RBC intake de moeite waard ?

Post hier alle performance info & vragen over de overige modellen, zoals: prelude, civic Diesel & (2006+), s2000, accord enz...

Re: RBC intake de moeite waard ?

Berichtdoor kenny_tmt » zo 19 jan 2014, 09:28

kenny_tmt schreef:
punanied9 schreef:met vibrant freeflowdempers is een 3 inch lijn redelijk stil te krijgen vind ik..

spijtig van de EP3 is dat er geen uitlaattunnel is en je met 3 inch bijna overal schraapt als je nogmaar iets of wat verlaagd bent


Alles hangt af wat je onder stil verstaat... Ik vind bijvoorbeeld een mugen twinloop nog altijd luid.. Die rm-01a met OEM header en kat kan er net door..
If in doubt, go flat out!
Avatar gebruiker
kenny_tmt
HCB Veteraan
 
Berichten: 1655
Geregistreerd: ma 15 nov 2010, 14:08
Woonplaats: Aarschot
my honda: CTR
Advertenties:



  • Re: RBC intake de moeite waard ?

    Berichtdoor vince_ek9 » zo 19 jan 2014, 09:44

    http://magnusmotorsports.com/products/i ... r-rsx-k20/

    Hier heb ik ook al erg veel goeds over gehoord...
    Afbeelding
    Avatar gebruiker
    vince_ek9
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1138
    Geregistreerd: ma 03 okt 2011, 17:26
    Woonplaats: Westerlo
    my honda: '97 EK9/'97 DelSol
    Advertenties:

    Re: RBC intake de moeite waard ?

    Berichtdoor jonas (R-garage) » zo 19 jan 2014, 09:53

    waarom niet gewoon ineens iets anders dat meer flow bied ? bv dit
    https://www.google.be/search?q=prayoont ... B495%3B330
    R-garage Honda Technology.
    http://www.r-garage.webs.com/

    Hoe goedkoper de shit ! hoe meer prullen ,massaproductie is hier een voorbeeld van.
    Avatar gebruiker
    jonas (R-garage)
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1626
    Geregistreerd: wo 24 maart 2010, 16:32
    Woonplaats: kempen,tielen
    my honda: civic,crx
    Advertenties:

    Re: RBC intake de moeite waard ?

    Berichtdoor krissedc2 » ma 20 jan 2014, 12:11

    ik persoonlijk vind niks luid....tis dan ook geen daily, speelt een grote rol en is zeker en vast begrijpbaar....als ge smorgens om 5 met een openlijn vertrekt moet ge al heel openminded geburen hebben om geen problemen te krijgen :D

    en toch zou ik het risico niet nemen met de 3" lijn....voor verdere plannen is dit swso een must, turbo, supercharger of NA build gaat ge swso een 3 lijn nodig hebben om het max eruit te halen...

    idd delsoltypeR, mappen doet echt het meeste met je blok, en k20 is een superblok maar ik heb liever het rauwe van een B vtec is zo kenmerkend :D jammer dat de mogelijkheden zo beperkt zijn, ale beperkt...
    krissedc2
    B20 Poster
     
    Berichten: 572
    Geregistreerd: wo 27 jul 2011, 20:07
    Woonplaats: wetteren
    my honda: dc2
    Advertenties:

    Re: RBC intake de moeite waard ?

    Berichtdoor integradical » ma 20 jan 2014, 19:13

    vond de K-eg van Kenneth toch ook niet slecht de vtec in schieten :denk: Kenneth zijn eg had 3" maar stock gasklep en zat op 240-248 pk en 215 koppel ofzo,en iemand die ik ken met zijn k20 heeft dan wel de 70mm gasklep maar 2,5 " en zit op 250 pk en 224 koppel,en als je dan een 3"lijn neemt zoals enkele k20 eigenaars icm de 70mm gasklep (en rbc offcourse) en je gaat naar de mapwizard (leo van drie in dit geval) zit je aan de 260 pk en 250 koppel,dus zeg nu nog maar eens zelf tot de 3" niet helpt ;)
    EGferiosquad
    four door for more whores
    sedan=business in the front,party in the back
    bompabak ftw
    Avatar gebruiker
    integradical
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 2722
    Geregistreerd: vr 26 maart 2010, 18:34
    my honda: civic eg9
    Advertenties:

    Re: RBC intake de moeite waard ?

    Berichtdoor punanied9 » ma 20 jan 2014, 22:10

    het lijkt wel alsof de mensen met een B serie hier meer weten dan diegene met een K series :lol: ;) :insider:
    Avatar gebruiker
    punanied9
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1787
    Geregistreerd: do 23 sep 2010, 09:47
    Advertenties:

    Re: RBC intake de moeite waard ?

    Berichtdoor krissedc2 » di 21 jan 2014, 12:07

    da is ni van beter weten he, de resultaten zijn er :D een 3" lijn presteert nu eenmaal beter dan de 2.5" ik heb ze in de resultaten van leo nog nooit anders gezien, ok , tis maar 10 pk en op 250pk is da nu maar een klein percentage (4%) tis mss belachelijk om zeggen maar in elke gp , moto of F1 of f3000 of weet ik veel wa, als ge 4% beter kunt presteren dan mag da voor die mannen 100.000€ kosten,ze doen het, en wij spreken op goedkoper, een op maat gemaakte lijn is nu eenmaal goedkoper als een aftermarket van J"s of spoon etc...dus er is de kans da ge 10pk wint en! geld in u zakken steekt :goed:

    en bij elke extra mod die ge dan doet gade denken, had ik maar de 3 inch lijn dan had ik met een scharger ipv 280, 300pk en met een turbo geen 450 ma 500pk :D zo denk ik he...kan me ni inbeelden da ge die grans van tram 3 of 5 laat liggen :D

    hier effe de specs van de smokehoes ep3 (300pk NA build)


    Clock wise motion fully forged engine
    Cosworth Internals
    Clockwise baffled sump
    Toda stage 3 cam
    Toda ITBs
    Toda inlet manifold
    Toda Plenum
    Gruppe m intake box
    RC 660 Injectors
    Toda fuel rail
    TDI north spec fuel pump
    J’s Racing engine damper
    Hassport engine mounts

    hier zit meer achter dan alleen het verschil 2.5 of 3" he....
    krissedc2
    B20 Poster
     
    Berichten: 572
    Geregistreerd: wo 27 jul 2011, 20:07
    Woonplaats: wetteren
    my honda: dc2
    Advertenties:

    Re: RBC intake de moeite waard ?

    Berichtdoor Jebus » di 21 jan 2014, 12:38

    En toch zitten ze met nen 2,5" :lol: vind het dan wel raar dat zij niet voor 3" gaan terwijl ze met een blok zitten waar makkelijk 10-15k€ inzit (toda itb's alleen al zijn 4-5k €)
    Bij mij zal er allesinds niet snel een 3" opkomen, veel te luid en denk niet dat ik afscheid zou kunnen nemen van de j's :lol: ieder zijn keuze natuurlijk maar als je een 3" hebt die echt open is (zoals het dan ook moet) gaan de alarmen van auto's af, da is het mij nu net nie waard :lol:
    Afbeelding

    Rise And Rise Again, Untill Lambs Become Lions
    Avatar gebruiker
    Jebus
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1126
    Geregistreerd: vr 26 maart 2010, 21:59
    Woonplaats: Wetteren
    my honda: EP3
    Advertenties:

    Re: RBC intake de moeite waard ?

    Berichtdoor krissedc2 » di 21 jan 2014, 18:45

    da gaat een reden hebben ze tom, da hij geen 3" gebruikt heeft. kan zijn da hij da ook te luid vond he, alst is zoals in duitsland zou ik ook geen 3" lijn steken. ik weet nu ni hoe streng ze daar zijn....wie weet vraagt zo nen build wel een 2.5" lijn ;)
    zoude die keer ni kunne contacteren? als fanboy ofzo? ze make zalige filmpjes aja

    voor de onwetende onder ons....
    krissedc2
    B20 Poster
     
    Berichten: 572
    Geregistreerd: wo 27 jul 2011, 20:07
    Woonplaats: wetteren
    my honda: dc2
    Advertenties:

    Re: RBC intake de moeite waard ?

    Berichtdoor punanied9 » di 21 jan 2014, 19:04

    zijn 2,5 inch uitlaat maakt toch ook veel lawaai! bijna evenveel als mijn 3 inch!

    voor tfilmke had ik expres de achterste demper gedemonteerd ;) met was die stiller als hun auto!

    Avatar gebruiker
    punanied9
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1787
    Geregistreerd: do 23 sep 2010, 09:47
    Advertenties:

    Re: RBC intake de moeite waard ?

    Berichtdoor integradical » di 21 jan 2014, 19:26

    mijne is compleet open,maar toch stil te krijgen voor bv zolder,voor alles is een oplossing,en custom made is meestal goedkoper als een j's of spoon idd,hangt er natuurlijk af wat je zelf verkiest :) ,ik had ook graag geweten wat mijn echte ,selfmade 2'5" deed op de b20 ,maar helaas :),op de b18 presteerde die tans niet slecht,maar was nog altijd geen b20 :),maar 10pk of niet,het is en blijft winst :)
    EGferiosquad
    four door for more whores
    sedan=business in the front,party in the back
    bompabak ftw
    Avatar gebruiker
    integradical
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 2722
    Geregistreerd: vr 26 maart 2010, 18:34
    my honda: civic eg9
    Advertenties:

    Re: RBC intake de moeite waard ?

    Berichtdoor Jebus » di 21 jan 2014, 21:20

    punanied9 schreef:zijn 2,5 inch uitlaat maakt toch ook veel lawaai! bijna evenveel als mijn 3 inch!

    voor tfilmke had ik expres de achterste demper gedemonteerd ;) met was die stiller als hun auto!



    Denk da zijn ITB's er ook wel iets met te zien hebben dat hij zoveel lawaai maakt :D
    Afbeelding

    Rise And Rise Again, Untill Lambs Become Lions
    Avatar gebruiker
    Jebus
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1126
    Geregistreerd: vr 26 maart 2010, 21:59
    Woonplaats: Wetteren
    my honda: EP3
    Advertenties:

    Re: RBC intake de moeite waard ?

    Berichtdoor bert » di 21 jan 2014, 22:43

    punanied9 schreef:zijn 2,5 inch uitlaat maakt toch ook veel lawaai! bijna evenveel als mijn 3 inch!

    voor tfilmke had ik expres de achterste demper gedemonteerd ;) met was die stiller als hun auto!




    :goed: :goed: :party: :party:
    bert
    D17 Poster
     
    Berichten: 207
    Geregistreerd: wo 28 jul 2010, 18:59
    Woonplaats: jakamaka
    my honda: eg
    Advertenties:

    Re: RBC intake de moeite waard ?

    Berichtdoor Sinister » wo 22 jan 2014, 13:06

    integradical schreef:vond de K-eg van Kenneth toch ook niet slecht de vtec in schieten :denk: Kenneth zijn eg had 3" maar stock gasklep en zat op 240-248 pk en 215 koppel ofzo,en iemand die ik ken met zijn k20 heeft dan wel de 70mm gasklep maar 2,5 " en zit op 250 pk en 224 koppel,en als je dan een 3"lijn neemt zoals enkele k20 eigenaars icm de 70mm gasklep (en rbc offcourse) en je gaat naar de mapwizard (leo van drie in dit geval) zit je aan de 260 pk en 250 koppel,dus zeg nu nog maar eens zelf tot de 3" niet helpt ;)

    250-260 pk?
    Dan moet je mij die wel is tonen, niet op een EP3 in geen enkel geval.
    Dat zijn allemaal setups op een EG ofzo met ramhorn headers, de EP3 heeft te weinig plaats om echt de beste headers te plaatsen.
    EP3s blijven meestal hangen rond de 245 zonder nokken.
    En ja ff tot het noorden van NL rijden voor een map, en als er dan iets aan scheelt kan je nog is terug, met alle respect voor zijn werk wel.
    Matig uw kinderen, denk aan onze snelheid!
    Sinister
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1057
    Geregistreerd: vr 26 maart 2010, 08:40
    Advertenties:

    Re: RBC intake de moeite waard ?

    Berichtdoor integradical » wo 22 jan 2014, 19:04

    Sinister schreef:
    integradical schreef:vond de K-eg van Kenneth toch ook niet slecht de vtec in schieten :denk: Kenneth zijn eg had 3" maar stock gasklep en zat op 240-248 pk en 215 koppel ofzo,en iemand die ik ken met zijn k20 heeft dan wel de 70mm gasklep maar 2,5 " en zit op 250 pk en 224 koppel,en als je dan een 3"lijn neemt zoals enkele k20 eigenaars icm de 70mm gasklep (en rbc offcourse) en je gaat naar de mapwizard (leo van drie in dit geval) zit je aan de 260 pk en 250 koppel,dus zeg nu nog maar eens zelf tot de 3" niet helpt ;)

    250-260 pk?
    Dan moet je mij die wel is tonen, niet op een EP3 in geen enkel geval.
    Dat zijn allemaal setups op een EG ofzo met ramhorn headers, de EP3 heeft te weinig plaats om echt de beste headers te plaatsen.
    EP3s blijven meestal hangen rond de 245 zonder nokken.
    En ja ff tot het noorden van NL rijden voor een map, en als er dan iets aan scheelt kan je nog is terug, met alle respect voor zijn werk wel.


    eg idd ,goh,afstand naar hem valt goed mee ,heeft mijn b18 en b20 gedaan :),ik heb het er wel voor over :)
    EGferiosquad
    four door for more whores
    sedan=business in the front,party in the back
    bompabak ftw
    Avatar gebruiker
    integradical
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 2722
    Geregistreerd: vr 26 maart 2010, 18:34
    my honda: civic eg9
    Advertenties:

    VorigeVolgende

    Keer terug naar Andere

    Wie is er online

    Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten