meer vermogen ep3 type r

Post hier alle performance info & vragen over de overige modellen, zoals: prelude, civic Diesel & (2006+), s2000, accord enz...

Re: meer vermogen ep3 type r

Berichtdoor Sinister » vr 17 mei 2013, 15:47

Sjah helaas dan :) zo gaat dat dan, laat hem eens een dagje race wars doen, dan weet hij het direct.
Matig uw kinderen, denk aan onze snelheid!
Sinister
HCB Veteraan
 
Berichten: 1057
Geregistreerd: vr 26 maart 2010, 08:40
Advertenties:



  • Re: meer vermogen ep3 type r

    Berichtdoor ep3_type-r » vr 17 mei 2013, 15:52

    Sinister schreef:Sjah helaas dan :) zo gaat dat dan, laat hem eens een dagje race wars doen, dan weet hij het direct.



    eeft er al aan meegedaan daarmee hij zij dat hij me ging afrijden omdat hij ze daar afreed :P
    hij zij dat men civicske wel goed ging hij had het niet gedacht vond wel grappig hij was zo zeker van zijn stuk :mrgreen:
    you can turbo a VTEC but not VTEC a turbo :p
    ep3_type-r
    D16 Poster
     
    Berichten: 162
    Geregistreerd: do 16 mei 2013, 19:35
    my honda: ep3 type r
    Advertenties:

    Re: meer vermogen ep3 type r

    Berichtdoor DelSolTypeR » vr 17 mei 2013, 15:54

    lol race wars.. aanschuifdagje :p
    this has gone far off topic :p ipv zijn maat uit te dagen zou je beter wat raad geven om zijn EP3 sneller te maken :D

    een LSD zou ook wel helpen bij je start btw
    voor verdere mods kan ik je echt niet helpen, ik ben voornamelijk bezig met B-blokjes hehe

    ja die oude opel blokken waren echt wel goed en idd zoals je zegt, er is altijd wel iemand sneller, zo gaat dat nu eenmaal
    ik ben Honda fan in hart en nieren, maar geef altijd toe als er iemand sneller is, ik ben realistisch ook ;-) , maar voor wat onze honda's 'maar' zijn, zijn ze echt wel snel :D doe toeren zijn idd heeeeeeeeeeel verslavend hehe
    VTEC just kicked in yo!!!!

    Del Sol B18c ---> 238 bhp... trackday ready!
    Civic FN3 2.2 ctdi Type S
    Avatar gebruiker
    DelSolTypeR
    K20 Poster
     
    Berichten: 830
    Geregistreerd: di 07 jun 2011, 14:49
    Woonplaats: Kuurne
    my honda: CBR 600RR+ Civic FN3
    Advertenties:

    Re: meer vermogen ep3 type r

    Berichtdoor ep3_type-r » vr 17 mei 2013, 15:59

    DelSolTypeR schreef:lol race wars.. aanschuifdagje :p
    this has gone far off topic :p ipv zijn maat uit te dagen zou je beter wat raad geven om zijn EP3 sneller te maken :D

    een LSD zou ook wel helpen bij je start btw
    voor verdere mods kan ik je echt niet helpen, ik ben voornamelijk bezig met B-blokjes hehe

    ja die oude opel blokken waren echt wel goed en idd zoals je zegt, er is altijd wel iemand sneller, zo gaat dat nu eenmaal
    ik ben Honda fan in hart en nieren, maar geef altijd toe als er iemand sneller is, ik ben realistisch ook ;-) , maar voor wat onze honda's 'maar' zijn, zijn ze echt wel snel :D doe toeren zijn idd heeeeeeeeeeel verslavend hehe


    hahaha nja als het over racen gaat mag het offtopic van mij ze :mrgreen:
    stoplichtsprintjes doe ik eigenlijk toch nie zo graag liever keer als we aant bollen zijn want heb gemerkt bij snel schakelen van 1ste na 2de dat hij wel eens durft de tandjes poetsen :roll:

    idd er is altij iemand sneller, zijn ze sneller tjah simpel eh dan zijn ze sneller ik trek mij dat ook (niemeer ) aan :mrgreen:
    you can turbo a VTEC but not VTEC a turbo :p
    ep3_type-r
    D16 Poster
     
    Berichten: 162
    Geregistreerd: do 16 mei 2013, 19:35
    my honda: ep3 type r
    Advertenties:

    Re: meer vermogen ep3 type r

    Berichtdoor Sinister » vr 17 mei 2013, 16:20

    Air Intake: tegiwa airbox of itx maxogen box of injen cold air intake
    Air manifold: RBC of ne skunk2 (al is die te duur)
    Header: pakt u ne toda of ne hytech of ne dc sports
    Catback: 3 inch is een must op maat laten lassen dus
    Chip: Hondata kpro of k100 door nen deftige tuner afgesteld.

    Resultaat 240 pk, wilt ge meer dan moete nokken steken.
    Kostprijs een dikke 3000 eur.
    Matig uw kinderen, denk aan onze snelheid!
    Sinister
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1057
    Geregistreerd: vr 26 maart 2010, 08:40
    Advertenties:

    Re: meer vermogen ep3 type r

    Berichtdoor mariow » vr 17 mei 2013, 18:05

    punanied9 schreef:
    VRX schreef:Zoals Nasty zegt, als je trager bent dan dat, dan scheelt er iets aan je EP3 :D

    Ik heb momenteel de volgende motorische mods:

    - Fujitsubo RM-01A catback
    - Piper header + decat
    - Ported RBC intake manifold
    - Tegiwa Carbon airbox
    - Hondata KPRO (mapped @ CPL)
    - Bisimoto verlicht vliegwiel
    - Japanse DC5 versnellingsbak + Limited-Slip Differential (LSD)

    Als je gelijkaardige dingen zoals dit zou doen, dan ga je echt een kleine bom hebben. Ik blijf naast een EVO 9 hangen tot ongeveer 230km/h op de teller, daarna neemt hij wel redelijk snel wat afstand. Maar als je dan bedenkt dat zo'n EVO standaard 280pk heeft, is dat helemaal niet slecht!


    Ik kan bevestigen dat deze hard gaat! ;-)

    X2 :D en Jaloers :p
    Avatar gebruiker
    mariow
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1092
    Geregistreerd: wo 18 mei 2011, 21:13
    Woonplaats: Vlaams-Brabant, België
    Advertenties:

    Re: meer vermogen ep3 type r

    Berichtdoor ep3_type-r » vr 17 mei 2013, 18:50

    Sinister schreef:Air Intake: tegiwa airbox of itx maxogen box of injen cold air intake
    Air manifold: RBC of ne skunk2 (al is die te duur)
    Header: pakt u ne toda of ne hytech of ne dc sports
    Catback: 3 inch is een must op maat laten lassen dus
    Chip: Hondata kpro of k100 door nen deftige tuner afgesteld.

    Resultaat 240 pk, wilt ge meer dan moete nokken steken.
    Kostprijs een dikke 3000 eur.



    zo een carbon fiber airbox zit er al op ik veronderstel dat da beetje goed is?
    verkoper zij dat dit een 400euro koste? :shock:

    zo 1 dus;

    Afbeelding

    de invidia zou dan niet goed genoeg zijn? dan gaat deze maar de verkoop in!
    you can turbo a VTEC but not VTEC a turbo :p
    ep3_type-r
    D16 Poster
     
    Berichten: 162
    Geregistreerd: do 16 mei 2013, 19:35
    my honda: ep3 type r
    Advertenties:

    Re: meer vermogen ep3 type r

    Berichtdoor jonas (R-garage) » vr 17 mei 2013, 21:04

    er zijn er al die met stock ep3 nokken op 265hp uitkomen ..wel met andere pistons.
    R-garage Honda Technology.
    http://www.r-garage.webs.com/

    Hoe goedkoper de shit ! hoe meer prullen ,massaproductie is hier een voorbeeld van.
    Avatar gebruiker
    jonas (R-garage)
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1626
    Geregistreerd: wo 24 maart 2010, 16:32
    Woonplaats: kempen,tielen
    my honda: civic,crx
    Advertenties:

    Re: meer vermogen ep3 type r

    Berichtdoor DelSolTypeR » vr 17 mei 2013, 23:00

    ik zeg niet dat de invidia slecht is, maar er zijn wel betere aftermarket uitlaten te koop dan Invidia
    sommigen hier weten dat ik een enorme Buddyclub fan ben, maar ik weet wel dat Massimo hier op het forum er een had onder zijn EP3 en die zei toch zelf dat zijn EP stukken beter ging daarmee (was wel een echte 3inch en ging pokke luid lol)
    maar voor het geld dat je er aan geeft kan je er ook een laten lassen op maat als ik me niet vergis :) (7 à 850 euro)

    idd die carbon airboxen zijn duur, welkom bij de upgrades voor een honda lol :D kwaliteit kost wel degelijk geld hehe
    VTEC just kicked in yo!!!!

    Del Sol B18c ---> 238 bhp... trackday ready!
    Civic FN3 2.2 ctdi Type S
    Avatar gebruiker
    DelSolTypeR
    K20 Poster
     
    Berichten: 830
    Geregistreerd: di 07 jun 2011, 14:49
    Woonplaats: Kuurne
    my honda: CBR 600RR+ Civic FN3
    Advertenties:

    Re: meer vermogen ep3 type r

    Berichtdoor integradical » vr 17 mei 2013, 23:28

    DelSolTypeR schreef:ik zeg niet dat de invidia slecht is, maar er zijn wel betere aftermarket uitlaten te koop dan Invidia
    sommigen hier weten dat ik een enorme Buddyclub fan ben, maar ik weet wel dat Massimo hier op het forum er een had onder zijn EP3 en die zei toch zelf dat zijn EP stukken beter ging daarmee (was wel een echte 3inch en ging pokke luid lol)
    maar voor het geld dat je er aan geeft kan je er ook een laten lassen op maat als ik me niet vergis :) (7 à 850 euro)

    idd die carbon airboxen zijn duur, welkom bij de upgrades voor een honda lol :D kwaliteit kost wel degelijk geld hehe


    hoeft niet duur te zijn hoor :) ,heb mij overlaatst een echte 2,5 inch gemaakt voor onder eg,alles samen zonder einddemper nog geen 100 euro :)
    EGferiosquad
    four door for more whores
    sedan=business in the front,party in the back
    bompabak ftw
    Avatar gebruiker
    integradical
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 2722
    Geregistreerd: vr 26 maart 2010, 18:34
    my honda: civic eg9
    Advertenties:

    Re: meer vermogen ep3 type r

    Berichtdoor ep3_type-r » vr 17 mei 2013, 23:41

    DelSolTypeR schreef:ik zeg niet dat de invidia slecht is, maar er zijn wel betere aftermarket uitlaten te koop dan Invidia
    sommigen hier weten dat ik een enorme Buddyclub fan ben, maar ik weet wel dat Massimo hier op het forum er een had onder zijn EP3 en die zei toch zelf dat zijn EP stukken beter ging daarmee (was wel een echte 3inch en ging pokke luid lol)
    maar voor het geld dat je er aan geeft kan je er ook een laten lassen op maat als ik me niet vergis :) (7 à 850 euro)

    idd die carbon airboxen zijn duur, welkom bij de upgrades voor een honda lol :D kwaliteit kost wel degelijk geld hehe



    maar een oorverdovend geluid moet ik nu ook weer niet hoor :mrgreen:

    ja dat het wat geld kost ben ik wel op de hoogte van :D is bij alle merken zo e en bij alles heb mij tijdje geleden (en nu nog) bezig gehouden met men jeep wrangler terreinwaardig te maken en kan je verzekeren is ook duur hoor voor je het weet zit er al een 7000euro in en dan had ik nog geen sperren :mrgreen:

    dat airboxje is dan wel duur maar is hij ook goed of zijn er betere?
    you can turbo a VTEC but not VTEC a turbo :p
    ep3_type-r
    D16 Poster
     
    Berichten: 162
    Geregistreerd: do 16 mei 2013, 19:35
    my honda: ep3 type r
    Advertenties:

    Re: meer vermogen ep3 type r

    Berichtdoor Nasty » za 18 mei 2013, 07:54

    ep3_type-r schreef:
    JDM-civic schreef:Ik weet t niet hoor maar een 1,4 is zooo tam he :D Kan me niet voortellen dat ge daar een snelle diesel mee eruit rijdt..
    Heb zelf ook wel eens gesprint tegen een a3 ofzo maar was volgens mij gwn een stock 1,9tdi. Maar zelfs met de ek4 heb ik moeite met diesels.. Eerlijk is eerlijk. Maar goed , kwa beleving en fun kan er niet veel tippen aan een honda.

    ontopic:

    U k20a2 kunt ge makkelijk sneller maken, google maar en ge zult vinden dat deze blokken snel vermogen oppikken bij simpele mods ;)


    idd! honda is snel en goed maar we moeten beetje realistisch blijven e :D geloofde ik ook al niet met een 1.4 civic een 150pk diesel eruit rijden
    die zijn idd wat aan de tamme kant crx 1.4 is dan weer redelijk snel voor een 1.4 :mrgreen:
    sommige diesels mag je echt niet onderschatten broer had ibiza fr 167pk en daar mocht je serieus uw tenen voor uitkuisen om hem bij te houden met een EE8


    Waren genoeg getuigen, mijn ej9 zat toen op 120pk ongeveer. Zoals ik zeg moet je dan erg goed starten en door je toeren gaan! Als je traag start en je laat de diesel langs je komen is het direct gedaan en schiet de diesel weg.

    Afspreken zal niet meer gaan, aangezien ik al jaren een trage standaard ep2 rij :p
    2007 Honda Accord Executive

    Afbeelding
    Avatar gebruiker
    Nasty
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 3692
    Geregistreerd: di 23 maart 2010, 21:34
    Woonplaats: Neerpelt
    my honda: CL7
    Advertenties:

    Re: meer vermogen ep3 type r

    Berichtdoor punanied9 » za 18 mei 2013, 08:05

    er zijn betere, hoe kouder de lucht hoe beter,

    het doet er toch ook wat toe volgens mij hoeveel inch de intakebuis is langs de binnenzijde en hoe lang ze is.

    voor een ep3

    3 inch freeflow uitlaatlijn, rbc/rrc gepoort naar 70mm, 70mm gasklep, 3,5 a 4 inch intakebuis met luchtfilter die zo koud mogelijke lucht trekt, versnellingsbak met zelf gekozen verhoudingen of dc5(k20a) bak , LSD, RDX injectoren, Hondata

    vele zeggen hondata intake manifold gasket, maar daar geloof ik niet in..

    kortom vele duizenden euro's verder,

    ik kan het weten :lol:
    Avatar gebruiker
    punanied9
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1787
    Geregistreerd: do 23 sep 2010, 09:47
    Advertenties:

    Re: meer vermogen ep3 type r

    Berichtdoor FGizmoS » za 18 mei 2013, 09:04

    Welkom hier.
    Dit is precies een vind ik leuk discussie.
    Mijne maat rijd met een k20a in zijn ep3 met lsd en die korte bak. Volledig stock behalve injen short ram draait hij 223pk. Koopt u ne deftige airbox of short ram want op racewars hebben we het gevolg gezien van te warme lucht en dat verschil was extreem groot. Voor de mensen die het gezien hebben die zwarte ep3 met freeflow uitlaat. De eerste keer stond hij tegen een zwarte mito qv waar hij goed van wegliep. 4de keer weer tegen die qv maar al lang moeten aanschuiven en hij kwam dan tekort. Ik heb zelfs het gevoel dat hij trager is met die freeflow uitlaat maar het geluid is wel sneller :D
    Owja met die lsd scheelt het wel veel in de aanzet dat je minder wielspin hebt.

    Mijn neef rijd trouwens met een golf 5 90pk tdi met mods bu 190 dacht ik. Zit ook een andere turbo op. Dat ding is snel maar hij is 1 keer meegeweest in mijn itr en hij is er wit uitgekomen. Ik denk dat da genoeg zegt zeker. We hebben nooit naast elkaar gestaan en ik doe dat zelfs niet zo graag. Ik rij met de ej9 veel liever ne combi los in de binnebaantjes :p
    Mijn itr had 212pk op papier en hij zei toch wel dat het verschil enorm is.
    Ik denk dat dit een eeuwige discussie kan zijn. Zorg gewoon voor wat goede mods en afstelling en je zal al stukken verder komen. Iedereen kan rechtdoor rijden he
    Wie later remt, rijdt langer snel!
    Honda Civic EJ9 '99
    Honda Civic EG4 '92
    FGizmoS
    D17 Poster
     
    Berichten: 245
    Geregistreerd: do 06 mei 2010, 09:54
    Woonplaats: Lauwe
    my honda: Civic EJ9
    Advertenties:

    Re: meer vermogen ep3 type r

    Berichtdoor Jebus » za 18 mei 2013, 10:28

    FGizmoS schreef:Welkom hier.
    Dit is precies een vind ik leuk discussie.
    Mijne maat rijd met een k20a in zijn ep3 met lsd en die korte bak. Volledig stock behalve injen short ram draait hij 223pk. Koopt u ne deftige airbox of short ram want op racewars hebben we het gevolg gezien van te warme lucht en dat verschil was extreem groot. Voor de mensen die het gezien hebben die zwarte ep3 met freeflow uitlaat. De eerste keer stond hij tegen een zwarte mito qv waar hij goed van wegliep. 4de keer weer tegen die qv maar al lang moeten aanschuiven en hij kwam dan tekort. Ik heb zelfs het gevoel dat hij trager is met die freeflow uitlaat maar het geluid is wel sneller :D
    Owja met die lsd scheelt het wel veel in de aanzet dat je minder wielspin hebt.

    Mijn neef rijd trouwens met een golf 5 90pk tdi met mods bu 190 dacht ik. Zit ook een andere turbo op. Dat ding is snel maar hij is 1 keer meegeweest in mijn itr en hij is er wit uitgekomen. Ik denk dat da genoeg zegt zeker. We hebben nooit naast elkaar gestaan en ik doe dat zelfs niet zo graag. Ik rij met de ej9 veel liever ne combi los in de binnebaantjes :p
    Mijn itr had 212pk op papier en hij zei toch wel dat het verschil enorm is.
    Ik denk dat dit een eeuwige discussie kan zijn. Zorg gewoon voor wat goede mods en afstelling en je zal al stukken verder komen. Iedereen kan rechtdoor rijden he


    K20a heeft stock ook al meer pk dan een k20a2 eh ;)
    Afbeelding

    Rise And Rise Again, Untill Lambs Become Lions
    Avatar gebruiker
    Jebus
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1126
    Geregistreerd: vr 26 maart 2010, 21:59
    Woonplaats: Wetteren
    my honda: EP3
    Advertenties:

    VorigeVolgende

    Keer terug naar Andere

    Wie is er online

    Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast