Pagina 2 van 2

Re: k20a(2) of b18c-r?

BerichtGeplaatst: vr 25 okt 2013, 19:02
door kennytje0
beste,

ik weet niet waarom jullie meteen veronderstellen dat dit in een d series civic komt?:)
het klopt wel natuurlijk , de keuring is zowieso een struikelblok met een k swap.
gelukkig werkt een oud leerling van de school waar ik naar toe ging op de keuring.
lukt dit ; mijn vriendin is half amerikaans half nederlandse (niemand hoort echter dat ze geen belg is), haar vader ( autogek trouwens) woont in nederland en draagt ook het nederlandse paspoort) deze zou mij echter kunnen helpen door de auto daar in te schrijven. ( ik heb het nog niet gevraagd maar hij doet dit zeker zonder twijfel, alleen nog even nagaan of dit mogelijk is).
lukt dit zelfs niet, houd ik de wagen exclusief voor circuit.

en @ jonas voor je met de zever komt dat ik dit niet kan en dat je een expert moet hebben, ik weet welke prijs jij rekent en alvorens je moeit ga ik dit gewoon even zeggen:

ik ben carrossier van opleiding, heb diploma van speciale spuittechnieken, basisbegrippen mechanica, en begin volgende jaar met een opleiding automechanica.
mijn schoonvader is mechanieker bij rover, en in een ver verleden bij jaguar, dus daar haal ik de nodig kennis.
mocht ik er niet uit komen; daar zijn forums voor...
en anders heb ik nog altijd een leuke tijd gehad! sommige mensen die ik ken geven 6000euro uit aan een reisje,ik besteed het hieraan.



:goed:

Re: k20a(2) of b18c-r?

BerichtGeplaatst: vr 25 okt 2013, 20:09
door JDM-civic
Ik weet dat het om een ej9 gaat omdat dit in u onderschrift staat :D

Re: k20a(2) of b18c-r?

BerichtGeplaatst: za 26 okt 2013, 18:31
door punanied9
idd blok gewoon dichtlaten! veel moeite is het niet voor hem erin en eruit te halen moest er iets niet goed zijn.

gewoon een goede leverancier zoeken!

Eatmydust en ik hebben allebei al een k swap gedaan in een EG, dus wij weten wat het is..

Denk dat Jonas ook alleen maar wijze raad kan geven!

Re: k20a(2) of b18c-r?

BerichtGeplaatst: za 26 okt 2013, 18:39
door WhiteSol
punanied9 schreef:
Eatmydust en ik hebben allebei al een k swap gedaan in een EG, dus wij weten wat het is..



Da'st eerste da ik daar van hoor :p eatmydust = bodybuilder eh :D naam veranderingske :D

Re: k20a(2) of b18c-r?

BerichtGeplaatst: zo 27 okt 2013, 12:29
door krissedc2
als je echt een oplossing hebt voor de keuring zou ik wel voor K20 gaan anders B18 (B18 lijkt op B16 dus is "meer incognito"), K20 heeft nu eenmaal een groter potentieel, is nieuwer en dat maakt hem volgens mij "betrouwbaarder". niks mis met de kwaliteit van een B18 , zeker niet maar hij is nu eenmaal ouder. agressiviteit en fun buiten schot gelaten dan uiteraardt, dat is een persoonlijke keuze :D
vergeet ook niet dat je los van alle vaste en nodige swap onderdelen ook andere prullen moet kopen, er breekt altijd iets iets of er is altijd wel iets waarvan je zegt dat het verlseten is. zoveel geld in iets steken en oude onderdelen terugsteken zou jammer zijn.

qua revisie van de motor zou ik zeggen , plaats hem rijd ermee tot hij het ni meer aankan en reviseer dan, een revisie trekt je budget omhoog met 3000....
nog een puntje is , neem een K20a geen K20a2...DC5 model zal ik zeggen, hij is duurder maar heeft swso al een hoger startvermogen.

onderzoek je markt ook eerst goed, bij wie wat en waar kopen! kan je soms een pak geld schelen, moeite kost geen geld...dieven wel :D
en moest je tegen een muur lopen , dan is dat zo, zo geniet je er nog eens zo hard van achteraf :!:

critici gng hier, maar info......ver zoek :?

Re: k20a(2) of b18c-r?

BerichtGeplaatst: zo 27 okt 2013, 12:32
door krissedc2
kennytje0 schreef:beste,
mocht ik er niet uit komen; daar zijn forums voor...
en anders heb ik nog altijd een leuke tijd gehad! sommige mensen die ik ken geven 6000euro uit aan een reisje,ik besteed het hieraan.



:goed:


mooi zo :goed:

Re: k20a(2) of b18c-r?

BerichtGeplaatst: zo 27 okt 2013, 14:03
door DelSolTypeR
Eatmydust schreef:Ik zal je de goede raad geven om de blok gewoon dicht te laten, als de blok 1 keer is opengeweest en er is aan gepruld door een iets te nonchalante mechanieker -> dan krijg je sowieso problemen.


daar heb je een goed punt, maar nogmaals, als je het slim speelt ga je niet de goedkope route op en ga je bij een betrouwbaar iemand/bedrijf die je garantie geeft. Er zijn wel bedrijven die dit doen!!!
ik heb al meerdere verhalen gehoord van mensen (zowel hier in België, UK, Duitsland, US) die een blok gewoon gekocht hebben, mooi geswapt hebben en na 500km plots beseffen dat ze met olieboten of afgetrapte blokken zitten... Dit niet alleen met B18/B16 blokken, ook met K blokken :)


het is en blijft jouw keuze natuurlijk, ik kan je alleen maar mijn persoonlijke ervaringen mee geven...

Over het inschrijven in Nederland, hoe ga je die in België verzekeren met jij als chauffeur?? Het is allemaal zo simpel niet denk ik. Er wordt hier gewoon te veel over gediscussieerd, je moet doen wat je zelf wil gaan doen. Het is niet legaal te krijgen hier in België (jammergenoeg) dus is het aan jou de keuze om het grote risico te lopen dat je er tonnen geld tegen gooit en door 1 domme fout van jij of iemand anders voor de rest van je leven moet gaan schulden afbetalen

ik weet dat er mensen zijn die weer met hun ogen gaan beginnen rollen, maar dit is gewoon een FEIT. Ja er rijden er veel rond met swaps die gekeurd zijn, maar de kans zit er ALTIJD in dat je in zo'n situatie terecht kan komen :) zeker vandaag de dag met zoveel brokkenpiloten op de weg :doh:

Bezint eer ge begint is een heel mooie en zinnige uitpsraak :)

Re: k20a(2) of b18c-r?

BerichtGeplaatst: zo 27 okt 2013, 14:05
door kennytje0
het is de k20a al geworden :), 23 november waarschijnlijk ophalen lukt dit niet omwille van werk dan word deze verzonden

heb ineens swap header erbij, dc2 subframe/steering rack en suspension knuckles.

Re: k20a(2) of b18c-r?

BerichtGeplaatst: zo 27 okt 2013, 17:42
door Jebus
krissedc2 schreef:als je echt een oplossing hebt voor de keuring zou ik wel voor K20 gaan anders B18 (B18 lijkt op B16 dus is "meer incognito"), K20 heeft nu eenmaal een groter potentieel, is nieuwer en dat maakt hem volgens mij "betrouwbaarder". niks mis met de kwaliteit van een B18 , zeker niet maar hij is nu eenmaal ouder. agressiviteit en fun buiten schot gelaten dan uiteraardt, dat is een persoonlijke keuze :D
vergeet ook niet dat je los van alle vaste en nodige swap onderdelen ook andere prullen moet kopen, er breekt altijd iets iets of er is altijd wel iets waarvan je zegt dat het verlseten is. zoveel geld in iets steken en oude onderdelen terugsteken zou jammer zijn.

qua revisie van de motor zou ik zeggen , plaats hem rijd ermee tot hij het ni meer aankan en reviseer dan, een revisie trekt je budget omhoog met 3000....
nog een puntje is , neem een K20a geen K20a2...DC5 model zal ik zeggen, hij is duurder maar heeft swso al een hoger startvermogen.

onderzoek je markt ook eerst goed, bij wie wat en waar kopen! kan je soms een pak geld schelen, moeite kost geen geld...dieven wel :D
en moest je tegen een muur lopen , dan is dat zo, zo geniet je er nog eens zo hard van achteraf :!:

critici gng hier, maar info......ver zoek :?


Kristof, k20a is dezelfde blok enkel andere ecu en sper ;)
En denk dat het toch de bedoeling is van te mappen dus blok maakt in principe niet veel rol, best zelf met een k20a2 en dat je de boit aanpakt met een goed sper en andere final drive. Ben ik ook van plan :D

Re: k20a(2) of b18c-r?

BerichtGeplaatst: zo 27 okt 2013, 18:10
door kennytje0
ik hoorde dat er ook andere nokkenassen in zitten?

Re: k20a(2) of b18c-r?

BerichtGeplaatst: zo 27 okt 2013, 18:14
door punanied9
hoho der zijn toch wel wa meer verschillen, al te beginnen bij de compressie en de cams...

intake, spruitstuk enz

korte verhoudingen in de versnellingsbak + sper,

wideband lamba enz

Re: k20a(2) of b18c-r?

BerichtGeplaatst: zo 27 okt 2013, 18:16
door Eatmydust
lol @ K20 en K20a2 dat hetzelfde zijn :lol:

Als je echt goede info wilt zal je toch iets verder moeten kijken dan HCB :denk:

The place 2 be voor K20 info:
http://www.k20a.org/forum/

Re: k20a(2) of b18c-r?

BerichtGeplaatst: zo 27 okt 2013, 19:35
door krissedc2
K20a en k20a2 zijn zoals ik dacht niet hetzelfde , intern zijn er idd enkele verschillen :D ma maakt ni uit daar draait het niet om ;)

@ delsoltyper : kan ni anders doen als toestemmen , een swap blijft illegaal, gekeurd of niet gekeurd...de keuring zal nooit opdraaien voor gedane schade aan derden door de swap...en ook no way da ge aan de verzekering gaat zeggen dat deze geswapt is naar een krachtigere motor. swso vanaf dat er andere motor inkomt zijde fout :D voor de wet he, ni voor ons, onze steun hebt ge :lol: :goed:

ivm een revisie....goh, ik heb indertijd prijs gevraagd op verschillende plaatsen en da ging van 1000 naar 10.000 euro....
wat ik ook heb gedaan is naar de garage geweest, OST in wetteren, een herkende Honda garage (ook beter bekend als 1 van de duurste) en daar heb ik gevraagd naar de prijs voor een splinternieuwe B18, zonder accesoires (alt en AC etc). dat was duur, heel duur...maar goedkoper als wat sommige durfde vragen voor een revisie :doh: :nee: :doh:

en @eatmydust : ik weet dat het niet graag gaat gelezen worden maar het is gewoon zo....voor echt mooie info en deftige FAQ's moet je idd verder kijken als Belgie....


ik zou zeggen SUCCES en keep us posted!! :goed:

Re: k20a(2) of b18c-r?

BerichtGeplaatst: zo 27 okt 2013, 19:58
door jonas (R-garage)
de nieuwere generatie k-motors worden nooit de beloofde verbeteringen tegenover de oudere generatie motors ..met nieuwere emisie normen kan de motor nooit beter worden zeker std niet !

Re: k20a(2) of b18c-r?

BerichtGeplaatst: zo 27 okt 2013, 20:22
door punanied9
K series > B series :teehee: :har: