Pagina 1 van 1

standalone ecu

BerichtGeplaatst: wo 20 feb 2013, 20:23
door kennytje0
beste,

waarom word er voorkeur gegeven aan hondata ipv aem /dta oid?
is dit omdat bijna niemand een aem ems kan mappen?
of zijn er gewoon veel mensen met slechte ervaringen hiermee?

mvg

Re: standalone ecu

BerichtGeplaatst: wo 20 feb 2013, 20:59
door punanied9
kennytje0 schreef:beste,

waarom word er voorkeur gegeven aan hondata ipv aem /dta oid?
is dit omdat bijna niemand een aem ems kan mappen?
of zijn er gewoon veel mensen met slechte ervaringen hiermee?

mvg


elke tuner heeft zijn voorkeur software, maar normaalgezien kunnen ze met iedere software afstellen.

voor sommige standalone's moet je een kabelboom op maat maken want die werken dan niet met de originele fabrieksensors + de meeste standalone's kosten een pak.

maar de dag van vandaag heb je al wat goedkopere zoals AEM, Haltech en die werken met de originele fabriekssensors en hoef je de kabelboom/sensors niet aan te passen

dan spreken we nog altijd over €1000 a €1500 excl. afstellen

dan heb je ook standalone's van €4 a €5000 en hoger..

vb. deze http://www.efitechnology.it/Euro4_It.html

een kennis van me heeft deze op zijn rally FN2, Die draait op een EFI Euro4 management, kosten zijn € 3900,00 ex afstellen ex kabelboom. Moet je rekenen op +/- € 5800,00 totaal ex afstellen.

Re: standalone ecu

BerichtGeplaatst: do 21 feb 2013, 11:08
door krissedc2
P28 ECU en dan EC-tune of varianten....kost je 500€ inclusief mappen op bank en weg, ECU ook inbegrepen :D
en nog nooit iets slecht over gehoord, de volgende 500 gaat naar dat :D

Re: standalone ecu

BerichtGeplaatst: vr 08 maart 2013, 18:45
door Jordyke190
Ik ben ook geïnteresseerd om mijn ITR te laten mappen.
Hondata of iets anders maakt me niet zo zeer uit.
Het moet wel heel beldrijfszeker zijn want zelf ken ik er weinig van.
Waar kan ik dat laten doen?

Re: standalone ecu

BerichtGeplaatst: vr 08 maart 2013, 21:46
door Lionel
Leo van Drie
Bekerom
enz,..

Re: standalone ecu

BerichtGeplaatst: di 19 maart 2013, 15:04
door Bekerom Tuning
Ik werk zelf al jaren met verschillende standalone systemen zoals AEM en Haltech. Dit vooral op K-serie en S2000 motoren.

Voor OBD1 (of ombouw OBD1) zijn er echter heel goede alternatieven die veel minder duur zijn, en nagenoeg hetzelfde kunnen. Als de kosten niet uitmaken kan een goede standalone zeker van pas komen (al zou ik dan geen DTA nemen).

Re: standalone ecu

BerichtGeplaatst: di 19 maart 2013, 18:53
door jonas (R-garage)
Bekerom Tuning schreef:Ik werk zelf al jaren met verschillende standalone systemen zoals AEM en Haltech. Dit vooral op K-serie en S2000 motoren.

Voor OBD1 (of ombouw OBD1) zijn er echter heel goede alternatieven die veel minder duur zijn, en nagenoeg hetzelfde kunnen. Als de kosten niet uitmaken kan een goede standalone zeker van pas komen (al zou ik dan geen DTA nemen).


wij wel en waarom ook :D

Re: standalone ecu

BerichtGeplaatst: di 19 maart 2013, 18:57
door bert
wat is het grote voordeel van een standalone ecu tegenover de hondata die blijkbaar wel meest gebruikt word?

Re: standalone ecu

BerichtGeplaatst: vr 22 maart 2013, 18:27
door jonas (R-garage)
bert schreef:wat is het grote voordeel van een standalone ecu tegenover de hondata die blijkbaar wel meest gebruikt word?


hoi Bert ,

het voordeel is erniet direct als je een systeem neemt dat enkel een merk vertegenwoordigt ..wel zijn er universele systemen die wel voor de meeste merken kunnen gehandteerd worden zoals bv: DTA,EMERALD,KMS,MOTEC,AEM,enz..het voordeel hiervan is dat deze omwisselbaar zijn in andere voertuigen ,zelfs sommige kunnen dienen voor in een moto in te bouwen ..moet je maar 1 ecu kopen om voor al je speelgoed te kunnen gebruiken indien je meer als een toy hebt .je kan bv: een bmw en een honda dan combineren met een ecuke ! gewoon software uploaden en rijden ..

Re: standalone ecu

BerichtGeplaatst: ma 08 apr 2013, 09:28
door krissedc2
jonas (R-garage) schreef:
bert schreef:wat is het grote voordeel van een standalone ecu tegenover de hondata die blijkbaar wel meest gebruikt word?


hoi Bert ,

het voordeel is erniet direct als je een systeem neemt dat enkel een merk vertegenwoordigt ..wel zijn er universele systemen die wel voor de meeste merken kunnen gehandteerd worden zoals bv: DTA,EMERALD,KMS,MOTEC,AEM,enz..het voordeel hiervan is dat deze omwisselbaar zijn in andere voertuigen ,zelfs sommige kunnen dienen voor in een moto in te bouwen ..moet je maar 1 ecu kopen om voor al je speelgoed te kunnen gebruiken indien je meer als een toy hebt .je kan bv: een bmw en een honda dan combineren met een ecuke ! gewoon software uploaden en rijden ..


ik snap u punt jonas, maar waarom een afstappen van hondata als je met een Honda rijdt? ik zeg niet dat het het beste is maar als liefhebber van een bepaald merk blijf je meestal wel bij deze niet? ;)

Re: standalone ecu

BerichtGeplaatst: wo 10 apr 2013, 19:07
door jonas (R-garage)
ja dat wel.. ale enkel serieuze mensen toch,maar ik vind zelf Hondata niet goed ik heb liever een echt hard voor mijn motors..als Hondata echt goed was hadden ze al lang een universeel systeem op de markt gebracht voor allerlei soorten merken ..AEM heeft dat dus wel enkel kan er bijna niemand hier op europese bodem ergoed mee omgaan laat staan zeer goed .
hier meer info : http://www.alons-autosport.nl/nieuwe%20dta.htm

dan nog iets heb jij al is een Hondata gezien voor een NSX ? ik niet dus dat zegt al genoeg voormij.

Re: standalone ecu

BerichtGeplaatst: wo 10 apr 2013, 20:59
door krissedc2
Neen jonas :p nog niet gezien, alleen jammer dat een stand alone van AEM je veel geld kost en in mijn geval me niks extra levert ten opzichte van Ec-tune etc die gebaseerd zijn op obd1

Met Ec-tune kan ik nog alle wegen op, turbo....itb...compressor...
Ik weet niet wat AEM of DTA me meer te bieden heeft als stand alone dan als obd remapping ??

Ik heb een goeie vriend met een NSX en volgens mij is deze standaard obd1, dus perfect voor Ec-tune :D

Re: standalone ecu

BerichtGeplaatst: wo 10 apr 2013, 22:00
door jonas (R-garage)
krissedc2 schreef:Neen jonas :p nog niet gezien, alleen jammer dat een stand alone van AEM je veel geld kost en in mijn geval me niks extra levert ten opzichte van Ec-tune etc die gebaseerd zijn op obd1

Met Ec-tune kan ik nog alle wegen op, turbo....itb...compressor...
Ik weet niet wat AEM of DTA me meer te bieden heeft als stand alone dan als obd remapping ??

Ik heb een goeie vriend met een NSX en volgens mij is deze standaard obd1, dus perfect voor Ec-tune :D


een NSX op ec-tune dat zou ik nog niet durven denken.hier zal er nooit iets dergelijks opkomen.. Danny heeft immers al jaren lang een DTA klaar liggen voor de NSX,en die zal er zekers ooit ook opkomen daar ben ik wel zeker van al kost me dat zelf nog heel veel tijd dan doe ik dat gewoon voor hem.

Re: standalone ecu

BerichtGeplaatst: do 11 apr 2013, 16:52
door krissedc2
das danny zijn keus he jonas :D

Re: standalone ecu

BerichtGeplaatst: do 11 apr 2013, 17:13
door jonas (R-garage)
krissedc2 schreef:das danny zijn keus he jonas :D


nee dat was onze keuze samen ..en ik weet zeker de beste keuze waar voor je geld .