meer vermogen ep3 type r

Post hier alle performance info & vragen over de overige modellen, zoals: prelude, civic Diesel & (2006+), s2000, accord enz...

Re: meer vermogen ep3 type r

Berichtdoor ep3_type-r » di 18 jun 2013, 14:51

om terug een beetje ontopic te blijven :mrgreen:

vraagje over sportnokkenassen,


ik zie dat ze bij all4hondade buddy club 1-2 en 3 hebben, nu welke zijn het beste voor dus zo snel mogelijk te acceleren?
veronderstel dat je er voor koppel en toeren hebt?

nu moeten de kleppen ook aangpast worden of is enkel de nokkenassen voldoende?
you can turbo a VTEC but not VTEC a turbo :p
ep3_type-r
D16 Poster
 
Berichten: 162
Geregistreerd: do 16 mei 2013, 19:35
my honda: ep3 type r
Advertenties:



  • Re: meer vermogen ep3 type r

    Berichtdoor thomy985 » di 18 jun 2013, 14:57

    Kleppen enzo zou ik ook laten vervangen.
    Verschil van de nokken ken ik niet. mo da zulde wel bij de beschrijving vinden zekers?
    thomy985
    H22 Poster
     
    Berichten: 625
    Geregistreerd: ma 10 jan 2011, 19:51
    Woonplaats: Olen
    my honda: accord & ITR
    Advertenties:

    Re: meer vermogen ep3 type r

    Berichtdoor kenny_tmt » di 18 jun 2013, 16:17

    Gwn turbo op nen K20 knallen!
    If in doubt, go flat out!
    Avatar gebruiker
    kenny_tmt
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1655
    Geregistreerd: ma 15 nov 2010, 14:08
    Woonplaats: Aarschot
    my honda: CTR
    Advertenties:

    Re: meer vermogen ep3 type r

    Berichtdoor ep3_type-r » di 18 jun 2013, 17:05

    kenny_tmt schreef:Gwn turbo op nen K20 knallen!


    atmosferisch is meer plezier! :mrgreen:
    you can turbo a VTEC but not VTEC a turbo :p
    ep3_type-r
    D16 Poster
     
    Berichten: 162
    Geregistreerd: do 16 mei 2013, 19:35
    my honda: ep3 type r
    Advertenties:

    Re: meer vermogen ep3 type r

    Berichtdoor bert » di 18 jun 2013, 19:17

    ep3_type-r schreef:om terug een beetje ontopic te blijven :mrgreen:

    vraagje over sportnokkenassen,


    ik zie dat ze bij all4hondade buddy club 1-2 en 3 hebben, nu welke zijn het beste voor dus zo snel mogelijk te acceleren?
    veronderstel dat je er voor koppel en toeren hebt?

    nu moeten de kleppen ook aangpast worden of is enkel de nokkenassen voldoende?



    lees hier maar eens door
    http://www.k20a.org/forum/showthread.php?t=98916
    buddy club heb ik nog niets van gehoord
    skunk stage 2 zouden niets dan problemen geven,stage 3 zou wel goed zijn
    hoe hoger de stage des te meer winst
    voor optimale winst moet je alle bolt ons al hebben
    hou er ook rekening mee vanaf een stage 2 nok klepveren veranderen
    kleppen zelf is niet nodig voor nokkenassen
    nokkenassen is al $ terrein +- 1500 euro afhankelijk wat je kiest
    ik niet hoeveel km je blok al heeft gelopen?
    als je nokken steekt kan je mss beter ook de ketting +spanner vernieuwen aangezien dit onderdeel meer belast word
    als je je keuze gemaakt hebt contacteer deze mensen dan maar http://www.hptautosport.com/
    bert
    D17 Poster
     
    Berichten: 207
    Geregistreerd: wo 28 jul 2010, 18:59
    Woonplaats: jakamaka
    my honda: eg
    Advertenties:

    Re: meer vermogen ep3 type r

    Berichtdoor punanied9 » di 18 jun 2013, 19:41

    ge zijt zot alsge aftermarket steekt... :D

    voor 200 € hebde dc5 cams 2dehands

    +5 a 7 pk mits afstelling.

    beter investeren in een gepoorte RBC naar 70mm en een bijhorende gasklep van 70mm + rdx injectoren
    Avatar gebruiker
    punanied9
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1787
    Geregistreerd: do 23 sep 2010, 09:47
    Advertenties:

    Re: meer vermogen ep3 type r

    Berichtdoor ep3_type-r » di 18 jun 2013, 20:20

    punanied9 schreef:ge zijt zot alsge aftermarket steekt... :D

    voor 200 € hebde dc5 cams 2dehands

    +5 a 7 pk mits afstelling.

    beter investeren in een gepoorte RBC naar 70mm en een bijhorende gasklep van 70mm + rdx injectoren


    op den duur weet ik niet meer wat ik moet plaatsen :mrgreen: ene zegt het zo en andere zo :D

    had mij vandaag iemand (die gast van die civic turbo) vertelt dat gasklep en inlaat niet veel uitmaakt op k20 dat die origineel al heel goed zijn, alleen maar koppelverlies zij hij, en dat de nokkenassen van buddy club dan wel weer veel pk winst geven :roll: :denk: wat is het nu jongens?
    you can turbo a VTEC but not VTEC a turbo :p
    ep3_type-r
    D16 Poster
     
    Berichten: 162
    Geregistreerd: do 16 mei 2013, 19:35
    my honda: ep3 type r
    Advertenties:

    Re: meer vermogen ep3 type r

    Berichtdoor ep3_type-r » di 18 jun 2013, 20:22

    bert schreef:
    ep3_type-r schreef:om terug een beetje ontopic te blijven :mrgreen:

    vraagje over sportnokkenassen,


    ik zie dat ze bij all4hondade buddy club 1-2 en 3 hebben, nu welke zijn het beste voor dus zo snel mogelijk te acceleren?
    veronderstel dat je er voor koppel en toeren hebt?

    nu moeten de kleppen ook aangpast worden of is enkel de nokkenassen voldoende?



    lees hier maar eens door
    http://www.k20a.org/forum/showthread.php?t=98916
    buddy club heb ik nog niets van gehoord
    skunk stage 2 zouden niets dan problemen geven,stage 3 zou wel goed zijn
    hoe hoger de stage des te meer winst
    voor optimale winst moet je alle bolt ons al hebben
    hou er ook rekening mee vanaf een stage 2 nok klepveren veranderen
    kleppen zelf is niet nodig voor nokkenassen
    nokkenassen is al $ terrein +- 1500 euro afhankelijk wat je kiest
    ik niet hoeveel km je blok al heeft gelopen?
    als je nokken steekt kan je mss beter ook de ketting +spanner vernieuwen aangezien dit onderdeel meer belast word
    als je je keuze gemaakt hebt contacteer deze mensen dan maar http://www.hptautosport.com/


    ok thx, de kleppen mogen dan behouden worden. civic heeft 100dkm
    you can turbo a VTEC but not VTEC a turbo :p
    ep3_type-r
    D16 Poster
     
    Berichten: 162
    Geregistreerd: do 16 mei 2013, 19:35
    my honda: ep3 type r
    Advertenties:

    Re: meer vermogen ep3 type r

    Berichtdoor bert » di 18 jun 2013, 20:48

    ep3_type-r schreef:
    punanied9 schreef:ge zijt zot alsge aftermarket steekt... :D

    voor 200 € hebde dc5 cams 2dehands

    +5 a 7 pk mits afstelling.

    beter investeren in een gepoorte RBC naar 70mm en een bijhorende gasklep van 70mm + rdx injectoren


    op den duur weet ik niet meer wat ik moet plaatsen :mrgreen: ene zegt het zo en andere zo :D

    had mij vandaag iemand (die gast van die civic turbo) vertelt dat gasklep en inlaat niet veel uitmaakt op k20 dat die origineel al heel goed zijn, alleen maar koppelverlies zij hij, en dat de nokkenassen van buddy club dan wel weer veel pk winst geven :roll: :denk: wat is het nu jongens?


    stock inlaat ep3 is slecht
    gasklep kan je inderdaad best veranderen vanaf dat je nokken steekt
    laten we het er op houden dat er beter matriaal is dan buddy club
    best meteen naar een stage 2 gaan ,levert +- 20 pk op
    bert
    D17 Poster
     
    Berichten: 207
    Geregistreerd: wo 28 jul 2010, 18:59
    Woonplaats: jakamaka
    my honda: eg
    Advertenties:

    Re: meer vermogen ep3 type r

    Berichtdoor ep3_type-r » di 18 jun 2013, 21:02

    ok bert, vond het ook al raar andere inlaat moet gewoon beter zijn.
    en welke zijn dan de betere nokkenassen? en wat levert de stage 3 op?
    you can turbo a VTEC but not VTEC a turbo :p
    ep3_type-r
    D16 Poster
     
    Berichten: 162
    Geregistreerd: do 16 mei 2013, 19:35
    my honda: ep3 type r
    Advertenties:

    Re: meer vermogen ep3 type r

    Berichtdoor Jebus » di 18 jun 2013, 21:06

    Zie eerst da je met een rbc en andere gasklep zit en dat er hondata of dergelijke opzit ;)
    Ik ben hetzelfde van plan en ga mij dan nokken laten plaatsen van toda, maar zoals gezegd best ketting, kettingspanner en klepveren en zittingen ook laten veranderen. Kleppen zelf is normaal niet nodig

    Als je op het internet zoekt vind je al heel wat ;)
    Grtz
    Afbeelding

    Rise And Rise Again, Untill Lambs Become Lions
    Avatar gebruiker
    Jebus
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1126
    Geregistreerd: vr 26 maart 2010, 21:59
    Woonplaats: Wetteren
    my honda: EP3
    Advertenties:

    Re: meer vermogen ep3 type r

    Berichtdoor ep3_type-r » di 18 jun 2013, 21:12

    Jebus schreef:Zie eerst da je met een rbc en andere gasklep zit en dat er hondata of dergelijke opzit ;)
    Ik ben hetzelfde van plan en ga mij dan nokken laten plaatsen van toda, maar zoals gezegd best ketting, kettingspanner en klepveren en zittingen ook laten veranderen. Kleppen zelf is normaal niet nodig

    Als je op het internet zoekt vind je al heel wat ;)
    Grtz


    nee ik ga eerst heel de sierk verzamelen, dan plaats ik het er in ene keer op en dan laten afstellen, lijkt mij het beste.
    idd op internet is er veel te vinden, en dat doe ik ook, maar vraag het liever hier ook eens, topic kan dan nog dienen voor anderen ;)
    you can turbo a VTEC but not VTEC a turbo :p
    ep3_type-r
    D16 Poster
     
    Berichten: 162
    Geregistreerd: do 16 mei 2013, 19:35
    my honda: ep3 type r
    Advertenties:

    Re: meer vermogen ep3 type r

    Berichtdoor punanied9 » di 18 jun 2013, 21:15

    eerst RBC gepoort naar 70mm en gasklep 70mm !

    believe me

    dat is nodig als je de 250 pk grens wilt halen...

    BC nokken zijn waste of money imo

    k20a cams all the way of k20z3's..
    Avatar gebruiker
    punanied9
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1787
    Geregistreerd: do 23 sep 2010, 09:47
    Advertenties:

    Re: meer vermogen ep3 type r

    Berichtdoor ep3_type-r » di 18 jun 2013, 21:17

    en zou dat eigenlijk nu echt nodig zijn die ketting en kettingspanner? normaal gaat ketting toch levenslang mee?
    heeft ook maar 100dkm dus denk niet dat daar al veel mis mee is, heeft vroeger ook altijd rustig gereden (altijd seut mee gereden)
    you can turbo a VTEC but not VTEC a turbo :p
    ep3_type-r
    D16 Poster
     
    Berichten: 162
    Geregistreerd: do 16 mei 2013, 19:35
    my honda: ep3 type r
    Advertenties:

    Re: meer vermogen ep3 type r

    Berichtdoor ep3_type-r » di 18 jun 2013, 21:20

    punanied9 schreef:eerst RBC gepoort naar 70mm en gasklep 70mm !

    believe me

    dat is nodig als je de 250 pk grens wilt halen...

    BC nokken zijn waste of money imo

    k20a cams all the way of k20z3's..


    ja die ging ik eigenlijk zowieso steken ;)

    leveren die k20a's dan meer op als die van BC? naar het geld ga ik niet kijken moet gewoon het beste zijn!
    you can turbo a VTEC but not VTEC a turbo :p
    ep3_type-r
    D16 Poster
     
    Berichten: 162
    Geregistreerd: do 16 mei 2013, 19:35
    my honda: ep3 type r
    Advertenties:

    VorigeVolgende

    Keer terug naar Andere

    Wie is er online

    Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast