meer vermogen ep3 type r

Post hier alle performance info & vragen over de overige modellen, zoals: prelude, civic Diesel & (2006+), s2000, accord enz...

Re: meer vermogen ep3 type r

Berichtdoor punanied9 » di 18 jun 2013, 21:29

ep3_type-r schreef:
punanied9 schreef:eerst RBC gepoort naar 70mm en gasklep 70mm !

believe me

dat is nodig als je de 250 pk grens wilt halen...

BC nokken zijn waste of money imo

k20a cams all the way of k20z3's..


ja die ging ik eigenlijk zowieso steken ;)

leveren die k20's dan meer op als die van BC? naar het geld ga ik niet kijken moet gewoon het beste zijn!


BC cams zijn "gemaakt" voor op hogere compressie vermogen te geven,

de meeste denken dat dit dan door de cams is maar je hebt gewoon meer vermogen door de zwaardere compressie!

het kan zijn dat sommige cams messchien 5 pk extra leveren door de hogere lift maar daarvoor €1500 a 2000 uitgeven? :zot:

bij k20a cams moet je niks aanpassen aan je kop! die komen uit het nieuwste model integra (DC5)

OEM upgrades ftw ;)
Avatar gebruiker
punanied9
HCB Veteraan
 
Berichten: 1787
Geregistreerd: do 23 sep 2010, 09:47
Advertenties:



  • Re: meer vermogen ep3 type r

    Berichtdoor punanied9 » di 18 jun 2013, 21:31

    Avatar gebruiker
    punanied9
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1787
    Geregistreerd: do 23 sep 2010, 09:47
    Advertenties:

    Re: meer vermogen ep3 type r

    Berichtdoor ep3_type-r » di 18 jun 2013, 21:42




    ga het nu ook langs geen ramen en deuren uitsmijten he :mrgreen:

    bedoel pak nu je hebt nokkenassen van zeg maar iets 500euro en die leveren 15pk en dan andere van 800 die nog 5 meer geven, wel dan liever die van 800 is nu ook weer nie dak 2000euro zou uitgeven voor 5pk ofzo e :mrgreen:

    wil gewoon dat er goed gerief opzit die voor zoveel mogelijk pk's zorgen uiteraard ;) moet echt geen 300pk hebben, streefdoel is een 250 renpaarden!
    you can turbo a VTEC but not VTEC a turbo :p
    ep3_type-r
    D16 Poster
     
    Berichten: 162
    Geregistreerd: do 16 mei 2013, 19:35
    my honda: ep3 type r
    Advertenties:

    Re: meer vermogen ep3 type r

    Berichtdoor DelSolTypeR » wo 19 jun 2013, 00:41

    als je meer info wil over buddyclub nokken moet je eens praten met de mensen uit de UK die hoofdleverancier zijn van buddyclub, die hebben zelfs stage 4-6 (voor B-blokken wel).. zijn pure race nokken en worden gebruikt bij builds met zeer hoge compressie.. geschatte winsten met hun nokken op volledig gebouwde blokken naar hun specificaties is tussen de 20-50 pk ;-) maar dan moet je wel je blok bij hen laten bouwen natuurlijk, dan heb je echt garantie dat je die winsten haalt :D ik had al eens bij hen geïnformeerd voor nokken van buddyclub maar omdat ik al redelijk wat geld in mijn blok zitten heb kan het er voor de moment niet af hehe :P voor k20 blokken staat er niet veel info bij jammergenoeg :( je hebt stage 1-3 en de n+ voor k20 :)

    skunk zou ik zeker niet nemen.. stage2 is rommel en stage3 is nagenoeg onrijbaar op de openbare weg...

    nokken veranderen zou ik zeker nog niet direct overwegen, eerst inlaat, uitlaat, koeling(!!) en ecu aanpassen, daarna overwegen om je kop open te gooien en daar de full works doen: titanium kleppen, veren etc etc
    nokken moet je zien als icing op de cake, alles opbouwen en afwerken met de nokken, zeker als je N/A wil blijven, als je echt geïnteresseerd bent in BC spul laat maar iets weten, ik kan het altijd navragen voor je ;-)

    zoals bert zei is er wel beter materiaal dan BuddyClub, maar prijs-kwaliteit zitten ze wel zeer goed vind ik + ik volg al een tijdje enkele wagens (zowel B als K blokken) met BuddyClub mods en ik moet zeggen dat ze toch wel goed presteren hoor.
    enkele andere goede opties zijn: Toda, Jun, Spoon.. (die zijn allemaal zeer prijzig, maar hebben al een hele tijd een goede naam)

    edit:net gezien dat a4h de spec 4-6 ook heeft ^^ ze gebruiken dezelfde hoofdleverancier uit de UK ;-)
    VTEC just kicked in yo!!!!

    Del Sol B18c ---> 238 bhp... trackday ready!
    Civic FN3 2.2 ctdi Type S
    Avatar gebruiker
    DelSolTypeR
    K20 Poster
     
    Berichten: 830
    Geregistreerd: di 07 jun 2011, 14:49
    Woonplaats: Kuurne
    my honda: CBR 600RR+ Civic FN3
    Advertenties:

    Re: meer vermogen ep3 type r

    Berichtdoor Bubbels** » wo 19 jun 2013, 02:58

    Zou het niet interessanter zijn om die internals even op de lange baan te schuiven en te beginnen met enkele basisdingen zoals:

    - RBC IM
    - grotere gasklep
    - intake (Gruppe M bvb.)
    - collecteur (Toda replica ofzo)
    - uitlaatlijn (3" is een aanrader, hou wel rekening met extra gebrul)
    - goeie afstelling

    Eens je dit hebt zul je zoiezo al een pak geld kwijt zijn en normaal gezien al rond de 240pk of meer zitten.

    Als je daarmee nog niet content bent en uwe ezel nog altijd geld schijt, dan pas kijken voor nokkenassen en heel den bazaar + opnieuw afstellen.
    Anders ga je die toch nooit ten volle kunnen benutten en 50pk winst op een stock blok ga je met enkel nokkenassen nu ook weer niet halen, dus ga je zoiezo bovenstaand lijstje nog grotendeels moeten/willen aflopen ;)
    Avatar gebruiker
    Bubbels**
    D17 Poster
     
    Berichten: 224
    Geregistreerd: zo 20 jan 2013, 04:58
    my honda: Civic Type-R EP3
    Advertenties:

    Re: meer vermogen ep3 type r

    Berichtdoor VRX » wo 19 jun 2013, 04:03

    Bubbels** schreef:Zou het niet interessanter zijn om die internals even op de lange baan te schuiven en te beginnen met enkele basisdingen zoals:

    - RBC IM
    - grotere gasklep
    - intake (Gruppe M bvb.)
    - collecteur (Toda replica ofzo)
    - uitlaatlijn (3" is een aanrader, hou wel rekening met extra gebrul)
    - goeie afstelling

    Eens je dit hebt zul je zoiezo al een pak geld kwijt zijn en normaal gezien al rond de 240pk of meer zitten.

    Als je daarmee nog niet content bent en uwe ezel nog altijd geld schijt, dan pas kijken voor nokkenassen en heel den bazaar + opnieuw afstellen.
    Anders ga je die toch nooit ten volle kunnen benutten en 50pk winst op een stock blok ga je met enkel nokkenassen nu ook weer niet halen, dus ga je zoiezo bovenstaand lijstje nog grotendeels moeten/willen aflopen ;)


    Ik kan dit alleen maar bevestigen. Dit zijn ongeveer de mods die ik heb steken en het is een énorm plezier om met mijn auto te rijden. Mijn beste maat heeft een EVO 6 met ongeveer 340pk, maar door mijn auto is hij aan het denken om die weg te doen en zelf ook een EP3 te gaan halen...
    Afbeelding
    Avatar gebruiker
    VRX
    H23 Poster
     
    Berichten: 764
    Geregistreerd: wo 18 aug 2010, 21:01
    Woonplaats: Limburg
    my honda: EP3
    Advertenties:

    Re: meer vermogen ep3 type r

    Berichtdoor Jebus » wo 19 jun 2013, 11:23

    ep3_type-r schreef:en zou dat eigenlijk nu echt nodig zijn die ketting en kettingspanner? normaal gaat ketting toch levenslang mee?
    heeft ook maar 100dkm dus denk niet dat daar al veel mis mee is, heeft vroeger ook altijd rustig gereden (altijd seut mee gereden)


    Bij toda raden ze het aan voor allesinds de kettingspanner te veranderen en als de ketting er al af ligt is het nu niet echt de meerkost van er meteen een nieuwe op te leggen eh :D
    Afbeelding

    Rise And Rise Again, Untill Lambs Become Lions
    Avatar gebruiker
    Jebus
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1126
    Geregistreerd: vr 26 maart 2010, 21:59
    Woonplaats: Wetteren
    my honda: EP3
    Advertenties:

    Re: meer vermogen ep3 type r

    Berichtdoor Sinister » wo 19 jun 2013, 12:10

    Eigenlijk is het simpel he, als je die nokken enkel doet gaat het je hooguit 10 pk geven, want je standaard setup geeft nooit genoeg lucht binnen om de langere lifthoogte te gebruiken.
    Maw ge haalt daar nog ni 20% van het rendement mee.
    Zonder al die andere mods eerst is het ne dikke waste of money!
    Matig uw kinderen, denk aan onze snelheid!
    Sinister
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1057
    Geregistreerd: vr 26 maart 2010, 08:40
    Advertenties:

    Re: meer vermogen ep3 type r

    Berichtdoor ep3_type-r » wo 19 jun 2013, 15:01

    ik ga zoals delsoltyper zegt eerst inlaat, uitlaat,gasklep,en hondata aanschafffen en de 64mm invidia voorlopig nog houden want vind die nu al een serieus
    kabaal maken. dan eens laten afstellen en kijken waar ik uitkom, indien hij nog niet genoeg rijd naar men zin andere nokken erin (als die invidia dan nog mee wil :mrgreen: )

    thx voor de info gasten!
    you can turbo a VTEC but not VTEC a turbo :p
    ep3_type-r
    D16 Poster
     
    Berichten: 162
    Geregistreerd: do 16 mei 2013, 19:35
    my honda: ep3 type r
    Advertenties:

    Re: meer vermogen ep3 type r

    Berichtdoor Sinister » wo 19 jun 2013, 15:15

    Gasklep is waste of money, doet maar 1-3 pk voor 300 eur.
    Matig uw kinderen, denk aan onze snelheid!
    Sinister
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1057
    Geregistreerd: vr 26 maart 2010, 08:40
    Advertenties:

    Re: meer vermogen ep3 type r

    Berichtdoor ep3_type-r » wo 19 jun 2013, 15:47

    Sinister schreef:Gasklep is waste of money, doet maar 1-3 pk voor 300 eur.


    maar als ik dan die nokken (meschien) zou steken dan weer wel denk ik?
    you can turbo a VTEC but not VTEC a turbo :p
    ep3_type-r
    D16 Poster
     
    Berichten: 162
    Geregistreerd: do 16 mei 2013, 19:35
    my honda: ep3 type r
    Advertenties:

    Re: meer vermogen ep3 type r

    Berichtdoor Sinister » wo 19 jun 2013, 15:55

    Kweet ni, probeert het is, ik weet dat het zonder nokken 2 pk verschil gaf met de mijne
    Matig uw kinderen, denk aan onze snelheid!
    Sinister
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1057
    Geregistreerd: vr 26 maart 2010, 08:40
    Advertenties:

    Vorige

    Keer terug naar Andere

    Wie is er online

    Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten