k20a(2) of b18c-r?

Post hier alle performance info & vragen over de overige modellen, zoals: prelude, civic Diesel & (2006+), s2000, accord enz...

k20a(2) of b18c-r?

Berichtdoor kennytje0 » di 22 okt 2013, 18:39

beste,

ik heb nu een tijdje gespaard en toch besloten dat voorlopig wil genieten van het leven en daarom dus toch eerst voor de hobby ga en tussendoor wel sparen voor een huisje.

nu twijfel ik al een tijdje tussen deze 2 ze hebben alletwee hun voor- en nadelen

voordelen k20

-hogere topsnelheid
-hoog koppel
-betrouwbare motor
-unieker
-k pro

nadelen k20

-duurder
-3" uitlaat en ik woon in een hele rustige buurt
-keuring

voordelen b18

-goedkoper
-2.5" inch uitlaat
aggresiever in vtec

nadelen b18

-ik hoor vaak dat deze minder betrouwbaar is
-minder uniek
-lager koppel



als ik voor de b18 zou gaan zou ik dit ongeveer willen

- toda replica header
- cai
- edelbrock performer + bijhorende gasklep
- oem flywheel laten afdraaien
- leuk uitlaatje

als ik voor de k20 zou gaan zou het hetvolgende zijn

-k20a (vanwege lsd en agressievere cams)
-rrc/rbc manifold
-hybrid racing k swap setje
- 3" opmaat uitlaat

ik heb geen ervaring met vtec, dus het is niet dat ik van een b16 oid kom en de aggresieve vtec ga missen.
wel al ervaring met cbr600rr dus ik kom niet van een 1.2 diesel oid.


http://www.youtube.com/watch?v=G327ooQN ... A&index=37

http://www.youtube.com/watch?v=mhZ9AaKPNYo

voor mij zou een k swap sowiso niet heel veel duurder uitkomen

aangezien ik voor de b series zowiso motorsteunen/header/radiator etc moet kopen.
Daily : bmw e46 320d berline, M pack, Breyton Gtp wheels, BBS RS700 wheels, wrapped in 3m dinoc m261
Tracktoy (soon to be): B-series powered ej9
kennytje0
D17 Poster
 
Berichten: 204
Geregistreerd: wo 04 jan 2012, 02:51
Woonplaats: Westmalle
my honda: civic ej9
Advertenties:



  • Re: k20a(2) of b18c-r?

    Berichtdoor punanied9 » di 22 okt 2013, 19:01

    heb zelf een EG k20a2 gehad en een crx b18

    k20 krijg je relatief makkelijk naar 250 pk zonder dat het blok openmoet, met een b18 doe je dit niet zomaar.

    b18 en k20 zijn volgens mij even betrouwbaar het is maar hoe je er zelf mee omgaat.

    kdenk da ge u ferm mispakt aan een k swap!

    b serie swap is vele malen goedkoper

    informeer maar eens voor een hybrid racing setje voor de ombouwspullen alleen al , kdenk da ge ferm gaat verschieten.

    hebt starterspaketten maar daar ben je niks mee. level 0 aandrijfassen rij je zo in soep!

    k swap is goedkoop te maken, maar je moet weten hoe ;)
    Avatar gebruiker
    punanied9
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1787
    Geregistreerd: do 23 sep 2010, 09:47
    Advertenties:

    Re: k20a(2) of b18c-r?

    Berichtdoor Jebus » di 22 okt 2013, 19:09

    :stupid:
    Denk dat je een k swap serieus onderschat ;)
    Volgens degene die het gedaan hebben ben je snel tegen de 10000€ kwijt en dat is als je zelf al wat handig bent...

    Maar voor op uw vraag te antwoorden, ik heb beide gereden en vind een k20 veel leuker rijden en betrouwbaarder. Maar is mijn mening natuurlijk :D en van de 3 inch is niet echt nodig... Ik zit ook maar met een 2,5 inch en krijg je ook al genoeg uit hoor ;) en als je de rbc steekt moet je meteen ook kijken voor een gasklep anders ga je er niet veel aan hebben.
    Afbeelding

    Rise And Rise Again, Untill Lambs Become Lions
    Avatar gebruiker
    Jebus
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1126
    Geregistreerd: vr 26 maart 2010, 21:59
    Woonplaats: Wetteren
    my honda: EP3
    Advertenties:

    Re: k20a(2) of b18c-r?

    Berichtdoor kennytje0 » di 22 okt 2013, 19:14

    voor zover ik weet heb ik hetvolgende nodig voor k swap:

    compleet swappakket
    eg/dc2 subframe
    remap

    als ik zo even uit mijn hoofd uitreken denk ik dat het op hetvolgende komt:

    b18c-r 3350 euro
    header 500 euro
    motorsteunen 400euro
    remap 500euro???

    dus dik 5000euro

    ik las al een paar topics hoe een k swap goedkoper zou zijn en misschien zelfs betrouwbaarder, al kan ik dit niet zeggen aangezien ik geen ervaring hiermee heb.
    k20 aandrijfassen met homokineet van een b series aan de buitenkant
    ep3 shifter

    k swap pakket 4500euro (kpro en 2.9 axels)
    k20a2 ( 2250euro) k20a (3500euro)
    eg subframe 200euro
    remap 500euro???

    k swap 7500-8700euro

    en daarbij komt nog de onderdelen die ik voor beide swaps nodig zou hebben ( uitlaat etc)
    Daily : bmw e46 320d berline, M pack, Breyton Gtp wheels, BBS RS700 wheels, wrapped in 3m dinoc m261
    Tracktoy (soon to be): B-series powered ej9
    kennytje0
    D17 Poster
     
    Berichten: 204
    Geregistreerd: wo 04 jan 2012, 02:51
    Woonplaats: Westmalle
    my honda: civic ej9
    Advertenties:

    Re: k20a(2) of b18c-r?

    Berichtdoor punanied9 » di 22 okt 2013, 19:16

    2,5 inch bij k20 heb je +- 5 pk minder dan bij een 3 inch, meer koppel onderin en minder pk's
    3 inch bij k20 heb je meer koppel bovenin , iets van verlies onderin.

    maar zoals jebus zegt is het verwaarloosbaar.

    3 inch lijn kan je ook stil krijgen hoor! freeflowdempers van vibrant ;)
    Avatar gebruiker
    punanied9
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1787
    Geregistreerd: do 23 sep 2010, 09:47
    Advertenties:

    Re: k20a(2) of b18c-r?

    Berichtdoor Eatmydust » di 22 okt 2013, 19:33

    K swap pakket al niet nemen, zijn betere opties.

    Als je de prijzen vergelijkt van K20 tov B18C, zou ik toch echt niet twijfelen. K20 swap is echt interessant geworden.

    lol @ broscience van +- 5pk minder en koppel dat verschuift met andere diameter uitlaat, zo simpel is het allemaal niet :D
    Hangt af van je andere mods en kwaliteiten van je mapper.
    Alles onder de 76mm gaat idd wel bottleneck worden als je er echt alles wilt uithalen.

    Met de gewoonlijke bolt ons ga je normaal gezien toch op zo'n 240pk/230nm mogen rekenen en dat geeft al vuurwerk in eg/ek.

    Grootste struikelblok blijft de jaarlijkse keuring.
    Eatmydust
    B16 Poster
     
    Berichten: 398
    Geregistreerd: zo 06 feb 2011, 13:48
    Advertenties:

    Re: k20a(2) of b18c-r?

    Berichtdoor kennytje0 » do 24 okt 2013, 17:44

    deze mag dicht,

    het is een k20a geworden;)
    Daily : bmw e46 320d berline, M pack, Breyton Gtp wheels, BBS RS700 wheels, wrapped in 3m dinoc m261
    Tracktoy (soon to be): B-series powered ej9
    kennytje0
    D17 Poster
     
    Berichten: 204
    Geregistreerd: wo 04 jan 2012, 02:51
    Woonplaats: Westmalle
    my honda: civic ej9
    Advertenties:

    Re: k20a(2) of b18c-r?

    Berichtdoor Nasty » do 24 okt 2013, 21:15

    FF off-topic. Je kan niet overal een prijsje op plakken. In theorie is dat heel plezant, in praktijk komt er toch nog altijd vanalles bij waar je niet aan hebt gedacht. (k spreek uit ervaring met een swap)

    Denk ook aan een onderhoudje als je de swap doet. De K-blok heeft een distributieketting, maar de B18 geef je best een nieuwe riem als je er toch bijkan. Bougies, olie, filter... Kwaliteitsolie erin, en je mag weer 100-150€ erbij tellen voor het zaakje.

    Kan ook wel eens zijn dat als je een swap koopt, dat er iets defect aan is. Zo was mijn ontsteking naar de haaien zonder dat ik het wist.
    2007 Honda Accord Executive

    Afbeelding
    Avatar gebruiker
    Nasty
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 3692
    Geregistreerd: di 23 maart 2010, 21:34
    Woonplaats: Neerpelt
    my honda: CL7
    Advertenties:

    Re: k20a(2) of b18c-r?

    Berichtdoor Jebus » do 24 okt 2013, 21:41

    Nasty schreef:FF off-topic. Je kan niet overal een prijsje op plakken. In theorie is dat heel plezant, in praktijk komt er toch nog altijd vanalles bij waar je niet aan hebt gedacht. (k spreek uit ervaring met een swap)

    Denk ook aan een onderhoudje als je de swap doet. De K-blok heeft een distributieketting, maar de B18 geef je best een nieuwe riem als je er toch bijkan. Bougies, olie, filter... Kwaliteitsolie erin, en je mag weer 100-150€ erbij tellen voor het zaakje.

    Kan ook wel eens zijn dat als je een swap koopt, dat er iets defect aan is. Zo was mijn ontsteking naar de haaien zonder dat ik het wist.


    :stupid:

    Je mag het niet verkeerd opnemen maar bij een swap komt veel kijken, zeker naar een kserie...
    K20 is drive by wire dus elektronica alleen al zal een serieuze boterham zijn ;)
    Maaaar, als het lukt zal het natuurlijk wel de moeite zijn :D ik droom zelf ook van een integra met k20 erin :lol:
    Afbeelding

    Rise And Rise Again, Untill Lambs Become Lions
    Avatar gebruiker
    Jebus
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1126
    Geregistreerd: vr 26 maart 2010, 21:59
    Woonplaats: Wetteren
    my honda: EP3
    Advertenties:

    Re: k20a(2) of b18c-r?

    Berichtdoor kennytje0 » do 24 okt 2013, 22:37

    onderhoud zal ik zowiso doen bij eender welk blok ik koop.
    en verder zullen er altijd onvoorziene kosten komen, maar ik weet zeker als de swap klaar is dat ik geen spijt ga hebben
    Daily : bmw e46 320d berline, M pack, Breyton Gtp wheels, BBS RS700 wheels, wrapped in 3m dinoc m261
    Tracktoy (soon to be): B-series powered ej9
    kennytje0
    D17 Poster
     
    Berichten: 204
    Geregistreerd: wo 04 jan 2012, 02:51
    Woonplaats: Westmalle
    my honda: civic ej9
    Advertenties:

    Re: k20a(2) of b18c-r?

    Berichtdoor V-tje integra » vr 25 okt 2013, 09:56

    Hebt gij al eens aan de keuring gedacht manneke??? Succes! Zeker pics van posten!
    V-tje integra
    K24 Poster
     
    Berichten: 962
    Geregistreerd: do 25 maart 2010, 17:59
    Woonplaats: Landegem
    my honda: DC2 & EJ9
    Advertenties:

    Re: k20a(2) of b18c-r?

    Berichtdoor DelSolTypeR » vr 25 okt 2013, 10:19

    V-tje integra schreef:Hebt gij al eens aan de keuring gedacht manneke??? Succes! Zeker pics van posten!



    :leuk:

    maja er zijn er hier genoeg die zeggen dat je alles gekeurd krijgt :) tzal duren tot der eens een paar iets tegenkomen en da ze maatregelen zullen beginnen treffen..
    geen afbraak aan het plan natuurlijk! Had ik geweten dat ik uiteindelijk mijn Del Sol ging uitschrijven had ik ook voor k20 gekozen, ik heb er wel nog altijd geen spijt van om voor B18 te gaan :D
    idd succes, maar ik hoop dat je de kostprijs van dit alles niet onderschat!!! GOED swappen is NIET goedkoop :) ik spreek uit ervaring

    als ik je een goede raad kan geven, als je lang wil genieten van je swap, doe je blok open en reviseer hem gewoon, tenzij je weet van welke wagen die komt en je de blok kent. Op de lange duur is dit het beste
    VTEC just kicked in yo!!!!

    Del Sol B18c ---> 238 bhp... trackday ready!
    Civic FN3 2.2 ctdi Type S
    Avatar gebruiker
    DelSolTypeR
    K20 Poster
     
    Berichten: 830
    Geregistreerd: di 07 jun 2011, 14:49
    Woonplaats: Kuurne
    my honda: CBR 600RR+ Civic FN3
    Advertenties:

    Re: k20a(2) of b18c-r?

    Berichtdoor JDM-civic » vr 25 okt 2013, 10:40

    Idd als t voor straatgebruik is zou ik al zeker geen swap doen.
    Koop dan gwn een ep3 of integra bv.. uiteindelijk is dat nog goedkoper ook.
    + geen problemen bij de keuring en dergelijke... van een d naar b of zelfs k gaat echt wel opvallen.
    Afbeelding
    Avatar gebruiker
    JDM-civic
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1065
    Geregistreerd: zo 28 maart 2010, 15:12
    Woonplaats: limburg, maaseik
    my honda: CL9 & CRX 1.6 VT
    Advertenties:

    Re: k20a(2) of b18c-r?

    Berichtdoor jonas (R-garage) » vr 25 okt 2013, 10:56

    Klopt als een bus DelSolTypeR ,hij zal zich zelf nog wel tegenkomen in zijn verhaal .
    R-garage Honda Technology.
    http://www.r-garage.webs.com/

    Hoe goedkoper de shit ! hoe meer prullen ,massaproductie is hier een voorbeeld van.
    Avatar gebruiker
    jonas (R-garage)
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1626
    Geregistreerd: wo 24 maart 2010, 16:32
    Woonplaats: kempen,tielen
    my honda: civic,crx
    Advertenties:

    Re: k20a(2) of b18c-r?

    Berichtdoor Eatmydust » vr 25 okt 2013, 18:50

    Nasty schreef:FF off-topic. Je kan niet overal een prijsje op plakken. In theorie is dat heel plezant, in praktijk komt er toch nog altijd vanalles bij waar je niet aan hebt gedacht. (k spreek uit ervaring met een swap)

    Denk ook aan een onderhoudje als je de swap doet. De K-blok heeft een distributieketting, maar de B18 geef je best een nieuwe riem als je er toch bijkan. Bougies, olie, filter... Kwaliteitsolie erin, en je mag weer 100-150€ erbij tellen voor het zaakje.

    Kan ook wel eens zijn dat als je een swap koopt, dat er iets defect aan is. Zo was mijn ontsteking naar de haaien zonder dat ik het wist.


    Een onderhoud doe je toch sowieso als je een andere blok steekt, als je op dat geld moet kijken kan je er beter niet aan beginnen :lol:

    Jebus schreef:
    Je mag het niet verkeerd opnemen maar bij een swap komt veel kijken, zeker naar een kserie...
    K20 is drive by wire dus elektronica alleen al zal een serieuze boterham zijn ;)
    Maaaar, als het lukt zal het natuurlijk wel de moeite zijn :D ik droom zelf ook van een integra met k20 erin :lol:


    K20a is gewoon oldschool gaskabel net zoals K20A2, bij de K20Z4 is het wel drive by wire.

    DelSolTypeR schreef:
    maja er zijn er hier genoeg die zeggen dat je alles gekeurd krijgt :) tzal duren tot der eens een paar iets tegenkomen en da ze maatregelen zullen beginnen treffen..
    geen afbraak aan het plan natuurlijk! Had ik geweten dat ik uiteindelijk mijn Del Sol ging uitschrijven had ik ook voor k20 gekozen, ik heb er wel nog altijd geen spijt van om voor B18 te gaan :D
    idd succes, maar ik hoop dat je de kostprijs van dit alles niet onderschat!!! GOED swappen is NIET goedkoop :) ik spreek uit ervaring

    als ik je een goede raad kan geven, als je lang wil genieten van je swap, doe je blok open en reviseer hem gewoon, tenzij je weet van welke wagen die komt en je de blok kent. Op de lange duur is dit het beste


    Ik zal je de goede raad geven om de blok gewoon dicht te laten, als de blok 1 keer is opengeweest en er is aan gepruld door een iets te nonchalante mechanieker -> dan krijg je sowieso problemen.
    Eatmydust
    B16 Poster
     
    Berichten: 398
    Geregistreerd: zo 06 feb 2011, 13:48
    Advertenties:

    Volgende

    Keer terug naar Andere

    Wie is er online

    Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast