1)
Vaststellingen:
-Het is
enkel bij temperaturen > 30° dat hij stationair eens kon schommelen met de K & N Apollo .
Want ik had ook weer enkele dagen geen problemen, toen het wat koeler was (+/- 25°)
-Indien die "kelk" vanvoor zou staan zou het probleem er waarschijnlijk niet zijn.
-De luchtmassadebietmeter is extreem gevoelig voor tuning
Tenzij je remapt (chippen)
2)
Het
originele luchtfilterhuis is teruggeplaats bij Honda, als test.
Vaststellingen:
+Mijn
schommelingen waren direct weg +Meer koppelgevoel (en dat zal er ook wel zéker zijn) onderin tot +/- 6.000t/min
+De wagen rijdt zéér zacht in de fille (juist een Turbodiesel)
+Het optrekken loopt zéér egaal ("gelijkopgaand"), geen "dipjes"
maar dat wisten we nog...
+Het herberekenen (rond 3.000t/min) van de Luchtmassadebietmeter is weg
+De wagen "herpakt" nóg beter bij terugschakelen
+topsnelheid haalt hij sneller
-"Vtec gevoel" is een klein beetje weg (o.a. omdat de curve al zo mooi loopt)
Met de K & N apollo sloeg dat echt aan als een bom
-Hernemingen in héél hoge toeren (> 5.500 t/min) zullen een klein beetje minder zijn
K & N apollo gaf meer vermogen in hoge toeren (zie testbankcurve t.o.v. originele FN2)
-Nu heb ik minder motorgeluid in de wagen
Het aanzuiggeluid van een benzinewagen is toch super
-De gasrespons van de K & N apollo was "agressiever".
Zeker in de hoge toeren.
-Het optrekken voelt wel wat "fake" (vals) met al die electronica
3)
Conclusie:
Ik blijf bij het origineel luchtfilterhuis Want vermogen is wat telt
al is sound de crème de la crème.
+De wagen heeft meer trekkracht
+Rijdt probleemloos
+En als je eens in de fille zit, dan verloopt dit boterzacht met het gaspedaal.
ps:
ik ben nu de paneelfilter van k & n aan het testen.De leveringsdatum van BMC was te laat.
Iemand ervaring met een paneelfilter op de FN2 of andere Honda?
Thanks voor feedback