Pagina 10 van 11

Re: meer vermogen ep3 type r

BerichtGeplaatst: di 18 jun 2013, 14:51
door ep3_type-r
om terug een beetje ontopic te blijven :mrgreen:

vraagje over sportnokkenassen,


ik zie dat ze bij all4hondade buddy club 1-2 en 3 hebben, nu welke zijn het beste voor dus zo snel mogelijk te acceleren?
veronderstel dat je er voor koppel en toeren hebt?

nu moeten de kleppen ook aangpast worden of is enkel de nokkenassen voldoende?

Re: meer vermogen ep3 type r

BerichtGeplaatst: di 18 jun 2013, 14:57
door thomy985
Kleppen enzo zou ik ook laten vervangen.
Verschil van de nokken ken ik niet. mo da zulde wel bij de beschrijving vinden zekers?

Re: meer vermogen ep3 type r

BerichtGeplaatst: di 18 jun 2013, 16:17
door kenny_tmt
Gwn turbo op nen K20 knallen!

Re: meer vermogen ep3 type r

BerichtGeplaatst: di 18 jun 2013, 17:05
door ep3_type-r
kenny_tmt schreef:Gwn turbo op nen K20 knallen!


atmosferisch is meer plezier! :mrgreen:

Re: meer vermogen ep3 type r

BerichtGeplaatst: di 18 jun 2013, 19:17
door bert
ep3_type-r schreef:om terug een beetje ontopic te blijven :mrgreen:

vraagje over sportnokkenassen,


ik zie dat ze bij all4hondade buddy club 1-2 en 3 hebben, nu welke zijn het beste voor dus zo snel mogelijk te acceleren?
veronderstel dat je er voor koppel en toeren hebt?

nu moeten de kleppen ook aangpast worden of is enkel de nokkenassen voldoende?



lees hier maar eens door
http://www.k20a.org/forum/showthread.php?t=98916
buddy club heb ik nog niets van gehoord
skunk stage 2 zouden niets dan problemen geven,stage 3 zou wel goed zijn
hoe hoger de stage des te meer winst
voor optimale winst moet je alle bolt ons al hebben
hou er ook rekening mee vanaf een stage 2 nok klepveren veranderen
kleppen zelf is niet nodig voor nokkenassen
nokkenassen is al $ terrein +- 1500 euro afhankelijk wat je kiest
ik niet hoeveel km je blok al heeft gelopen?
als je nokken steekt kan je mss beter ook de ketting +spanner vernieuwen aangezien dit onderdeel meer belast word
als je je keuze gemaakt hebt contacteer deze mensen dan maar http://www.hptautosport.com/

Re: meer vermogen ep3 type r

BerichtGeplaatst: di 18 jun 2013, 19:41
door punanied9
ge zijt zot alsge aftermarket steekt... :D

voor 200 € hebde dc5 cams 2dehands

+5 a 7 pk mits afstelling.

beter investeren in een gepoorte RBC naar 70mm en een bijhorende gasklep van 70mm + rdx injectoren

Re: meer vermogen ep3 type r

BerichtGeplaatst: di 18 jun 2013, 20:20
door ep3_type-r
punanied9 schreef:ge zijt zot alsge aftermarket steekt... :D

voor 200 € hebde dc5 cams 2dehands

+5 a 7 pk mits afstelling.

beter investeren in een gepoorte RBC naar 70mm en een bijhorende gasklep van 70mm + rdx injectoren


op den duur weet ik niet meer wat ik moet plaatsen :mrgreen: ene zegt het zo en andere zo :D

had mij vandaag iemand (die gast van die civic turbo) vertelt dat gasklep en inlaat niet veel uitmaakt op k20 dat die origineel al heel goed zijn, alleen maar koppelverlies zij hij, en dat de nokkenassen van buddy club dan wel weer veel pk winst geven :roll: :denk: wat is het nu jongens?

Re: meer vermogen ep3 type r

BerichtGeplaatst: di 18 jun 2013, 20:22
door ep3_type-r
bert schreef:
ep3_type-r schreef:om terug een beetje ontopic te blijven :mrgreen:

vraagje over sportnokkenassen,


ik zie dat ze bij all4hondade buddy club 1-2 en 3 hebben, nu welke zijn het beste voor dus zo snel mogelijk te acceleren?
veronderstel dat je er voor koppel en toeren hebt?

nu moeten de kleppen ook aangpast worden of is enkel de nokkenassen voldoende?



lees hier maar eens door
http://www.k20a.org/forum/showthread.php?t=98916
buddy club heb ik nog niets van gehoord
skunk stage 2 zouden niets dan problemen geven,stage 3 zou wel goed zijn
hoe hoger de stage des te meer winst
voor optimale winst moet je alle bolt ons al hebben
hou er ook rekening mee vanaf een stage 2 nok klepveren veranderen
kleppen zelf is niet nodig voor nokkenassen
nokkenassen is al $ terrein +- 1500 euro afhankelijk wat je kiest
ik niet hoeveel km je blok al heeft gelopen?
als je nokken steekt kan je mss beter ook de ketting +spanner vernieuwen aangezien dit onderdeel meer belast word
als je je keuze gemaakt hebt contacteer deze mensen dan maar http://www.hptautosport.com/


ok thx, de kleppen mogen dan behouden worden. civic heeft 100dkm

Re: meer vermogen ep3 type r

BerichtGeplaatst: di 18 jun 2013, 20:48
door bert
ep3_type-r schreef:
punanied9 schreef:ge zijt zot alsge aftermarket steekt... :D

voor 200 € hebde dc5 cams 2dehands

+5 a 7 pk mits afstelling.

beter investeren in een gepoorte RBC naar 70mm en een bijhorende gasklep van 70mm + rdx injectoren


op den duur weet ik niet meer wat ik moet plaatsen :mrgreen: ene zegt het zo en andere zo :D

had mij vandaag iemand (die gast van die civic turbo) vertelt dat gasklep en inlaat niet veel uitmaakt op k20 dat die origineel al heel goed zijn, alleen maar koppelverlies zij hij, en dat de nokkenassen van buddy club dan wel weer veel pk winst geven :roll: :denk: wat is het nu jongens?


stock inlaat ep3 is slecht
gasklep kan je inderdaad best veranderen vanaf dat je nokken steekt
laten we het er op houden dat er beter matriaal is dan buddy club
best meteen naar een stage 2 gaan ,levert +- 20 pk op

Re: meer vermogen ep3 type r

BerichtGeplaatst: di 18 jun 2013, 21:02
door ep3_type-r
ok bert, vond het ook al raar andere inlaat moet gewoon beter zijn.
en welke zijn dan de betere nokkenassen? en wat levert de stage 3 op?

Re: meer vermogen ep3 type r

BerichtGeplaatst: di 18 jun 2013, 21:06
door Jebus
Zie eerst da je met een rbc en andere gasklep zit en dat er hondata of dergelijke opzit ;)
Ik ben hetzelfde van plan en ga mij dan nokken laten plaatsen van toda, maar zoals gezegd best ketting, kettingspanner en klepveren en zittingen ook laten veranderen. Kleppen zelf is normaal niet nodig

Als je op het internet zoekt vind je al heel wat ;)
Grtz

Re: meer vermogen ep3 type r

BerichtGeplaatst: di 18 jun 2013, 21:12
door ep3_type-r
Jebus schreef:Zie eerst da je met een rbc en andere gasklep zit en dat er hondata of dergelijke opzit ;)
Ik ben hetzelfde van plan en ga mij dan nokken laten plaatsen van toda, maar zoals gezegd best ketting, kettingspanner en klepveren en zittingen ook laten veranderen. Kleppen zelf is normaal niet nodig

Als je op het internet zoekt vind je al heel wat ;)
Grtz


nee ik ga eerst heel de sierk verzamelen, dan plaats ik het er in ene keer op en dan laten afstellen, lijkt mij het beste.
idd op internet is er veel te vinden, en dat doe ik ook, maar vraag het liever hier ook eens, topic kan dan nog dienen voor anderen ;)

Re: meer vermogen ep3 type r

BerichtGeplaatst: di 18 jun 2013, 21:15
door punanied9
eerst RBC gepoort naar 70mm en gasklep 70mm !

believe me

dat is nodig als je de 250 pk grens wilt halen...

BC nokken zijn waste of money imo

k20a cams all the way of k20z3's..

Re: meer vermogen ep3 type r

BerichtGeplaatst: di 18 jun 2013, 21:17
door ep3_type-r
en zou dat eigenlijk nu echt nodig zijn die ketting en kettingspanner? normaal gaat ketting toch levenslang mee?
heeft ook maar 100dkm dus denk niet dat daar al veel mis mee is, heeft vroeger ook altijd rustig gereden (altijd seut mee gereden)

Re: meer vermogen ep3 type r

BerichtGeplaatst: di 18 jun 2013, 21:20
door ep3_type-r
punanied9 schreef:eerst RBC gepoort naar 70mm en gasklep 70mm !

believe me

dat is nodig als je de 250 pk grens wilt halen...

BC nokken zijn waste of money imo

k20a cams all the way of k20z3's..


ja die ging ik eigenlijk zowieso steken ;)

leveren die k20a's dan meer op als die van BC? naar het geld ga ik niet kijken moet gewoon het beste zijn!