Pagina 1 van 7

RBC intake de moeite waard ?

BerichtGeplaatst: vr 17 jan 2014, 20:21
door kenny_tmt
Er is al een topic over de RBC intake maar hier wordt niet echt besproken wat de winst is van een RBC ?
Dus mijn vraag is bij mijn momentele setup: tegiwa toda rep. header, airbox en rm-01a catback. Is de RBC dus echt de moeite waard om te liggen slijpen in u front of is de winst minimaal ? (natuurlijk in combinatie met k-pro en afstellen)

Re: RBC intake de moeite waard ?

BerichtGeplaatst: vr 17 jan 2014, 20:44
door V-tje integra
Ho als ge zie na leo... die haalt 260 pk uit zo ne set up... just 3'' uitlaatlijn... schijnt een must tezijn ma denk da u fujitsubo wel goed is he! Da zijn super uitlaten dusja!

Re: RBC intake de moeite waard ?

BerichtGeplaatst: vr 17 jan 2014, 20:50
door unleashed civic
ik dacht dat ik er op hondatuning is een artikel was over de k20 intakes.
zoekt daar eens op. ;)

Re: RBC intake de moeite waard ?

BerichtGeplaatst: vr 17 jan 2014, 20:55
door punanied9
man das 1 van de betere up's da ge kunt doen

+ 70mm gasklep

maar dan moet je ook u RBC freezen naar 70mm

zeker doen!

Re: RBC intake de moeite waard ?

BerichtGeplaatst: vr 17 jan 2014, 21:11
door kenny_tmt
En over welke winst spreken we dan?

Re: RBC intake de moeite waard ?

BerichtGeplaatst: vr 17 jan 2014, 21:47
door punanied9
das allemaal tezien wat jij hebt zitten

http://www.superstreetonline.com/techar ... ewall.html

Re: RBC intake de moeite waard ?

BerichtGeplaatst: vr 17 jan 2014, 22:13
door Jebus
3" lijn is nie nodig volgens mij, ep3 van smokehoes is volledig gebouwd en zit met 2,5"
240-250pk is te halen met een geportmatchte rbc en 70mm gasklep in combinatie met je huidige mods en kpro of een andere goeie afstelling.
Komt bij mij ook een rbc op :D al testen gezien van de skunk enzo en moet serieus onderdoen voor een rbc ;)

Re: RBC intake de moeite waard ?

BerichtGeplaatst: vr 17 jan 2014, 22:33
door integradical
Jebus schreef:3" lijn is nie nodig volgens mij, ep3 van smokehoes is volledig gebouwd en zit met 2,5"
240-250pk is te halen met een geportmatchte rbc en 70mm gasklep in combinatie met je huidige mods en kpro of een andere goeie afstelling.
Komt bij mij ook een rbc op :D al testen gezien van de skunk enzo en moet serieus onderdoen voor een rbc ;)


klopt idd,3" is goed voor de laatste 10 pk en 20-30 koppel,rbc is zeker de moeite ,zeker icm de 70mm gasklep

Re: RBC intake de moeite waard ?

BerichtGeplaatst: za 18 jan 2014, 00:30
door VRX
Kheb eigenlijk bijna exact uw setup en kan het alleen maar aanraden :)
Heb ook al enkele keren gereden met een zo goed als stock EP3 (uitlaat en airbox) en da is een wereld van verschil.

Ik heb onderandere een RBC, tegiwa airbox, piper header en decat, rm01a catback --> rijdt zalig! huidige pk's weet ik wel nie, vorige eigenaar had met andere mods een dyno van 230pk, ik moet in de lente mijne eens opnieuw laten mappen

Re: RBC intake de moeite waard ?

BerichtGeplaatst: za 18 jan 2014, 02:41
door Eatmydust
Je moet natuurlijk geen grote wonderen verwachten van enkel een RBC. Een geportmatchte RBC met grotere gasklep kan wel voor wat extra winst zorgen, en alle beetjes helpen natuurlijk.

RBC blijft natuurlijk een OEM intake met de nodige restricties, en kan bv. tegen een Excessive of IPS uiteraard niet op.

btw. de Skunk2 intake is plug&play dus geen slijpschijf nodig bij het monteren.

Re: RBC intake de moeite waard ?

BerichtGeplaatst: za 18 jan 2014, 08:58
door Jebus
Eatmydust schreef:Je moet natuurlijk geen grote wonderen verwachten van enkel een RBC. Een geportmatchte RBC met grotere gasklep kan wel voor wat extra winst zorgen, en alle beetjes helpen natuurlijk.

RBC blijft natuurlijk een OEM intake met de nodige restricties, en kan bv. tegen een Excessive of IPS uiteraard niet op.

btw. de Skunk2 intake is plug&play dus geen slijpschijf nodig bij het monteren.


Ik heb eens een topic op een Amerikaans forum gezien van iemand die de meest voorkomende intakes getest heeft, rbc kwam er het best uit, buiten de rrc maar scheelde bijna niets. Skunk2 was de slechtste ;)
Zal het nog eens opzoeken :D

Re: RBC intake de moeite waard ?

BerichtGeplaatst: za 18 jan 2014, 10:50
door DelSolTypeR
is hier al gepost geweest denk ik die vergelijking :) RBC is idd een van de beste aftermarket manifolds voor K20 blokken :) het is altijd moeilijk om op zoiets cijfers te plakken, maar ik denk dat je toch makkelijk van een 15-20 pk mits mappen mag uitgaan hoor (iets meer dan een edelbrock op b18 normaal)
er is heel veel informatie over te vinden in de US, persoonlijk zou ik zeker wegblijven van Skunk2 ;)

Re: RBC intake de moeite waard ?

BerichtGeplaatst: za 18 jan 2014, 11:09
door punanied9
juist ne rbc 15 tot 20 pk :zot:

the rbc is gewoon the best bang for ur buck , voor da geld kan je niet sukkelen

Re: RBC intake de moeite waard ?

BerichtGeplaatst: za 18 jan 2014, 11:52
door kenny_tmt
Ik was toch geneigd om voor diene skunk te gaan met 70mm gasklep. Maar zal het nog bezien.. Eerst is goei nokken zoeken ook.

Re: RBC intake de moeite waard ?

BerichtGeplaatst: za 18 jan 2014, 13:38
door Leplatje
Niet doen man, kost een stuk meer en je krijgt er een stuk minder voor terug.
Ook zitten zien om deze aan te kopen en op alle vlakken is de RBC en RRC een betere aankoop.