meer vermogen ep3 type r

Post hier alle performance info & vragen over de overige modellen, zoals: prelude, civic Diesel & (2006+), s2000, accord enz...

Re: meer vermogen ep3 type r

Berichtdoor JDM-civic » vr 17 mei 2013, 14:44

Ik weet t niet hoor maar een 1,4 is zooo tam he :D Kan me niet voortellen dat ge daar een snelle diesel mee eruit rijdt..
Heb zelf ook wel eens gesprint tegen een a3 ofzo maar was volgens mij gwn een stock 1,9tdi. Maar zelfs met de ek4 heb ik moeite met diesels.. Eerlijk is eerlijk. Maar goed , kwa beleving en fun kan er niet veel tippen aan een honda.

ontopic:

U k20a2 kunt ge makkelijk sneller maken, google maar en ge zult vinden dat deze blokken snel vermogen oppikken bij simpele mods ;)
Afbeelding
Avatar gebruiker
JDM-civic
HCB Veteraan
 
Berichten: 1065
Geregistreerd: zo 28 maart 2010, 15:12
Woonplaats: limburg, maaseik
my honda: CL9 & CRX 1.6 VT
Advertenties:



  • Re: meer vermogen ep3 type r

    Berichtdoor Sinister » vr 17 mei 2013, 14:56

    ep3_type-r schreef:geloof me kan er wel weg mee ben geen groentje hoor, doe vaak mee aan sprintjes en heb al een heel wagenpark gehad :mrgreen:

    bon je gelooft het niet? dan nodig ik je bij deze uit om eens te komen sprinten tegen zijn diesel je zult aardig verschieten ;) van stilstand is hij zelfs
    iets rapper logisch met al zen koppel, maar vanaf 2de beginnen te trekken gaat gelijk op tot 160 dan rij ik em weg. en is echt geen 150pk golfje meer ze zit volgens mij dik over de 200 aleen wil hij niet zeggen hoeveel hij heeft :dom:


    Goed wanneer en waar moet ik zijn om te testen :) Die diesel wordt gewoon opgefret door elke deftige EP3.
    Ik heb onlangs tegen een GTD geknald met 215 pk aan de lichten, na 3de vitesse zat ik al 4 5 lengtes voor en dan kon ik nog niet eens plankgas geven in 1ste
    En da koppel bepaalt gewoon 0,0 vanaf stilstand, enkel in het hernemen zijt ge daar iets mee.
    Veel hangt van de chauffeur af gewoon.
    Matig uw kinderen, denk aan onze snelheid!
    Sinister
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1057
    Geregistreerd: vr 26 maart 2010, 08:40
    Advertenties:

    Re: meer vermogen ep3 type r

    Berichtdoor ep3_type-r » vr 17 mei 2013, 15:00

    JDM-civic schreef:Ik weet t niet hoor maar een 1,4 is zooo tam he :D Kan me niet voortellen dat ge daar een snelle diesel mee eruit rijdt..
    Heb zelf ook wel eens gesprint tegen een a3 ofzo maar was volgens mij gwn een stock 1,9tdi. Maar zelfs met de ek4 heb ik moeite met diesels.. Eerlijk is eerlijk. Maar goed , kwa beleving en fun kan er niet veel tippen aan een honda.

    ontopic:

    U k20a2 kunt ge makkelijk sneller maken, google maar en ge zult vinden dat deze blokken snel vermogen oppikken bij simpele mods ;)


    idd! honda is snel en goed maar we moeten beetje realistisch blijven e :D geloofde ik ook al niet met een 1.4 civic een 150pk diesel eruit rijden
    die zijn idd wat aan de tamme kant crx 1.4 is dan weer redelijk snel voor een 1.4 :mrgreen:
    sommige diesels mag je echt niet onderschatten broer had ibiza fr 167pk en daar mocht je serieus uw tenen voor uitkuisen om hem bij te houden met een EE8
    you can turbo a VTEC but not VTEC a turbo :p
    ep3_type-r
    D16 Poster
     
    Berichten: 162
    Geregistreerd: do 16 mei 2013, 19:35
    my honda: ep3 type r
    Advertenties:

    Re: meer vermogen ep3 type r

    Berichtdoor Sinister » vr 17 mei 2013, 15:02

    ep3_type-r schreef:
    JDM-civic schreef:Ik weet t niet hoor maar een 1,4 is zooo tam he :D Kan me niet voortellen dat ge daar een snelle diesel mee eruit rijdt..
    Heb zelf ook wel eens gesprint tegen een a3 ofzo maar was volgens mij gwn een stock 1,9tdi. Maar zelfs met de ek4 heb ik moeite met diesels.. Eerlijk is eerlijk. Maar goed , kwa beleving en fun kan er niet veel tippen aan een honda.

    ontopic:

    U k20a2 kunt ge makkelijk sneller maken, google maar en ge zult vinden dat deze blokken snel vermogen oppikken bij simpele mods ;)


    idd! honda is snel en goed maar we moeten beetje realistisch blijven e :D geloofde ik ook al niet met een 1.4 civic een 150pk diesel eruit rijden
    die zijn idd wat aan de tamme kant crx 1.4 is dan weer redelijk snel voor een 1.4 :mrgreen:
    sommige diesels mag je echt niet onderschatten broer had ibiza fr 167pk en daar mocht je serieus uw tenen voor uitkuisen om hem bij te houden met een EE8

    Ghoh ja een Leon FR gechipt tot 260 pk DSG bijhouden met mijn vorige map 215 pk goed genoeg dan?
    Matig uw kinderen, denk aan onze snelheid!
    Sinister
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1057
    Geregistreerd: vr 26 maart 2010, 08:40
    Advertenties:

    Re: meer vermogen ep3 type r

    Berichtdoor ep3_type-r » vr 17 mei 2013, 15:05

    Sinister schreef:
    ep3_type-r schreef:geloof me kan er wel weg mee ben geen groentje hoor, doe vaak mee aan sprintjes en heb al een heel wagenpark gehad :mrgreen:

    bon je gelooft het niet? dan nodig ik je bij deze uit om eens te komen sprinten tegen zijn diesel je zult aardig verschieten ;) van stilstand is hij zelfs
    iets rapper logisch met al zen koppel, maar vanaf 2de beginnen te trekken gaat gelijk op tot 160 dan rij ik em weg. en is echt geen 150pk golfje meer ze zit volgens mij dik over de 200 aleen wil hij niet zeggen hoeveel hij heeft :dom:


    Goed wanneer en waar moet ik zijn om te testen :) Die diesel wordt gewoon opgefret door elke deftige EP3.
    Ik heb onlangs tegen een GTD geknald met 215 pk aan de lichten, na 3de vitesse zat ik al 4 5 lengtes voor en dan kon ik nog niet eens plankgas geven in 1ste
    En da koppel bepaalt gewoon 0,0 vanaf stilstand, enkel in het hernemen zijt ge daar iets mee.
    Veel hangt van de chauffeur af gewoon.


    ik ben een goede chaufeur hoor ik schakel gelijk een tiptronic of hoe noemt da :mrgreen:

    ok 0497608848 bel of sms eens in het weekend alst droog ligt ;) ik waarschuw je maar je gaat je serieus mispakken zeker van stilstand ;)
    ah en btw Zijn golfje bolt maar 180 (korte boit) dus op top racen heeft geen zin bij 160 is hij wel uitgeteld bij mij :D
    you can turbo a VTEC but not VTEC a turbo :p
    ep3_type-r
    D16 Poster
     
    Berichten: 162
    Geregistreerd: do 16 mei 2013, 19:35
    my honda: ep3 type r
    Advertenties:

    Re: meer vermogen ep3 type r

    Berichtdoor ep3_type-r » vr 17 mei 2013, 15:08

    leon is lomp en gaat geen reet mijn broer ree met zijn 167pk vlot over maat zijn leon cupra met 190pk

    enuh die golf is volledig leegehaald voor sprinten dus scheelt ook nogal :D
    you can turbo a VTEC but not VTEC a turbo :p
    ep3_type-r
    D16 Poster
     
    Berichten: 162
    Geregistreerd: do 16 mei 2013, 19:35
    my honda: ep3 type r
    Advertenties:

    Re: meer vermogen ep3 type r

    Berichtdoor Sinister » vr 17 mei 2013, 15:12

    Ineens 2 dingen waar ge nix over zei ervoor :) vanwaar zijt ge?
    Korte boite ja so what, die doet nix dan schakelen dan? Vanaf 160 gaan we erover dan wsl idd, we zullen ook is hernemen vanaf 60, met zijn bommen aan koppel zou dat geen enkel probleem mogen zijn he.
    En wat weegt em dan, gewicht is de belangrijkste sleutel natuurlijk, ik zal mijne anders ook is 50 kg lichter maken, dan zulde ook wel verschil voelen.
    Direct een goei test of korter boites zo effectief zijn dan :)
    Laatst bijgewerkt door Sinister op vr 17 mei 2013, 15:18, in totaal 1 keer bewerkt.
    Matig uw kinderen, denk aan onze snelheid!
    Sinister
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1057
    Geregistreerd: vr 26 maart 2010, 08:40
    Advertenties:

    Re: meer vermogen ep3 type r

    Berichtdoor ep3_type-r » vr 17 mei 2013, 15:18

    Sinister schreef:Ineens 2 dingen waar ge nix over zei ervoor :) vanwaar zijt ge?
    Korte boite ja so what, vanaf 160 gaan we erover dan wsl idd.
    En wat weegt em dan, gewicht is de belangrijkste sleutel natuurlijk.



    ik ben van oudenaarde :D zou ook wel is graag hebben dat een honda em eens pakt in de sprint :mrgreen:
    maar weet alzeker dat je in serieus goede papieren moet zijn om daar mee mee te geraken :D

    wat hij weegt weet ik niet interieur is er volledig uit tot bekleding toe, pk's weet ik ook niet doet er geheimzinnig over :doh:

    hij ging me zo pakken zij hij in de sprint maar em was toch serieus geschrokken keer als we aant bollen zijn krijgt hij me niet kwijt
    maar van stilstaand wil niet lukken en had de civic nogtans goed mee aan de lichten maar helaas :dom: :mrgreen:
    you can turbo a VTEC but not VTEC a turbo :p
    ep3_type-r
    D16 Poster
     
    Berichten: 162
    Geregistreerd: do 16 mei 2013, 19:35
    my honda: ep3 type r
    Advertenties:

    Re: meer vermogen ep3 type r

    Berichtdoor DelSolTypeR » vr 17 mei 2013, 15:19

    hoi en welkom hier!
    ja er zijn hier wel enkele mensen die je wat verder kunnen helpen met tips om meer vermogen te halen uit een EP3
    een van de dingen dat ik zelf meerdere keren gehoord heb is om een uitlaat te monteren die 3inch is, blijkbaar maakt dat toch redelijk wat verschil ;-)
    die Invidia zal waarschijnlijk maar 2.5 of zelfs 2.25 zijn, moet je eens nameten ;-) hou er wel rekening mee dat je EP3 met een 3inch zal brullen en dat stil rijden niet meer mogelijk is ;-)
    leuk om te zien dat er toch nog enkelen zijn hier in w-vlaanderen die niet voor een duits kiezen :P (no offence natuurlijk)

    zelf kan ik ook bevestigen dat die 2.0 turbo blokken van opel echt wel SNEL zijn, ik heb iemand geweten die een vectra 4x4 turbo had en dat ding was ook enorm snel! dus ik geloof je wel dat je EP3 nu wat trager is ;-)
    ik heb zelf geen echt uitgebreide wagenhistoriek, maar weet wel dat sommige wagens enorm onderschat worden als die ook wat gemod worden..


    @ sinister, kortere boites maken wel degelijk een verschil man
    en hij is van oudenaarde, w-vlaanderen dus :) een goeie 200km van waar jij woont denk ik
    VTEC just kicked in yo!!!!

    Del Sol B18c ---> 238 bhp... trackday ready!
    Civic FN3 2.2 ctdi Type S
    Avatar gebruiker
    DelSolTypeR
    K20 Poster
     
    Berichten: 830
    Geregistreerd: di 07 jun 2011, 14:49
    Woonplaats: Kuurne
    my honda: CBR 600RR+ Civic FN3
    Advertenties:

    Re: meer vermogen ep3 type r

    Berichtdoor Sinister » vr 17 mei 2013, 15:20

    Oudenaarde lol, dat hij dan maar naar hier komt, tem heeft toch nen diesel he, kost een pak minder voor hem :) ik ga geen naft verschijten aan zoiets.
    Korte boites ja, die van honda zijn al vrij kort, en dat kunnen ze enkel door de toeren dat ze maken, en vermits een diesel dat nu net niet heeft wil ik wel is zien wat da gaat geven, die gast moet constant schakelen dus.

    Trouwens gasten die ni zeggen hoeveel pk tem draait is gewoon al belachelijk, thoeft al ni meer, kga er zeker gene naft aan verschijten, als hij wilt afkomen graag!
    Matig uw kinderen, denk aan onze snelheid!
    Sinister
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1057
    Geregistreerd: vr 26 maart 2010, 08:40
    Advertenties:

    Re: meer vermogen ep3 type r

    Berichtdoor ep3_type-r » vr 17 mei 2013, 15:30

    DelSolTypeR schreef:hoi en welkom hier!
    ja er zijn hier wel enkele mensen die je wat verder kunnen helpen met tips om meer vermogen te halen uit een EP3
    een van de dingen dat ik zelf meerdere keren gehoord heb is om een uitlaat te monteren die 3inch is, blijkbaar maakt dat toch redelijk wat verschil ;-)
    die Invidia zal waarschijnlijk maar 2.5 of zelfs 2.25 zijn, moet je eens nameten ;-) hou er wel rekening mee dat je EP3 met een 3inch zal brullen en dat stil rijden niet meer mogelijk is ;-)
    leuk om te zien dat er toch nog enkelen zijn hier in w-vlaanderen die niet voor een duits kiezen :P (no offence natuurlijk)

    zelf kan ik ook bevestigen dat die 2.0 turbo blokken van opel echt wel SNEL zijn, ik heb iemand geweten die een vectra 4x4 turbo had en dat ding was ook enorm snel! dus ik geloof je wel dat je EP3 nu wat trager is ;-)
    ik heb zelf geen echt uitgebreide wagenhistoriek, maar weet wel dat sommige wagens enorm onderschat worden als die ook wat gemod worden..


    @ sinister, kortere boites maken wel degelijk een verschil man
    en hij is van oudenaarde, w-vlaanderen dus :) een goeie 200km van waar jij woont denk ik


    eindelijk iemand die weet waar over we het hebben ;) de vectra turbo heeft idd de zelfde motor als de calibra turbo.
    sommigen dingen dat honda het snelste is en er niets sneller is maar we moeten daar toch beetje realistisch in blijven denk ik zo :) er is altijd wel
    iets sneller ;) aloewel honda bij mij op nr1 komt puur omdat ik van de vtec en toeren hou heb al alles gereden maar telkens trg bij honda :D

    heb de uitlaat eens snel gemeten en kom uit op 63mm dus 2,5inch idd
    you can turbo a VTEC but not VTEC a turbo :p
    ep3_type-r
    D16 Poster
     
    Berichten: 162
    Geregistreerd: do 16 mei 2013, 19:35
    my honda: ep3 type r
    Advertenties:

    Re: meer vermogen ep3 type r

    Berichtdoor ep3_type-r » vr 17 mei 2013, 15:32

    Sinister schreef:Oudenaarde lol, dat hij dan maar naar hier komt, tem heeft toch nen diesel he, kost een pak minder voor hem :) ik ga geen naft verschijten aan zoiets.
    Korte boites ja, die van honda zijn al vrij kort, en dat kunnen ze enkel door de toeren dat ze maken, en vermits een diesel dat nu net niet heeft wil ik wel is zien wat da gaat geven, die gast moet constant schakelen dus.

    Trouwens gasten die ni zeggen hoeveel pk tem draait is gewoon al belachelijk, thoeft al ni meer, kga er zeker gene naft aan verschijten, als hij wilt afkomen graag!



    ja idd dat hij over de pk's zwijgt vind ik ook achterlijk waarschijnlijk heeft hij er te veel :lol:
    en is idd constant schakelen maar wie een golf 2 kent weet dat je daar zeer snel mee kan schakelen alst moet.
    you can turbo a VTEC but not VTEC a turbo :p
    ep3_type-r
    D16 Poster
     
    Berichten: 162
    Geregistreerd: do 16 mei 2013, 19:35
    my honda: ep3 type r
    Advertenties:

    Re: meer vermogen ep3 type r

    Berichtdoor ep3_type-r » vr 17 mei 2013, 15:34

    ep3_type-r schreef:
    DelSolTypeR schreef:hoi en welkom hier!
    ja er zijn hier wel enkele mensen die je wat verder kunnen helpen met tips om meer vermogen te halen uit een EP3
    een van de dingen dat ik zelf meerdere keren gehoord heb is om een uitlaat te monteren die 3inch is, blijkbaar maakt dat toch redelijk wat verschil ;-)
    die Invidia zal waarschijnlijk maar 2.5 of zelfs 2.25 zijn, moet je eens nameten ;-) hou er wel rekening mee dat je EP3 met een 3inch zal brullen en dat stil rijden niet meer mogelijk is ;-)
    leuk om te zien dat er toch nog enkelen zijn hier in w-vlaanderen die niet voor een duits kiezen :P (no offence natuurlijk)

    zelf kan ik ook bevestigen dat die 2.0 turbo blokken van opel echt wel SNEL zijn, ik heb iemand geweten die een vectra 4x4 turbo had en dat ding was ook enorm snel! dus ik geloof je wel dat je EP3 nu wat trager is ;-)
    ik heb zelf geen echt uitgebreide wagenhistoriek, maar weet wel dat sommige wagens enorm onderschat worden als die ook wat gemod worden..


    @ sinister, kortere boites maken wel degelijk een verschil man
    en hij is van oudenaarde, w-vlaanderen dus :) een goeie 200km van waar jij woont denk ik


    eindelijk iemand die weet waar over we het hebben ;) de vectra turbo heeft idd de zelfde motor als de calibra turbo.
    sommigen die zeggen dat honda het snelste is en er niets sneller is vind ik beetje erover zeker als ze nie weten waar over het gaat, dus we moeten daar toch beetje realistisch in blijven denk ik zo :) er is altijd wel
    iets sneller ;) aloewel honda bij mij op nr1 komt puur omdat ik van de vtec en toeren hou heb al alles gereden maar telkens trg bij honda :D

    heb de uitlaat eens snel gemeten en kom uit op 63mm dus 2,5inch idd
    you can turbo a VTEC but not VTEC a turbo :p
    ep3_type-r
    D16 Poster
     
    Berichten: 162
    Geregistreerd: do 16 mei 2013, 19:35
    my honda: ep3 type r
    Advertenties:

    Re: meer vermogen ep3 type r

    Berichtdoor Sinister » vr 17 mei 2013, 15:37

    Ja vraagt maar is of em naar st truiden wilt komen of kanten leuven, dan wil ik er wel is tegen knallen.
    Maar mijn EP3 draait 240 pk he.
    Matig uw kinderen, denk aan onze snelheid!
    Sinister
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1057
    Geregistreerd: vr 26 maart 2010, 08:40
    Advertenties:

    Re: meer vermogen ep3 type r

    Berichtdoor ep3_type-r » vr 17 mei 2013, 15:43

    Sinister schreef:Ja vraagt maar is of em naar st truiden wilt komen of kanten leuven, dan wil ik er wel is tegen knallen.
    Maar mijn EP3 draait 240 pk he.


    ja dan zal het wel beter lukken dan met de mijne maar van stilstand kan je het gewoon niet winnen volgens mij is erg snel in de aanzet.
    en denk niet dat hij zo ver wilt rijden :mrgreen:
    you can turbo a VTEC but not VTEC a turbo :p
    ep3_type-r
    D16 Poster
     
    Berichten: 162
    Geregistreerd: do 16 mei 2013, 19:35
    my honda: ep3 type r
    Advertenties:

    VorigeVolgende

    Keer terug naar Andere

    Wie is er online

    Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast