beste,
ik heb nu een tijdje gespaard en toch besloten dat voorlopig wil genieten van het leven en daarom dus toch eerst voor de hobby ga en tussendoor wel sparen voor een huisje.
nu twijfel ik al een tijdje tussen deze 2 ze hebben alletwee hun voor- en nadelen
voordelen k20
-hogere topsnelheid
-hoog koppel
-betrouwbare motor
-unieker
-k pro
nadelen k20
-duurder
-3" uitlaat en ik woon in een hele rustige buurt
-keuring
voordelen b18
-goedkoper
-2.5" inch uitlaat
aggresiever in vtec
nadelen b18
-ik hoor vaak dat deze minder betrouwbaar is
-minder uniek
-lager koppel
als ik voor de b18 zou gaan zou ik dit ongeveer willen
- toda replica header
- cai
- edelbrock performer + bijhorende gasklep
- oem flywheel laten afdraaien
- leuk uitlaatje
als ik voor de k20 zou gaan zou het hetvolgende zijn
-k20a (vanwege lsd en agressievere cams)
-rrc/rbc manifold
-hybrid racing k swap setje
- 3" opmaat uitlaat
ik heb geen ervaring met vtec, dus het is niet dat ik van een b16 oid kom en de aggresieve vtec ga missen.
wel al ervaring met cbr600rr dus ik kom niet van een 1.2 diesel oid.
http://www.youtube.com/watch?v=G327ooQN ... A&index=37
http://www.youtube.com/watch?v=mhZ9AaKPNYo
voor mij zou een k swap sowiso niet heel veel duurder uitkomen
aangezien ik voor de b series zowiso motorsteunen/header/radiator etc moet kopen.