)

Voor deftige andere nokken moet je al meer compressie draaien!

Dc5 nokken vind je voor een prikje op k20a.org!

+ 5 pk incl mapping volgens statistieken!

Re: RBC intake de moeite waard ?

BerichtGeplaatst: za 18 jan 2014, 14:14
door Eatmydust
DelSolTypeR schreef:is hier al gepost geweest denk ik die vergelijking :) RBC is idd een van de beste aftermarket manifolds voor K20 blokken :) het is altijd moeilijk om op zoiets cijfers te plakken, maar ik denk dat je toch makkelijk van een 15-20 pk mits mappen mag uitgaan hoor (iets meer dan een edelbrock op b18 normaal)
er is heel veel informatie over te vinden in de US, persoonlijk zou ik zeker wegblijven van Skunk2 ;)


RBC is geen aftermarket manifold

K20 heeft heel veel potentieel maar 15-20 pk met enkel een overstap van PRA naar RBC, no way :teehee:
Je gaat klein beetje middengebied verliezen maar je wint wat meer terug in hogere toeren, zijn genoeg dyno bewijzen van te vinden.

Re: RBC intake de moeite waard ?

BerichtGeplaatst: za 18 jan 2014, 14:58
door Jebus
Leo heeft met die setup met rbc elke keer al 250pk en met een 3" zelf erover gemapt dus wat delsol type r zegt klopt zeker ;) en we zijn bezig over een rbc die geportmached is met een 70mm gasklep en dan haal je zeker 15pk winst ;)

@t punanied9 TDI north heeft ook speciaal nokken ontwikkeld voor op een stock k20, kosten natuurlijk wel wat geld, zoals je wel zegt zijn de k20a nokken makkelijk te vinden. Staan er momenteel zelf te koop dacht ik op het type r forum uit de uk :goed:

Re: RBC intake de moeite waard ?

BerichtGeplaatst: za 18 jan 2014, 14:59
door Jebus
Remi had btw ook 250pk met die setup eh :)

Re: RBC intake de moeite waard ?

BerichtGeplaatst: za 18 jan 2014, 15:04
door krissedc2
tis RBC plus mappen dat mss 20 pk oplevert he....

uit resultaten die ik al gezien heb denk ik veilige te kunnen zeggen dat RBC+gasklep+3" uitlaatlijn+collecteur +mapping je ggegarandeerd 250pk oplevert....das een dikke 50 pk bij voor een kleine 3000 euro (alles nieuw dan) daar kom je met een B18 niet aan zelf niet andere nokken etc laat staan dat je ene mooie revisie hebt voor 3000euro....
mooi meegenomen is dat je na de mods en mappin een auto hebt die goed vooruit gaat en nog eens optimaal draait ook op zijn mods....

ik weet dat jebus tegen de 3" lijn is vanwege het geluid maar als dit je niet stoort zou ik het risico om die 10pk te verliezen niet laten vallen. plus een op aat gebouwd lijn is volgens mij swso goedkoper al een spoon lijn en je hebt er meer voor....makelijke keuze voor mij :D

alles is natuurlijk wa afhankelijk van de toestand/gezondheid van den blok he...

Re: RBC intake de moeite waard ?

BerichtGeplaatst: za 18 jan 2014, 16:12
door DelSolTypeR
Jebus schreef:Leo heeft met die setup met rbc elke keer al 250pk en met een 3" zelf erover gemapt dus wat delsol type r zegt klopt zeker ;) en we zijn bezig over een rbc die geportmached is met een 70mm gasklep en dan haal je zeker 15pk winst ;)


toch grappig dat mensen idd over het meest belangrijke heen kijken eh.. als ik met mapping op mijn Edelbrock al 12pk winst haalde op mijn B18 (en een ITR inlaat is ook nie direct een van de slechtste eh!!) dan is dat met de geportmatchede rbc op een K20 15-20pk, daar durf ik mijn hand voor in het vuur steken :)..
mss moet een mens in drukletters beginnen typen voor ze zien wat je zegt :) meh...
het is niet omdat ik met een B18 rijd dat ik geen verstand heb van tuning op K20 blokken.. trouwens er zijn al meerdere tests geweest die bewezen dat een RBC die winsten geeft NA MAPPING ;-)

ik geef wel toe dat DC5 nokken the best bang for your buck zijn btw ;-) maar dat was de vraag niet natuurlijk


@KrisseDC2.. klopt volledig, om 50pk winst te halen op een B18 moet je er al bakken geld tegen gooien + de veiligheidsmarge is al zwaar gezakt dan.. B18 laat zich niet zo makkelijk tunen jammergenoeg, maar blijft toch een top blokje in mijn ogen.

Re: RBC intake de moeite waard ?

BerichtGeplaatst: za 18 jan 2014, 17:48
door kenny_tmt
Zal dan maar voor de rbc in combinatie met de 70mm gasklep gaan en de nokken laten in eerste instantie.. En een 3inch 76mm lijn free flow krijgt ge echt nooit stil.. En ik heb echt redelijk wat ervaring met uitlaten..

Re: RBC intake de moeite waard ?

BerichtGeplaatst: za 18 jan 2014, 19:54
door integradical
het blijft N/A ,dat blijft schreeuwen,kijk maar naar Kenneth zijn K-eg,had ook dempers en al plus soort van vlinderklep erin ,maar stil was die ook niet op hoge toeren :),nokken zou ik zeker mee wachten,gewoon rbc en basis stuff en mappen,dan heb je ook al een leuke auto :)

Re: RBC intake de moeite waard ?

BerichtGeplaatst: za 18 jan 2014, 20:17
door Jebus
Tegiwa verkoopt de rbc al geport ;) ga de mijne daar ook bestellen maar de geldboom laat het momenteel nie toe :lol:

Re: RBC intake de moeite waard ?

BerichtGeplaatst: za 18 jan 2014, 20:23
door Jebus
krissedc2 schreef:tis RBC plus mappen dat mss 20 pk oplevert he....

uit resultaten die ik al gezien heb denk ik veilige te kunnen zeggen dat RBC+gasklep+3" uitlaatlijn+collecteur +mapping je ggegarandeerd 250pk oplevert....das een dikke 50 pk bij voor een kleine 3000 euro (alles nieuw dan) daar kom je met een B18 niet aan zelf niet andere nokken etc laat staan dat je ene mooie revisie hebt voor 3000euro....
mooi meegenomen is dat je na de mods en mappin een auto hebt die goed vooruit gaat en nog eens optimaal draait ook op zijn mods....

ik weet dat jebus tegen de 3" lijn is vanwege het geluid maar als dit je niet stoort zou ik het risico om die 10pk te verliezen niet laten vallen. plus een op aat gebouwd lijn is volgens mij swso goedkoper al een spoon lijn en je hebt er meer voor....makelijke keuze voor mij :D

alles is natuurlijk wa afhankelijk van de toestand/gezondheid van den blok he...


Nie alleen het geluid kristofke :D ben er ook gewoon zeker van dat het hem geen 10pk gaat schelen, als je ziet dat de volledig gebouwde k20 met toda itb's en dergelijk van smokehoes ook met een 2,5" rijd wilt mij ook al iets zeggen :P die mannen gaan ook geen 10k € in nen blok steken voor dan te riskeren dat hij pk's verliest door een uitlaatlijn eh. Moest ik mijn planner verder zetten en met de tijd een Frankenstein doen zou in mss wel overstappen naar 3"

Re: RBC intake de moeite waard ?

BerichtGeplaatst: za 18 jan 2014, 20:30
door integradical
ze kunnen ze er altijd meer uithalen met 3",zeker op een gebouwde blok,maar ik denk tot plaats bij een ep meer van belang speelt ?moest surinx zijn race ep3 trug rijden en er 3" onder komen,dan weet je natuurlijk of het de moeite is of niet :)

Re: RBC intake de moeite waard ?

BerichtGeplaatst: zo 19 jan 2014, 00:45
door punanied9
met vibrant freeflowdempers is een 3 inch lijn redelijk stil te krijgen vind ik..

spijtig van de EP3 is dat er geen uitlaattunnel is en je met 3 inch bijna overal schraapt als je nogmaar iets of wat verlaagd bent

Re: RBC intake de moeite waard ?

BerichtGeplaatst: zo 19 jan 2014, 03:15
door integradical
maar die nieuwe versie wat k-tuned heeft uitgebrachte,die ovale/platte ,past die niet op ep3 ? is wel voor een integra/rsx

Re: RBC intake de moeite waard ?

BerichtGeplaatst: zo 19 jan 2014, 08:52
door Jebus
Uitlaat van een rsx past dacht ik niet op een ep3 :denk:

Re: RBC intake de moeite waard ?

BerichtGeplaatst: zo 19 jan 2014, 09:28
door kenny_tmt
punanied9 schreef:met vibrant freeflowdempers is een 3 inch lijn redelijk stil te krijgen vind ik..

spijtig van de EP3 is dat er geen uitlaattunnel is en je met 3 inch bijna overal schraapt als je nogmaar iets of wat verlaagd bent


Alles hangt af wat je onder stil verstaat... Ik vind bijvoorbeeld een mugen twinloop nog altijd luid.. Die rm-01a moet OEM header en kat kan er net door..