meer vermogen ep3 type r

Post hier alle performance info & vragen over de overige modellen, zoals: prelude, civic Diesel & (2006+), s2000, accord enz...

Re: meer vermogen ep3 type r

Berichtdoor ep3_type-r » vr 17 mei 2013, 01:25

Nasty schreef:Dan hebt gij n luigereden exemplaar. Er is geen enkele calibra 4x4 sneller dan n ep3



ik heb het hier wel over de turbo versie c20let 6vit origineel 204pk 6.6 naar 100 met de eerste versnelling begrenst op 150pk origineel.
dus met chiptuning onder de 6sec en top van 270 bolt trouwens origineel al met gemak 255 ;) dus denk niet dat de ep3 tam of lam gereden is
gaat heel goed maar nie gelijk de calibra om vbtje te geven ik dee 250 in 5de met de calibra en had dan nog 1 Vitesse over!

er staan op youtube veel klipjes van zo een c20let er zijn er zelfs bij over de 300km/h echt een zeer onderschatte motor heb er graag in gereden
en veel op under doos mee gegeven maar helaas op laatste te veel kosten aan staat trouwens op kapaza te koop!
you can turbo a VTEC but not VTEC a turbo :p
ep3_type-r
D16 Poster
 
Berichten: 162
Geregistreerd: do 16 mei 2013, 19:35
my honda: ep3 type r
Advertenties:



  • Re: meer vermogen ep3 type r

    Berichtdoor VRX » vr 17 mei 2013, 01:44

    Zoals Nasty zegt, als je trager bent dan dat, dan scheelt er iets aan je EP3 :D

    Ik heb momenteel de volgende motorische mods:

    - Fujitsubo RM-01A catback
    - Piper header + decat
    - Ported RBC intake manifold
    - Tegiwa Carbon airbox
    - Hondata KPRO (mapped @ CPL)
    - Bisimoto verlicht vliegwiel
    - Japanse DC5 versnellingsbak + Limited-Slip Differential (LSD)

    Als je gelijkaardige dingen zoals dit zou doen, dan ga je echt een kleine bom hebben. Ik blijf naast een EVO 9 hangen tot ongeveer 230km/h op de teller, daarna neemt hij wel redelijk snel wat afstand. Maar als je dan bedenkt dat zo'n EVO standaard 280pk heeft, is dat helemaal niet slecht!
    Afbeelding
    Avatar gebruiker
    VRX
    H23 Poster
     
    Berichten: 764
    Geregistreerd: wo 18 aug 2010, 21:01
    Woonplaats: Limburg
    my honda: EP3
    Advertenties:

    Re: meer vermogen ep3 type r

    Berichtdoor ep3_type-r » vr 17 mei 2013, 02:23

    er scheelt echt niets aan de ep3 hoor :) integendeel maat met zen golf diesel rijd een originele ep3 normaal weg zij die, en kon me toch niet pakken en kan u verzekeren
    zijn golf 2 diesel is ERG snel voor een diesel :)
    you can turbo a VTEC but not VTEC a turbo :p
    ep3_type-r
    D16 Poster
     
    Berichten: 162
    Geregistreerd: do 16 mei 2013, 19:35
    my honda: ep3 type r
    Advertenties:

    Re: meer vermogen ep3 type r

    Berichtdoor punanied9 » vr 17 mei 2013, 06:45

    Vuyst zeker,

    Die heb ik hard gekilled met mijn b18 crx,
    Avatar gebruiker
    punanied9
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1787
    Geregistreerd: do 23 sep 2010, 09:47
    Advertenties:

    Re: meer vermogen ep3 type r

    Berichtdoor punanied9 » vr 17 mei 2013, 06:47

    VRX schreef:Zoals Nasty zegt, als je trager bent dan dat, dan scheelt er iets aan je EP3 :D

    Ik heb momenteel de volgende motorische mods:

    - Fujitsubo RM-01A catback
    - Piper header + decat
    - Ported RBC intake manifold
    - Tegiwa Carbon airbox
    - Hondata KPRO (mapped @ CPL)
    - Bisimoto verlicht vliegwiel
    - Japanse DC5 versnellingsbak + Limited-Slip Differential (LSD)

    Als je gelijkaardige dingen zoals dit zou doen, dan ga je echt een kleine bom hebben. Ik blijf naast een EVO 9 hangen tot ongeveer 230km/h op de teller, daarna neemt hij wel redelijk snel wat afstand. Maar als je dan bedenkt dat zo'n EVO standaard 280pk heeft, is dat helemaal niet slecht!


    Ik kan bevestigen dat deze hard gaat! ;-)
    Avatar gebruiker
    punanied9
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1787
    Geregistreerd: do 23 sep 2010, 09:47
    Advertenties:

    Re: meer vermogen ep3 type r

    Berichtdoor Jebus » vr 17 mei 2013, 08:11

    VRX schreef:Zoals Nasty zegt, als je trager bent dan dat, dan scheelt er iets aan je EP3 :D

    Ik heb momenteel de volgende motorische mods:

    - Fujitsubo RM-01A catback
    - Piper header + decat
    - Ported RBC intake manifold
    - Tegiwa Carbon airbox
    - Hondata KPRO (mapped @ CPL)
    - Bisimoto verlicht vliegwiel
    - Japanse DC5 versnellingsbak + Limited-Slip Differential (LSD)

    Als je gelijkaardige dingen zoals dit zou doen, dan ga je echt een kleine bom hebben. Ik blijf naast een EVO 9 hangen tot ongeveer 230km/h op de teller, daarna neemt hij wel redelijk snel wat afstand. Maar als je dan bedenkt dat zo'n EVO standaard 280pk heeft, is dat helemaal niet slecht!


    Zo nen k20a bak zou ik ook nog willen :P 4de en 5de liggen korter ook zeker?
    Afbeelding

    Rise And Rise Again, Untill Lambs Become Lions
    Avatar gebruiker
    Jebus
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1126
    Geregistreerd: vr 26 maart 2010, 21:59
    Woonplaats: Wetteren
    my honda: EP3
    Advertenties:

    Re: meer vermogen ep3 type r

    Berichtdoor Nasty » vr 17 mei 2013, 11:08

    ep3_type-r schreef:er scheelt echt niets aan de ep3 hoor :) integendeel maat met zen golf diesel rijd een originele ep3 normaal weg zij die, en kon me toch niet pakken en kan u verzekeren
    zijn golf 2 diesel is ERG snel voor een diesel :)


    Nu word het echt grappig. Ik met mijn civic 1.4 heb golfkes/seats diesel opgevreten die 150pk en 350nm koppel hebben. Dus als je met een golf diesel sneller wil zijn als een ep3? In geen enkel geval. De enige golf diesel met fatsoenlijke cijfers is de golf gtd, met 180pk. Maar als de ep3 goed start heeft de diesel geen schijn van kans. Als de ep3 slecht start, en de golf komt bij ist gedaan met de ep!

    Dus als je goed kan rijden met de ep, benje sneller dan die golf EN calibra
    2007 Honda Accord Executive

    Afbeelding
    Avatar gebruiker
    Nasty
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 3692
    Geregistreerd: di 23 maart 2010, 21:34
    Woonplaats: Neerpelt
    my honda: CL7
    Advertenties:

    Re: meer vermogen ep3 type r

    Berichtdoor Jebus » vr 17 mei 2013, 11:14

    Ik sluit mij toch aan bij de rest :denk:
    Ik heb al ep3's met goeie bolt-ons en een afstelling al auto's met meer dan 100pk meer zien bijhouden. :D
    Afbeelding

    Rise And Rise Again, Untill Lambs Become Lions
    Avatar gebruiker
    Jebus
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1126
    Geregistreerd: vr 26 maart 2010, 21:59
    Woonplaats: Wetteren
    my honda: EP3
    Advertenties:

    Re: meer vermogen ep3 type r

    Berichtdoor ep3_type-r » vr 17 mei 2013, 11:15

    Nasty schreef:
    ep3_type-r schreef:er scheelt echt niets aan de ep3 hoor :) integendeel maat met zen golf diesel rijd een originele ep3 normaal weg zij die, en kon me toch niet pakken en kan u verzekeren
    zijn golf 2 diesel is ERG snel voor een diesel :)


    Nu word het echt grappig. Ik met mijn civic 1.4 heb golfkes/seats diesel opgevreten die 150pk en 350nm koppel hebben. Dus als je met een golf diesel sneller wil zijn als een ep3? In geen enkel geval. De enige golf diesel met fatsoenlijke cijfers is de golf gtd, met 180pk. Maar als de ep3 goed start heeft de diesel geen schijn van kans. Als de ep3 slecht start, en de golf komt bij ist gedaan met de ep!

    Dus als je goed kan rijden met de ep, benje sneller dan die golf EN calibra


    geloof me kan er wel weg mee ben geen groentje hoor, doe vaak mee aan sprintjes en heb al een heel wagenpark gehad :mrgreen:

    bon je gelooft het niet? dan nodig ik je bij deze uit om eens te komen sprinten tegen zijn diesel je zult aardig verschieten ;) van stilstand is hij zelfs
    iets rapper logisch met al zen koppel, maar vanaf 2de beginnen te trekken gaat gelijk op tot 160 dan rij ik em weg. en is echt geen 150pk golfje meer ze zit volgens mij dik over de 200 aleen wil hij niet zeggen hoeveel hij heeft :dom:
    you can turbo a VTEC but not VTEC a turbo :p
    ep3_type-r
    D16 Poster
     
    Berichten: 162
    Geregistreerd: do 16 mei 2013, 19:35
    my honda: ep3 type r
    Advertenties:

    Re: meer vermogen ep3 type r

    Berichtdoor ep3_type-r » vr 17 mei 2013, 11:18

    Jebus schreef:Ik sluit mij toch aan bij de rest :denk:
    Ik heb al ep3's met goeie bolt-ons en een afstelling al auto's met meer dan 100pk meer zien bijhouden. :D


    ja honda is zeer snel voor het geen het is weet ik ook heb er genoeg gehad hoor. ben heel erg honda liefhebber maar feiten zijn feiten mijn calibra was sneller
    volgens boek haalt zelf een ep3 het niet van een originele c20let! laat staan van een gechipte!
    you can turbo a VTEC but not VTEC a turbo :p
    ep3_type-r
    D16 Poster
     
    Berichten: 162
    Geregistreerd: do 16 mei 2013, 19:35
    my honda: ep3 type r
    Advertenties:

    Re: meer vermogen ep3 type r

    Berichtdoor 92kuwa40 » vr 17 mei 2013, 11:41

    verschilt ook veel van gevoel he,
    sommige auto's voelen rapper aan dan andere,
    heb mijn 2e wagen ook nog een calibra gehad,
    2l motor,
    denk +-150pk (op papier :D zullen er wel al wat doodgelegen hebben)
    is naar mijn mening toch een wagen die je ook rap de indruk geeft dat je snel rijdt,
    heb zelf nog niet met een ep3 gereden maar lijkt me raar dat een golf met mazoutketel sneller zou zijn :denk:
    1991 Toyota Celica T18 STi
    1995 Honda Civic EG5 (R.I.P.)
    1991 Honda Civic ED7
    1990 Nissan 200SX S13
    =>http://www.nissoku.be<=
    92kuwa40
    B16 Poster
     
    Berichten: 335
    Geregistreerd: do 25 okt 2012, 10:55
    my honda: ED7
    Advertenties:

    Re: meer vermogen ep3 type r

    Berichtdoor ep3_type-r » vr 17 mei 2013, 11:50

    92kuwa40 schreef:verschilt ook veel van gevoel he,
    sommige auto's voelen rapper aan dan andere,
    heb mijn 2e wagen ook nog een calibra gehad,
    2l motor,
    denk +-150pk (op papier :D zullen er wel al wat doodgelegen hebben)
    is naar mijn mening toch een wagen die je ook rap de indruk geeft dat je snel rijdt,
    heb zelf nog niet met een ep3 gereden maar lijkt me raar dat een golf met mazoutketel sneller zou zijn :denk:



    dan mankeerde de jouwe idd een aantal pk's heb ook nog de 2l 16v gehad de c20xe dus, die kan het zelf een integra lastig maken met een paar mods
    staat trouwens klipje van op youtube :) maaruh gevoel dat je snel gaat? dat is er just niet in de calibra want deze heeft hele lange versnellingen!
    zeker de c20let 1ste 70 2de 120 3de 180 4de 210 5de 250 en6de hangt af van je mods :mrgreen: voordeel van de calibra is dat hij een zeer lage luchtweerstand heeft van 0,26! (had de laagste in zen tijd) en dat merk je goed op snelheid.

    tot een 180 zal een EP3 wel redelijk goed meegaan met een stock c20let maar daarna is game over voor de ep3 vroeger genoeg getest met de cali :mrgreen:

    maar punt is eigenlijk dat de ep3 sneller moet ging eigenlijk niet over de calibra eh :D
    you can turbo a VTEC but not VTEC a turbo :p
    ep3_type-r
    D16 Poster
     
    Berichten: 162
    Geregistreerd: do 16 mei 2013, 19:35
    my honda: ep3 type r
    Advertenties:

    Re: meer vermogen ep3 type r

    Berichtdoor jonas (R-garage) » vr 17 mei 2013, 12:28

    sneller optrekken of sneller rijden ? het zal het eene of het andere worden ! beide zal zeer moeilijk worden .
    R-garage Honda Technology.
    http://www.r-garage.webs.com/

    Hoe goedkoper de shit ! hoe meer prullen ,massaproductie is hier een voorbeeld van.
    Avatar gebruiker
    jonas (R-garage)
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1626
    Geregistreerd: wo 24 maart 2010, 16:32
    Woonplaats: kempen,tielen
    my honda: civic,crx
    Advertenties:

    Re: meer vermogen ep3 type r

    Berichtdoor ep3_type-r » vr 17 mei 2013, 12:44

    jonas (R-garage) schreef:sneller optrekken of sneller rijden ? het zal het eene of het andere worden ! beide zal zeer moeilijk worden .



    moet niet perse sneller rijden maar mag toch wel paar pk'tjes bijkomen :) en heel graag de toeren wat omhoog zodat ik wat langer kan doortrekken
    want versnellingen zijn wel wat kort en ik denk dat hij nog beter zal hernemen met wat meer toeren?

    nu ben ik hem al wat gewend maar de eerste dag zat ik veel op de begrenzer kijkt efkes naast jou ofzo en juist aan het doortrekken en voor je het weet zit je in de begrenzer :P
    you can turbo a VTEC but not VTEC a turbo :p
    ep3_type-r
    D16 Poster
     
    Berichten: 162
    Geregistreerd: do 16 mei 2013, 19:35
    my honda: ep3 type r
    Advertenties:

    Re: meer vermogen ep3 type r

    Berichtdoor ep3_type-r » vr 17 mei 2013, 12:46

    waarschijnlijk ben ik dat gewend van men crxskes geweest die moest je in toeren sleuren he en al de tijd om de begrenzer in het oog te houden :D
    you can turbo a VTEC but not VTEC a turbo :p
    ep3_type-r
    D16 Poster
     
    Berichten: 162
    Geregistreerd: do 16 mei 2013, 19:35
    my honda: ep3 type r
    Advertenties:

    VorigeVolgende

    Keer terug naar Andere

    Wie is er online

    Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten