vraagje nos op b blok

Post hier alle performance info & vragen over B-Series motoren. Te vinden in onder andere Integra, Civic (vti) (ek4, ek9, eg6,eg9), crx (ee8, ee9), del sol (vti)

vraagje nos op b blok

Berichtdoor ee8project » zo 20 jan 2013, 20:01

ik heb een vraagske over nos op een b blok
is dit een simpele oplossing om meer vermogen te hebben of is dit ook een heel riskante manier
blokje moet wel heel blijven of is dit ook iets dat ge gwn u blok mee omzeep helpt

mvg
Avatar gebruiker
ee8project
B20 Poster
 
Berichten: 548
Geregistreerd: vr 04 maart 2011, 16:05
my honda: ep2 & ee8
Advertenties:



  • Re: vraagje nos op b blok

    Berichtdoor DelSolTypeR » zo 20 jan 2013, 20:09

    slechte afstelling of teveel inspuiting = blok kapot :) ik zou het niet doen, maar mss best een PM sturen naar Jonas, ik ben er zeker van dat die je veeeeeeeeeeeeel meer informatie zal kunnen geven dan mijn beknopte samenvatting :goed:
    VTEC just kicked in yo!!!!

    Del Sol B18c ---> 238 bhp... trackday ready!
    Civic FN3 2.2 ctdi Type S
    Avatar gebruiker
    DelSolTypeR
    K20 Poster
     
    Berichten: 830
    Geregistreerd: di 07 jun 2011, 14:49
    Woonplaats: Kuurne
    my honda: CBR 600RR+ Civic FN3
    Advertenties:

    Re: vraagje nos op b blok

    Berichtdoor dentette » zo 20 jan 2013, 20:32

    een los systeem is niet goed ,
    dan word u verbranding te werm en smelt u piston weg
    als je dit goed kan regelen in met een motor management systeem ( hondata of iets dergelijks ) is het een pak " veiliger "
    maar das allemaal relatief , veilig en nos en veilig en turbo gaan niet goed samen he ,)
    hoe duurder de onderdelen , hoe dikker de nek ?
    dentette
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 2926
    Geregistreerd: di 23 maart 2010, 20:04
    Woonplaats: mol
    my honda: stanced sol vti
    Advertenties:

    Re: vraagje nos op b blok

    Berichtdoor krissedc2 » ma 21 jan 2013, 13:11

    B-blok kan wel wat hebben hoor, veiligheid daar kiest ge zelf voor he :D , spuit ge zoveel mogelijk in om maximale pk winst te hebben of spuit ge een veilige hoeveelheid in om meer pk's te hebben :?: da zijn 2 totaal andere mogelijkheden, idem voor turbo, overdrijven kan altijd....je kan 600 pk op de originele blok draaien ma de vraag is hoe lang?
    als ge de deftige aanpassingen doet en laat doen door iemand die er iets van kent lukt alles: veilig EN duurzaam :goed: heb erges gelezen da ge tot 50 pk winst kunt gaan met nos, wel nat dan ;)

    vraag uzelf ook af of ge met de nos wilt rijde gelijk ge met nen turbo rijdt of gaat ge de nos gebruike in noodtoestande voor net het tikeltje meer.... :D
    krissedc2
    B20 Poster
     
    Berichten: 572
    Geregistreerd: wo 27 jul 2011, 20:07
    Woonplaats: wetteren
    my honda: dc2
    Advertenties:

    Re: vraagje nos op b blok

    Berichtdoor ee8project » ma 21 jan 2013, 14:20

    krissedc2 schreef:B-blok kan wel wat hebben hoor, veiligheid daar kiest ge zelf voor he :D , spuit ge zoveel mogelijk in om maximale pk winst te hebben of spuit ge een veilige hoeveelheid in om meer pk's te hebben :?: da zijn 2 totaal andere mogelijkheden, idem voor turbo, overdrijven kan altijd....je kan 600 pk op de originele blok draaien ma de vraag is hoe lang?
    als ge de deftige aanpassingen doet en laat doen door iemand die er iets van kent lukt alles: veilig EN duurzaam :goed: heb erges gelezen da ge tot 50 pk winst kunt gaan met nos, wel nat dan ;)

    vraag uzelf ook af of ge met de nos wilt rijde gelijk ge met nen turbo rijdt of gaat ge de nos gebruike in noodtoestande voor net het tikeltje meer.... :D



    het is idd voor nood momenten om jhet tikkeltje meer te hebben

    met een b18 ga je al met veel autos mee juist somige gaan dat tikkeltje sneller en dit mss oplossen met nos voor een sprintje
    en ik ben ook ni van plan om het van de eerste meter te willen gebruiken
    gwn vanaf een goei snelheid dan inspuiten
    Avatar gebruiker
    ee8project
    B20 Poster
     
    Berichten: 548
    Geregistreerd: vr 04 maart 2011, 16:05
    my honda: ep2 & ee8
    Advertenties:

    Re: vraagje nos op b blok

    Berichtdoor dom » ma 21 jan 2013, 15:29

    ge moet uw sprintjes kiezen heh man :-)

    een AMG ga ik ni uitdagen
    een 1.7 CDTI Astra daarin tegen :-)
    Avatar gebruiker
    dom
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 2561
    Geregistreerd: zo 17 okt 2010, 19:16
    Woonplaats: Deurne
    my honda: Del Sol Motegi
    Advertenties:

    Re: vraagje nos op b blok

    Berichtdoor winters » ma 21 jan 2013, 19:08

    kvind t zowa the last solution... er zijn zoveel dinge die ge kunt doen om sneller te zen en die stukke gezonder zijn... en pak goedkoper
    2000 rpm 3000 rpm 4000 rpm 5000 rpm 5600 rpm VTEC KICKS IN :D
    Avatar gebruiker
    winters
    K24 Poster
     
    Berichten: 914
    Geregistreerd: di 06 sep 2011, 21:17
    Woonplaats: kleine-brogel
    my honda: del sol vti
    Advertenties:

    Re: vraagje nos op b blok

    Berichtdoor jonas (R-garage) » ma 21 jan 2013, 19:51

    krissedc2 schreef:B-blok kan wel wat hebben hoor, veiligheid daar kiest ge zelf voor he :D , spuit ge zoveel mogelijk in om maximale pk winst te hebben of spuit ge een veilige hoeveelheid in om meer pk's te hebben :?: da zijn 2 totaal andere mogelijkheden, idem voor turbo, overdrijven kan altijd....je kan 600 pk op de originele blok draaien ma de vraag is hoe lang?
    als ge de deftige aanpassingen doet en laat doen door iemand die er iets van kent lukt alles: veilig EN duurzaam :goed: heb erges gelezen da ge tot 50 pk winst kunt gaan met nos, wel nat dan ;)

    vraag uzelf ook af of ge met de nos wilt rijde gelijk ge met nen turbo rijdt of gaat ge de nos gebruike in noodtoestande voor net het tikeltje meer.... :D


    volledig mee eens !
    @ winters er zijn inderdaad nog vele andere dingen waarmee ge kunt gaan tunen maar Nos is toch wel de goedkoopste manier om een beetje meer te hebben als men dat wil ,om 50pk op een andere manier te halen buiten boosten zal je toch al heel diep in je zak mogen gaan om de dollars eruit te halen en een beetje pk's te gaan winnen.
    de wetkit van Nos zelf is zowat het beste systeem dat ik ken ..wel per cilinderpoort inspuiten en niet voor de gasklep ! en dan de nos programmeren in het stand-alone (ecu) en twee mappen hebben eentje met en eentje zonder .
    het voordeel is dat men dit systeem niet op de keuring ziet omdat het vanonder langs de inlaatcollector geplaatst wordt ,en de solenoids ook daar kunnen plaats vinden ..enkel de fles verwijderen en de leiding verstoppen .
    R-garage Honda Technology.
    http://www.r-garage.webs.com/

    Hoe goedkoper de shit ! hoe meer prullen ,massaproductie is hier een voorbeeld van.
    Avatar gebruiker
    jonas (R-garage)
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1626
    Geregistreerd: wo 24 maart 2010, 16:32
    Woonplaats: kempen,tielen
    my honda: civic,crx
    Advertenties:

    Re: vraagje nos op b blok

    Berichtdoor TOM-ek4-VTI » ma 21 jan 2013, 20:03

    klinkt langs ne kant nog interesant eig :)
    @jonas,en de duurzaamheid?evaringen mee hoelang het meegaat voor tmis gaat.
    dan wel bij"normaal"gebruik bedoelk e,ge krijgt alles kapot e :evil:
    kunt ge zo een systeem afstellen zodat de kans op brokken nihil is? :denk:
    TOM-ek4-VTI
    B18 Poster
     
    Berichten: 449
    Geregistreerd: do 23 aug 2012, 22:10
    Woonplaats: liedekerke
    my honda: EK4
    Advertenties:

    Re: vraagje nos op b blok

    Berichtdoor ee8project » ma 21 jan 2013, 20:16

    jonas (R-garage) schreef:
    krissedc2 schreef:B-blok kan wel wat hebben hoor, veiligheid daar kiest ge zelf voor he :D , spuit ge zoveel mogelijk in om maximale pk winst te hebben of spuit ge een veilige hoeveelheid in om meer pk's te hebben :?: da zijn 2 totaal andere mogelijkheden, idem voor turbo, overdrijven kan altijd....je kan 600 pk op de originele blok draaien ma de vraag is hoe lang?
    als ge de deftige aanpassingen doet en laat doen door iemand die er iets van kent lukt alles: veilig EN duurzaam :goed: heb erges gelezen da ge tot 50 pk winst kunt gaan met nos, wel nat dan ;)

    vraag uzelf ook af of ge met de nos wilt rijde gelijk ge met nen turbo rijdt of gaat ge de nos gebruike in noodtoestande voor net het tikeltje meer.... :D


    volledig mee eens !
    @ winters er zijn inderdaad nog vele andere dingen waarmee ge kunt gaan tunen maar Nos is toch wel de goedkoopste manier om een beetje meer te hebben als men dat wil ,om 50pk op een andere manier te halen buiten boosten zal je toch al heel diep in je zak mogen gaan om de dollars eruit te halen en een beetje pk's te gaan winnen.
    de wetkit van Nos zelf is zowat het beste systeem dat ik ken ..wel per cilinderpoort inspuiten en niet voor de gasklep ! en dan de nos programmeren in het stand-alone (ecu) en twee mappen hebben eentje met en eentje zonder .
    het voordeel is dat men dit systeem niet op de keuring ziet omdat het vanonder langs de inlaatcollector geplaatst wordt ,en de solenoids ook daar kunnen plaats vinden ..enkel de fles verwijderen en de leiding verstoppen .



    idd jonas wat is zowa de safety voor dit wat jij beschrijft

    mvg
    Avatar gebruiker
    ee8project
    B20 Poster
     
    Berichten: 548
    Geregistreerd: vr 04 maart 2011, 16:05
    my honda: ep2 & ee8
    Advertenties:

    Re: vraagje nos op b blok

    Berichtdoor jonas (R-garage) » ma 21 jan 2013, 20:16

    TOM-ek4-VTI schreef:klinkt langs ne kant nog interesant eig :)
    @jonas,en de duurzaamheid?evaringen mee hoelang het meegaat voor tmis gaat.
    dan wel bij"normaal"gebruik bedoelk e,ge krijgt alles kapot e :evil:
    kunt ge zo een systeem afstellen zodat de kans op brokken nihil is? :denk:

    ja zo een systeem is af te stellen dat er nog maar heel weinig kan fout lopen ..maar dan moet je wel pistons..drijfstangen veranderen en naar een iets lagere compressie gaan dat stock .
    en natuurlijk een goed ecu systeem dat wetnos kan controleren in de uitstoot van de uitlaatgassen .
    maar op lange termijn moet ge u er wel van bewust zijn dat de sigmenten heel onderhevig zijn aan het goedje ..die dien je optijd te vervangen en niet honen en andere plaatsen maar opboren naar eerste overmaat met nieuwe pistons uiteraard ..de nos mag in geen enkel geval bij de olie terecht komen in het carter !
    Laatst bijgewerkt door jonas (R-garage) op ma 21 jan 2013, 20:20, in totaal 1 keer bewerkt.
    R-garage Honda Technology.
    http://www.r-garage.webs.com/

    Hoe goedkoper de shit ! hoe meer prullen ,massaproductie is hier een voorbeeld van.
    Avatar gebruiker
    jonas (R-garage)
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1626
    Geregistreerd: wo 24 maart 2010, 16:32
    Woonplaats: kempen,tielen
    my honda: civic,crx
    Advertenties:

    Re: vraagje nos op b blok

    Berichtdoor ee8project » ma 21 jan 2013, 20:19

    jonas (R-garage) schreef:
    TOM-ek4-VTI schreef:klinkt langs ne kant nog interesant eig :)
    @jonas,en de duurzaamheid?evaringen mee hoelang het meegaat voor tmis gaat.
    dan wel bij"normaal"gebruik bedoelk e,ge krijgt alles kapot e :evil:
    kunt ge zo een systeem afstellen zodat de kans op brokken nihil is? :denk:

    ja zo een systeem is af te stellen dat er nog maar heel weinig kan fout lopen ..maar dan moet je wel pistons..drijfstangen veranderen en naar een iets lagere compressie gaan dat stock .
    en natuurlijk een goed ecu systeem dat wetnos kan controleren in de uitstoot van de uitlaatgassen .



    maar als ik het zo zie lagere compresie pistons dan gaat hij minder goed rijden zonder nos
    Avatar gebruiker
    ee8project
    B20 Poster
     
    Berichten: 548
    Geregistreerd: vr 04 maart 2011, 16:05
    my honda: ep2 & ee8
    Advertenties:

    Re: vraagje nos op b blok

    Berichtdoor jonas (R-garage) » ma 21 jan 2013, 20:27

    nee jullie denken direct aan heel lage compressie iets lager dan stock volstaat en een goede legering van material piston die tegen de noswarmte kunnen.
    R-garage Honda Technology.
    http://www.r-garage.webs.com/

    Hoe goedkoper de shit ! hoe meer prullen ,massaproductie is hier een voorbeeld van.
    Avatar gebruiker
    jonas (R-garage)
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1626
    Geregistreerd: wo 24 maart 2010, 16:32
    Woonplaats: kempen,tielen
    my honda: civic,crx
    Advertenties:

    Re: vraagje nos op b blok

    Berichtdoor Massi » vr 01 feb 2013, 02:26

    nat systeem er is beste en veiligste ook, maar wie hier in belgie vult er nog nos? graag ik wil dit ook wete
    "If In Doubt,Flat Out"
    Avatar gebruiker
    Massi
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 2867
    Geregistreerd: di 23 maart 2010, 21:00
    my honda: trotinette
    Advertenties:

    Re: vraagje nos op b blok

    Berichtdoor jonas (R-garage) » vr 01 feb 2013, 10:41

    Dannycars ..speedshop eigenaar.of even versturen naar lachgasvullen.nl
    R-garage Honda Technology.
    http://www.r-garage.webs.com/

    Hoe goedkoper de shit ! hoe meer prullen ,massaproductie is hier een voorbeeld van.
    Avatar gebruiker
    jonas (R-garage)
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1626
    Geregistreerd: wo 24 maart 2010, 16:32
    Woonplaats: kempen,tielen
    my honda: civic,crx
    Advertenties:

    Volgende

    Keer terug naar B-Series

    Wie is er online

    Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten