vraagje nos op b blok

Post hier alle performance info & vragen over B-Series motoren. Te vinden in onder andere Integra, Civic (vti) (ek4, ek9, eg6,eg9), crx (ee8, ee9), del sol (vti)

Re: vraagje nos op b blok

Berichtdoor Massi » ma 11 feb 2013, 02:07

totalcar concept nederland weet ik ook
"If In Doubt,Flat Out"
Avatar gebruiker
Massi
HCB Veteraan
 
Berichten: 2867
Geregistreerd: di 23 maart 2010, 21:00
my honda: trotinette
Advertenties:



  • Re: vraagje nos op b blok

    Berichtdoor jonas (R-garage) » ma 11 feb 2013, 11:57

    Massi schreef:totalcar concept nederland weet ik ook


    daar moet je zijn ja .. :no: die weten zelfs nog niet dat sleeven een must is op een turboblok..
    R-garage Honda Technology.
    http://www.r-garage.webs.com/

    Hoe goedkoper de shit ! hoe meer prullen ,massaproductie is hier een voorbeeld van.
    Avatar gebruiker
    jonas (R-garage)
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1626
    Geregistreerd: wo 24 maart 2010, 16:32
    Woonplaats: kempen,tielen
    my honda: civic,crx
    Advertenties:

    Re: vraagje nos op b blok

    Berichtdoor winters » ma 11 feb 2013, 12:06

    jonas (R-garage) schreef:
    Massi schreef:totalcar concept nederland weet ik ook


    daar moet je zijn ja .. :no:


    @jonas:zo te lezen heb je hier wel ervaring mee. Heb jij misschien nog verdere links over nos systemen hoe instaleren ofzo ? ik vind het wel interessant . kben het zelf wel niet van plan maar bijleren kan nooit kwaad he :D
    2000 rpm 3000 rpm 4000 rpm 5000 rpm 5600 rpm VTEC KICKS IN :D
    Avatar gebruiker
    winters
    K24 Poster
     
    Berichten: 914
    Geregistreerd: di 06 sep 2011, 21:17
    Woonplaats: kleine-brogel
    my honda: del sol vti
    Advertenties:

    Re: vraagje nos op b blok

    Berichtdoor krissedc2 » do 14 feb 2013, 11:46

    jonas, als je dan toch de internals verandert van je blok zoals pistons, segmente en met een lagere compressie gaat rijde, ist da ni beter om ipv nos drekt een turboke te kope.....dan winde meer als 50 pk en op low boost heel rendabel en betrouwbaar!

    ma dan komt ge veel vragen tegen he....houd ge de C6 of doet ge die weg voor ne C4.....low boost of beetje meer , etc....
    en als ge toch geld in diene nos wilt steke, waarom steekte het dan ni in nen andere bovenblok? ander nokken, kleppen etc....dan blijft ge NA en mits deftig materiaal en werk haalt ge ook wa ze....

    In BMI halen ze uit een B18C blok 268pk.....stock internals wel werk aan gedaan P&P etc....wel zotte bovenblok en ITB's :p als je wil post ik da filmpje wel eens :p als ik het me goe dherinner was de bovenblok van TODA :D
    krissedc2
    B20 Poster
     
    Berichten: 572
    Geregistreerd: wo 27 jul 2011, 20:07
    Woonplaats: wetteren
    my honda: dc2
    Advertenties:

    Re: vraagje nos op b blok

    Berichtdoor dentette » do 14 feb 2013, 12:11

    jonas (R-garage) schreef:
    Massi schreef:totalcar concept nederland weet ik ook


    daar moet je zijn ja .. :no: die weten zelfs nog niet dat sleeven een must is op een turboblok..

    da hangt dan ook van de beoogde pk s af
    ik reed 300pk op de testbank op stock sleeves , just met blockguard en andere pistons
    dus sleeven is niet noodzakelijk
    als je 7-800pk wilt rijden is het iets anders
    hoe duurder de onderdelen , hoe dikker de nek ?
    dentette
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 2926
    Geregistreerd: di 23 maart 2010, 20:04
    Woonplaats: mol
    my honda: stanced sol vti
    Advertenties:

    Re: vraagje nos op b blok

    Berichtdoor jonas (R-garage) » vr 15 feb 2013, 07:00

    daar moet je zijn ja .. :no: die weten zelfs nog niet dat sleeven een must is op een turboblok..[/quote]
    da hangt dan ook van de beoogde pk s af
    ik reed 300pk op de testbank op stock sleeves , just met blockguard en andere pistons
    dus sleeven is niet noodzakelijk
    als je 7-800pk wilt rijden is het iets anders[/quote]

    maak jij dan maar is eentje met 500pk zonder sleeves ! en dan wil ik wel eens komen Boosten jongen..
    R-garage Honda Technology.
    http://www.r-garage.webs.com/

    Hoe goedkoper de shit ! hoe meer prullen ,massaproductie is hier een voorbeeld van.
    Avatar gebruiker
    jonas (R-garage)
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1626
    Geregistreerd: wo 24 maart 2010, 16:32
    Woonplaats: kempen,tielen
    my honda: civic,crx
    Advertenties:

    Re: vraagje nos op b blok

    Berichtdoor dentette » vr 15 feb 2013, 14:14

    jonas (R-garage) schreef:daar moet je zijn ja .. :no: die weten zelfs nog niet dat sleeven een must is op een turboblok..

    da hangt dan ook van de beoogde pk s af
    ik reed 300pk op de testbank op stock sleeves , just met blockguard en andere pistons
    dus sleeven is niet noodzakelijk
    als je 7-800pk wilt rijden is het iets anders[/quote]

    maak jij dan maar is eentje met 500pk zonder sleeves ! en dan wil ik wel eens komen Boosten jongen..[/quote]
    ge leest over mijn punt jonge ,)
    zolang ge niet zot veel pk s draaid kunde da op stock sleeves , wilde net dat tikkeltje meer moete sleeven
    hoe duurder de onderdelen , hoe dikker de nek ?
    dentette
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 2926
    Geregistreerd: di 23 maart 2010, 20:04
    Woonplaats: mol
    my honda: stanced sol vti
    Advertenties:

    Re: vraagje nos op b blok

    Berichtdoor jonas (R-garage) » vr 15 feb 2013, 19:37

    vraag is raad bij enige goede tuner die zullen u altijd zeggen ..dikke cilinderwanden nodig te hebben bij drukvulling .
    R-garage Honda Technology.
    http://www.r-garage.webs.com/

    Hoe goedkoper de shit ! hoe meer prullen ,massaproductie is hier een voorbeeld van.
    Avatar gebruiker
    jonas (R-garage)
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1626
    Geregistreerd: wo 24 maart 2010, 16:32
    Woonplaats: kempen,tielen
    my honda: civic,crx
    Advertenties:

    Re: vraagje nos op b blok

    Berichtdoor punanied9 » vr 15 feb 2013, 20:51

    it's only a matter of time before it breaks... ;)
    Avatar gebruiker
    punanied9
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1787
    Geregistreerd: do 23 sep 2010, 09:47
    Advertenties:

    Re: vraagje nos op b blok

    Berichtdoor Al-X » vr 15 feb 2013, 22:25

    jonas (R-garage) schreef:vraag is raad bij enige goede tuner die zullen u altijd zeggen ..dikke cilinderwanden nodig te hebben bij drukvulling .


    Hangt nog steeds af van je doelen..

    Tuurlijk is sleeven "veiliger", maar er is al meermalen bewezen dat je op stock sleeves tot ongeveer 400pk kan gaan met een B16/B18.
    Nou kan je wel weer bij hoog en laag gaan beweren dat je móet sleeven (want zo komt het gewoon over), maar er zijn meer dan genoeg mensen die 300pk méér dan genoeg vinden. Is sleeven dan noodzakelijk? Nope.
    Avatar gebruiker
    Al-X
    D17 Poster
     
    Berichten: 200
    Geregistreerd: za 25 jun 2011, 12:46
    Woonplaats: Goes, ZLD, NL
    my honda: EK B16turbo
    Advertenties:

    Re: vraagje nos op b blok

    Berichtdoor jonas (R-garage) » za 16 feb 2013, 20:04

    ja als ie moet blijven rijden en betrouwbaar moet blijven ,of wil je namelijk alleen gaan investeren om het nadien gewoon bij het oud ijzer te kunnen gaan gooien.
    ik niet en vele onder ons ook niet die willen gewoon zekerheid ,de gene die geen zekerheid willen verkopen het dan duur aan een ander voor die persoon dan in de zeik te zetten ..want die gaat het dan echt stuk rijden ..met alle gevolgen van dien voor een desbetreffende verkoper . wees slim bouw iets en hou het voor uzelf niet voor derden ,en geniet ervan met volle teugen.
    R-garage Honda Technology.
    http://www.r-garage.webs.com/

    Hoe goedkoper de shit ! hoe meer prullen ,massaproductie is hier een voorbeeld van.
    Avatar gebruiker
    jonas (R-garage)
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1626
    Geregistreerd: wo 24 maart 2010, 16:32
    Woonplaats: kempen,tielen
    my honda: civic,crx
    Advertenties:

    Vorige

    Keer terug naar B-Series

    Wie is er online

    Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten