Koppeling moet vervangen worden. Wat plaats ik het best?

Post hier alle performance info & vragen over B-Series motoren. Te vinden in onder andere Integra, Civic (vti) (ek4, ek9, eg6,eg9), crx (ee8, ee9), del sol (vti)

Koppeling moet vervangen worden. Wat plaats ik het best?

Berichtdoor Lorenzodc2 » zo 04 nov 2012, 19:49

Hallo ik heb een probleem met mijn integra de butee of de drukgroep van mijn koppeling is kapot.
Ik ga dus een volledig nieuwe koppeling steken maar nu is de vraag of ik terug een oem honda koppeling koop of een versterkte race koppeling.. Heb al eens bij all4honda gekeken en daar vind ik wel mijn gedacht allee. Dat er zoveel soorten zijn stage 1, 2, etc.. Mijn motor is volledig origineel voor zover ik weet buiten een tanabe uitlaatlijn en spruitstuk.
Grtz lorenzo
Lorenzodc2
Dax rookie
 
Berichten: 11
Geregistreerd: zo 12 aug 2012, 21:03
my honda: Integra dc2
Advertenties:



  • Re: Koppeling moet vervangen worden. Wat plaats ik het best?

    Berichtdoor dom » zo 04 nov 2012, 20:11

    kvindt zeker bij dit soort auto, als ge ze dan toch moet vervangen ga dan voor een stevigere dan OEM.
    ook zien da ge ni te ver gaat of ge moet elke keer als ge wilt schakelen met 2 voeten op de koppeling duwen :-)
    Avatar gebruiker
    dom
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 2561
    Geregistreerd: zo 17 okt 2010, 19:16
    Woonplaats: Deurne
    my honda: Del Sol Motegi
    Advertenties:

    Re: Koppeling moet vervangen worden. Wat plaats ik het best?

    Berichtdoor Jettn » zo 04 nov 2012, 20:30

    Stage 1 is wat sterker of de oem koppeling dus goed voor sportief rijden. Voelt amper anders aan dan een oem koppeling vind ik. Stage 2 is al goed als je nu en dan eens op circiut gaat. Is nog altijd goed tedoen voor dagelijks gebruik, na een kleine week zijt ge die zeker al gewoon. Al zou ik erzelf persoonlijk niet tegraag mee file rijden. Met stage 3 heb ik geen ervaring maar ik ga ervanuit dat die echt voor circuit gemaakt is en niet meer echt voor dagelijks verkeer. Zou in jou geval kiezen voor en stage 1 of 2 dus
    Avatar gebruiker
    Jettn
    B20 Poster
     
    Berichten: 549
    Geregistreerd: ma 17 mei 2010, 16:06
    Woonplaats: Brugge
    my honda: Ee9
    Advertenties:

    Re: Koppeling moet vervangen worden. Wat plaats ik het best?

    Berichtdoor Lorenzodc2 » zo 04 nov 2012, 20:50

    Ja het is niet mijn dagelijks vervoer hij komt enkel buiten alst goe weer is waarvan meestal int weekend. En mss 2 keer per jaar circuit. Ik denk dat stage 2 dan het beste zal zijn. Gij hebt al met stage 1 en 2 gereden? Isda een groot verschil? Want mijn integra is nogal verlaagd dus moetik wel redelijk opt gemak mijn oprit pakken..
    Lorenzodc2
    Dax rookie
     
    Berichten: 11
    Geregistreerd: zo 12 aug 2012, 21:03
    my honda: Integra dc2
    Advertenties:

    Re: Koppeling moet vervangen worden. Wat plaats ik het best?

    Berichtdoor punanied9 » zo 04 nov 2012, 21:23

    stage 1 = OEM

    ik zelf heb nu een stage 4 op de k20a2 en voelt gewoon hetzelfde aan als OEM... , en goed tot 450 wielpk

    ACT Sport Pressure Modified Clutch had ik op mijn b18c-r en zeer tevreden van, welke stage dat da was weet ik ook niet maar kreeg er geen krampen van in mijn been :lol:
    Avatar gebruiker
    punanied9
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1787
    Geregistreerd: do 23 sep 2010, 09:47
    Advertenties:

    Re: Koppeling moet vervangen worden. Wat plaats ik het best?

    Berichtdoor Jettn » zo 04 nov 2012, 22:02

    Lorenzodc2 schreef:Ja het is niet mijn dagelijks vervoer hij komt enkel buiten alst goe weer is waarvan meestal int weekend. En mss 2 keer per jaar circuit. Ik denk dat stage 2 dan het beste zal zijn. Gij hebt al met stage 1 en 2 gereden? Isda een groot verschil? Want mijn integra is nogal verlaagd dus moetik wel redelijk opt gemak mijn oprit pakken..


    Zou in jou geval een stage 2 nemen dan. Kan je nog gewoon makkelijk je oprit mee op hoor ..Vedl verschil is er niet . De stage 2 voelt gewoon wat zwaarder aan bij intrappen maar is zeker tedoen. En pakt mss wel wat agressiever maar het is zeker en vast tedoen
    Avatar gebruiker
    Jettn
    B20 Poster
     
    Berichten: 549
    Geregistreerd: ma 17 mei 2010, 16:06
    Woonplaats: Brugge
    my honda: Ee9
    Advertenties:

    Re: Koppeling moet vervangen worden. Wat plaats ik het best?

    Berichtdoor White-ITR » zo 04 nov 2012, 23:42

    als ik 1tje mag aanrade zou ik voor de clutchmasters fx300 gaan ;) pedaal gevoel nog soepeler dan origineel en serieuz goei koppelingske (heb er zelf 2 gehad)

    is echt ne aanrader :twisted:

    als ik men exedy stage 2 (3puck) die ik nu heb steken moest kapot krijgen komt er trug zo ééntje in :goed:
    Avatar gebruiker
    White-ITR
    D17 Poster
     
    Berichten: 298
    Geregistreerd: di 23 maart 2010, 20:50
    Woonplaats: kasterlee
    my honda: integra R / accord
    Advertenties:

    Re: Koppeling moet vervangen worden. Wat plaats ik het best?

    Berichtdoor kenny_tmt » zo 04 nov 2012, 23:56

    OEM koppeling is meer als voldoende, ,ik zou je de exedy OEM replacement clutch aanraden en is ook helemaal niet duur :)
    If in doubt, go flat out!
    Avatar gebruiker
    kenny_tmt
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1655
    Geregistreerd: ma 15 nov 2010, 14:08
    Woonplaats: Aarschot
    my honda: CTR
    Advertenties:

    Re: Koppeling moet vervangen worden. Wat plaats ik het best?

    Berichtdoor pistonhead » ma 05 nov 2012, 06:24

    kenny_tmt schreef:OEM koppeling is meer als voldoende

    Dat denk ik er ook van.
    Avatar gebruiker
    pistonhead
    H22 Poster
     
    Berichten: 676
    Geregistreerd: di 07 jun 2011, 23:50
    my honda: FK8
    Advertenties:


    Keer terug naar B-Series

    Wie is er online

    Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten